kulttuurieroja

cchhjvv

Seurustelen n 40-vuotiaan miehen kanssa. Haluan kovasti saada suhteemme toimimaan. Meillä on omat ongelmamme, ja olen huomaavinani että kyseessä on myös kulttuurieroja. Olisin kiitollinen jos te virosta voisitte kertoa jotakin mistä voisi olla hyötyä.

2

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soomekullim6tlemised

Olen suomalainen mies ja Suomessa, mutta vastaan silti. Arvelen että olet suomalainen ja miesystäväsi on virolainen, kirjoitan siksi suomen kielellä. Minulla oli virolainen tosi mukava nainen, mutta se homma kaatui kulttuurieroihin. Kultturieroja on ja niiden aukikirjoittamiseen menisi koko palstan levytila. Hommaa valaisee ehkä seuraava vitsi. Latvialainen liftasi Virossa ja virolainen autoilija otti liftarin kyytiin. Kun oli jonkin aikaa ajettu vaiti, kysyi liftari "Onko Tallinna kaukana?". Kuljettaja vastasi "Ei ole". Taas ajettiin pitkä tovi ja liftari kysyi "Onko Tallinna kaukana?". Kuljettaja: "Ei ole". Kolmannen kerran liftari tiedusteli onko Tallinna kaukana, johon kuljettaja vastasi että "no nyt se on kaukana". Latvialaiset pitävät virolaisia juroina, mutta allekirjoitan yleisen käsityksen että me suomalaiset olemme vieläkin jurompia. Virolaisissa on täältä Suomesta katsoen enemmän eloisuutta ja iloisuutta. Ikään kuin karjalaisuutta... ilo pintaan vaikk' syvän märkänis :D Virolainen osaa elää hetkessä. Se hetkessä eläminen on virolaisten rikkaus. Virolaiset retkeillessään laulavat ja soittavat nuotiolla ja suomalaiset istuvat yrmeinä sanomatta sanaakaan käristäen mustaksi tikun nokassa olevan makkaran. Oh... katskokaa kuinka Külli Kukk säteilee kun esiintyy TV:ssä... se nainen vie jalat alta. No... kyllä mä vielä isken virolaisen daamin :p Mutta onnea ja menestystä teille!

• totuusonkaru

Annetaan monasti ymmärtää, että jurous ja hiljaisuus, jotka liitetään usein suomalaisiin olisivat jotenkin negatiivisia piirteitä. Suomalaisilla, virolaisilla ja muilla on vaan erilainen kansanluonne, joita jotkut rupeavat arvottamaan omien ennakkoluulojensa perusteella.

Mainitsemasi virolaisten ominaisuudet ovat sukua välinpitämättömyydelle ja hällä-väliä-asenteelle. Iloisuus ja hetkessä eläminen ovat toki jossain määrin ihan positiivisia asioita, mutta kansakunnan tulevaisuuden ja toiminnan kannalta tuhoisia, kuten olemme havainneet juurikin Viron ja mm. monen Afrikan maan kohdalla. Suomi toimivana valtiona on säilynyt suurelta osin kansalaisten vastuuntunnon ja asioihin vakavasti suhtautumisen ansiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2524
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      284
      2215
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      140
      1186
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      993
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      898
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    8. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      72
      807
    10. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71