Suomalaiset keittiöt pa****?

TyytyväinenRemontoija

Tämän palstan perusteella kukaan suomalainen keittiötoimittaja ei osaa hommaansa. Itse ostin Gaala-Keittiön ja olen todella tyytyväinen!

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyökkipuoti

      Kyllä vika useimmiten on asiakkaassa.Asiakas on useimmiten väärässä, sitä vain ei voi asiakkaalle kertoa. Kun asiakas menee johonkin keittiöpuotiin ostoksille, hän ei useinkaan tiedä mitä hän on hakemassa. Keittiömyyjä tekee suunnitelman ja tarjouksen, joskus jopa asiakkaan antamien mittojen mukaan jotka usein ovat pielessä tai viemäröinni/vesijohtojen paikat eivät pidä paikkaansa, sähköt eivät osu kohdalleen jne.
      Keittiössä on paljon muuttujia jotka pitää saada kohdalleen joten se ei ole ihan helppoa saada kaikkia osumaan kohdalleen. Siinä tarvitaan ammattitaitoa.
      Kun minulle tulee asiakas joka sanoo, että minä tiedän niin silloin minäkin tiedän hinnoitella kyökin niin kalliiksi ettei tule kauppaa.

      • Analyysi

        Kyllähän se vika oikeastaan asiakkaassa on.

        Asiakas ei huomaa tavarakaupan ja toisaalta tavarakaupan plus palvelun eroa.
        Kyllähän pelkän materiaalin hinta on usein parikymmentä prosenttia halvempi kuin hinta, joka sisältää jonkin verran suunnittelua plus mittakäynnin. Jos hinta pitää vielä sisällään
        jonkin verran työn johtoa, tulee hintaeroa lisää.
        Jostain syystä muutamat keittiökauppaketjut tahallaan sekoittavat materiaalihinnat ja kaiken palvelun. Sekava tilanne tässä syntyy.
        Voisi olla hyvä jos palattaisi aikaan, jolloin suunnittelijat suunnittelivat ja tekivät tarkistusmittauksen ja vaikkapa asiakas itse hoiti työnjohdon.
        Kilpailutus onnistuisi kun asiakas saisi myyjiltä tarjouksen samasta tai edes suunnilleen samasta konstruktiosta.


      • Mittaus

        Luuleekos keittiöpuoti voivansa myydä keittiöitä ilman tarkkaa suunnittelua ja varsinkin ilman omaa mittatarkastusta, ei onnistu.

        Ja kun höhelletään vaan tarjousta, niin tottakai menee paljon mönkään, kun keittiössä niitä muuttujia on niin paljon.
        Ei se ole asiakkaan vika.


      • kyökkipuoti

        Me emme tee tarjousta ennenkuin kohde on mitattu ja tutkittu meidän toimestaamme. Usein asiakkaat vain tulevat ja sanovat, että tuossa on mitat, niitten mukaan pitää saada keittiö. Ei saa meiltä. Jos ei sunnittelijaa voi päästää kotiinsa niin antaa olla.


    • Shit

      Itse ostin Domuksen keittiökaapit mutta en suosittele Domusta kenellekään. Palvelu on surkea ja toimitus ei vastannut odotuksia.

      • ariia

        Miksi ostit keittiön! Jos palvelu ei ollut hyvä? Tuliko kalliimpi keittiöstä, mihin olit varautunut. Eikö kaikki asiat käyty ensin läpi kun tilasin. Muuttui keittiö suunnittelun jälkeen vai mitä tarkoitat huonolla palvelulla, jonka ostit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe