Vielä maitoallergiasta...

Tuore äippä

Niin vielä siitä...

Meidän tytölle tehtiin pahimman koliikin aikana maitoallergiatesti verestä - tulos negatiivinen. Pidän sitä luotettavana, vai pitäisikö epäillä, sillä vaikka koliikki loppui siinä 2kk iässä kuin seinään, ilmavaivat on pahat ja pulauttelu, välillä vauhdikaskin oksentelu jatkuu? Voiko tulos olla perseellään vain ihotestissä vai myös verikokeessa?

Kysyn tässä kansan kokemuksia, koululääketieteelle piupaut vähäksi aikaa! :)

3

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu

      Maitoallergia testi verestä ei aina anna varmaa tietoa allergiasta. esim.jos lapsi on liian nuori testia otettaessa alle 3kk, tulos voi olla väärä. Meillä pojasta tutkittiin verestä hänen ollessa 3vko-negatiivinen mutta maitoaltistus 3.5kk iässä- positiivinen. Lapsen oireet ovat se mihin kannattaa luottaa. Meillä poika piereskeli kovasti, pulautteli jonkin verran ja selkeästi itku kipua aina ruokailun jälkeen. Verinäytteen ja altistustestin välisen ajan olin itse maidottomalla dietillä niinkauan kun poikaa imetin.Se on aika rankkaa kun pitää välttää kaikkea maitotuotteita, kananmunaa. mutta kannattaa kokeilla

      • tuore äippä

        Minä kyllä kokeilin maidotonta ruokailua kahdessakin eri otteessa koliikin aikana. Ilman mitään vaikutusta. Ensin olin lyhyellä dieetillä ja sitten kauemmin ilman maitotuotteita. Myös gluteenitonta kokeilin.

        Lapsi ei kyllä ollu monta viikkoa vanha verikoetta otettaessa. Pitäsköhän vängätä uutta vähän myöhemmin. Ollaan isän kanssa myös allergisia molemmat, mulla itelläkään ei näy koskaan testeissä laktoosi-intoleranssia kummempaa. Iskä ei oo koskaan suostunu allergiakokeisiin. :)

        Oliko teidän vauvalla iho-oireita, kun meille kyllä tuputettiin melkein väkisin että pitää olla iho-oireita että olis allergia? Ja lapsella on täydellinen iho... Oireina tytöllä siis tosi kova piereskely, jatkuva pulauttelu ja oksentelu.


      • Miu
        tuore äippä kirjoitti:

        Minä kyllä kokeilin maidotonta ruokailua kahdessakin eri otteessa koliikin aikana. Ilman mitään vaikutusta. Ensin olin lyhyellä dieetillä ja sitten kauemmin ilman maitotuotteita. Myös gluteenitonta kokeilin.

        Lapsi ei kyllä ollu monta viikkoa vanha verikoetta otettaessa. Pitäsköhän vängätä uutta vähän myöhemmin. Ollaan isän kanssa myös allergisia molemmat, mulla itelläkään ei näy koskaan testeissä laktoosi-intoleranssia kummempaa. Iskä ei oo koskaan suostunu allergiakokeisiin. :)

        Oliko teidän vauvalla iho-oireita, kun meille kyllä tuputettiin melkein väkisin että pitää olla iho-oireita että olis allergia? Ja lapsella on täydellinen iho... Oireina tytöllä siis tosi kova piereskely, jatkuva pulauttelu ja oksentelu.

        Ei meillä ole ollut minkäänlaisia iho oireita, ei koskaan. meidän lääkäri sanoi, että lapsi voi oireilla pelkästään suolen kautta, esim. ilmavaivaa, pulauttelua. Oletko aivan varma että maidoton diettisi oli täydellinen? Itse olin ollut viikon maidottomalla mutta lapsen oireet jatkuivat, kunnes tajusin tarkistaa margariinin. No vaihdoin siniseen Keijuun ja aloin tarkasti lukemaan tuoteselosteita- jo loppui iltaitkut. Saa olla todella tarkkana mitä syö, maitoproteiinia löytyy joka välistä- jopa kalkkitbl jota aluksi käytin. Tsemppiä teille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe