-08 1.8 Peugeot: naapuri tuli sanoon että sinun pösössä hätävilkut päällä, mutta eipä ollut, näköjää kauko-ohjatun lukituksen kuittaus jäänyt päälle vaikuttaisi näin, akkukenkä piti ottaa irti, mites muut 407 omistajat korjanneet em ongelman ? auto ollut vajaan vuoden ja on kyllä oikea murheenkryyni 120tkm näköjään liikaa ajettu tuolle mallille, no eukon mieleinen peli silloin kun toimii, kaverilla joskus ollut 407 sanoi että bsi mahtaa mennä uusiksi ja kyllä kuittaili "hyvästä" autonvalinnasta, vinkkejä otetaan vastaan ennekuin taas alkaa korjaamoon kuskaan
407 ongelma
19
2734
Vastaukset
- voielämänkevät9
ranskalais elektroniikka koko rahalla, on laiskat mikroprofesrorit boksissa!
- hmmmmm
Et kuitenkaan erottele mitä erityisiä vikoja autossa on ollut? Vai olisiko ne periaatteessa vain odotettavia juttuja. Autohan on käytetty ja ei ole aivan vähän ajettu sikäli, jos luulet, ettei siihen tarvitsisi kulutusosia vaihtaa. Auton pitämiseen kun ei riitä vain tankkaaminen ja välillä jos muistaa suodattimen vaihtaa...
Tietyt tyyppiviat ja heikkoudet koskevat vain tiettyjä vuosimalleja, että turha pelätä vielä etukäteen. Jos se bsi yksikkö vikaantuu, niin sen pystyy korjaamaan edullisemmin asian osaava alan yritys kuin merkkikorjaamo. Muutenkin kannattaa miettiä missä sen auton korjauttaa. Merkkihuollossa mielellään vaihtavat puoliautoa osia ja ihan suotta.
Toki itse ajan vanhemmalla autolla, jossa ei mitään bsi yksikköä taida edes olla. Onneksi. Tai jos on, niin se on ns. tyhmä jossa on vaan releet kiinni jne... - väyläropleema
akku alkaa olla loppu, jännite kun tippuu määrätyn rajan alle, tulee kaikenlaisia vikatiloja. Yleinen ongelma kaikissa autoissa joissa on ns. väyläohjaus. Tokenee todennäköisesti akun vaihdolla. Kannattaa vaihtaa alkuperäistä vastaava akku, joku halpa tarvikeakku ei välttämättä jaksa pitää väylän tarvitsemaa jännitettä joka hetki yllä jolloin joku järjestelmä saattaa mennä taas vikatilaan.
- Epäietoinenakusta
Tarkoittaako tuo että huonolla tai tarvikeakulla ei saa CAN-väylän high-johdoon jännitettä 3.5 volttia ja low-johdoon jännitettä 1,5 volttia?
- elkoor
Pösö kaipaa kunnon varta akun...ei mitään pinpongia kuten tojotalla
- entäsbob
Omitusesti noissa vilkut vilahtaa kun avaa tai sulkee ovet kaukosta, kyllä on surkiaa tekniikkaa!
- ranskisxx
Silloin toimii oikein koska näin tulee tapahtuakin jos käyttää kaukolukitusta. Peugeotin lukot ovat muutoinkin parhaasta päästä ja elektroniikka boschin.
- SebLöe
Pitäisi erottaa provoaloitukset.
Mitä mieltä on provoilla autopalstoilla, tämä on täällä yleinen ilmiö? - stananpösö
1480eur ja tuli kuntoon: joku boksi sopeutus yms, nyt sähköt toimii, tosin jo uusia vikoja:ilmastointi ei toimi kompura rikki ja ohjaustehostin vuoti öljyt ja lämppärin kenno vuotaa ja joku akseli poikki, mutta ei muuta kuin lisää remppaa, onneksi on toinen auto millä voi ajaa, ihan mielenkiinnosta että miten paljon erilaisia vikoja pösöön tulee vaikkei paljoa aja, korjaamollakin sanoivat että valeo se on mikä pitää pösön nosturilla...ja muutkin merkit jotka käyttävät em valmistajaa, varmaan kiinalainen ?
- hmmmmfdo
Jos kyse oli bsi yksiköstä, niin sen olisi osannut joku autosähköihin erikoistunut yksityinen korjaaja korjata ja kolvata kuntoon ilman marmoritiskiä. Sieltä on joku rele tms komponentti pettänyt. Hintalappu olisi ollut tuosta hinnasta puolet ja allekin. Mm. Briteissäkin toimii ecu ja bsi yksikköjen korjauksiin erikoistunut yritys ehkä yksi jos toinenkin.
Ilmastointi vaatii huoltoa n. kahden vuoden välein ja se maksaa. Muutenkaan se ei toimi ikuisesti ilman korjaamista. Ohjaustehostimen öljyt olisi pitänyt vaihtaa joskus, niin ei olisi pettänyt. Sitähän ei tietenkään huolto-ohjelmassa ole, koska pelaa tarpeeksi kauan ilman vaihtojakin.
Jos pösöön ei ole säntillisesti vaihdettu jäähdytinnesteitä, on todennäköistä, että sieltä ilmenee vuotoa ennemmin tai myöhemmin. Käytetyn ostajana ei oikein ikinä tiedä mitä saa. Noiden korjausten jälkeen auto varmasti toimii toiset 100tkm vähäisin investoinnein. Toki jos öljyjä ei ole vaihdettu säntillisesti, tulee eteen vielä moottoriremppa ja hyvin todennäköisesti myös kannentiivisteen uusiminen, joka tulee eteen jokatapauksessa.
Jos taas tuntuu, että tämä oli tässä, niin voit toki myydä sen halvalla jollekin onnekkaalle ja tuhlata taas rahaa uuteen ritsaan, josta et tiedä mikä paikka siitäkin hajoaa seuraavaksi. Ei se autoili ilmaista ole. Vaihtamalla auton pito tulee monasti kalliimmaksi kuin vanhan korjaus. Tai sit voisit vaan ostaa uuden auton, jossa on pitkä takuu aika ja vaihtaa takuun päätyttyä aina uuteen. Sekään ei ole halpaa, mutta eipähän tarvitse katsastaa, eikä ole kauheasti vikojakaan.
Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä. - 407vsaccord
hmmmmfdo kirjoitti:
Jos kyse oli bsi yksiköstä, niin sen olisi osannut joku autosähköihin erikoistunut yksityinen korjaaja korjata ja kolvata kuntoon ilman marmoritiskiä. Sieltä on joku rele tms komponentti pettänyt. Hintalappu olisi ollut tuosta hinnasta puolet ja allekin. Mm. Briteissäkin toimii ecu ja bsi yksikköjen korjauksiin erikoistunut yritys ehkä yksi jos toinenkin.
Ilmastointi vaatii huoltoa n. kahden vuoden välein ja se maksaa. Muutenkaan se ei toimi ikuisesti ilman korjaamista. Ohjaustehostimen öljyt olisi pitänyt vaihtaa joskus, niin ei olisi pettänyt. Sitähän ei tietenkään huolto-ohjelmassa ole, koska pelaa tarpeeksi kauan ilman vaihtojakin.
Jos pösöön ei ole säntillisesti vaihdettu jäähdytinnesteitä, on todennäköistä, että sieltä ilmenee vuotoa ennemmin tai myöhemmin. Käytetyn ostajana ei oikein ikinä tiedä mitä saa. Noiden korjausten jälkeen auto varmasti toimii toiset 100tkm vähäisin investoinnein. Toki jos öljyjä ei ole vaihdettu säntillisesti, tulee eteen vielä moottoriremppa ja hyvin todennäköisesti myös kannentiivisteen uusiminen, joka tulee eteen jokatapauksessa.
Jos taas tuntuu, että tämä oli tässä, niin voit toki myydä sen halvalla jollekin onnekkaalle ja tuhlata taas rahaa uuteen ritsaan, josta et tiedä mikä paikka siitäkin hajoaa seuraavaksi. Ei se autoili ilmaista ole. Vaihtamalla auton pito tulee monasti kalliimmaksi kuin vanhan korjaus. Tai sit voisit vaan ostaa uuden auton, jossa on pitkä takuu aika ja vaihtaa takuun päätyttyä aina uuteen. Sekään ei ole halpaa, mutta eipähän tarvitse katsastaa, eikä ole kauheasti vikojakaan.
Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä."Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä." ja jos pyörälaakerit ja alapallonivelet kestäisi yli 40tkm ja lämppäri hajoaa joka vuosi ja ohjaustehostin, käyntihäiriöt aina jotain häikkää, nestevuodot..mutta hyvä auto jos ei aja yli 1000km vuodessa ja silloinkin kesällä ja kuivissa olosuhteissa, 406 oli parempi vaikka sekin heikko...vrt japsit, itse vaihdoin 407 accordiin ja kas kumma homma honda toimii kelissä kuin kelissä, jopa kuskin penkin lämmityskin vaikka nyt 250tkm ajettu..huom ei myöskään vuoda nesteitä ja lukot ja sähöikkunatkin pelaa pakkasilla eikä tarvi viimasuojaa, siis ei hyydy pakkasilla kuten pösö...ajolleen parempi kuin pösö 407 liian tuuliherkkä ja huonolla tiellä kulki kuin juoppo horjahdellen...
- hmmmph
Viimasuojaa on ihan hyvä käyttää talvella, oli pösö tai ei.
Japsien ylivoimaisuus on jotenkin myytillistä. Niiden nimeen ehkä jaksavat vannoa ihmiset, jotka ovat sellaisen ostaneet jo paljon ajettuna, johon mennessä on vaihdettu jo puoli autoa osia. Sitten nämä kehuskelee, että on ajettu 500tkm ja on vain tankattu, eikä öljyäkään tarvitse vaihtaa.
Jos autolla ajaa keskimäärin 10-15tkm vuodessa ja joutuu nivelien takia remppaamaan 3-4 v välein, niin voiko sitä kutsua huonoksi? Jos ajaa paljon enemmän, pitäisi varmaan hankkia alleen auto, jota ei tarvitse korjata heti. Eli uusi auto!
Mitä luettelit vikoja, niin ne ovat vain korjattavissa olevia juttuja, eivät ominaisuuksia, joiden kanssa pösökuskit painivat jatkuvasti. Siinä on jotain huollossakin vikaa, jos ei saa moisia ongelmia korjattua. Myös jos on huonot tiet, niin pitää ostaa sellanen auto, joka on sellasille tiestölle tarkotettu, niin voi ajaa joka kuoppaan ja lujaa. - manalan406kokemus
407vsaccord kirjoitti:
"Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä." ja jos pyörälaakerit ja alapallonivelet kestäisi yli 40tkm ja lämppäri hajoaa joka vuosi ja ohjaustehostin, käyntihäiriöt aina jotain häikkää, nestevuodot..mutta hyvä auto jos ei aja yli 1000km vuodessa ja silloinkin kesällä ja kuivissa olosuhteissa, 406 oli parempi vaikka sekin heikko...vrt japsit, itse vaihdoin 407 accordiin ja kas kumma homma honda toimii kelissä kuin kelissä, jopa kuskin penkin lämmityskin vaikka nyt 250tkm ajettu..huom ei myöskään vuoda nesteitä ja lukot ja sähöikkunatkin pelaa pakkasilla eikä tarvi viimasuojaa, siis ei hyydy pakkasilla kuten pösö...ajolleen parempi kuin pösö 407 liian tuuliherkkä ja huonolla tiellä kulki kuin juoppo horjahdellen...
- myöspösöönerehtynyt
http://www.nettiauto.com/moskvitsh/407/5976257
Mutta hyvin pitää arvonsa tuo 407 vanhempi malli !!!, laadullisesti edeltäjäänsä huomattavasti heikompi tämä hykyään pösönä tunnettu 407 mutta siitä on helppo parantaa laatua kun sitä nyt ei ole.. - 208-35tkm
Mulla on uutena ostettu pösö kauppakassina ja ongelmitta on menty reilut 2 vuotta. Itse en ole kuin lisännyt tuulilasinpesunestettä. Kaikki toimii moitteetta, uutena tuli muutaman kerran kovilla pakkasilla varoitus jonkun GPS yksikön ongelmista (ei ole gepsiä?!), mutta lieni softavika joka on huollossa korjattu. Huoletonta on ollut.
- 508-paras
Ja olihan 508 Saksan katsastulaitoksen mukaan luokassaan vähävikaisin:
Saksan suurin ja merkittävin henkilöautojen katsastaja Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) seuraa käytettyjen autojen laatua ja vähävikaisuutta joka vuosi teettämässään vertailututkimuksessa.
Nyt on julkaistu taas yksi raportti. Ohessa on 1-3-vuotiaitten autojen parhaimmat.
Tutkimus perustuu noin viiteen miljoonaan katsastukseen GTÜ:n toimipisteissä. Katsastustarkastusten perusteella yhtiö arvioi tällä kertaa kaikkiaan 240 automallin vahvuudet ja heikkoudet ja laati niistä yksityiskohtaiset raportit.
Isot perheautot
1. Peugeot 508
http://www.uusisuomi.fi/autot/72384-tassa-kaytettyjen-autojen-vahavikaisimmat-mallit
- Anonyymi
Moi.
Täytyyhän tänne vastata. Minulla 407 vm 2006. Autolla ajettu 300000. Nyt eka vika bsi yksikössä. flekti ei toimi.
Ei ihan paska auto. Näillä mennään.- Anonyymi
"Nyt eka vika bsi yksikössä. "
Hienoa jos bsi on kestänyt noinkin pitkälle. Mitä muuta on ollut vikaa tähän mennessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070