Tuli muutettua paikkakuntaa. Halusin takaisin seudulle kotiseudulle, kun kuitenkin on muutakin täällä. No tämä kotikuntahan kohteli niin, että alensi tietenkin maksuluokan, vaikka hoidettavalla etenevä sairaus. Enpä tiedä tiukaksi meni elämä taloudellisesti, ja palvelutkin, että muuttoa olen taas tekemässä takaisin, vaikka eipä haluttaisi. Asunto ihan hyvä, ja hyvällä paikalla, että kyllä sairaus sanelee ehdot missä näköjään pitää asua. Onko muut joutuneet muuttamaan, tai harkitsemassa. Itse ei jaksaisi enää täällä aloitta alusta, kun nämä täällä joskus käynyt läpi. Tyhmyyttäni luulin että joku olisi täällä muuttunut. Ei Mikään!! Samaa kuraa
Muutto muualle Sairaus sanelee ehdot missä asuu!
3
107
Vastaukset
- n.i.m.me.r.k.k.i
Valitettavasti vieläkään omaishoidontuki ei ole itsestäänselvyys vaikka kriteerit täyttyisivät. Kyllä sillä on merkitystä missä asuu.
Itse muutin takaisin kotiseudulle hoidettavani kanssa, täällä sain omaishoidontukea mutta edellisellä asuinkunnalla oli rahat lopussa.
Omaishoitajien asemassa olisi vieläkin paljon korjattavaa.- väsynythoitsu
Kukahan etua ajaisi, liitto keskittyy sirkuhuveihin ja seminaareihin?
- KokeilkaaMalttia
Tuo on edelleen suuri epäkohta. Hyvä kun kirjoitit. On täysin kuntakohtaista minkä tuen saat. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä että suurissa kaupungeissa saa paremmin tuet. Mutta tämän kirjoitan kentältä kuuluvasta palautteesta. Pienten paikkakuntien tietämys asioista ja palvelujen heikko laatu saa aikaan sen että tukea saa hyvin vähän- jos sitä ymmärtää hakea. Lisäksi on ilmennyt sitä että pienillä paikkakunnilla EI TODELLAKAAN kannata kysellä SUULLISESTI tuesta. He kyllä osaavat "pelin" eli sanovat suullisesti että "ei noilla kriteereillä ole mitään mahdollisuuksia saada tukia". aina kirjallinen , virallinen hakemus perusteluineen.
Tarvittaessa oikaisupyyntö.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821250- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 120718
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698