407 ongelma

stananpösö

-08 1.8 Peugeot: naapuri tuli sanoon että sinun pösössä hätävilkut päällä, mutta eipä ollut, näköjää kauko-ohjatun lukituksen kuittaus jäänyt päälle vaikuttaisi näin, akkukenkä piti ottaa irti, mites muut 407 omistajat korjanneet em ongelman ? auto ollut vajaan vuoden ja on kyllä oikea murheenkryyni 120tkm näköjään liikaa ajettu tuolle mallille, no eukon mieleinen peli silloin kun toimii, kaverilla joskus ollut 407 sanoi että bsi mahtaa mennä uusiksi ja kyllä kuittaili "hyvästä" autonvalinnasta, vinkkejä otetaan vastaan ennekuin taas alkaa korjaamoon kuskaan

19

2970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voielämänkevät9

      ranskalais elektroniikka koko rahalla, on laiskat mikroprofesrorit boksissa!

    • hmmmmm

      Et kuitenkaan erottele mitä erityisiä vikoja autossa on ollut? Vai olisiko ne periaatteessa vain odotettavia juttuja. Autohan on käytetty ja ei ole aivan vähän ajettu sikäli, jos luulet, ettei siihen tarvitsisi kulutusosia vaihtaa. Auton pitämiseen kun ei riitä vain tankkaaminen ja välillä jos muistaa suodattimen vaihtaa...

      Tietyt tyyppiviat ja heikkoudet koskevat vain tiettyjä vuosimalleja, että turha pelätä vielä etukäteen. Jos se bsi yksikkö vikaantuu, niin sen pystyy korjaamaan edullisemmin asian osaava alan yritys kuin merkkikorjaamo. Muutenkin kannattaa miettiä missä sen auton korjauttaa. Merkkihuollossa mielellään vaihtavat puoliautoa osia ja ihan suotta.

      Toki itse ajan vanhemmalla autolla, jossa ei mitään bsi yksikköä taida edes olla. Onneksi. Tai jos on, niin se on ns. tyhmä jossa on vaan releet kiinni jne...

    • väyläropleema

      akku alkaa olla loppu, jännite kun tippuu määrätyn rajan alle, tulee kaikenlaisia vikatiloja. Yleinen ongelma kaikissa autoissa joissa on ns. väyläohjaus. Tokenee todennäköisesti akun vaihdolla. Kannattaa vaihtaa alkuperäistä vastaava akku, joku halpa tarvikeakku ei välttämättä jaksa pitää väylän tarvitsemaa jännitettä joka hetki yllä jolloin joku järjestelmä saattaa mennä taas vikatilaan.

      • Epäietoinenakusta

        Tarkoittaako tuo että huonolla tai tarvikeakulla ei saa CAN-väylän high-johdoon jännitettä 3.5 volttia ja low-johdoon jännitettä 1,5 volttia?


      • elkoor

        Pösö kaipaa kunnon varta akun...ei mitään pinpongia kuten tojotalla


    • entäsbob

      Omitusesti noissa vilkut vilahtaa kun avaa tai sulkee ovet kaukosta, kyllä on surkiaa tekniikkaa!

      • ranskisxx

        Silloin toimii oikein koska näin tulee tapahtuakin jos käyttää kaukolukitusta. Peugeotin lukot ovat muutoinkin parhaasta päästä ja elektroniikka boschin.


    • SebLöe

      Pitäisi erottaa provoaloitukset.
      Mitä mieltä on provoilla autopalstoilla, tämä on täällä yleinen ilmiö?

    • stananpösö

      1480eur ja tuli kuntoon: joku boksi sopeutus yms, nyt sähköt toimii, tosin jo uusia vikoja:ilmastointi ei toimi kompura rikki ja ohjaustehostin vuoti öljyt ja lämppärin kenno vuotaa ja joku akseli poikki, mutta ei muuta kuin lisää remppaa, onneksi on toinen auto millä voi ajaa, ihan mielenkiinnosta että miten paljon erilaisia vikoja pösöön tulee vaikkei paljoa aja, korjaamollakin sanoivat että valeo se on mikä pitää pösön nosturilla...ja muutkin merkit jotka käyttävät em valmistajaa, varmaan kiinalainen ?

      • hmmmmfdo

        Jos kyse oli bsi yksiköstä, niin sen olisi osannut joku autosähköihin erikoistunut yksityinen korjaaja korjata ja kolvata kuntoon ilman marmoritiskiä. Sieltä on joku rele tms komponentti pettänyt. Hintalappu olisi ollut tuosta hinnasta puolet ja allekin. Mm. Briteissäkin toimii ecu ja bsi yksikköjen korjauksiin erikoistunut yritys ehkä yksi jos toinenkin.

        Ilmastointi vaatii huoltoa n. kahden vuoden välein ja se maksaa. Muutenkaan se ei toimi ikuisesti ilman korjaamista. Ohjaustehostimen öljyt olisi pitänyt vaihtaa joskus, niin ei olisi pettänyt. Sitähän ei tietenkään huolto-ohjelmassa ole, koska pelaa tarpeeksi kauan ilman vaihtojakin.

        Jos pösöön ei ole säntillisesti vaihdettu jäähdytinnesteitä, on todennäköistä, että sieltä ilmenee vuotoa ennemmin tai myöhemmin. Käytetyn ostajana ei oikein ikinä tiedä mitä saa. Noiden korjausten jälkeen auto varmasti toimii toiset 100tkm vähäisin investoinnein. Toki jos öljyjä ei ole vaihdettu säntillisesti, tulee eteen vielä moottoriremppa ja hyvin todennäköisesti myös kannentiivisteen uusiminen, joka tulee eteen jokatapauksessa.

        Jos taas tuntuu, että tämä oli tässä, niin voit toki myydä sen halvalla jollekin onnekkaalle ja tuhlata taas rahaa uuteen ritsaan, josta et tiedä mikä paikka siitäkin hajoaa seuraavaksi. Ei se autoili ilmaista ole. Vaihtamalla auton pito tulee monasti kalliimmaksi kuin vanhan korjaus. Tai sit voisit vaan ostaa uuden auton, jossa on pitkä takuu aika ja vaihtaa takuun päätyttyä aina uuteen. Sekään ei ole halpaa, mutta eipähän tarvitse katsastaa, eikä ole kauheasti vikojakaan.

        Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä.


      • 407vsaccord
        hmmmmfdo kirjoitti:

        Jos kyse oli bsi yksiköstä, niin sen olisi osannut joku autosähköihin erikoistunut yksityinen korjaaja korjata ja kolvata kuntoon ilman marmoritiskiä. Sieltä on joku rele tms komponentti pettänyt. Hintalappu olisi ollut tuosta hinnasta puolet ja allekin. Mm. Briteissäkin toimii ecu ja bsi yksikköjen korjauksiin erikoistunut yritys ehkä yksi jos toinenkin.

        Ilmastointi vaatii huoltoa n. kahden vuoden välein ja se maksaa. Muutenkaan se ei toimi ikuisesti ilman korjaamista. Ohjaustehostimen öljyt olisi pitänyt vaihtaa joskus, niin ei olisi pettänyt. Sitähän ei tietenkään huolto-ohjelmassa ole, koska pelaa tarpeeksi kauan ilman vaihtojakin.

        Jos pösöön ei ole säntillisesti vaihdettu jäähdytinnesteitä, on todennäköistä, että sieltä ilmenee vuotoa ennemmin tai myöhemmin. Käytetyn ostajana ei oikein ikinä tiedä mitä saa. Noiden korjausten jälkeen auto varmasti toimii toiset 100tkm vähäisin investoinnein. Toki jos öljyjä ei ole vaihdettu säntillisesti, tulee eteen vielä moottoriremppa ja hyvin todennäköisesti myös kannentiivisteen uusiminen, joka tulee eteen jokatapauksessa.

        Jos taas tuntuu, että tämä oli tässä, niin voit toki myydä sen halvalla jollekin onnekkaalle ja tuhlata taas rahaa uuteen ritsaan, josta et tiedä mikä paikka siitäkin hajoaa seuraavaksi. Ei se autoili ilmaista ole. Vaihtamalla auton pito tulee monasti kalliimmaksi kuin vanhan korjaus. Tai sit voisit vaan ostaa uuden auton, jossa on pitkä takuu aika ja vaihtaa takuun päätyttyä aina uuteen. Sekään ei ole halpaa, mutta eipähän tarvitse katsastaa, eikä ole kauheasti vikojakaan.

        Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä.

        "Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä." ja jos pyörälaakerit ja alapallonivelet kestäisi yli 40tkm ja lämppäri hajoaa joka vuosi ja ohjaustehostin, käyntihäiriöt aina jotain häikkää, nestevuodot..mutta hyvä auto jos ei aja yli 1000km vuodessa ja silloinkin kesällä ja kuivissa olosuhteissa, 406 oli parempi vaikka sekin heikko...vrt japsit, itse vaihdoin 407 accordiin ja kas kumma homma honda toimii kelissä kuin kelissä, jopa kuskin penkin lämmityskin vaikka nyt 250tkm ajettu..huom ei myöskään vuoda nesteitä ja lukot ja sähöikkunatkin pelaa pakkasilla eikä tarvi viimasuojaa, siis ei hyydy pakkasilla kuten pösö...ajolleen parempi kuin pösö 407 liian tuuliherkkä ja huonolla tiellä kulki kuin juoppo horjahdellen...


      • hmmmph

        Viimasuojaa on ihan hyvä käyttää talvella, oli pösö tai ei.

        Japsien ylivoimaisuus on jotenkin myytillistä. Niiden nimeen ehkä jaksavat vannoa ihmiset, jotka ovat sellaisen ostaneet jo paljon ajettuna, johon mennessä on vaihdettu jo puoli autoa osia. Sitten nämä kehuskelee, että on ajettu 500tkm ja on vain tankattu, eikä öljyäkään tarvitse vaihtaa.

        Jos autolla ajaa keskimäärin 10-15tkm vuodessa ja joutuu nivelien takia remppaamaan 3-4 v välein, niin voiko sitä kutsua huonoksi? Jos ajaa paljon enemmän, pitäisi varmaan hankkia alleen auto, jota ei tarvitse korjata heti. Eli uusi auto!

        Mitä luettelit vikoja, niin ne ovat vain korjattavissa olevia juttuja, eivät ominaisuuksia, joiden kanssa pösökuskit painivat jatkuvasti. Siinä on jotain huollossakin vikaa, jos ei saa moisia ongelmia korjattua. Myös jos on huonot tiet, niin pitää ostaa sellanen auto, joka on sellasille tiestölle tarkotettu, niin voi ajaa joka kuoppaan ja lujaa.


      • manalan406kokemus
        407vsaccord kirjoitti:

        "Olen kyllä sitä mieltä, että ilman tuota bsi yksikkö vikaa nämä 407:t olisivat ihan kelpoja autoja. Onneksi ajan vanhalla tyhmemmällä pösöllä." ja jos pyörälaakerit ja alapallonivelet kestäisi yli 40tkm ja lämppäri hajoaa joka vuosi ja ohjaustehostin, käyntihäiriöt aina jotain häikkää, nestevuodot..mutta hyvä auto jos ei aja yli 1000km vuodessa ja silloinkin kesällä ja kuivissa olosuhteissa, 406 oli parempi vaikka sekin heikko...vrt japsit, itse vaihdoin 407 accordiin ja kas kumma homma honda toimii kelissä kuin kelissä, jopa kuskin penkin lämmityskin vaikka nyt 250tkm ajettu..huom ei myöskään vuoda nesteitä ja lukot ja sähöikkunatkin pelaa pakkasilla eikä tarvi viimasuojaa, siis ei hyydy pakkasilla kuten pösö...ajolleen parempi kuin pösö 407 liian tuuliherkkä ja huonolla tiellä kulki kuin juoppo horjahdellen...

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/11834923


    • myöspösöönerehtynyt

      http://www.nettiauto.com/moskvitsh/407/5976257

      Mutta hyvin pitää arvonsa tuo 407 vanhempi malli !!!, laadullisesti edeltäjäänsä huomattavasti heikompi tämä hykyään pösönä tunnettu 407 mutta siitä on helppo parantaa laatua kun sitä nyt ei ole..

    • 208-35tkm

      Mulla on uutena ostettu pösö kauppakassina ja ongelmitta on menty reilut 2 vuotta. Itse en ole kuin lisännyt tuulilasinpesunestettä. Kaikki toimii moitteetta, uutena tuli muutaman kerran kovilla pakkasilla varoitus jonkun GPS yksikön ongelmista (ei ole gepsiä?!), mutta lieni softavika joka on huollossa korjattu. Huoletonta on ollut.

      • 508-paras

        Ja olihan 508 Saksan katsastulaitoksen mukaan luokassaan vähävikaisin:

        Saksan suurin ja merkittävin henkilöautojen katsastaja Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) seuraa käytettyjen autojen laatua ja vähävikaisuutta joka vuosi teettämässään vertailututkimuksessa.

        Nyt on julkaistu taas yksi raportti. Ohessa on 1-3-vuotiaitten autojen parhaimmat.

        Tutkimus perustuu noin viiteen miljoonaan katsastukseen GTÜ:n toimipisteissä. Katsastustarkastusten perusteella yhtiö arvioi tällä kertaa kaikkiaan 240 automallin vahvuudet ja heikkoudet ja laati niistä yksityiskohtaiset raportit.

        Isot perheautot

        1. Peugeot 508

        http://www.uusisuomi.fi/autot/72384-tassa-kaytettyjen-autojen-vahavikaisimmat-mallit


    • Anonyymi

      Moi.
      Täytyyhän tänne vastata. Minulla 407 vm 2006. Autolla ajettu 300000. Nyt eka vika bsi yksikössä. flekti ei toimi.
      Ei ihan paska auto. Näillä mennään.

      • Anonyymi

        "Nyt eka vika bsi yksikössä. "

        Hienoa jos bsi on kestänyt noinkin pitkälle. Mitä muuta on ollut vikaa tähän mennessä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      136
      7544
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      29
      2886
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      316
      1697
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      256
      1373
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      106
      1194
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1139
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1042
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      926
    9. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      901
    10. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      19
      898
    Aihe