Talvihinnat?

Alkaja

Joko alkaisi olla paras aika ostaa käytetty mp vai odottaako tammikuulle? Haussa olisi sellainen alta neljän kiloeuron matkarassi tai kyykky aloittelijalle, liikkeestä mieluiten huollettu peli. Kokoluokasta 600-750.

Kun tuntuu ettei nuo pyyntihinnat ole syksystä paljoa laskeneet... Vai pitääkö kysyä suoraan hintaa että sen talvihinnan saa selville? Eli onko myynti-ilmoituksien hinnat jääneet päivittämättä... Pitäisi hyvä VFR saada, ei mitään viri-viri-vehjettä. Muutkin esim. CBR ja GSX-F ja RF600R kiinnostaa, kai on hyviä vaihtoehtoja?

16

2909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Ducatin koko mallisto -04 on tarjouksessa. Katselin maahantuojan sivuja ja siellä oli enemmänkin erittäin houkuttelevia malleja hintoineen. 600 monsterit, supersportit jne. Myös käytettyjä oli tarjolla runsaasti. Ja MP-05 messuilla kyseisen maahantuojan osastolla varmasti lisää - ainakin viimevuonna osastolta sai esim monsteria alle 10 000 euron.

      • Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.


      • VFR-90
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.

        No itse asiassa mie ostasin ehkä ducatin sellaseks sunnuntaipyöräks, jos ois paljon rahaa. Se on nätti ja siinon se oma henki.... mut käyttöpyöräks ja pitkähköön reissuun NEVER.


    • kevääseen

      Nykytyyli on sellainen, että liikkeiden käytettyjen pyyntihinnat eivät laske sesongin hiljennyttyä. Suorankaupan hinta saattaa olla hivenen edukkaampi. Tuolla neljän k€ budjetillä ja vielä VFR ei kannata paljon liikkeiden ovia kolkutella. Siirry suosiolla yksityisen puolen asiakkaaksi, niin saat rahoillesi huomattavasti enemmän katetta. Tilanne on tällä hetkellä se, ettei kauppa käy ollenkaan. Neljä tonnia käteistä vastaa hyvinkin pyyntihinnaltaan kuuden tonnin pyörää. Tilanne vanhojen pyörien osalta näyttää siltä, että hintaromahdus on käsillä tai jo toteutunut. Nykymotoristi ostaa mieluiten uutta tai uudehkoa.

      • Alkaja

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?

        Liikkeestä saat pyörästä n. 10% alennuksen. Sieltä et varmaan saa kuuden tonnin pyörää neljään tonniin, mutta yksityiseltä se on mahdollista. Hintaromahdus on käynnissä nimenomaan yksityisellä puolella, liikkeet elää uusien myynnillä. Liikkeiden tuontipyörien hinnoittelu ei poikkea mitenkään suomipyörästä. Se mitä haluan sanoa on, että jos käytössäsi on rahaa 4k€ ja haluat ehdottomasti VFR:n liikkeestä ostettuna, älä odota ihmeitä. Saat tuolla rahalla 88-90-mallisen pyörän. Mikä on tuollaisen pyörän arvo, kun ylikuumennut tilanne normalisoituu? 1500€? Sitäpaitsi vanhassa on aina remonttia ja se ei ole pyöristä puhuttaessa halpaa. Sijoita mieluummin rahaa 5-6-vuotiaaseen kohtuullisesti ajettuun pyörään. Ja osta se yksityiseltä myyjältä. Rahalla ostajista on aina pulaa, joten kevät on siinä mielessä hyvä, että pääset koeajolle.


    • Mopo-41

      VFR on kyllä tosimukava urheilullinen matkapyörä,
      siihen minäkin viime kesänä päädyin enkä ole katunut. Omani on VFR800 FI. Sain kyllä kierrellä
      kauan ennenkuin sopiva löytyi, niitä kun on aika
      vähän liikkeellä käytettyinä.
      Vanhakin voi olla hyvä, konehan on kestävä, mutta pyörä kuin pyörä vaatii hyvää huoltoa ja siinä taitavat monet säästellä.
      Mielestäni kuitenkin VFR:n pitäisi olla haarukassa
      3-6 vuotta vanha, ei juuri vanhempi jos haluaa pitopyörän.

      • VFR -90

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.


      • Alkaja
        VFR -90 kirjoitti:

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.


      • VFR-90
        kevääseen kirjoitti:

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.

        Nyt kun on ollut pitopyörästä puhetta, niin tää wanha luotettava VFR on ollut se miun maailman paras pitopyörä 2 kautta, ja tulee olemaan vastedeskin. Ei ole mitään hinkua vaihtaa. Joten tää yksilö ei tuu ainakaan muutamaan vuoteen vielä käytettyjen markkinoille, sorry.


    • mennyt

      Mielestäni paras aika ostaa moottoripyörä on aivan ajokauden lopulla, esim. syys-lokakuu, koska ostettavaa pyörää voi koeajaa ja myyjän ei tarvitse huolehtia talvisäilytyksestä ja pyydetystä hinnasta voi reilusti tinkiä, jopa 25-35 %.
      Keskitalvella käyty kaupanteko on nihkeää ja tarjottavia pyöriä on suhteellisen vähän verrattuna kevääseen tai syksyyn.
      Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä.
      Ajokauteen on enään neljä ja puoli kuukautta

      • pyörä

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.


      • Ruuneberg
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.


      • Kielipoliisi
        Ruuneberg kirjoitti:

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.

        "Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä." Mitä tämä lause sinun mielestä pitää sisällään??? Taidat itse olla hieman lukuharjoitusten tarpeessa.


      • mennyt
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Myyntihinnat olivat syksyllä noin 25-35 % alhaisemmat pyyntihinnoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe