Kai teillä joku vaiva on, niin miten pärjäilet sen kanssa :) ?
Vaivan kanssa eläminen
26
108
Vastaukset
- ö-Öö
Kaikkeen tottuu, vaimoonkin.
=DW=- Pirrepäs
No nytkylläkyllä DW vetäs enkat :), olin muuten vastata melkein samoin, mutta eri sanoin...no jaa ehkä kysyttiin ihan muuta, sorry aloittaja, ei pidä pilailla vakavalla asialla...terveyden menetys ei paljjoo naarata. *nyt pirre tulpa rullalle*
- Vaivanako-maan
Miehenä en vaivaa edes taikinaa, leivon-naiset ostan valmiina. Vain pienten kotileipomoiden tuotteita.
Ja muitakaan näkyviä tai tuntuvia vaivoja ei ole tällä hetkellä.
Ehkäpä krempat päivittyvät kerralla, päivänä jonain?
Yksi vaivaamaton "liikavarvas" on. En antaisikaan sen vaivata itseäni. - k-kk
Selkä toisinaan,naapuri kannustaa huutamalla,et sä mikään haka ole vaikka koukus kävelet.
- semottii-tääläkertaa
Huonosti menee nyt kun polvi vihottelee, se on kai tullu siihen pisteeseen että pitäisi kai laittaa uusi nivel,
- landi
Tuolla joku puhui liikavarpaasta, ylempänä. Minulla on nyt vähän vaivaisenluu ollut parina yönä vihlova. Minulla ei ole edes semmosta ulospäin näkyvää pattia niin kuin jollain eikä varpaat ole vääristyneet. Nooh, mä aattelen, että on ollut vääränlaiset kengät jalassa. Silti tilasin semmosen tukijutun jalkaan (en ole vielä saanut sitä) ja olen jumpannut molempia jalkojani. Silleen minä elän tämän vaivani kanssa, kuntouttaen itse :)
- Hyvätkengätperusjuttu
Hyvä että jumppaat, mutta se ei riitä että "molempia jalkojani". Aloita tehokas varvasjumppa, niin vaivaisenluu ei vihoittele enää (koskaan).
- landi
Hyvätkengätperusjuttu kirjoitti:
Hyvä että jumppaat, mutta se ei riitä että "molempia jalkojani". Aloita tehokas varvasjumppa, niin vaivaisenluu ei vihoittele enää (koskaan).
Yritän kyllä levittää varpaitani haralleen. Ylös, alaspäin saan vain isovarpaat. Googlasin ja siellä on oikein jumppaohjeet. Täytyy vaan mennä ostamaan tennispallo, harmittaa kun se pitäis halkaista. Lähettäisköhän Jarkko Nieminen jonkun vanhan pallonsa...
Kiitos muuten vinkistä :)
Onhan noita vaivoja. Vielä on pärjäilty.
- 1eero
On on pärjätty ei isompia vaivoja vaivaksi, jotkut asiat enempi vaivaa mutta en tunne tällä hetkellä vaivautuneeksi.
- mukkuka
Tinnitus vaivaa, mutta kestettävä on.
- 1eero
Mulla meinas kanssa mennä hermot tinnutuksen takia jokuvuosi sitten mut ihmekumma yhtä äkkiä loppu eikä sen jälkeen ole vaivannu, en ole kaivannu, ikävä vaiva.
- ö-Öö
Tuttujuttu.
Toisessa korvassa snadi piippi. Ei paljon häiritse, mutta kovin hiljaisessa en viitsi kauaa olla. Jokin taustamelu auttaa, itelle riittää ihan pienellä oleva radiokin. Toisaalta tuttuja, joilla piippaa pahasti, yks tuttu vetää unilääkkeitä- toi nukkuminen tosiaan voi olla hankalaa, vaikka muuten pärjäilisikin.
Musan täysillä luukuttaminen ihan kivaa hommaa >:/
=DW=
- de-meter
Miten pärjään vaivani kanssa ? Valittamalla ja olemalla vaivaamatta.
Käsien nivelrikko on oireeton, ellen käytä käsiä. Jos vaikkapa leivon, mitä teen usein, kädet tykkäävät huonoa. Pikkurilli on pahin. Särkyinen ja turvonnut joka session jälkeen.
Glukosamiini ja erinäiset ihmelääkkeet auttoivat aikansa, eivät enää.. Taitaa olla menoa...)) - kaasuton
Onkos täällä puututtu ilmavaivoihin, ja niiden kanssa pärjäämiseen, nimittäin muiden ilmavaivoihin..
Ulkohommissa päjää paremmin, mutta sisätiloissa on vaikeampaa.- Tuore-Pepponen
Ilmaisista ilmavaivoista lie avauksia ja keskusteluja ollut, aiemmin.
Pidän todennäköisenä, että ilmavoimien kapteeni Hunksz niminen kippari lie suorittanut ilmavaivalupakirjan sekä tehtaillut vähintään yhden avauksen aiheesta. Keskustelujen runsaudesta asian tiimoilta en tiedä, olen sen verran tuore hahmo tällä saitilla.
- reppuriika
Nenätukkoisuus, lievät astmaoireet ja vuotavat silmät oireilevat, mutta pitää hyväksyä jo tässä iässä. Laiskuus taitaa olla se pahin vaivani.
- sundi
Olen menossa katsomaan "Edelleen Alice" -leffaa. Kertoo varhaisiällä Alzheimeriin sairastuneesta. Ihan J. Moore sai roolisuorituksestaan Oskarin.
Perimässäni on Alzheimeria, tosin olen jo yli 60 v, joten varhaisdementiaa ei voi enää tulla.
Aurinkoista sunnuntaipäivää vaivoistaa valittajille ja vaivattomille :)- sundi
Siis ihan ihana J. Moore :)
Vaivoja on, yleensä luulosairautta.
En ajattele niitä,
Ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki, joku viisas sanoi, ja totta puhui.
Jos joku vaiva alkaa vaivaamaan, koska se yleensä vaivaa mieltä,
menen kiireesti tohtoriin.
Podin kauan aikaa selkäkipua, mielikuvitus laukkasi,
milloin oli syöpää milloin jotakin muuta, ja juoksin lääkäreissä
sitten suutuin ja menin magneettikuvaukseen ja siinä selvisi synnynnäinen vaiva...
eipä ole sen koommin vaivannut, ei selkää eikä mieltä.Selkä kivut minullakin hoidettiin leikkauksella..loppujen lopuksi, koska aikaisemmat diagnoosit oli terkkarissa "yleinen" laiskuus? Onneksi menin asiantuntevalle ortopedille.
Samoin tyttäreni selkäkipuja hoidettiin terkkarissa buranalla, vaikka hänellä oli skolioosi? Vihdoin hänkin hankkiutui yksityiselle ja Ortonissa laitettiin hänelle "rautaa" selkään, siis oikaistiin vääristymää ja selkäkipu hellitti.
Olen todellakin elänyt "vaivan" kanssa ja lopuksi en pystynyt työpaikalla kuin seisomaan tai kumarassa liikkumaan. Vihdoin, kun menin lääkäriin, niin "taxilla" kotiin ja lepoa!
Onneksi nyt ei koske, eikä kolota mihinkään, mikäli en tee mitään:-))Selkäkivut helposti pitkien ihmisten vaivoja, väärät nostot yms kostautuvat helposti kipuna.
Skolioosin sukulainen se minunkin vaivani oli, oikea diagnoosi opetti sen laittamaan oikeaan,
se on metkaa kun jo pelkkä tieto voi auttaa säryn hoidossa.
Sinulla tosi vaiva selkäsi kanssa, joskus selkävaivat paranevat tosi hitaasti ja vievät aikaa. Hieronta monesti helpottaa vaivoja ja rentoutus auttaa särkyyn.
paranemista sinulle ja helpotusta vaivaasi.
Kaar vos gut bät reis vos bät.
Tommi M. ei pidä tästä.
Tuska ja valitus eivät ole pakollisia, koska niiden tietää tulevan.
Eläimiä koskien nuo tunteet ovat naurettavia.
Mietteeni koskevat aikuisia.
Meille on oikein huokaista ja todeta:
Noh, se sitten siitä.
H.- flegu
Päivä päivältä paremmin. Viikko sitten leikkasin peltisaksilla auki koipeni lasikuitukipsin ja heitin sen pois. Kävin juttelemassa ortopedin kanssa ja kuvautin samalla koipeni.Otan jo useita askelia ilman tukea.
Minun ja vaimoni hermot lepäävät. Kolinani ja kiroiluni on loppunut ja olen vihdoin pystynyt tekemään itse sapuskat. Hyvä ruoka, parempi mieli!
Alaraajojen ja selän voimatason ennallistaminen vie aikaa. Tuskin pääsen täysin ennalleni mutta kyse on vain asteikosta ja omasta vertailusta. Siis, vaikka en pärjää niin yritän tulla toimeen.- de-meter
Etkös saa minkäänlaista fysioterapiaa, flegu ? Meilläkin kävellään jo ilman keppejä, mutta käydään fysioterapiassa kahdesti viikossa. Kun jalkapöydän rakenne on romahtanut, tarvitaan räätälöityjä ohjeita uuteen alkuun. Väärää kuormitusta tulee helposti sauvavaiheen aikana.
Sinun tilanteesi taisi kuitenkin olla aika selkeä ja hyvä lihaskunto takaa sen, ettei virheasentoa välttämättä synny. Tsemppiä treeneihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743930Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1893195Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702570Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3682310- 1721971
- 781595
- 331515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382