Olen menossa upinniemeen alokkaaksi. Olen saanut käsityksen, että upinniemessä on 4 komppaniaa. Mitä koulutusta eri komppanioissa annetaan?
upinniemi
7
6725
Vastaukset
- Tykkimies
Upissa on todellakin neljä komppaniaa, mutta alokasajalla koulutus on kaikissa sama, eli taistelijan peruskoulutusta jossa opetellaan kaikki oleellinen. P-kauden jälkeen sitten komppaniatkin jakautuu eri aloihin, mm. au-kurssiksi. Alokasajalla komppanioiden ainoa ero on se, että 1-,2- ja 4-K:t ovat uusissa rakennuksissa ja 3-K. vanhoissa parakeissa.
- upinniemessä
Onkos tämä järjestely muuttunut viimevuosina?
Ise aloitin Upinniemessä II/00, jolloin eri komppaniat olivat jakautuneet tulevien koulutushaarojen mukaan. Elikkä osasta komppaniosta lähdettiin pääsääntöisesti laivaston puolelle, osasta taas "vihreälle linjalle". Nuo oli kai kutsuntojen mukaan jaettu... Ei siis tietenkään mitään sitovaa jakoa oltu tehty, mutta suuntaa-antava kuitenkin. - mosa
upinniemessä kirjoitti:
Onkos tämä järjestely muuttunut viimevuosina?
Ise aloitin Upinniemessä II/00, jolloin eri komppaniat olivat jakautuneet tulevien koulutushaarojen mukaan. Elikkä osasta komppaniosta lähdettiin pääsääntöisesti laivaston puolelle, osasta taas "vihreälle linjalle". Nuo oli kai kutsuntojen mukaan jaettu... Ei siis tietenkään mitään sitovaa jakoa oltu tehty, mutta suuntaa-antava kuitenkin.voisitko kertoa mitä koulutusta eri komppanioissa annettiin vai muistatko enää?
- upinniemessä
mosa kirjoitti:
voisitko kertoa mitä koulutusta eri komppanioissa annettiin vai muistatko enää?
Koulutus on ihan sama eri komppanioissa alokaskaudella, ei siinä mitään eroa ole...
Morttikauden jälkeen sitten valitaan/pyritään minne jatketaan, joko laivaston puolelle taikka vihreälle linjalle.
Laivastoon haluavat menee joko AUKhon taikkas lyhyelle kiväärimies -kurssille jonka jälkeen matruuseiksi.
Vihreällä linjalla myös, joko AUK taikka joku miehistöksi johonkin aselajiin. Kuten kaikkialla muuallakin.
Katsoppa vaikka:
http://www.mil.fi/merivoimat/esikunta/varu_yleista.dsp
Ja tuolla kentällä sitten tulet sulkeisia treenaamaan:)
http://www.students.tut.fi/~rousi/upinniemi.jpg
- alokas
itse olen menossa upinniemeen tammikuussa. itteeni myös kiinnostaa nuo komppania jutut. kertokaa ketkä tietää.
- miässss
rannikkojoukkopuolella on viestimiehistö, meripioneerimiehistö, kuskit, lämärit, spollet, esikuntamiehet/kirjurit. aukissa linjoja on viisi: laivasto, laivaradio, viesti, tuliasema, tulenjohto ja rannikkojalkaväki (joka tosin loppuu vuodenvaihteessa, tilalle tulee tiedustelulinja).
- Upinniemessä
miässss kirjoitti:
rannikkojoukkopuolella on viestimiehistö, meripioneerimiehistö, kuskit, lämärit, spollet, esikuntamiehet/kirjurit. aukissa linjoja on viisi: laivasto, laivaradio, viesti, tuliasema, tulenjohto ja rannikkojalkaväki (joka tosin loppuu vuodenvaihteessa, tilalle tulee tiedustelulinja).
...ihmettelinkin juuri tuota uutisointia uudesta tiedustelilinjasta Öpiksessä. Ei kai se nyt mikään uusi juttu ole? Ainakin itse kuulun Upinniemessä koulutettuihin tiedustelijoihin jo monen vuoden takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468