kulttuurieroja

cchhjvv

Seurustelen n 40-vuotiaan miehen kanssa. Haluan kovasti saada suhteemme toimimaan. Meillä on omat ongelmamme, ja olen huomaavinani että kyseessä on myös kulttuurieroja. Olisin kiitollinen jos te virosta voisitte kertoa jotakin mistä voisi olla hyötyä.

2

175

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soomekullim6tlemised

Olen suomalainen mies ja Suomessa, mutta vastaan silti. Arvelen että olet suomalainen ja miesystäväsi on virolainen, kirjoitan siksi suomen kielellä. Minulla oli virolainen tosi mukava nainen, mutta se homma kaatui kulttuurieroihin. Kultturieroja on ja niiden aukikirjoittamiseen menisi koko palstan levytila. Hommaa valaisee ehkä seuraava vitsi. Latvialainen liftasi Virossa ja virolainen autoilija otti liftarin kyytiin. Kun oli jonkin aikaa ajettu vaiti, kysyi liftari "Onko Tallinna kaukana?". Kuljettaja vastasi "Ei ole". Taas ajettiin pitkä tovi ja liftari kysyi "Onko Tallinna kaukana?". Kuljettaja: "Ei ole". Kolmannen kerran liftari tiedusteli onko Tallinna kaukana, johon kuljettaja vastasi että "no nyt se on kaukana". Latvialaiset pitävät virolaisia juroina, mutta allekirjoitan yleisen käsityksen että me suomalaiset olemme vieläkin jurompia. Virolaisissa on täältä Suomesta katsoen enemmän eloisuutta ja iloisuutta. Ikään kuin karjalaisuutta... ilo pintaan vaikk' syvän märkänis :D Virolainen osaa elää hetkessä. Se hetkessä eläminen on virolaisten rikkaus. Virolaiset retkeillessään laulavat ja soittavat nuotiolla ja suomalaiset istuvat yrmeinä sanomatta sanaakaan käristäen mustaksi tikun nokassa olevan makkaran. Oh... katskokaa kuinka Külli Kukk säteilee kun esiintyy TV:ssä... se nainen vie jalat alta. No... kyllä mä vielä isken virolaisen daamin :p Mutta onnea ja menestystä teille!

• totuusonkaru

Annetaan monasti ymmärtää, että jurous ja hiljaisuus, jotka liitetään usein suomalaisiin olisivat jotenkin negatiivisia piirteitä. Suomalaisilla, virolaisilla ja muilla on vaan erilainen kansanluonne, joita jotkut rupeavat arvottamaan omien ennakkoluulojensa perusteella.

Mainitsemasi virolaisten ominaisuudet ovat sukua välinpitämättömyydelle ja hällä-väliä-asenteelle. Iloisuus ja hetkessä eläminen ovat toki jossain määrin ihan positiivisia asioita, mutta kansakunnan tulevaisuuden ja toiminnan kannalta tuhoisia, kuten olemme havainneet juurikin Viron ja mm. monen Afrikan maan kohdalla. Suomi toimivana valtiona on säilynyt suurelta osin kansalaisten vastuuntunnon ja asioihin vakavasti suhtautumisen ansiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      407
      1748
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1131
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      67
      1083
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      88
      1071
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      101
      1014
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      143
      847
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      741
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      679
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      654
    Aihe