Talvihinnat?

Alkaja

Joko alkaisi olla paras aika ostaa käytetty mp vai odottaako tammikuulle? Haussa olisi sellainen alta neljän kiloeuron matkarassi tai kyykky aloittelijalle, liikkeestä mieluiten huollettu peli. Kokoluokasta 600-750.

Kun tuntuu ettei nuo pyyntihinnat ole syksystä paljoa laskeneet... Vai pitääkö kysyä suoraan hintaa että sen talvihinnan saa selville? Eli onko myynti-ilmoituksien hinnat jääneet päivittämättä... Pitäisi hyvä VFR saada, ei mitään viri-viri-vehjettä. Muutkin esim. CBR ja GSX-F ja RF600R kiinnostaa, kai on hyviä vaihtoehtoja?

16

2882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Ducatin koko mallisto -04 on tarjouksessa. Katselin maahantuojan sivuja ja siellä oli enemmänkin erittäin houkuttelevia malleja hintoineen. 600 monsterit, supersportit jne. Myös käytettyjä oli tarjolla runsaasti. Ja MP-05 messuilla kyseisen maahantuojan osastolla varmasti lisää - ainakin viimevuonna osastolta sai esim monsteria alle 10 000 euron.

      • Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.


      • VFR-90
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.

        No itse asiassa mie ostasin ehkä ducatin sellaseks sunnuntaipyöräks, jos ois paljon rahaa. Se on nätti ja siinon se oma henki.... mut käyttöpyöräks ja pitkähköön reissuun NEVER.


    • kevääseen

      Nykytyyli on sellainen, että liikkeiden käytettyjen pyyntihinnat eivät laske sesongin hiljennyttyä. Suorankaupan hinta saattaa olla hivenen edukkaampi. Tuolla neljän k€ budjetillä ja vielä VFR ei kannata paljon liikkeiden ovia kolkutella. Siirry suosiolla yksityisen puolen asiakkaaksi, niin saat rahoillesi huomattavasti enemmän katetta. Tilanne on tällä hetkellä se, ettei kauppa käy ollenkaan. Neljä tonnia käteistä vastaa hyvinkin pyyntihinnaltaan kuuden tonnin pyörää. Tilanne vanhojen pyörien osalta näyttää siltä, että hintaromahdus on käsillä tai jo toteutunut. Nykymotoristi ostaa mieluiten uutta tai uudehkoa.

      • Alkaja

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?

        Liikkeestä saat pyörästä n. 10% alennuksen. Sieltä et varmaan saa kuuden tonnin pyörää neljään tonniin, mutta yksityiseltä se on mahdollista. Hintaromahdus on käynnissä nimenomaan yksityisellä puolella, liikkeet elää uusien myynnillä. Liikkeiden tuontipyörien hinnoittelu ei poikkea mitenkään suomipyörästä. Se mitä haluan sanoa on, että jos käytössäsi on rahaa 4k€ ja haluat ehdottomasti VFR:n liikkeestä ostettuna, älä odota ihmeitä. Saat tuolla rahalla 88-90-mallisen pyörän. Mikä on tuollaisen pyörän arvo, kun ylikuumennut tilanne normalisoituu? 1500€? Sitäpaitsi vanhassa on aina remonttia ja se ei ole pyöristä puhuttaessa halpaa. Sijoita mieluummin rahaa 5-6-vuotiaaseen kohtuullisesti ajettuun pyörään. Ja osta se yksityiseltä myyjältä. Rahalla ostajista on aina pulaa, joten kevät on siinä mielessä hyvä, että pääset koeajolle.


    • Mopo-41

      VFR on kyllä tosimukava urheilullinen matkapyörä,
      siihen minäkin viime kesänä päädyin enkä ole katunut. Omani on VFR800 FI. Sain kyllä kierrellä
      kauan ennenkuin sopiva löytyi, niitä kun on aika
      vähän liikkeellä käytettyinä.
      Vanhakin voi olla hyvä, konehan on kestävä, mutta pyörä kuin pyörä vaatii hyvää huoltoa ja siinä taitavat monet säästellä.
      Mielestäni kuitenkin VFR:n pitäisi olla haarukassa
      3-6 vuotta vanha, ei juuri vanhempi jos haluaa pitopyörän.

      • VFR -90

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.


      • Alkaja
        VFR -90 kirjoitti:

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.


      • VFR-90
        kevääseen kirjoitti:

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.

        Nyt kun on ollut pitopyörästä puhetta, niin tää wanha luotettava VFR on ollut se miun maailman paras pitopyörä 2 kautta, ja tulee olemaan vastedeskin. Ei ole mitään hinkua vaihtaa. Joten tää yksilö ei tuu ainakaan muutamaan vuoteen vielä käytettyjen markkinoille, sorry.


    • mennyt

      Mielestäni paras aika ostaa moottoripyörä on aivan ajokauden lopulla, esim. syys-lokakuu, koska ostettavaa pyörää voi koeajaa ja myyjän ei tarvitse huolehtia talvisäilytyksestä ja pyydetystä hinnasta voi reilusti tinkiä, jopa 25-35 %.
      Keskitalvella käyty kaupanteko on nihkeää ja tarjottavia pyöriä on suhteellisen vähän verrattuna kevääseen tai syksyyn.
      Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä.
      Ajokauteen on enään neljä ja puoli kuukautta

      • pyörä

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.


      • Ruuneberg
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.


      • Kielipoliisi
        Ruuneberg kirjoitti:

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.

        "Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä." Mitä tämä lause sinun mielestä pitää sisällään??? Taidat itse olla hieman lukuharjoitusten tarpeessa.


      • mennyt
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Myyntihinnat olivat syksyllä noin 25-35 % alhaisemmat pyyntihinnoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

      Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

      Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

      Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

      Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

      Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe