Uskaltaako Finnairilla lentää?

tero-----------

Finnair teki jälleen jättitappiot. Selvää on, että jatkuva tappiokierre ei voi olla jättämättä jälkeä myös työntekijöiden motivaatioon ja toiminnan tasoon yleisesti. Huolloistahan jo tiedetään säästetyn, on ulkoistamista yms.

Koska tulee ensimmäinen onnettomuus? Uskaltaako Finnairilla enää lentää?

Itse aion jatkossa suosia Ryanairia: yli 800 miljoonaa euroa voittoa vuodessa. Heillä on varaa hoitaa hommat kunnolla ja turvallisesti, toisin kuin tappiopesillä.

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rlrkrkk

      Vai ryanilla turvallista. Ryanilla miehistö on itse todennut että nykyisillä työmäärillä kolahtaa ennemmin tai myöhemmin. Väsy painaa ja palkka on olematon. Motivaatio korkealla?

      Finnairin huollon ulkoistuksista. Oletko todella sitä mieltä, että maailmassa Finnairin huolto on ainoa paikka missä koneita osataan huoltaa? Koneet tehty pääosin Ranskassa ja jenkeissä, miten voi olla että suomen pieni mekaanikkoryhmä olisikin ainoa joka ymmärtää koneiden päälle? Herätys, elämää on Suomen rajojen ulkopuolella!

      • tero------------------

        Ryanairin miehistöllä on varmasti motivaatio korkealla. Menestyvässä yrityksessä on kiva olla duunissa.


      • hankielämäjooko

        Oletko joku Venäjän trolli?

        Useampi kone tullut mayday-huudoilla alas kun yhtiöllä ei ole halua tankata koneisiin vaadittua määrää kerosiinia.

        Netistä löydät videoita joissa Ryanarin pilotit paljastavat työolojaan.

        Pelle.


      • tero------------------

        Venäjän trolli varmaan kehuisi venäläisiä yhtiöitä.

        Katsokaa niitä talouslukuja. Kummalla on varaa huoltaa koneita: tappiopesällä vai lähes miljardin voittoa tekevällä yhtiöllä.

        Työntekijät tietysti koittavat puhua palkkoja ylös ja työmäärää pienenmmäksi, normaalia työmarkkinoiden toimintaa. Valittaahan Finnairinkin henkilökunta.

        Verratkaa myös Ryanairin ja Finnairin kaluston keski-ikää: 6 vs. 10 vuotta. Se on iso ero se.


      • zkzkkznz
        tero------------------ kirjoitti:

        Ryanairin miehistöllä on varmasti motivaatio korkealla. Menestyvässä yrityksessä on kiva olla duunissa.

        Öööö....pidät siis raatamisesta pienellä palkalla firmassa jolla menee hyvin? Työehtojakin poljetaan, työvoimaa haalitaan itä-Euroopasta mistä tullaan töihin jopa nollapalkalla jotta saadaan lentotunteja. On motivoivaa ja pätevät pilotit suorastaan kilpailevat pääsystä firmaan.


    • lonkero5

      jos pelkäät jää ihmeessä kotiin mutta muista varoa varjoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe