Outo pehmeä patti niskassa.. Mielipiteitä?

HuolestunuKollinOmistaja

Omistan 9v leikatun kolli kissan, ulkokissa, ja tässä viikolla huomasin kissani niskassa oudon pehmeän patin. Veikkaisin että olisi paise mutta en tiedä.. Kissa oli normaali, patti ei häirinnyt ollenkaan ja se alkoikin itsestään kutistua mutta kun torstaina kissa juoksi sisälle hirmuista vauhtia niin kolautti sitten niskansa meidän terassin oven kissanluukkuun ja on nyt sitten suurentunut siitä.. patti on pehmeä, liikkuu mutta ei vaihda paikkaa, kuin olisi paljon nestettä tai jotain sisällä. Patti kutiaa nyt paljon mutta johtuisiko siitä että siinä vieressä on pienen pieni rupi? Epäilen ehkä.. Ei kyllä ennen ole mitään rupia niin paljon rapsuttanut että ihan kalju läntti on tullut.. Kissa käyttäytyy vieläkin normaalisti ja syö ja juo. ELL yritin soittaa tänään 5 kertaa mutta meni vain vastaajaan, joten täytyy koittaa viimeistään maanantaina uudellen.. Korvan takana oli kerran samanlainen tapaus mutta ELL sanoin että kissa oli itse saanut raavittua ruven niin auki että sieltä oli tullut kaikki ''mätä'' ulos, putsasi sen ja antoi anitbiootti kuurin.
En haluaisi mitään negatiivistä kommenttia kun olen muutenkin huolissani ja stressaantunu kissani puolesta, minä aijon kyllä viedä hänet ELL:iin.. Mutta mielipiteenne olisi kiva kuulla ja onko teillä ollut samanlaisia tapauksia kissojenne kanssa?

2

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuolestunuKollinHuoltaja

      Kissa oli saanut raavittua patin itse rikki, mätää tuli ja puristin kaikki mitä sain pois, liika puristelu rupesi ilmeisesti sattumaan kun kissa murisi hieman, putsasin ja deffasin niskan.. Nyt sitten sitä seurataan ja putsataan ja maanantaina soitan ELL, tai jos se nyt pahenee niin aikasemmin

    • poisvaaroista

      Jos kissasi ulkoilee,on varmaan ottanut yhteen siellä toisen kissan kanssa.Kissalla paljon pöpöjä kynsissä,joten raapimajälki tulehtunut,ja tuo patti siitä.Jos annat kissasi altistua tappeluille,tuo ei ole viimeinen kerta kun tulehduksia tulee.Tiedät varmasti että omistajana sinun kuuluu estää kissojen väliset tappelut,ja vahtia,ettei kissasi joudu vaaroihin.Ihan voi seuraavaksi sillä huonolla tuurilla silmäkin olla rikki,eli siihen kannattaa varutua että huonomminkin voi käydä.Sinuna en antas kissalle käydä noin,vaan estäisin vahingot jatkossa.Kissan terveys ja turvallinen elämä on tärkeintä.Itse tekisin tarhan,johon ei vieraat eläimet pääse,joten kissa olis ulkoillessa turvassa.
      Tiedän kissoja joilta on sitten tappelujen vuoksi silmä poistettu,kurjaa että omistajat ei välitä,ja vahinkoja sitten kisuraukalle käy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe