Muutto muualle Sairaus sanelee ehdot missä asuu!

Erehdyin

Tuli muutettua paikkakuntaa. Halusin takaisin seudulle kotiseudulle, kun kuitenkin on muutakin täällä. No tämä kotikuntahan kohteli niin, että alensi tietenkin maksuluokan, vaikka hoidettavalla etenevä sairaus. Enpä tiedä tiukaksi meni elämä taloudellisesti, ja palvelutkin, että muuttoa olen taas tekemässä takaisin, vaikka eipä haluttaisi. Asunto ihan hyvä, ja hyvällä paikalla, että kyllä sairaus sanelee ehdot missä näköjään pitää asua. Onko muut joutuneet muuttamaan, tai harkitsemassa. Itse ei jaksaisi enää täällä aloitta alusta, kun nämä täällä joskus käynyt läpi. Tyhmyyttäni luulin että joku olisi täällä muuttunut. Ei Mikään!! Samaa kuraa

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.i.m.me.r.k.k.i

Valitettavasti vieläkään omaishoidontuki ei ole itsestäänselvyys vaikka kriteerit täyttyisivät. Kyllä sillä on merkitystä missä asuu.
      Itse muutin takaisin kotiseudulle hoidettavani kanssa, täällä sain omaishoidontukea mutta edellisellä asuinkunnalla oli rahat lopussa.
      Omaishoitajien asemassa olisi vieläkin paljon korjattavaa.

• väsynythoitsu

Kukahan etua ajaisi, liitto keskittyy sirkuhuveihin ja seminaareihin?

• KokeilkaaMalttia

Tuo on edelleen suuri epäkohta. Hyvä kun kirjoitit. On täysin kuntakohtaista minkä tuen saat. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä että suurissa kaupungeissa saa paremmin tuet. Mutta tämän kirjoitan kentältä kuuluvasta palautteesta. Pienten paikkakuntien tietämys asioista ja palvelujen heikko laatu saa aikaan sen että tukea saa hyvin vähän- jos sitä ymmärtää hakea. Lisäksi on ilmennyt sitä että pienillä paikkakunnilla EI TODELLAKAAN kannata kysellä SUULLISESTI tuesta. He kyllä osaavat "pelin" eli sanovat suullisesti että "ei noilla kriteereillä ole mitään mahdollisuuksia saada tukia". aina kirjallinen , virallinen hakemus perusteluineen.
      Tarvittaessa oikaisupyyntö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2891
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      173
      2285
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2264
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1978
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1336
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1333
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1318
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10