Suomalaiset keittiöt pa****?

TyytyväinenRemontoija

Tämän palstan perusteella kukaan suomalainen keittiötoimittaja ei osaa hommaansa. Itse ostin Gaala-Keittiön ja olen todella tyytyväinen!

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyökkipuoti

      Kyllä vika useimmiten on asiakkaassa.Asiakas on useimmiten väärässä, sitä vain ei voi asiakkaalle kertoa. Kun asiakas menee johonkin keittiöpuotiin ostoksille, hän ei useinkaan tiedä mitä hän on hakemassa. Keittiömyyjä tekee suunnitelman ja tarjouksen, joskus jopa asiakkaan antamien mittojen mukaan jotka usein ovat pielessä tai viemäröinni/vesijohtojen paikat eivät pidä paikkaansa, sähköt eivät osu kohdalleen jne.
      Keittiössä on paljon muuttujia jotka pitää saada kohdalleen joten se ei ole ihan helppoa saada kaikkia osumaan kohdalleen. Siinä tarvitaan ammattitaitoa.
      Kun minulle tulee asiakas joka sanoo, että minä tiedän niin silloin minäkin tiedän hinnoitella kyökin niin kalliiksi ettei tule kauppaa.

      • Analyysi

        Kyllähän se vika oikeastaan asiakkaassa on.

        Asiakas ei huomaa tavarakaupan ja toisaalta tavarakaupan plus palvelun eroa.
        Kyllähän pelkän materiaalin hinta on usein parikymmentä prosenttia halvempi kuin hinta, joka sisältää jonkin verran suunnittelua plus mittakäynnin. Jos hinta pitää vielä sisällään
        jonkin verran työn johtoa, tulee hintaeroa lisää.
        Jostain syystä muutamat keittiökauppaketjut tahallaan sekoittavat materiaalihinnat ja kaiken palvelun. Sekava tilanne tässä syntyy.
        Voisi olla hyvä jos palattaisi aikaan, jolloin suunnittelijat suunnittelivat ja tekivät tarkistusmittauksen ja vaikkapa asiakas itse hoiti työnjohdon.
        Kilpailutus onnistuisi kun asiakas saisi myyjiltä tarjouksen samasta tai edes suunnilleen samasta konstruktiosta.


      • Mittaus

        Luuleekos keittiöpuoti voivansa myydä keittiöitä ilman tarkkaa suunnittelua ja varsinkin ilman omaa mittatarkastusta, ei onnistu.

        Ja kun höhelletään vaan tarjousta, niin tottakai menee paljon mönkään, kun keittiössä niitä muuttujia on niin paljon.
        Ei se ole asiakkaan vika.


      • kyökkipuoti

        Me emme tee tarjousta ennenkuin kohde on mitattu ja tutkittu meidän toimestaamme. Usein asiakkaat vain tulevat ja sanovat, että tuossa on mitat, niitten mukaan pitää saada keittiö. Ei saa meiltä. Jos ei sunnittelijaa voi päästää kotiinsa niin antaa olla.


    • Shit

      Itse ostin Domuksen keittiökaapit mutta en suosittele Domusta kenellekään. Palvelu on surkea ja toimitus ei vastannut odotuksia.

      • ariia

        Miksi ostit keittiön! Jos palvelu ei ollut hyvä? Tuliko kalliimpi keittiöstä, mihin olit varautunut. Eikö kaikki asiat käyty ensin läpi kun tilasin. Muuttui keittiö suunnittelun jälkeen vai mitä tarkoitat huonolla palvelulla, jonka ostit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7553
    2. 105
      5553
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5037
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4426
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3150
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      49
      2823
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2759
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2387
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2344
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1956
    Aihe