Talvihinnat?

Alkaja

Joko alkaisi olla paras aika ostaa käytetty mp vai odottaako tammikuulle? Haussa olisi sellainen alta neljän kiloeuron matkarassi tai kyykky aloittelijalle, liikkeestä mieluiten huollettu peli. Kokoluokasta 600-750.

Kun tuntuu ettei nuo pyyntihinnat ole syksystä paljoa laskeneet... Vai pitääkö kysyä suoraan hintaa että sen talvihinnan saa selville? Eli onko myynti-ilmoituksien hinnat jääneet päivittämättä... Pitäisi hyvä VFR saada, ei mitään viri-viri-vehjettä. Muutkin esim. CBR ja GSX-F ja RF600R kiinnostaa, kai on hyviä vaihtoehtoja?

16

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jone

      Ducatin koko mallisto -04 on tarjouksessa. Katselin maahantuojan sivuja ja siellä oli enemmänkin erittäin houkuttelevia malleja hintoineen. 600 monsterit, supersportit jne. Myös käytettyjä oli tarjolla runsaasti. Ja MP-05 messuilla kyseisen maahantuojan osastolla varmasti lisää - ainakin viimevuonna osastolta sai esim monsteria alle 10 000 euron.

      • Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.


      • VFR-90
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ehdottomasti minun mielipiteeni,ei tarvi vittuuntua,mutta.
        Italialainen makaroonipora!!!
        VFR on vanha kunnon sotaratsu.

        No itse asiassa mie ostasin ehkä ducatin sellaseks sunnuntaipyöräks, jos ois paljon rahaa. Se on nätti ja siinon se oma henki.... mut käyttöpyöräks ja pitkähköön reissuun NEVER.


    • kevääseen

      Nykytyyli on sellainen, että liikkeiden käytettyjen pyyntihinnat eivät laske sesongin hiljennyttyä. Suorankaupan hinta saattaa olla hivenen edukkaampi. Tuolla neljän k€ budjetillä ja vielä VFR ei kannata paljon liikkeiden ovia kolkutella. Siirry suosiolla yksityisen puolen asiakkaaksi, niin saat rahoillesi huomattavasti enemmän katetta. Tilanne on tällä hetkellä se, ettei kauppa käy ollenkaan. Neljä tonnia käteistä vastaa hyvinkin pyyntihinnaltaan kuuden tonnin pyörää. Tilanne vanhojen pyörien osalta näyttää siltä, että hintaromahdus on käsillä tai jo toteutunut. Nykymotoristi ostaa mieluiten uutta tai uudehkoa.

      • Alkaja

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Sitä minä ounastelinkin. Eli kuitenkin kannattaisi kysellä liikkeistä 6000 örön pyöriä suoralla kaupalla, jolloin sellainen olisi mahdollista saada jopa neljään tonniin?
        VFR on aika harvinainen kuitenkin tuossa hintaluokassa, eikö? Eli uudempia on enemmän kaupan. Mikä on tilanne liikkeiden tuomissa tuontipyörissä?
        En oikein usko että keväällä hinta mihinkään tippuu, on käytetyillä - niillä halutuimmilla - kuitenkin sen verran kysyntää. Ja uudempaa en viitsisi ihan ensipyöräksi laittaa, joku hyväksi koettu vanha riittää minulle ihan hyvin.
        Jos nyt on käynnissä hintaromahdus, niin mikä se on sitten se paras ostokuukausi?

        Liikkeestä saat pyörästä n. 10% alennuksen. Sieltä et varmaan saa kuuden tonnin pyörää neljään tonniin, mutta yksityiseltä se on mahdollista. Hintaromahdus on käynnissä nimenomaan yksityisellä puolella, liikkeet elää uusien myynnillä. Liikkeiden tuontipyörien hinnoittelu ei poikkea mitenkään suomipyörästä. Se mitä haluan sanoa on, että jos käytössäsi on rahaa 4k€ ja haluat ehdottomasti VFR:n liikkeestä ostettuna, älä odota ihmeitä. Saat tuolla rahalla 88-90-mallisen pyörän. Mikä on tuollaisen pyörän arvo, kun ylikuumennut tilanne normalisoituu? 1500€? Sitäpaitsi vanhassa on aina remonttia ja se ei ole pyöristä puhuttaessa halpaa. Sijoita mieluummin rahaa 5-6-vuotiaaseen kohtuullisesti ajettuun pyörään. Ja osta se yksityiseltä myyjältä. Rahalla ostajista on aina pulaa, joten kevät on siinä mielessä hyvä, että pääset koeajolle.


    • Mopo-41

      VFR on kyllä tosimukava urheilullinen matkapyörä,
      siihen minäkin viime kesänä päädyin enkä ole katunut. Omani on VFR800 FI. Sain kyllä kierrellä
      kauan ennenkuin sopiva löytyi, niitä kun on aika
      vähän liikkeellä käytettyinä.
      Vanhakin voi olla hyvä, konehan on kestävä, mutta pyörä kuin pyörä vaatii hyvää huoltoa ja siinä taitavat monet säästellä.
      Mielestäni kuitenkin VFR:n pitäisi olla haarukassa
      3-6 vuotta vanha, ei juuri vanhempi jos haluaa pitopyörän.

      • VFR -90

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.


      • Alkaja
        VFR -90 kirjoitti:

        No.. miulla on vm90 VFR. Ajettu 86.000 km. Viime kesänä ajelin 15.000 ongelmatonta km sisältäen mm. Ranskaan, Belgiaan ja Saksaan suuntautuneen lomamatkan 2 henkeä ja 4 laukkua kuormana, hyvin kesti... Että ei sen vanhan tarvitse huono tai epäluotettava olla.

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)


      • kevääseen
        Alkaja kirjoitti:

        Samaa mieltä olen itsekin. Vanha ja koeteltu VFR on säännöllisesti huollettuna hyvä ostos, jos ei katso hintoja tulevaisuudessa. Kulutusosat maksavat saman verran (noin) olipa pyörä sitten 14 vee tai 6 vee vanha, karkeasti ottaen. Jos päädyn hyvään vanhaan VFR:ään, yksityiseltä, niin tuskin se pitopyöräksi useiksi vuosiksi jää.
        Sitten kun oppii ajamaan ja näkee homman mielekkyyden (siis kestääkö into varmasti) on aika vaihtaa uudempaan. Vasta-alkajanahan on hyväkin joutua vähän korjailemaan että oppii MP:n tekniikastakin jotain.
        Täytynee alkaa katselemaan ihan tositarkoituksella yksityisten ilmot lävitse :)

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.


      • VFR-90
        kevääseen kirjoitti:

        Rupesi kiinnostamaan tarkemmin tuo VFR. Ilmeisesti Hondan teknologiapyörän maine pitää käytettyjen kysynnän ja siten hinnatkin kovina. Motopalstalta katsottuna vm.98 VFR vastaa 7 vuotta ajettuna uutta Suzukin GSXF:ää. Tosin hintaero uutenakin on melkoinen 19k€ vastaan 10,5k€. Tuon otsikkosi "vanhat on hyviä" muotoilisin mieluummin vanhoissakin on hyviä. Jos olet ihan vasta-alkaja, ota vanhempaan kalustoon kantapään kautta tutustunut kaveri mukaan ostoksille. Pienet huoltohommat silloin tällöin on OK, mutta loppuunajetun remontointi ajettavaan kuntoon syö miestä ja rahaa. Katsele avoimin mielin myös ihan tavallisten peruspyörien ilmoituksia. Niistä saattaa löytyä todellisia helmiä edulliseen hintaan. Moottoripyöräilyn nautinto ei loppujen lopuksi ole kiinni pyörän mallista eikä kuutioista.

        Nyt kun on ollut pitopyörästä puhetta, niin tää wanha luotettava VFR on ollut se miun maailman paras pitopyörä 2 kautta, ja tulee olemaan vastedeskin. Ei ole mitään hinkua vaihtaa. Joten tää yksilö ei tuu ainakaan muutamaan vuoteen vielä käytettyjen markkinoille, sorry.


    • mennyt

      Mielestäni paras aika ostaa moottoripyörä on aivan ajokauden lopulla, esim. syys-lokakuu, koska ostettavaa pyörää voi koeajaa ja myyjän ei tarvitse huolehtia talvisäilytyksestä ja pyydetystä hinnasta voi reilusti tinkiä, jopa 25-35 %.
      Keskitalvella käyty kaupanteko on nihkeää ja tarjottavia pyöriä on suhteellisen vähän verrattuna kevääseen tai syksyyn.
      Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä.
      Ajokauteen on enään neljä ja puoli kuukautta

      • pyörä

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.


      • Ruuneberg
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.


      • Kielipoliisi
        Ruuneberg kirjoitti:

        Kaverihan oli myynyt pyörän, ei ostanut.

        "Voin vain todeta, etten nyt tähän aikaan talvesta möisi omaa pyörääni samaan hintaan kuin sen sain loppusyksystä." Mitä tämä lause sinun mielestä pitää sisällään??? Taidat itse olla hieman lukuharjoitusten tarpeessa.


      • mennyt
        pyörä kirjoitti:

        ja paljon maksoit? Tee meidät kateellisiksi.

        Myyntihinnat olivat syksyllä noin 25-35 % alhaisemmat pyyntihinnoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      194
      2675
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      57
      2645
    3. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

      💕💕💕💕
      Ikävä
      184
      2615
    4. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      70
      2262
    5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      74
      2134
    6. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      41
      2125
    7. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2015
    8. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

      Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      73
      1616
    9. Onko sulla jotain

      Suunnitelmia?
      Ikävä
      146
      1477
    10. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      1
      1370
    Aihe