Onko tosiaan niin ettei Lontoon busseissa voi maksaa rahalla vaan ainoastaan oyster-cardilla. Voiko kaksi ihmistä matkustaa samalla oyster-cardilla? Kiitos tiedoista jos joku on käyttänyt.
Oyster card
9
143
Vastaukset
Ei voi rahalla maksaa enää, mutta voit ostaa yksittäisen lipun pienestä punaisesta masiinasta bussipysäkiltä jos se yleensäkin toimii (vain kolikot käy, hinta kalliimpi).
Samaa Oysteria ei voi käyttää kaksi ihmistä jokaisella tulee olla oma kortti.- Matkustelevainen
Joo ei voi enää maksaa, mutta muistan kun v 2009 keksin kätevän keinon matkustaa ilman busseissa :) Nimittäin huomasin että kun aloin kiireiselle väsyneelle bussikuskille hitaasti etsimään sopivaa kolikkomäärää niin usein kuski vihaisesti vain vinkkasi minulle että mene istumaan, on kiire :)
- lontooseen
Oyster card on loistava matkakumppani: säästät aikaa ja rahaa, matkan päätteeksi voit lopettaa suhteenne ja saat 5£ pantin takaisin.
- Catcat84
Jep ja Oyster cardin saa tilattua netistä valmiiksi ladattuna. Toimittavat siis myös Suomeen, postitus maksoi muutaman punnan mutta säästää siltä vaivalta, että pitäisi sellainen hankkia esim. lentoasemalta.
- Oysteri
Jees, Oysteri on tullut jäädäkseen ja onkin osoittautunut vallan käteväksi matkakumppaniksi! Sille voi ladata rahaa sen verran kuin haluaa, ja käyttämättä jääneen summan saa takaisin, pantin kera. Toisaalta, jos matkustat Lontooseen suhteellisen usein, ei sitä Oysteria kannata palauttaa vaan säilyttää seuraavaa matkaa varten.
Noista Lontoon matkalipuista eli Oysterista ja Travel cardista kannattaa lukea lisää jo ennen matkaa sivulta:
http://lontoo.org/liikkuminen/Metro/- åpoiuytrewq
Kohtuullisen huonosti kirjoitettu sivusto. Ja täynnä asiavirheitä.
- Lontoolainen
Busseissa voi maksaa myos 'contactless' korteilla - en tosin tieda miten yleisia nama ovat Suomessa? (Taalla kortit tulee melkein automaattisesti tuolla tekniikalla nykyaan.)
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless/what-is-contactless - Mööööi
Mä olin 2013 lontoossa ja mulle ostettiin sellaset pinkit liput jotka toimi sekä metrossa että bussissa päivän :) joka päivälle oli oma lippu XD jasiis oon nyt 13 mut juu aattelin vaa sanoo XDDD
- oyster
Kortilla pääsee ulos metroasemalla, joten on hlökohtainen. Jos on useamman päivän niin kannattaa ottaa useamman päivän kortti. Jos ja yleensä matkustaa ainakin 4 kertaa metrolla päivässä, tulee se halvemmaksi kuin rahan lataaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882