Monen itäritsailija skodamiehen märkä uni ja punttien kosteuttaja eli ylihinnoiteltu itäpulkka Skoda Superb 3.6 FSI 4x4. No faktahan on, että E430 Mersu vuosimallia 1997 tarjoaa laadukasta tunnelmaa, erittäin laadukkaan matkustamon ja suorituskykyisen moottorin yhdistettynä hienoihin ajo-ominaisuuksiin joissa yhdistyy rauhallinen eleettömyys ja tarvittaessa mainio suorituskyky ja ajettavuus.
Mittaustulostenkin perusteella (eurooppalaisten autolehtien tekemät kokoelmassa) Superb 3.6 FSI 4x4 ei jätä edes 1997 E430 Mersua kannoiltaan. Tästä on turha väitellä, kun mittaustulokset on koottu yhdelle sivustolle eikä perustu "väitteisiin" tai autovalmistajan lupauksiin. Mersu kiihtyy suuremmissa nopeuksissa reilusti Superbia paremmin. Lähdössä neliveto saa pienen etumatkan, mutta moottoritiellä Mersun E430 jättää Superbin "huippumallin" kuin tikun skeidaan. Itse olen kellottanut suljetulla alueella 6,6s 0-100km/h E430 Mersulleni. Ajettuna oli 279 tkm silloin.
http://www.zeperfs.com/duel236-5593.htm
Arvonalennus on myös tuollaisessa uudessa Superbissa massiivinen ja kaiken lisäksi siinä istuminen ja ajaminen on todella nöyryyttävää. Aivan uskomatonta tuollainen omaehtoinen itsensä nöyryyttäminen itäritsassa vieläpä rahallista korvausta vastaan.
Mersulla on kunniakas historia, laadukas kalusto monine vaihtoehtoineen ja mekaanisesti vahva perusta. Lisäksi se on arvostettu länsiauto. Skoda ei ole mitään näistä.
Superb "lippulaiva" 3.6 4x4 ei oikein kulje
45
794
Vastaukset
Ei kinosta. Not kinosted.
- Jokkiskuski
Eihän tuo mersu pärjää alkuunkaan edes keskinkertaiselle Formula1 autolle. Hyvä suorituskyky autolle on alle 8sek 0-200kmh.
- htrhrthtrh
Jokkiskuski kirjoitti:
Eihän tuo mersu pärjää alkuunkaan edes keskinkertaiselle Formula1 autolle. Hyvä suorituskyky autolle on alle 8sek 0-200kmh.
Ei taida tuon ikäisissä mersuissa olla kuin penkki ja alusta jäljellä kun muut on mätäntynyt ympäriltä pois ja siksi kulkee hyvin?
- iyho
yleensä silloin väitetään ettei kiinnosta, kun oma uskomus on ristiriidassa todellisuuden kanssa. Skeida on pask auto.Vanha Mersukin pieksee skeidan uuden huippumallin
- ajan_ratikalla
Pitäisikö lausua uskontunnustus tai uskomustunnustus?
- wwpower
Turhan iso pata, 1,8:sta saa tarpeeksi tehoo meisseleiden jättöön, kun hiukan lastuttaa ja ym.
- 7.4pata
3.6 ei ole mikään pata, eikä patoja tehdä alumiinista.
- Munankeitinporukkaa
7.4pata kirjoitti:
3.6 ei ole mikään pata, eikä patoja tehdä alumiinista.
Skodanassikka ei tiedä kuutiotuumista...
- mersumies_100
iskekää itäritsaan vaan lastuja, silti takavetoisen ylivoimainen ominaisuus eli pito lähdössä ja kiihdytystilanteessa on silti ylivoimainen etuvetoiseen sporttirimpulaan nähden. Tehot menevät hukkaan kun niitä ei etuvetoisessa saa välitettyä tiehen. Tätä voimansiirron perusperiaatetta ja luonnontieteellistä lakia ei pysty teknologialla ohittamaan (esim. naurettavat etuvetorimpuloiden elektroniset vetopyörästön lukot).
Tämä asia on hyvin todettavissa varsinkin tehokkaammissa ja suurella vääntömomentilla varustettujen autojen vertailussa. Diesel-koneella varustettu nelisylinterinen Mersu (esim. E200 tai E220 cdi) yllättää helposti lähdössä tuollaisen lastuilla ja päreillä kiristetyn itäritsa Skoda Octavia rs:n. Mersukuski vain nauraa kun viereisellä kaistalla etupyörät vispaavat ja vinkuvat pidon puutteessa ja kuski luulee olevansa jonkun ralliauton ratissa.- lastu_laineilla
Onpas sulla ongelmaa kerrakseen mietittävänä!
- ovesta_vetää
Ilmankos busseissa käytetään takavetoa, etteivät kuskit luulisi ajavansa ralliautoa, vai?
- kynegoloki
Malli on tietysti 4x4 RS joka lähtee ku kuppa töölöstä!
- pakoputkimies
Et kertonut, kummasta saa enemmän saastaa ympäristöön.
- mersumies_100
ainakin Mersun hybridi diesel hakkaa sekä ajettavuudessa, päästöjen pienuudessa ja suorituskyvyssä sekä yleisessä laadukkuudessa ja mukavuudessa Skodan rs diesel ja bensaritsat.
Näyttää ottavan bensa rs dsg farmari oikein kunnolla pataan dieseli-hybridi Mercedekseltä, vaikka sitä mainostetaan sporttisena perheautona.
Mersun diesel-hybridiä mainostetaan edelläkävijän vähäpäästöisenä vaihtoehtona ja silti se pieksee Skodan häpeälliset ralliviritykset!
On varmaan kiva tietää, että takseissakin näkee Mersuissa paljon tuota diesel-hybridiä ja jäätte takseille jalkoihin RS Skeidalla ja kaikilla muilla skeidoilla
http://www.zeperfs.com/duel5413-5142.htm - jepvaan
Jep ja minä en viitsisi vertailla edes vanhempaa mersua uuteen skodaan koska mersu on AUTO isolla Alla ja skoda skeida vag on myös kokemusta audrita
- mersmies_100
yritän vain takoa näitten itäautoilijoiden kalloon vähän järkeä kun monilla itäritsalla nykivillä uunoilla on ego paisunut kaalikärrynsä ratissa ja heidät on syytä palauttaa maan pinnalle. Noukkimisjärjestyksessä skodapellet ovat viimeisien joukossa autoilussa
- TSI2012
mersmies_100 kirjoitti:
yritän vain takoa näitten itäautoilijoiden kalloon vähän järkeä kun monilla itäritsalla nykivillä uunoilla on ego paisunut kaalikärrynsä ratissa ja heidät on syytä palauttaa maan pinnalle. Noukkimisjärjestyksessä skodapellet ovat viimeisien joukossa autoilussa
Hienoa, että Skoda kiinnostaa mersumiestä! Minua kiinnostaa Mersumiehen mielenterveys.Ei kai auto voi olla n ä i n tärkeä asia elämässä...
- Mese_Tehokas
Mesemies on oikeassa, ne ei vaan kulje! Siis niin kun niistä luullaan. Volvon V70 isolla turbodieselkoneellakin kyykyttää komeasti kaikki räsät ja super-biit.
Mese on aina ollut hyvä ja tehokas ja 1997 E430 Mersu kyykyttää ylihintaiset itäpulkat moottoritienopeuksissa hienosti.- huojuvat_sämpylät
Kun vikaantuva ritsa Skeida yrittää "kyykyttää" saa muut tiellä liikkujat varoa skeidasta irtoavia muttereita pultteja ym. itäblokin osia. Öljynkäry on sietämätön ja huojahtelu vaarantaa kaikki.
- romuläjä
Mahtaa komeasti ruoste kukkia tuon ikäisen mersun helmoissa. Voi voi.
- lujaa_luonnetta
Kai Mersussasi on metalliratti (https://www.flickr.com/photos/127052276@N08/16627372328/? On tosi kiva, kun olet kaivanut ensin kotterosi lumihangesta.
- ei-laivaaja
No, kylläpä sinulla onkin ongelmaa kerrakseen. Ei taida kaksikaan psykiatria auttaa.
- hoooohoohooo
skoda=lada
- Tyydyn_Skodaan
Mikä ettei, vosihan sitä vaihtaakkin Meseen, mutta pirukos sitä on myötänsä vaihtamassa termostaattia ja lisäämässä raidetangon niveliin lisäprikkoja ym.
- filososoa
balalaikka soi epävireisenä ja borssikeitto pyörii skodistin turvassa. Perinteitä pitää kunnioittaa kun itäautoon sekaantuu
- Olet_oikeassa
Todellakin filososoa
- pofarp
Onhan se nöyrää ku joku ostanu ylihintasen Skodan tehokkaimman mallin ja pärjää just ja just kiihtyvyydessä yleiselle taksimallille E300 hybridille
- JormaVaillaTietoa
Paljonkos tuollainen halppis-mersu maksaa, jos saa kysyä? Varmaan tiedät ja vastaatkin, koska vain trolli ei vastaa kysymykseen...
- vaprvpar
E300h Suomessa reilu 60 000 euroa, mutta autoverottomana E-malli on 52 000 euroa ja C300h 47 000 euroa.
- JoemaSaiTietoa
vaprvpar kirjoitti:
E300h Suomessa reilu 60 000 euroa, mutta autoverottomana E-malli on 52 000 euroa ja C300h 47 000 euroa.
Reilut 60000 euroa. Ja tämä on siis halpa ja puolet halvempi RS kallis? Kun seuraavan kerran ahdas C-sarjan taksi-mersu tulee vastaa, pitääkin valistaa tästä. Halvalla saisi tilavamman mersun, ellei sitten kallis Skoda kelpaa...
- varpaar
muista Skoda Octavia Rs nöyryytysmomentti ja itäautoleima. Mercedeksen hinta on siis todella sopiva siihen verrattuna , vaikka kalliimpi onkin. Käytettynä vois katsella niin sais ainakin laatuauton ja auton joka ei näytä naurettavalta, mutta on silti suorituskykyinen ja varsinkin taloudellinen (ympäristöä kunnioittava)
- JormaKommentoi
varpaar kirjoitti:
muista Skoda Octavia Rs nöyryytysmomentti ja itäautoleima. Mercedeksen hinta on siis todella sopiva siihen verrattuna , vaikka kalliimpi onkin. Käytettynä vois katsella niin sais ainakin laatuauton ja auton joka ei näytä naurettavalta, mutta on silti suorituskykyinen ja varsinkin taloudellinen (ympäristöä kunnioittava)
"Käytettynä vois katsella"
Ihanaa rehellisyyttä tyhmyyden lisäksi. Kuka muuten ne uudet Mersut ostaa, paitsi taksit? Jos et tiedä, tule käymään meillä päin. Nöyryytän naapurin Mersuja Skodallani. Vielä eivät ole hinauttaneet Octaviaa pois. :)
Onhan tuolla "ympäristöä kunnioittavalla" tekniikalla onneksi vaikutusta jopa hintaan. Naapuri kertoi, että uutta E250 Mersua tehtaalta odotellessa moottorityypin muutos aiheutti 5000 euron alennuksen autoveroon. Ihan mukavan näköinen nelioveto-farkku kyseessä. Alkaa tilatkin pärjätä vertailussa Skodalle...
- mersumies_100
naurettavia nämä Superbit ylipäätään. Ovat kuin pitkiä itäblokin sämpylöitä ja täytteenä harmaata suolakurkkua. Kurvailen yleensä rauhallisesti, mutta aina välillä on hyvä näyttää jos hermostuneesti liikenteessä poukkoileva Skoda Superb kaksilla tuplapakoputkilla löytyy ja nöyryyttää E430 V8 Mersulla. Kerran oi puolestaan Octavia Räsä farmarilla liikkeellö olleen lippispään ilme näkemisen arvoisen happama, kun yritti kiihdyttää moottoritien rampilta karkuun, mutta pysyin kuin liimattuna takapaksissa kiinni. Luuli varmaan, että minulla on vanha E sarjalainen tehoton diisseli kuten useimmat 90-luvun mersut ovat, no ovat olleet kaikki väärässä ja olen kyykyttänyt rankasti!
- no_kunhan_kysyn
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- möömee
ja v6 skoda kyykytetään
- mersumies__100
Varsinkin ohituskiihtyvyys Superbin V6 luokkaa "säälittävä" voimavaroihin nähden.
E430 Mersu 80-120 km/h kickdownilla 3,5s
Superb 3.6 V6 4x4 80-120km/h kickdown 4,4s- ajan_ratikalla
Jotkut ovat pois tuottavasta työstä ja miettivät sekunnin osia...
- pura_palstalle_taas
Noinko pahasti ahdistaa edelleenkin?
- saksapower
3.6 V6 NELIVETO SUPERBI ON AIKA HIDAS MOPEDI
JA JÄÄT - Brembo
Skodia on kiva kyykyttää, varsinkin 4 x4 mallisia
- ikävä_juttu
Juu, eileten C5 roikku perässä 120 km/h 50 km:n matkan. Sitten C5 puhalsi höyry-/savupilven, josta vanha Ukko-Pekkakin olisi ollut kateellinen.
- pro.kyykyttäjä
kyykytetään vaan skeidoja
- näin_se_vaan_menee
Sinun ainoa kyyky on kyykkypaska.
- konerikkoskeidat
Sen lisäksi siis ettei Skoda-malliston ylivoimaisesti kallein auto kulje mihinkää, ne ajo-ominaisuudet, se ajamisen fiilis sama kuin Kalastustroolarilla vesillä näin vertauskuvallisesti. Eikös nuo Vagin 3.2/3.6 koneet olekin muuten tunnettuja niin sanottuja paperikoneita, hajoavat todella alhaisissa kilometreissä totaalisesti ja kalliisti? Siitä saa skodapöksy repiä sitä ajamisen iloa
- NykypäivänJohtotähti
Jos aloittaja osaisi ranskaa, olisi huomannut Skodan saaneen taulukossa paremmat pisteet absoluuttisesti ja erityisesti hinta huomioiden.
Joku alemmuuskompleksi mesemiehillä koska Skoda on jo pitkään pärjännyt vertailuissa paremmin. Superbille uudetkin meset on säännöllisesti hävinneet, tuollaisesta paalausiän ylittäneestä nyt toki puhumattakaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684