Kilpien menetys

Viri24

Elikkä jos poliisit vie kilvet taikka antaa ajokiellon niin kauanko se sitten on voimassa? Mistä vauhdista kilvet lähtee? Anteeksi aloittelian kysymykset.

8

7231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satasestaajokieltoo

      Sehän riippuu mopon vauhrista, että kuinka paljon on mopedii viilailtu, yli 45km/h mut kyllähän nuo alamäkeen menee kuuskybää kakspäällä!

    • viritetty

      Viritin tänään mopoani joka kulkee nyt jonku 60 pintaan ja haluaisin tietää et missä nopeudessa lähtee kilvet tai tulee sakkoa. Ja jos poliisi pysäyttää niin testaako se varmasti mopoa????

    • 4ogk4

      Riippuu aika paljon kaikesta, sillä voi saada 1 kuukaudesta aina pysyvään ajokieltoon asti. esim jostain mopon virittämisestä että kurit pois ja tehoputki varmaan joku pari kuukautta ajokieltoo ja kilvet pois ekalta kerralta.

      Kilvet kortti voi lähteä jo 50km/h täysin vakio mopolla ajaessa lain mukaan, mutta tämä katsotaan sormien läpi, eikä poliisit loppu peleissä kaikkia mopoilijoita pysäytä kun ei resurssit siihen riitä, on niillä muutakin tehtävää kun vaa mopo poikia kattella ja mopoja testeilla 24/7 jotenka näistä vaa valitaan ne pahimmat, eli just ne keulijat, isoissa porukoissa ajavat,mopo menee reulusti yli 45 tutkaan tai muuten epäilyttävästi ajavat (esim jää tölläämän poliisin perään kun menee ohi kun ei ennen olisi nähnyt) varmaan joku 55km/h on siinä rajamailla että poliisit ei ota kilpia pois, mutta voi antaa sakon käskee pistää vakioksi takaisin, mutta aikalailla tapauskohtasesti. ei oo kyllä itellä kokemusta asiasta kun ei edes kertaakaan pysäytetty puhaltamaan. tosin ajankin sen joku 50max ja noudatan liikenne sääntöjä.

    • Mitäskilvistä_mutta

      Tuo kilpien lähteminen ja sakot ym. ovat se pienin riesa mopojen virittämisissä, vaikka laskua voikin tulla pari tuhatta euroakin, on se kuitenkin pienin juttu.
      Nimittäin virittämällä mopo muuttuu aivan joksikin muuksi, mille vakuutusyhtiönne on myöntänyt vakuutuksen ja lisäksi vakuutusyhtiö olettaa vakuutusta myöntäessään, että ko. ajoneuvoa käytetään laillisesti. Vakuutusehdoissa on myös maininta, että vakuutusyhtiölle pitää ilmoittaa, jos tapahtuu muutoksia. Vakuutusehtojen pienellä kirjoitetuissa osioissa on varsin selkeästi kerrottu, missä vaiheessa korvaussummaa pienennetään tai jo maksettuja korvauksia voidaan periä takaisin. Nämä voivat olla suuriakin summia, jopa satoja tuhansia, kun vakuutuskorvauksista puhutaan.
      Lukekaa vakuutusehdot huolella moponne vakuutuskirjasta!

      • JEO903

        Niin jos edes on kaskoa ottanut mopoonsa, ydeensä mopoihin sitä ei oteta kun ei ole mitään järkee maksaa lähes mopon hintaa vuoden vakuutuksesta, miulummin sitten ostaa uuden mopon titalle jos jotain sattuu vanhalle.
        johonki ktm jotka maksaa maltailta ja varkaitten mieleen niihin vasta järkee ottaa vakuutus. muuten pärjää ihan sillä pakollisella mikä lie vakuutuksella kun ei 500euroa vuoden vakutuuksessa ja pyörä maksanu 700euroa ole mitään järven hiventä maksaa semmosta summaa ostaa sitten vaikka joka vuosi mopon talliin pölyttymään.


      • Mitäskilvistä_mutta
        JEO903 kirjoitti:

        Niin jos edes on kaskoa ottanut mopoonsa, ydeensä mopoihin sitä ei oteta kun ei ole mitään järkee maksaa lähes mopon hintaa vuoden vakuutuksesta, miulummin sitten ostaa uuden mopon titalle jos jotain sattuu vanhalle.
        johonki ktm jotka maksaa maltailta ja varkaitten mieleen niihin vasta järkee ottaa vakuutus. muuten pärjää ihan sillä pakollisella mikä lie vakuutuksella kun ei 500euroa vuoden vakutuuksessa ja pyörä maksanu 700euroa ole mitään järven hiventä maksaa semmosta summaa ostaa sitten vaikka joka vuosi mopon talliin pölyttymään.

        Nyt ei ole kyse pelkästään kaskosta mopon vakuutuksissa, vaan ihan PAKOLLISESTA liikennevakuutuksesta ja vastapuolen vahinkojen korvaamisesta.
        Lue vakuutusehdot huolella ja ajatuksen kanssa, jos et ymmärrä lukemaasi, niin käy kysymässä vakuutusyhtiössäsi.
        Moni ottaa tuon pakollisen liikennevakuutuksen mopoonsa ja ajattelematta yhtään, alkaa sen jälkeen virittämään mopoaan aivan joksikin muuksi, minkä tiedot on antanut vakuutusyhtiölle. Lienee sanomattakin selvää, ettei vakuutusyhtiöllä ole vallan suurta intressiä alkaa makselemaan korvauksia ja korvauspäätös voi olla kielteinen ja perusteluina; Vahinko on itse aiheutettu.
        Jo maksettujen korvausten takaisin periminen voi myös tapahtua, kun esim. vastapuolen vakuutusyhtiö ei myöskään halua alkaa maksamaan turhia, jos osoittautuu, että todellinen vahingon aiheuttaja onkin viritetty mopo ja sen kuljettaja. Juttu avataan uudelleen.
        Voi myös olla tilanne, että tuo viritetty mopo menee lunastukseen ja mahdollisesti tutkitaan tarkemminkin AVK:lla (Autovahinkokeskuksella), jolloin vahingon tutkinta avataan uudelleen. Jo maksetut korvaukset voidaan periä takaisin.
        Kaikki on kuitenkin varsin selkeästi kirjoitettuna vakuutusehdoissa, jos vain ne sieltä vaivautuu lukemaan.


      • Viri24

        Mul on audi jossa vessan pytty, depin keharit, 38 kaakattajat,vitun vammanen nokka vahvistettu ripulilla ja kaakelit rajotettu verran kantta madallettu paljon kanavia tukittu vessassa, vahvistettu äänen vaimennin ripulointiin, paremmat peffat. wc on ollut ennen kilpa käytössä ja se on kilvitetty. Huippuja kerää sen 150 pökälettä tunnissa. On käytetty näyttelyissä ja dragissa ja on voittanut kaikki muut audi wc pökötyksessä että myös lemussaan. polkuPyörä olisi sen sijaan myynnissä naapurilla.

        mua ei kiinnosta mitä siitä seuraa haluun vaan kulkee sen vähä alle 65km/h nii tuu ees mitään!!


      • täydellinenvastaus
        Viri24 kirjoitti:

        Mul on audi jossa vessan pytty, depin keharit, 38 kaakattajat,vitun vammanen nokka vahvistettu ripulilla ja kaakelit rajotettu verran kantta madallettu paljon kanavia tukittu vessassa, vahvistettu äänen vaimennin ripulointiin, paremmat peffat. wc on ollut ennen kilpa käytössä ja se on kilvitetty. Huippuja kerää sen 150 pökälettä tunnissa. On käytetty näyttelyissä ja dragissa ja on voittanut kaikki muut audi wc pökötyksessä että myös lemussaan. polkuPyörä olisi sen sijaan myynnissä naapurilla.

        mua ei kiinnosta mitä siitä seuraa haluun vaan kulkee sen vähä alle 65km/h nii tuu ees mitään!!

        Tässäpä se olikin sitten virittäjän ajatusmaailma selkeytettynä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe