Tänään olisi eka aika vihdoinkin velkaneuvojalla. kertokaas omia kokemuksia velkaneuvoja käynnistä. Itse olen aivan hermona. Ovatko olleet mukavia tms?
velkaneuvoja
8
<50
Vastaukset
- hteawaw
Paska paikka. Tulet pettymään.
- zx11
No emmuska, miten käynti meni? Saitko neuvoja yms? Omalla kohdalla vain hyviä kokemuksia.
- emmuska
Käynti meni tosi hyvin ja oli tosi mukava tyyppi :). meillä olisi nyt jo maksuvara riittänyt takuusäätiön lainaan mutta kun mieheni työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja sata varmaa ei ole työllistyykö heti vai ei. Sanoi että voidaan laittaa tietenkin paperit menemään jos haluamme mutta ajatteli meidän kannalta sitä että tuon takia saattaa tulla hylky niin paperi sota olisi aivan turhaa. Jotenka sovittiin että heti kun mieheni saa töitä niin tilaan ajan uudelleen ja laitetaan paperit menemään. Mielikin hieman rauhottui kun sanoi että tilanne ei näytä mitenkään pahalta. Tuli tosi hyvä fiilis käynnistä ja plussana hänkin piti sitä että saan hyvällä tuurilla lyhennyttyä uon kautta velkaani hyvin sillä välillä kun mieheni saa töitä.
Nuo hakemukset käsitellään yksilöllisesti ja on aika rajua jos velkaneuvoja sanoo että voisi olla turhaa hakea takausta tuollaisen syyn takia. Ei ole koskaan turhaa laittaa papereita eteenpäin. Itsekin sain hylyn ekalla kerralla kun ihan tietäen laitettiin velkaneuvojan kanssa tiliotteet vaikka ne eivät olleet "puhtaat". Velkaneuvojan mielestä tämä kannattaisi tehdä että saataisiin jalka oven väliin säätiöön. Kun hylkypäätös tuli n. 5 kk kuluttua soitin säätiön takausvastaavalle ja kerroin tilanteeni oleellisesti muuttuneen sitten takauksen jättöpäivän. Tästä johtuen siltä istumalta takausvastaava pyysi uudet "puhtaat" tiliotteet jotka vielä kerkeisivät seuraavaan päätöspalaveriin. Näin ollen asiani ja paperini jatkoivat eteenpäin eikä tarvinnut tehdä tätä kaikkea uudestaan sitten myöhemmin. Hyväksytty päätöshän sieltä sitten tuli, yht 8 kk hausta ja järjestelylainan nostoon oli projektin kesto.
Nuo käsittelyajat taitaa nykyään olla jopa vuoden luokkaa joten itse olisin vaatinut paperit laitettavaksi eteenpäin. Vuodessa kerkee tapahtuun paljon ja aika turhauttavaa aloittaa uudestaan prosessia.- emmuska
Mutta meillä sitten taas velkaneuvoja ajatteli siltä kantilta muutenkin että kun mieheni pääsee töihin, meillä olisi samantien enemmän maksuvaraa ja näyttöä että molemmat maksamme ulosottoon velkoja koska miehelläni ei omalta osaltaan tästä näyttöä yhtään tällä hetkellä kun työttömyyspäivärahoista ei voida napata. Ja kun miehelläni näyttöä myös niin varmemmin saadaan. Minun mielestäni tämä oli fiksusti ajateltu. Vaikka käsittelyajat pitkiä kyllä mutta itse suostuin tähän koska jos sieltä hylky tulee niin joudun samaan paperisotaan uudelleen. En sano ettenkö haluaisi yrittää mutta järkevintä näin tämä homma, mieluummin siinä vaiheessa paperit sinne kun molemmilla näyttöä jostain ja enemmän maksuvaraa.
- tyhmä
siis mitä tarkoittaa puhtaat ja likaiset tiliotteet ?
puhdas eli ei ole vippifirmojen yms panoja tiliotteissa. Säätiön yksi ehto on että velkaantuminen on päättynyt 6 kk ajalta. Tämä siis todetaan pankin tiliotteista.
Tsemppiä ja hyvää kevättä emmuskalle :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913