Kannattaako ostaa halpaa puunkaatotunkkia,joissa on voimaa 1000kg.,pihapuitten kaatoa varten.?
Puunkaatotunkki
8
1186
Vastaukset
- lisäksitalja
Kannattaisiko hankkia talja esim. biltemasta. Teet valtavan vahingon,jos kaadat puun rakennuksen päälle.
- 0la
Tunkin hinnalla saat metsurin kaatamaan puusi eikä tarvi pelätä mihin kaatuu.
- kaatuuoikeaan
Paras/halvin pitkä kuormaliina 5cm leveä vähintään, sen vedät tai ne vedät tiukalle ennen kaatamista, poikkiasti älä sahaa sitten roikut liinassa niin kaatuu juuri oikeaan paikkaan ja otat muutaman askeleen sivulle ennen kuin puu on maassa ;)
- tiatoo
Puun kaadossa on 3 tärkeintä asiaa: älä sahaa puuta poikki x 3. Pitopuuta on jätettävä n. 10% puun halkaisijasta. Ammattitiehet käyttävät tunkkia mutta satunnaiseen kaatoon sitä ei kannata hankkia. Lisäksi monesti puun voi kaataa ilman mitään lisiä.
- Anonyymi
Myykö joku firma halvalla näitä kaatotunkkeja eli kaadonsuuntaajia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei firmat voi muuda halvaal, kui ALVI pitää ain maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaa metallihommia voi tehdä itsekin tuollaisen tunkin.
Itse tein tunkin jolla 2000 kg voima.
- Anonyymi
Nyt onkin hyvä aika nostaa tämäkin aloitus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351