Ensihoitajan pääsykokeet

Mikhael

Hellurei
Olisin itse hakemassa nyt kevään 2015 yhteishaussa ensihoitajaksi, mutta lukio todistukseni keskiarvo on vain 6,94. Onko minulla millaiset mahdollisuudet päästä valintakokeisiin?
Olen muuten täysin sopeutuva ja valintakokeissa pärjäisin hyvin, mutta kokeisiin valituksi tuleminen tässä vain jännittää.

Millä arvosanoilla pääsitte itse valintakokeisiin?
Minkälaisia testejä on aiempina vuosina pidetty?
Vinkkejä kokeisiin valmistautumiseen?

Suuri kiitos vastaajille :)

5

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähäri

Heippa. Kaverini pääsi opiskelemaan keskivertoisella lähihoitajan papereilla ensihoitoa. Valintakokeisiin oli ainakin ennakkomateriaalia luettavaksi. Valintakokeissa oli mm rasti ruutuun tehtäviä (hoitotyön etiikkaa, anatomiaa jmv ja maallaisjärjellä pääteltäviä asioita) ja haastattelu. En usko, etteikö sinulla olisi mahdollisuutta päästä tuolla keskiarvolla valintakokeisiin, saatika koulutukseen. Mielestäni luonteen ja soveltuvuuden alalle pitäisi painaa enemmän, kuin numeroiden todistuksessa. Toki, esim matikka on ensihoidossa tärkeä osata, koska lääkelaskut voivat koitua haastavaksi jos se ei ole oma vahussalue. Joissakin kouluissa on myös kuntotestit kyseiseen linjaan. Kannattaa siis lukea mahdollisimman hyvin materiaali ja olla haastattelussa oma itsensä. Tsemppiä hakuun! Minnekkä päin meinasit hakea? :)

• Mikhael

Kiitos hyvästä vastauksesta! :D.
      Ajattelin pistää ensimmäiseksi toiveeksi Saimaan AMK juurikin sen fyysisen testin takia, joka karsii porukkaa. Mitä olen katsellut fyysisten testien sisältöä niin jokaisesta pitäisi maksimit tulla :).
      Tampereelle kyllä haluaisin eniten päästä, mutta luulisin, että parhaimmat mahdollisuudet olisi päästä Saimaan AMK:hon.
      Luonne, terveys ja kunto ainakin hyvällä mallilla ensihoitoa ajatellen, joten luulisin niiden puolesta pärjääväni hyvin. Pitäisi alkaa pänttäämään nytten niihin kokeisiin, mutta kyllä sitten vituttaa jos en edes saa kutsua :(

• lähäri

Hyvä jos oli jotain apua vastauksesta.

• lähäri

jätti näköjään vastauksesta puolet tekstistä pois kun kännykällä kirjoitin.

• lähäri

Noni, kirjoitan koneella nyt, eli joo hyvä jos vastauksesta oli apua :D Kyllä uskoisin, että valtaosa pääsee pääsykokeisiin, mutta se on sitten eri asia ketkä karsiutuu jatkoon. Ensihoito on käsittääkseni yks suosituimpia aloja, joten taso on varmasti kova. Se on jo iso plussa jos fysiikka ja psyyke on balanssissa, koska ensihoito on niin henkisesti kuin fyysisesti raskasta. Ei kannata heittää kirvestä vielä kaivoon. Alat vaan lukemaan hyvissä ajoin, niin loistat kirjallisissa tehtävissä. Haastattelussa pärjää kun on oma itsensä, eikä esitä mitään mitä ei ole. Ei ne eti mitään yhteen muottiin soveltuvia ihmistä. Potilaat on kaikki erinlaisia, joten tarvitaan hoitajiin myös erinlaisia ihmisiä. Motiivi on ehkä se tärkein syy miettiä miks hakeutuu alalle. Työskentelen itse hoitoalalla ja näkee kyllä monen moista hiihtäjää. Jos motiivi on se, että on varma työpaikka tulevaisuudessa, niin ne valitettavasti tunnistaa heti joukosta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57