KOTITEATTEREIDEN ÄÄNENVOIMAKKUUDESTA ????

Tomppeli-kysyy

Jos kotiteatteri mainos kertoo että laitteen kokonaisteho on vaikkapa;
- aktiivinen 5.1.-kaiutinjärjestelmä 70W RMS yhteisteholla - vastaa 5000W Peak-tehoa
ja toinen kertoo;
- Kaiuttimet ja subwoofer tuovat olohuoneeseesi vaikuttavan 500 W äänen.

Saanko minä noita millään yhteismitallisiksi, edes sinnepäin, koska nyt joudun ostamaan laitteen jossa on riittävsti tehoja !
Meillä on kotona laite josta valmistaja LG sanoo;
"5.1-kanavainen kotiteatterijärjestelmä, jossa on langattomat takakaiuttimet. Tehoa 1 200 W."
Tuon laitteen teho riittää hankittavaan laitteeseen, mutta kun en ymmärrä näitä mainosmiehiä.
Ja mistä minä tiedän että ostettava laite vastaa nyt tuota nykyistä kotiteatteria ?

Kiitos vastauksista, KIITOS !!!

6

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys----

      Ja mikä laite voisi olla teholtaan tuon mainitsemani nykyisen laitteen;
      http://www.lg.com/fi/kotiteatteri/lg-BH7530TWN
      tasoinen äänenvoimakkuudeltaan, mutta saisi olla hinnaltaan reilusti pienempi. Se kun on tilapäisessä käytössä, ehkä vuoden harjoitussalilla... Ainoa mitä nyt haetaan on tuon tasoinen äänenvoimakkuus, tämä ei jää kotikäyttöön, vaan on roisimmassa käytössä jonkun aikaa... ! Annetaan 1-1,5v:n päästä vaikka mustalaisille...

      • käytettyä_ehdotan

        > Se kun on tilapäisessä käytössä, ehkä vuoden harjoitussalilla..

        Halpa pakettilaite, jossa on riittävästi ääntä kotona, ei tunnu riittävältä isommassa tilassa harjoitussalilla. Eikä tuossa tarvittane edes A/V-vahvistinta. Ehkä paras on ostaa sinne joku tehokas kaksikanavainen vahvistin käytettynä (muutama kymppi?) ja siihen kunnon kaiuttimet myös käytettynä (vähän enemmän rahaa kaiuttimiin).


    • leikkiwattejahan.ne

      Jos olet tosissasi, etkä trollaaja, niin tiedoksi että tuon tason pakettilaitteiden tehot ovat tosiaankin mainosmiesten keksimiä leikkiwatteja, kuten kai jo vähän epäilitkin. Liioitellaan niin paljon kuin uskalletaan. Jotta laitteesta saisi vaikkapa 1000 wattia ulos, niin sen itse pitäisi kuluttaa sähköä ehkäpä sähkökiukaan verran ja silloin et tarvitsisi muuta lämmitystä asuntoosi... suunnilleen noin... Laitteesi virtalähde ei kuitenkaan kuluttane sähköä kuin ehkäpä vajaat 100 wattia täysillä soitettaessa...(en katsonut laitteesi tietoja, arvio)

      Itse antaisin sen nykyisen laitteesi pois ja ostaisin itselleni erillislaitteena hyvän 5.1 A/V-viritinvahvistimen ja siihen oikeat kaiuttimet. Maksaisi tietysti enemmän, mutta ei maltaita. Esim. melko riittävän 5.1-vahvarin saa n. 300 eurolla tarjouksista.

      • ap-tomppeli-

        toi kotilaite riittää, asunto on pieni. tarvitsemme toisen laitteen väliaikaisesti elävän musiikin harrastuksessa jossa aiemmin nauhoitettu tulee taustalla ja siihen soitetaan päälle.... tämä on siis harjoittelua, ei ammattimaista... ostos on väliaikainen (1-1,5v) ja todellakin annetaan vaikka mustalaisille. Kotiin tulee joskus uudet laitteet, niiden hankintaan ei vaikuta hinta. Tuon väliaikaisen laitteen hankintaan vaikuttaa hinta ja laitteen teho ! On kokeiltu pienempää laitetta, ei riitä...
        Jos halvalla ei saa, niin sitten tilanne on toinen.
        Saiskohan jostain käytettyjä laitteita nekin kelpaa ?


      • Suomalialainen

        Ookko jo lahjottanu mustalaisille, aattelin et ois tarvetta jos halua on :D vuos koht täynnä^^


    • dkhgfdkhff

      Puhdas äänenpaine kasvaa hyvin paljon hinnan mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 11
      994
    Aihe