Talvihinnat?

Alkaja

Joko alkaisi olla paras aika ostaa käytetty mp vai odottaako tammikuulle? Haussa olisi sellainen alta neljän kiloeuron matkarassi tai kyykky aloittelijalle, liikkeestä mieluiten huollettu peli. Kokoluokasta 600-750.

Kun tuntuu ettei nuo pyyntihinnat ole syksystä paljoa laskeneet... Vai pitääkö kysyä suoraan hintaa että sen talvihinnan saa selville? Eli onko myynti-ilmoituksien hinnat jääneet päivittämättä... Pitäisi hyvä VFR saada, ei mitään viri-viri-vehjettä. Muutkin esim. CBR ja GSX-F ja RF600R kiinnostaa, kai on hyviä vaihtoehtoja?

16

2887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Ducatin koko mallisto -04 on tarjouksessa. Katselin maahantuojan sivuja ja siellä oli enemmänkin erittäin houkuttelevia malleja hintoineen. 600 monsterit, supersportit jne. Myös käytettyjä oli tarjolla runsaasti. Ja MP-05 messuilla kyseisen maahantuojan osastolla varmasti lisää - ainakin viimevuonna osastolta sai esim monsteria alle 10 000 euron.

      • Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.


      • VFR-90
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.

        No itse asiassa mie ostasin ehkä ducatin sellaseks sunnuntaipyöräks, jos ois paljon rahaa. Se on nätti ja siinon se oma henki.... mut käyttöpyöräks ja pitkähköön reissuun NEVER.


    • kevääseen

      Nykytyyli on sellainen, että liikkeiden käytettyjen pyyntihinnat eivät laske sesongin hiljennyttyä. Suorankaupan hinta saattaa olla hivenen edukkaampi. Tuolla neljän k€ budjetillä ja vielä VFR ei kannata paljon liikkeiden ovia kolkutella. Siirry suosiolla yksityisen puolen asiakkaaksi, niin saat rahoillesi huomattavasti enemmän katetta. Tilanne on tällä hetkellä se, ettei kauppa käy ollenkaan. Neljä tonnia käteistä vastaa hyvinkin pyyntihinnaltaan kuuden tonnin pyörää. Tilanne vanhojen pyörien osalta näyttää siltä, että hintaromahdus on käsillä tai jo toteutunut. Nykymotoristi ostaa mieluiten uutta tai uudehkoa.

      • Alkaja

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?

        Liikkeestä saat pyörästä n. 10% alennuksen. Sieltä et varmaan saa kuuden tonnin pyörää neljään tonniin, mutta yksityiseltä se on mahdollista. Hintaromahdus on käynnissä nimenomaan yksityisellä puolella, liikkeet elää uusien myynnillä. Liikkeiden tuontipyörien hinnoittelu ei poikkea mitenkään suomipyörästä. Se mitä haluan sanoa on, että jos käytössäsi on rahaa 4k€ ja haluat ehdottomasti VFR:n liikkeestä ostettuna, älä odota ihmeitä. Saat tuolla rahalla 88-90-mallisen pyörän. Mikä on tuollaisen pyörän arvo, kun ylikuumennut tilanne normalisoituu? 1500€? Sitäpaitsi vanhassa on aina remonttia ja se ei ole pyöristä puhuttaessa halpaa. Sijoita mieluummin rahaa 5-6-vuotiaaseen kohtuullisesti ajettuun pyörään. Ja osta se yksityiseltä myyjältä. Rahalla ostajista on aina pulaa, joten kevät on siinä mielessä hyvä, että pääset koeajolle.


    • Mopo-41

      VFR on kyllä tosimukava urheilullinen matkapyörä,
      siihen minäkin viime kesänä päädyin enkä ole katunut. Omani on VFR800 FI. Sain kyllä kierrellä
      kauan ennenkuin sopiva löytyi, niitä kun on aika
      vähän liikkeellä käytettyinä.
      Vanhakin voi olla hyvä, konehan on kestävä, mutta pyörä kuin pyörä vaatii hyvää huoltoa ja siinä taitavat monet säästellä.
      Mielestäni kuitenkin VFR:n pitäisi olla haarukassa
      3-6 vuotta vanha, ei juuri vanhempi jos haluaa pitopyörän.

      • VFR -90

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.


      • Alkaja
        VFR -90 kirjoitti:

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.


      • VFR-90
        kevääseen kirjoitti:

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.

        Nyt kun on ollut pitopyörästä puhetta, niin tää wanha luotettava VFR on ollut se miun maailman paras pitopyörä 2 kautta, ja tulee olemaan vastedeskin. Ei ole mitään hinkua vaihtaa. Joten tää yksilö ei tuu ainakaan muutamaan vuoteen vielä käytettyjen markkinoille, sorry.


    • mennyt

      Mielestäni paras aika ostaa moottoripyörä on aivan ajokauden lopulla, esim. syys-lokakuu, koska ostettavaa pyörää voi koeajaa ja myyjän ei tarvitse huolehtia talvisäilytyksestä ja pyydetystä hinnasta voi reilusti tinkiä, jopa 25-35 %.
      Keskitalvella käyty kaupanteko on nihkeää ja tarjottavia pyöriä on suhteellisen vähän verrattuna kevääseen tai syksyyn.
      Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä.
      Ajokauteen on enään neljä ja puoli kuukautta

      • pyörä

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.


      • Ruuneberg
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.


      • Kielipoliisi
        Ruuneberg kirjoitti:

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.

        "Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä." Mitä tämä lause sinun mielestä pitää sisällään??? Taidat itse olla hieman lukuharjoitusten tarpeessa.


      • mennyt
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Myyntihinnat olivat syksyllä noin 25-35 % alhaisemmat pyyntihinnoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      208
      15056
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      126
      10500
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      118
      10077
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9331
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      52
      9162
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      20
      7038
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6925
    8. 182
      6507
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      169
      6176
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5598
    Aihe