Miten SUomessakin voi tapahtua tällaista???

Eitörkeydellärajaa

47

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auenneet.silmät

Tapahtuu sitä. Koko ajan. Suomessa.
      Tapahtuihan se Vilja Eerikankin tapaus ja täysin Virkamiesten tieten ja johdolla. Eivät tuomiota tule koskaan saamaan. Juristit vain pyörittävät veronmaksajien rahoja omiin lompakkoihinsa.
      Tapahtuu paljon muutakin. Vain jäävuoren huippu joskus pääsee julkisuuteen.
      Taistelin joskus vuosia Virkamiehiä vastaan lapsenrääkkäämistapauksessa. Tuloksetta. Nyt lapsi on mielisairas, ulkoisesti rujo ja elää "pimennossa". Mitä terveimmästä ja suloisimmasta persoonasta luonnevikainen äiti teki vuosien henkisellä ja ruumiillisella kidutuksella ihmisraunion sosiaaliviranomaisten ja tuomarien tieten ja hyväksymänä.
      Ja näitähän tapauksia Suomessa riittää!
      Pitikö tällaiseen maailmaan lapsia tehdä? Ihan oman huvin vuoksi!

• Mannet asialla.

• Keitä-olivat

Romanian romaanit eli kaatisdekkarit vai suomalaista savulihaa?

• korppis1
        Keitä-olivat kirjoitti:

Romanian romaanit eli kaatisdekkarit vai suomalaista savulihaa?

Ihan kotimaisia manneja. Hävettää suomalainen oikeuslaitos. Ihmiskaupasta ja vapauden riistosta 3 vuotta 10 kk täysihoitoa.

• MiksiManneksKutsut

Tiedätkö jotain vai arveletko vaan?

• ö-Öö
        MiksiManneksKutsut kirjoitti:

Tiedätkö jotain vai arveletko vaan?

Sivusta

Asia oli mainittu joissain uutisoinneissa. Kirjoitettiin naisenryöstöstä romanien perinteisenä tapana. Sellainen tapa todellakin on olemassa, tunnen romaneja, yks tietämäni kundi oli kerran ryöstöreissulla morsion kanssa. Käsitin, kyseessä naimakauppoihin liittyvä rituaali, mutta kuten tässä tapauksessa ilmeni, oikeitakin ryöstöjä voi tapahtua.

Ja siitä tuli mieleen, onhan suomalaisessakin kulttuurissa häissä rituaalinan morsiammenryöstö. Kerran itekkin tienasin hyvät kaljarahat, kun keikkasin morsiammen häistä paariin laulamaan karaookkea ja sillä välin häävieraat keräsivät kolehdin. Kerran muuten nähnyt sellaisenkin muunnoksen, sulhasenryöstö, se oli vähän nolo.

Kyllä tässä kyse romaneista, suomalaisista.Asiaan liittyy jokin sukuriita, jossa ollut verikostokin aikanaan. Näissä keisseissä hankala asia se, vaikkei suuri yleisö saakkaan tietää kaikkea, romaneilla omat yhteisönsä, riita voi jatkua tämän tapauksen jälkeen vielä vaikka kuinka pitkään.

=DW=

• ö-Öö

Naisenryöstö.

Se tässä ihmetyttää taas, niistä lapsista ei ole mainittu mitään. Oletan, huostaan otettuja. Mutta noin yleensä lapset ovat eniten depattia ja kiinnostusta herättävin seikka, jos liittyvät tapaukseen. Tässä lapset itseasiassa tärkein seikka.

Se ,miten tällaista voi tapahtua, noh, suomessa kyllä monelaisia eri jengien omia alakulttuureita "virallisen" kulttuurin alla. Tässähän kyse mustilaisten "omista" asioista. Mutta on niitä paljon jengejä, joitten jutut eivät mene ihan lakikirjan tai "yleisten suomalaisten" normien mukaan, lestaatit, jehovat, kaikki uskisjengit siis. Suomessa aika paljon ulkomaalaistaustaisia ihmisiä, joilla omat jenginsä, jopa urheiluporukoilla omat riittinsä ja tapansa.

Saattoipi olla, tämä tapaus sattui härskiydessään tulemaan esiin. Se ainoa varma asia, aika arveluttavia asioita tekevät muutkin, kuin mustilaiset.

Korostan, lapset olisi se otsikoinnin aihe. Mutta ei lapsista voi kirjoittaa, heille taattava mahdollisuus normaaliin elämään. Toivottavasti eivät koskaan saakkaan tietää biologisista vanhemmistaan.

=DW=

• de-meter

Juuri noin. Valtakulttuurin suojissa elää alakulttuureja, joilla on omat lakinsa. Jos olen mitään ymmärtänyt romanikulttuurista, naisen asema siellä on hyvin alisteinen. Siksi vangittuna oleminen ei välttämättä eroa kovin paljon avioliitossa elävän naisen elämästä - siis ulkopuolelta tarkasteltuna.
        Lasten kohtalosta en nähnyt mainintaa. Jos ihmiskaupasta puhuttiin, ei kai heitä myyty sentään ? Kauppaa ainakin käytiin, jos lapsilisät ohjattiin muiden käyttöön.

Tässä on mielestäni hyvä esimerkki siitä, millaisia ongelmia monikulttuurisuus saattaa tuoda tullessaan. Ulkopuoliset, myös viranomaiset, ovat aika voimattomia kun vastassa on marginaalinen yhtenäiskulttuuri, joka saa voimansa pitkästä perinteestä ja vanhakantaisista uskomuksista.

• ö-Öö
        de-meter kirjoitti:

Juuri noin. Valtakulttuurin suojissa elää alakulttuureja, joilla on omat lakinsa. Jos olen mitään ymmärtänyt romanikulttuurista, naisen asema siellä on hyvin alisteinen. Siksi vangittuna oleminen ei välttämättä eroa kovin paljon avioliitossa elävän naisen elämästä - siis ulkopuolelta tarkasteltuna.
        Lasten kohtalosta en nähnyt mainintaa. Jos ihmiskaupasta puhuttiin, ei kai heitä myyty sentään ? Kauppaa ainakin käytiin, jos lapsilisät ohjattiin muiden käyttöön.

Tässä on mielestäni hyvä esimerkki siitä, millaisia ongelmia monikulttuurisuus saattaa tuoda tullessaan. Ulkopuoliset, myös viranomaiset, ovat aika voimattomia kun vastassa on marginaalinen yhtenäiskulttuuri, joka saa voimansa pitkästä perinteestä ja vanhakantaisista uskomuksista.

Lasten kohtalosta ei voi tiedottaa oikein mitään.

Lapsilisärahat oli ju menneet miehelle, eli kaitpa ne lapset oli viralllisesti olleet miehellä, se eri asia, missä käytännössä. Ja lasten äidiksi oli merkitty muistaakseni miehen sisko, joka esiintyi miehen vaimona.... Hyvin sekava keissi. Ja keissi koski tätä lapset synnyttänyttä naista ja hänen pakottamistaan, lapset asia erikseen.

=DW=

• ö-Öö
        ö-Öö kirjoitti:

Lapsilisärahat oli ju menneet miehelle, eli kaitpa ne lapset oli viralllisesti olleet miehellä, se eri asia, missä käytännössä. Ja lasten äidiksi oli merkitty muistaakseni miehen sisko, joka esiintyi miehen vaimona.... Hyvin sekava keissi. Ja keissi koski tätä lapset synnyttänyttä naista ja hänen pakottamistaan, lapset asia erikseen.

=DW=

Unohtui.

Uhri, elikkäs lasten äiti oli kerran kirjattu synnyttämään sairaalaan Jasmin Mäntylänä, jokin julkkis, olikohan missi. että kekseliästä peittelyä..

=DW=

• de-meter
        ö-Öö kirjoitti:

=DW=

Aivan. lapsista ei saa mainita. Heh. Jasmin Mäntylä oli kai takavuosien missi... Kaikkea en tummat keksivätkin..))

• tuomiokapituli

Kovasti on pienet tuomiot molemmilla :(
      Kyllä pakkotyöhön elinkautisvankeuteen olisi vähintä.
      Nyt vain menevät yhteiskunnan varoilla äysihoitoon.

• mimmimum-mi

Järkyttävän pienet tuomiot....kirjoittaa rikostoimittaja Sipiläkin tänään...
        ja vertaa muihin tuomioihin asiaa... Vähällä leiffi pääsee...parivuotta ehkä istuu..

• ö-Öö
        mimmimum-mi kirjoitti:

Järkyttävän pienet tuomiot....kirjoittaa rikostoimittaja Sipiläkin tänään...
        ja vertaa muihin tuomioihin asiaa... Vähällä leiffi pääsee...parivuotta ehkä istuu..

Rangaistukset lakien mukaan.

Sitäpaitsi, kyseessä oli vasta käräjäoikeus, menee ihan varmasti hoviin. Lopullista siis ei tiedä. Tämä mun mielestä suomen oikeuslaitoksessä paha ongelma, käräjät ei ole ollenkaan niin uskottava oikeusinstanssi, kuin pitäisi olla. Paljon pienempiäkin asioita menee hoviin, tulee vaikutelma, että käräjät pikemminkin vain jatke poliisitutkinnalle, jolla seulotaan vakavammat rikokset "oikean" tuomioistuimen tutkittavaksi.

Tota. Olemassa epävirallisia lakeja, suomenlaki virallinen. Vaikkapa "korpilaki" ja "vankilalaki". Ei paljoa kiinnostaisi olla linnassa tässä keississä tuomittuina henkilöinä. Linnassa oleminen tahtoo joskus käydä terveyden päälle joillain. Ja kun historiassa jo verikostojakin, sekä lööppejä lehdet täynnä asia kiinnostaa monia ihmisiä, myös vankeja.

=DW=

• Eero Järnefelt: Raatajat rahanalaiset

Maalauksessa on koti-maista väri-vammaa.
      Suloinen lapsikin siinä.

Mukaan sopii Wolf H. Halstin muistelmia.
      Talvisodan päiväkirja
      Mies elää aikaansa
      Aika vaatii veronsa.

Sattuneesta syystä minä en kauheasti ole innostunut arvostelemaan Mustalaisten
      kulttuuria.
      Varsinkaan Suomen Mustalaisten.

Heistä huolimatta aloitus tympii minua.
      Taas raastetaan uutisten sieluja mennen tullen MUTU:stellen.
      Jos pahaa tehdään, toimikaa ajoissa.
      Jos pahaa on tehty, olkaa pahoillanne itsenne puolesta.
      Se ei ole koskaan myöhäistä.

H.

• "heistä huolimatta aloitus tympii minua"? Minua ei.

Kaikki ei halua osallistua sinun (musiikki) aloituksiin, sillä on näköjään kirjoittajia, jotka haluavat kirjoitella päivä uutisista.

Itse ihmettelin, kuinka voi Suomessa tapahtua tuollaista ja oli hyvä, että täällä kerrottiin, kuka kansanryhmä sen teki?

Laita nyt omaan aloitukseesi soimaan "Kultaiset korvarenkaat", ....niin se sulle suuren onnen tuo?

• Kristiina23 kirjoitti:

"heistä huolimatta aloitus tympii minua"? Minua ei.

Kaikki ei halua osallistua sinun (musiikki) aloituksiin, sillä on näköjään kirjoittajia, jotka haluavat kirjoitella päivä uutisista.

Itse ihmettelin, kuinka voi Suomessa tapahtua tuollaista ja oli hyvä, että täällä kerrottiin, kuka kansanryhmä sen teki?

Laita nyt omaan aloitukseesi soimaan "Kultaiset korvarenkaat", ....niin se sulle suuren onnen tuo?

"Kristiina23"

Sain vaikutelman että kaipaat perinteistä henk.koht.nokittelua?
        Henkistä pahoin-pitelyä.

Musiikki elää elämäänsä, tai sitten ei.
        Onhan se kuitenkin hauskempi jatkumo, kun nämä ikuiset, raatelevat surkuttelut.
        Ei sinun tarvitse musiikista nauttia.
        Nauti näistä raasteista, jos ne sopivat sieluusi paremmin.
        Tuntuvat niin-kuin läheisimmiltä.

Varmuuden vuoksi huomautan:
        "heistä huolimatta..." Koski Mustalaisia.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kristiina23"

Sain vaikutelman että kaipaat perinteistä henk.koht.nokittelua?
        Henkistä pahoin-pitelyä.

Musiikki elää elämäänsä, tai sitten ei.
        Onhan se kuitenkin hauskempi jatkumo, kun nämä ikuiset, raatelevat surkuttelut.
        Ei sinun tarvitse musiikista nauttia.
        Nauti näistä raasteista, jos ne sopivat sieluusi paremmin.
        Tuntuvat niin-kuin läheisimmiltä.

Varmuuden vuoksi huomautan:
        "heistä huolimatta..." Koski Mustalaisia.

H.

Vastaan, kun käyn tupakalla ensin!

• Kristiina23 kirjoitti:

Vastaan, kun käyn tupakalla ensin!

Niin, "heistä huolimatta" oli minunkin mielenkiintoni, että eihän ne kanta`suomalaiset olleet asialla? Ei sellainen onnistuisi mielestäni, kun nyt oikein ajattelen, mutta en osannut yhdistää uutista "heihin"?

Mitä musiikin tulee, niin välttelen sitä, koska se tuo liian herkkiä muistoja minulla ja sitäpaitsi koneeni on niin hidas, että se ei toista jatkumona, vaan pysähtyy välillä.

Tiedän, tiedän, hanki parempi kone, mutta en tarvitse sitä.

Joskus tekisi mieleni "nokitella" sinua, mutta sitten muistan, että toiseksi jään, joten jätän väliin.

Nyt kirjoitin, koska mielestäni tyrmäät aloitukset liian usein oman mielipiteesi mukaan?

Oletko jo hankkinut "lahjukset" pääsiäis/pupujen-noitien vierailuille? Minä yleensä unohdan ne, mutta nyt olikin ajankohtainen, kun jouduin ompelemaan yhdelle "ipanalle" pupu asun?

Aloitus oli jotain muuta, mutta minua ei jaksa kiinnostaa, mitä siellä "muualla" tapahtuu, koska asuinympäristöni on rauhallinen, varsinkin, koska en liiku öisin ulkona.

• jäätjärkkyy

Mutta eiksois hienoo jos kaikki romanit sais oman maan missä niillä olis täys vapaus toteuttaa omaa kulttuuriaan ilman että paikalliset sekaantuu typerine lakeineen heidän elämäänsä?

• jäätjärkkyy kirjoitti:

Mutta eiksois hienoo jos kaikki romanit sais oman maan missä niillä olis täys vapaus toteuttaa omaa kulttuuriaan ilman että paikalliset sekaantuu typerine lakeineen heidän elämäänsä?

"jäätjärkkyy"

Teevee varmaan vastaa tähän.
        Hän on Saamelaisten asian-tuntija.
        Luultavasti puree Porojakin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"jäätjärkkyy"

Teevee varmaan vastaa tähän.
        Hän on Saamelaisten asian-tuntija.
        Luultavasti puree Porojakin.

H.

Hups! Anteeksi.
        Teevee tulikin jo.

Olin huolimaton
        MInä olin ralli-sivuilla.
        Reitti on julkaistu!

H.

• järkkyjäällä

Eikö niitä vois karkottaa kun ne on lusineet ensin Suomessa tuomionsa kokonaan? Opintoretkelle esim. Romaniaan?

• ö-Öö

Mnaah

Romani ja romanialainen kaksi eri asiaa. Oikein miettinyt, mahtaa suomessa olla ahdasta, kun suurin osa kansasta pitäisi joittenkin mielestä roudata jonnekin muualle. Alkuperäiset suomalaisetko asialla? Enpä usko, saamelaiset leppoisaa porukkaa.

=DW=

• eppu2

Perustuslaki: ´´Suomen kansalaista ei saa estää saapumasta maahan, karkoittaa maasta eikä vastoin tahtoaan luovuttaa tai siirtää toiseeen maahan.´´

• jäätjojärkkyneet

Mutta jos saisi ne itse haluamaan oman maan niinkuin juutalaisetkin? Ehdotan että perustamme uuden puolueen joka ajaa mannelaisten asiaa. Oma maa, omat lait, omat tavat, oma kulttuuri.Se vois olla vaikka jos rajattaisi osa Romaniaa, Bulgariaa ja ehkä muutaman neliön Moldovaa (joka muutenkin on vähän heikoilla omana maanaan, loput vois liittää Ukrainaan korvaulseksi Venäjälle menetetyistä provinsseista.

• eppu2
        jäätjojärkkyneet kirjoitti:

Mutta jos saisi ne itse haluamaan oman maan niinkuin juutalaisetkin? Ehdotan että perustamme uuden puolueen joka ajaa mannelaisten asiaa. Oma maa, omat lait, omat tavat, oma kulttuuri.Se vois olla vaikka jos rajattaisi osa Romaniaa, Bulgariaa ja ehkä muutaman neliön Moldovaa (joka muutenkin on vähän heikoilla omana maanaan, loput vois liittää Ukrainaan korvaulseksi Venäjälle menetetyistä provinsseista.

Ei auta. Oma maa niillä kaikilla tännetulleilla on jossain, silti tulivat.

• jäidenlähtö

Eimutta siis ihan vakavasti puhuen: romaneja ei vainota missään, ne saa olla kuin kotonaan missä maassa tahansa. Toteuttaa omaa kulttuuriaan, puhua omaa kieltään, noudattaa omia lakejaan. Heitä ei syrjitä, vainota, vihata missään. Mutta...heidän työmoraalinsa poikkeaa sen verran länsimaisesta normista että aina on olemassa tiettyä vastustusta heitä kohtaan. Eikö silloin heistä itsestäänkin olisi kivempaa jos olis oma maa, missä saisi olla rauhassa kaikelta kritiikiltä? Vai ottaisko se liikaa voimille?

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ei auta. Oma maa niillä kaikilla tännetulleilla on jossain, silti tulivat.

Kaikkihan täällä on jostain muualta tulleita kehitysopin mukaan. Ei kai täällä näin pohjoisessa ole koskaan elänyt apinoita luonnonvaraisina.

• ent.siivoojaparka
        jäidenlähtö kirjoitti:

Eimutta siis ihan vakavasti puhuen: romaneja ei vainota missään, ne saa olla kuin kotonaan missä maassa tahansa. Toteuttaa omaa kulttuuriaan, puhua omaa kieltään, noudattaa omia lakejaan. Heitä ei syrjitä, vainota, vihata missään. Mutta...heidän työmoraalinsa poikkeaa sen verran länsimaisesta normista että aina on olemassa tiettyä vastustusta heitä kohtaan. Eikö silloin heistä itsestäänkin olisi kivempaa jos olis oma maa, missä saisi olla rauhassa kaikelta kritiikiltä? Vai ottaisko se liikaa voimille?

Minkä kohdan Suomea haluaisit tyhjentää ja lohkaista mustalaisten omaksi maaksi?

• hiljaavirtaadon

Minä ajattelin tossa ylempänä osan Romaniaa, Moldaviaa ja Bulgariaakin. Ilmastokin on parempi siellä mustanmeren lähellä.Siis ajatellen ihan vain heidän parastaan.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kaikkihan täällä on jostain muualta tulleita kehitysopin mukaan. Ei kai täällä näin pohjoisessa ole koskaan elänyt apinoita luonnonvaraisina.

Kun tarpeeksi pitkälle taapäin ajatellaan, ei täällä ollut ketään, koko pallolla.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kun tarpeeksi pitkälle taapäin ajatellaan, ei täällä ollut ketään, koko pallolla.

Ihanko tosi? Sinä se tiedät paljon.

• jospapalloillaan
        eppu2 kirjoitti:

Ja kun ajattelee oikein pitkään taaksepäin niin ei ollut palloakaan, sitten tul Big Bang ;)

• ent.siivoojaparka
        hiljaavirtaadon kirjoitti:

Minä ajattelin tossa ylempänä osan Romaniaa, Moldaviaa ja Bulgariaakin. Ilmastokin on parempi siellä mustanmeren lähellä.Siis ajatellen ihan vain heidän parastaan.

Ja minkähän takia juuri noitten maitten pitäisi tyhjentää alueitaan ja luovuttaa suomalaisille (mustalaisille)?

• ent.siivoojaparka
        jospapalloillaan kirjoitti:

Ja kun ajattelee oikein pitkään taaksepäin niin ei ollut palloakaan, sitten tul Big Bang ;)

Ja kun vielä kauemmaksi ajattelee, niin ei edes ollut yhtään mitään, mikä olisi pystynyt panemaan Bang!

• jäätjärkkyy

Ja minkähän takia juuri noitten maitten pitäisi tyhjentää alueitaan ja luovuttaa suomalaisille (mustalaisille)?

Ei ainoastaan suomalaisille mustalaisille, vaan romaneille kaikista maista, samaan tapaan kuin juutalaiset aikoinaan saivat oman maan. Mainitsemalla alueella on muutenkin kohtalaisen kokoinen romaniväestö.

• eppu2
        jospapalloillaan kirjoitti:

Kaikkihan me tiedämme miten on. Siivoja nyt vaan rupesi tänne kehitysoppia vääntämään.
        Minä se vaan tuolle jäätjojärkkyneet-merkille kommentoin.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kaikkihan me tiedämme miten on. Siivoja nyt vaan rupesi tänne kehitysoppia vääntämään.
        Minä se vaan tuolle jäätjojärkkyneet-merkille kommentoin.

Sorry, kun tulin väliin. Luulin tätä yleiseksi keskustelupalstaksi, mutta taisikin olla sätti.

• eppu2

Sorry, kun tulin väliin. Luulin tätä yleiseksi keskustelupalstaksi, mutta taisikin olla sätti.

Älä ny viitti. Ookkona noussu väärällä jalalla tänään.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Älä ny viitti. Ookkona noussu väärällä jalalla tänään.

No enkä ole. Yritän vain elää palstalla saamani kyseenalaisen maineen mukaisesti.
        Älä siitä välitä. En minä paha ole, muuten vain pikkupirullinen joskus.

• tavallinenh

TV:ssä tullut "kiertolaisista, ne ryöstää naimapuuhissaan naisia. Intiasta ovat mustalaiset, siellä ne lunttaa aivan hulluina kokeissa, oli tänään uutinen, aivan käsittämättömän paljon.

Täsihoidossahan mustalaiset on Suomessa ja myös sitten vankilassa, eivät yleensä tee töitä, niit elätetään kuolemaansa saakka.

• "tavallinenh"

Tunnetko ylpeyttä vai häpeää.
        Ruokkiessasi heitä veroillasi?
        Mitä muuta haluaisit tehdä, paitsi pulista, kuten hekin pulisevat?

H.

• eioikeuttasaa

Ei lasten ja "alamittaisten" asiat ole ihan oikeita. Ei niistä tuomio kovin suureksi nouse. Olen aina ihmetellyt esim. pedofiileja, joille annetaan ehdollisia tuomioita. Mitä sellainen korsto ehdollisesta välittää. Päin vastoin, ajattelee, että annettiin vapaat kädet toimia kuin ennenkin.
      Entä pieni Eerika, josta oli tehty yli 10 lastensuojeluilmoitusta, lapsihan se vaan oli.

Eri asia on, jos on taloudellisesta menetyksestä kysymys. Tuomiot isoja ja korvausvelvollisuus hyödystä. Mahtoiko tässä tapauksessa alistettu tyttö saada edes muodollista korvausta kärsimyksistään, ja missä hän nyt on? Jossakin asuntolassa lääkityksessä?
      Mutta niinhän on, että laki on kaikille sama, tuomiot vain vaihtelee.

• "eioikeuttasaa"

H.

• mannenvihaaja

Kyseinen uhrihan oli alaikäinen ja kehitysvammainen. Siinäpä sitä mannejen "ei me olla petoviilejä eikä raiskaajia." Kas kun ette murhanneetki sitä.

• "mannenvihaaja"

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      80
      4100
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      26
      2220
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      40
      2010
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1354
    5. 28
      1243
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      1093
    7. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      43
      899
    8. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      73
      891
    9. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      30
      764
    10. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      40
      761
    Aihe