Finnmatkat 3.3.2015 BLX809 lennon myöhästyminen

loma1974

Onko tällä lennolla olevilla minkälaisia kokemuksia korvausmenetelmistä. Tyydyttekö Finnmatkojen tarjoamaan korvaukseen, vai miten olette asiassa meinanneet edetä? Meille tarjottiin erittäin pientä korvausta, ja kun asiaa olen tutkinut niin näyttää siltä että Finnmatkat ei noudata Eu- lainsäädäntöä koskien lentojen myöhästymiskorvausta. Kokemuksia/ajatuksia saisi mielellään antaa.

127

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaLippalakin

      Kun valmismatkan valitsee, eikö sen pitänyt olla huoleton, luotettava ja turvallinen.
      Nyt palstoilla itketään korvauksien perään. Kaukolennoilla myöhästymis korvaus on 600€. Jota pakettimatkaajat eivät saa näille uusavuttomille ovat eri säännöt kuin omatoimimatkaajille. Te saatte 10% matkan hinnasta jos sitäkään.

      • loma1974

        Meillä kun ei ollut valmismatkaa, vaan pelkät lennot joihin taas ei sovelleta valmismatka säädöksiä... joten ihan samat ehdot pitäisi päteä meihin kuin omatoimimatkailijoihin...vai???


      • Sheduleflight

        Te lensitte tilauslennolla ette reittilennolla. Ei siis ole samat säännöt. Omahan oli valintanne.


      • loma1974
        Sheduleflight kirjoitti:

        Te lensitte tilauslennolla ette reittilennolla. Ei siis ole samat säännöt. Omahan oli valintanne.

        Asia tarkastettu, ja eu lainsäädäntö pätee kuluttajaneuvonnan mukaan. Eli paperit eteenpäin.


      • Shedulefligh
        loma1974 kirjoitti:

        Asia tarkastettu, ja eu lainsäädäntö pätee kuluttajaneuvonnan mukaan. Eli paperit eteenpäin.

        Toivottavasti hyväksytään.


      • jn-hki

        Matkanjärjestäjä maksaa korvaukset valmismatkaehtojen mukaan eli menetettyinä päiväosuuksina. EU-direktiivit eivät koske matkanjärjestäjiä, vaan ainoastaan lentoyhtiöitä. Pakettimatkalainen voi hakea korvausta molemmilta.


    • secondhome

      Joo. Samalla lennolla oltiin, ja 37€ rahaa tai 87€ matkalahjakortti. Kuluttajaneuvonnan sivuilla on valmis kaavake korvauksen hakemista varten, jonka tänään aion täyttää, ja viedä postiin. On lomalentoyhtiötkin joutuneet korvauksia maksamaan. Itse lennän tästä lähtien reittilennoilla.

    • Rahakorvaus

      Meille tuli koko perheen matkan hinnasta korvausta 10% takaisin koko loppusummasta. Ihan ok. Tilillä oli muutamassa päivässä siitä kun reklamaation laitoin.

      • loma1974

        Saitteko sen Finnmatkoilta vai Tuifly Nordicilta? Oliko teillä valmismatka, vai pelkät lennot?


    • Tollot

      Oltiin tällä lennolla ja saimme myöhästymisestä hotelliyöpymisen sekä illallisen sekä matkan jälkeen valitsimme lahjakortin jonka arvo vain 140e eli se 50e parempi kuin jos olisi rahana otettu.Kertokaa miten teillä muilla meni ?

      • Tollot

        Finnmatkoilta tämä vähäpätöinen korvaus.


      • loma1974

        Me ollaan hylätty finnmatkojen korvauksen kuluttajaneuvonnan ohjeistuksen mukaan ja haettu korvausta tuifly nordicilta, eli lennon järjestäjältä. Heidän täytyy seurata eu lainsäädäntöä lentojen viivästyskorvausten kohdalla. Matkustajilla on samat oikeudet, oli kyseessä sitten reittilento, tilauslento tai valmismatkaan kuuluva lento. Oikeudet koskevat EU:n alueelta lähteviä ja sinne saapuvia lentoja, kun lennosta vastaa EU-maan lentoyhtiö.

        Jos sinulta evätään pääsy lennolle, matkatavarasi katoavat, lento peruutetaan tai se myöhästyy huomattavasti, voit olla oikeutettu korvaukseen EU-lainsäädännön mukaisesti.

        Matkustajilla on samat oikeudet, oli kyseessä sitten reittilento, tilauslento tai valmismatkaan kuuluva lento. Oikeudet koskevat EU:n alueelta lähteviä ja sinne saapuvia lentoja, kun lennosta vastaa EU-maan lentoyhtiö.

        Lentomatkustajan oikeudet, Euroopan kuluttajakeskus


    • Korvausta

      Finnmatkoilta hotelliyöpyminen, illallinen ja 10% koko matkan hinnasta, ei ollut ongelmia.

      • voi-voi-teitä

        Eikö ongelmia????Lento useita tunteja myöhässä ja 10 % hotelli yö ja illallinen ja olette tyytyväisiä??? Teitä on kusetettu. Oikea korvaus yli 6 tuntia myöhästyneestä lennosta on EU sääntöjen mukaan 600€/henkilö. Enään ette niitä saa koska olette jo hyväksyneet Finnmatkojen kusetuksen. Tyhmät menevät helposti retkuun.


      • Korvausta

        Siis tyhmä olet ehkä itse...korvaus meille oli kalliista all inclusive reissusta yli tonnin. Olimme todellakin tyytyväisiä ja myös ymmärtäväisiä. Reklamaatiomme hoidettiin todella nopeasti ja pahoiteltiin lukemattomia kertoja. Ikävä että tällaista sattuu mutta upeeta että asia hoituu hyvityksellä nopeasti ja jokainen saa jatkaa elämäänsä ilman turhia paperihommia. Mielestäni hyvä ratkaisu.


      • comments
        Korvausta kirjoitti:

        Siis tyhmä olet ehkä itse...korvaus meille oli kalliista all inclusive reissusta yli tonnin. Olimme todellakin tyytyväisiä ja myös ymmärtäväisiä. Reklamaatiomme hoidettiin todella nopeasti ja pahoiteltiin lukemattomia kertoja. Ikävä että tällaista sattuu mutta upeeta että asia hoituu hyvityksellä nopeasti ja jokainen saa jatkaa elämäänsä ilman turhia paperihommia. Mielestäni hyvä ratkaisu.

        All inclusive Thaimaassa... Makujen taivaassa. No tyylinsä kullakin.


      • Tolllo66
        voi-voi-teitä kirjoitti:

        Eikö ongelmia????Lento useita tunteja myöhässä ja 10 % hotelli yö ja illallinen ja olette tyytyväisiä??? Teitä on kusetettu. Oikea korvaus yli 6 tuntia myöhästyneestä lennosta on EU sääntöjen mukaan 600€/henkilö. Enään ette niitä saa koska olette jo hyväksyneet Finnmatkojen kusetuksen. Tyhmät menevät helposti retkuun.

        Siis että jos matka maksoi 1116e niin saisi 600e korvausta eli matkan hinnasta riippumatta napsahtaa tuo 600e?? Kertokaahan jos saatte korvausta tuollaisia summia...sen jälkeen ei Finnmatkoilta enää matkoja tilata (suostuimme tuohon 140e korvaukseen)


      • loma1974
        Tolllo66 kirjoitti:

        Siis että jos matka maksoi 1116e niin saisi 600e korvausta eli matkan hinnasta riippumatta napsahtaa tuo 600e?? Kertokaahan jos saatte korvausta tuollaisia summia...sen jälkeen ei Finnmatkoilta enää matkoja tilata (suostuimme tuohon 140e korvaukseen)

        Näin se kuulemma menee kuluttajaneuvonnan mukaan. Eu lainsäädäntö on kaukomatkan kohdalla mikäli viivästymistä tulee yli 12 tuntia, riippumatta mikä matkan hinta oli. Tämän vuoksi emme hyväksyneet finnmatkojen tarjoamaa korvausta. Ennakkotapauksia löytyy.lo


      • TottakaiAI
        comments kirjoitti:

        All inclusive Thaimaassa... Makujen taivaassa. No tyylinsä kullakin.

        Ensinnäkin all inclusive on upea tilaisuus maistella kaikkea mahdollista jos hotellin ravintolat on tasokkaita. Onhan se paljon mielekkäämpää maistella vaikkapa 10 eri thaimaalaista ruokaa samalla aterialla sen sijaan että katuravintolassa tilaisi vaan yhtä lajia. Kokemuksesta voin kertoa että AI lomalla on tullut syötyä paljon upeampia juttuja kuin katuravintoloissa kierrellessä. Makunsa siis todellakin kullakin. Vaikka lomalla on AI itsellä usein niin tietty on kiva syödä muuallakin ja maistella vaikkapa paikallisten torien herkkuja. Jos ei ole all inclusiveen varaa itsellä niin sitten voi tietty valitella muille että se onkin ihan tyhmä juttu..."en haluiskaan" :-D


      • kysyvä

        Missä Finnmatkoilla on Thaimaassa ai-hotelli?


      • 2kertaa600Saanut
        loma1974 kirjoitti:

        Näin se kuulemma menee kuluttajaneuvonnan mukaan. Eu lainsäädäntö on kaukomatkan kohdalla mikäli viivästymistä tulee yli 12 tuntia, riippumatta mikä matkan hinta oli. Tämän vuoksi emme hyväksyneet finnmatkojen tarjoamaa korvausta. Ennakkotapauksia löytyy.lo

        Euroopan ulkopuolelle menevät reittilennot yli 6 tuntia myöhässä niin korvaus on 600€ / henk. Toki aina ei korvaus ole tuon suuruinen Force Major voidaan vedota sään tms vuoksi ja koneen huollon takia. Mutta jos lento lähtee Helsingistä yli kuusi tuntia myöhässä. koneen huollon vuoksi niin korvauksen saa. Koska oletetaan Helsingistä löytyvän varaosan tai korvaava lentokone. Itse sain 600€ korvauksen Finskiltä pari kolme vuotta sitten kun New Yorkin lento oli yli 8 tuntia myöhässä. Sain myös saman 600€ korvauksen tammikuussa 2013 kun Bangkokin lento oli yli buukattu, silloin minulle tarjottiin baggage drop tiskillä tuo summa ja lentoa saman illan Hong Kongin kautta lentoa Bangkokiin minkä huväksyin.


      • loma1974
        2kertaa600Saanut kirjoitti:

        Euroopan ulkopuolelle menevät reittilennot yli 6 tuntia myöhässä niin korvaus on 600€ / henk. Toki aina ei korvaus ole tuon suuruinen Force Major voidaan vedota sään tms vuoksi ja koneen huollon takia. Mutta jos lento lähtee Helsingistä yli kuusi tuntia myöhässä. koneen huollon vuoksi niin korvauksen saa. Koska oletetaan Helsingistä löytyvän varaosan tai korvaava lentokone. Itse sain 600€ korvauksen Finskiltä pari kolme vuotta sitten kun New Yorkin lento oli yli 8 tuntia myöhässä. Sain myös saman 600€ korvauksen tammikuussa 2013 kun Bangkokin lento oli yli buukattu, silloin minulle tarjottiin baggage drop tiskillä tuo summa ja lentoa saman illan Hong Kongin kautta lentoa Bangkokiin minkä huväksyin.

        Eilen juuri keskustelin finnmatkojen kanssa, ja sieltä ilmoitettiin että lentoyhtiö on korvausvelvollinen. Ja myös että Finnmatkat korvaa tietyn summan. Eli nyt vain odotellaan mitä Tuifly vastaa...


    • Meikäläiset

      Voihan sitä vaatimalla vaatia mitä vaan. Se on eri asia mitä tulee korvauksena lopulta saamaan. Me saimme ilman isompia paperihommia 10% koko matkan hinnasta. Mielestäni ihan kohtuullinen korvaus ja hyvitti kyllä aiheutuneet kulut.
      Itse en jaksa taistella pykälistä ja periaatteista ja laatia yhtään enempää kirjallisia reklamaatioita. Saati että mahdollista korvausta joutuisi odottamaan. Nyt on rahat jo tilillä ja me ollaan tyytyväisiä.

    • secondhome

      Tuo, että ottaa lahjakortin vastaan, ei estä millään lailla hakemasta lentoyhtiöltä korvauksia. Finnmatkoilta sanottiin, että ei pidä lainkaan paikkaansa, vaan korvauksia voi hakea samanlailla. Ihmettelivät, mistä tuollainen tieto on peräisin. Hakemus lentoyhtiölle laitettu kirjallisena, ja jo seuraavana päivänä tuli sähköpostivahvistus kirjeen saapumisesta. Käsittelyaika 4-6 viikkoa.

      • entFinmatkalaiset

        Viime vuonna TuiFly oli 11 tuntia myöhässä. 10% matkan hinnasta saimme. Minkäänlaista muuta korvausta emme saaneet vaikka teimme TuiFlylle korvaus vaatimuksen. Ei koskaan enää valmismatkalla tai ei ainakaan Finmatkoilla. Tammikuussa olimme elämämme ensimmäisellä omatoimimatkalla olimme kokonaisen kuukauden ja oli silti edullisempi kuin Finnmatkojen kahden viikon matka. Ensi talvena varmasti uudelleen ilman kalliita matkatoimistoja. Näin jälkikäteen sanottuna kaikki sujui niin helposti omatoimisesti että ihmettelemme mihin noita matkatoimistoja nykyaikana tarvitaan?


      • mattkustelija

        Tuota viimeistä lausettasi olen ihmetellyt viimeiset 15 vuotta.


      • khfgdfe3
        entFinmatkalaiset kirjoitti:

        Viime vuonna TuiFly oli 11 tuntia myöhässä. 10% matkan hinnasta saimme. Minkäänlaista muuta korvausta emme saaneet vaikka teimme TuiFlylle korvaus vaatimuksen. Ei koskaan enää valmismatkalla tai ei ainakaan Finmatkoilla. Tammikuussa olimme elämämme ensimmäisellä omatoimimatkalla olimme kokonaisen kuukauden ja oli silti edullisempi kuin Finnmatkojen kahden viikon matka. Ensi talvena varmasti uudelleen ilman kalliita matkatoimistoja. Näin jälkikäteen sanottuna kaikki sujui niin helposti omatoimisesti että ihmettelemme mihin noita matkatoimistoja nykyaikana tarvitaan?

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.


      • HelpoaEiVaivaa
        khfgdfe3 kirjoitti:

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Finnairin tekniset menivät lakkoon, vuotta en nyt muista. Yksi puhelu Bangkokin Finnairin toimistoon ja lennot AirFrance Bkk- Pariisi-Helsinki 2 päivää alkuperäistä lento päivää myöhemmin. Lentoliput kävin tulostamassa nettikahvilassa. Täytyy siis osata ajatella.


      • kuertxw35
        khfgdfe3 kirjoitti:

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Entä sitten kun matkatoimisto tekee konkurssin????Valtio kustantaa.


      • FaktaaEiFiktioita

        Vuosien varrella rannalle jääneitä valmismatkaajia matkatoimistojen konkurssin takia uutisia ollaan kyllä luettu enemmän kuin tuhkapilven takia lentojen siirroista. Todella huono kommentti taas joltain pakettimatkaajilta.
        Kyllä lentoyhtiöilläkin on vastuu huolehtia matkustajista lakon tai muiden syiden takia.


      • Koettu-80luvulla
        khfgdfe3 kirjoitti:

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Matkatoimisto menee konkkaan niin mistä löydät oppaan joka neuvoo???Et mistään kun oppaan työt loppuvat eivätkä palkkaa saa he häviävät kuin pieru saharaan. Tämä on myös omakohtainen kokemus. Ei ollut lentoa Suomeen ei hotellia, onneksi oli Visa matkassa.


      • grani2015

        Nää matkatoimistojen ns valmismatkat on surkimuksille jotka osaa kulkea omatomisesti ja rutisee joka pienestä asiasta ja kuitenkin niiden all inc on täyttä sonta esim granilla tänä talvena yhdestäkin ns all inc hotelista viikon aikan 15 finskii joutu sairaalaan että kyllä kannattaa ottaa all inc että hotelli voi syöttää pilantuneet ruuat finskeille ! tosi upeeta !


      • grani2015

        nin siis surkimuksille jotka ei pärjää itsenäisesti lomakohteessa !


      • SilverMember
        khfgdfe3 kirjoitti:

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Silloin kun tämä tuhkapilvi sotki Euroopan lentoliikenteen. Ainakin Finnair lähetti tekstiviestejä kuinka toimitaan,eli höpö höpöä eräs kirjoittaa tai sitten ei ollut antanut tyhmyyttään yhteystietojaan Finnairille.


      • omatoiminen30vuotta
        Koettu-80luvulla kirjoitti:

        Matkatoimisto menee konkkaan niin mistä löydät oppaan joka neuvoo???Et mistään kun oppaan työt loppuvat eivätkä palkkaa saa he häviävät kuin pieru saharaan. Tämä on myös omakohtainen kokemus. Ei ollut lentoa Suomeen ei hotellia, onneksi oli Visa matkassa.

        Kun kymppimatkat meni konkurssiin -90 luvulla lähes 20000 Suomalaista jäi oman onnensa varaan ympäri maailmaa. Kymppimatkoja luultiin vakaaksi ja hyväksi matkatoimistoksi. Samoin kuin Finnmatkoja nykyään. Konkurssiin menneen matkatoimistojen korvauksia kuten Töölöön matkatoimiston sai odottaa lähes viisi vuotta. Lopettakaa siis puheet turvallisuudesta ja asiakkaiden kunnioituksesta kun valmismatkoista on kyse. Asiakas jää tappiolle aina. Omatoimisesti edullisemmin pääsee ulkomaille aina kuin valmismatkoilla, joskus toki äkkilähdön voi saada halvalla mutta omatoiminen saa samalla hinnalla reissun jo kuukausia aikaisemmin.


      • luettekoLehtiäOllenkaan
        FaktaaEiFiktioita kirjoitti:

        Vuosien varrella rannalle jääneitä valmismatkaajia matkatoimistojen konkurssin takia uutisia ollaan kyllä luettu enemmän kuin tuhkapilven takia lentojen siirroista. Todella huono kommentti taas joltain pakettimatkaajilta.
        Kyllä lentoyhtiöilläkin on vastuu huolehtia matkustajista lakon tai muiden syiden takia.

        Eikös tänä talvenakin joku Norjalainen matkatoimisto tehnyt konkan ba sadat suomalaiset menettivät rahat, Kyprokselle taisivat olla menossa. He jotka Visalla ostivat paremmat mahkut saada rahat takaisin muille money talk only buy buy.


      • SilverMemberFinnair
        khfgdfe3 kirjoitti:

        Se pieni ero on, että matkatoimistomatkalta firma kuljettaa koti, jos tulee taas esim. tulivuoren purkauksen aiheuttama lentoeste. Omatoimi matkalla joudut itse järjestämään kotiin kuljetuksen. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Tuo on harhainen luulo. Kyllä lentoyhtiöllä on velvollisuus huolehtia asiakkaistaan jos lakon tms syyn takia lennot peruutetaan. He järjestävät lennot muita lentoyhtiöitä käyttäen tai siirtävät sinut myöhempään tai aiempaan lentoon, myös ylimääräisiä lentoja he käyttävät lakon tms jälkeen. Toisin on jos matkatoimistolla on charter lentoyhtiölle laskut rästissä silloin valmismatkaajille ei ole lentoja. Näin on käynyt useinkin esimerkiksi Alma Toursin asiakkaille.


    • HalbaHalba

      No hitsi kun oma reissu oli helmikuun puolella ja lennot vielä etuajassa. 300 e lennoista olisi passannut 600 e korvaus :D

      • EIylihinnoille

        Halvalla saa joskus liiankin hyvää, näin se menee.


      • LennonjohtajaEläkkeellä

        Lennot ei koskaan lähde etuajassa. Jokaisella lennolla on tarkka Slot-aika jolloin pull aloitetaan. Jos siitä myöhästyy joutuu odottamaan uutta slot- aikaa. Perille lento voi tulla etuajassa johtuen myötätuulesta. Ei niitä lentokoneita taivaalle lähetetä miten sattuu.


    • loma1974

      Hei, onko kukaan saanut vielä vastausta Tuifly nordicilta? Kuinka teidän kävi? Itse odotellaan edelleen vastausta...

      • GoodbyeValmismatkat

        On saatu ei korvattu.


      • loma1974
        GoodbyeValmismatkat kirjoitti:

        On saatu ei korvattu.

        Mitkä oli perusteet? Finnmatkoiltakin sanottiin että lentoyhtiö on korvaus velvollinen niinkuin hekin....??


      • katsosieiltä
        loma1974 kirjoitti:

        Mitkä oli perusteet? Finnmatkoiltakin sanottiin että lentoyhtiö on korvaus velvollinen niinkuin hekin....??

        Toisessa ketjussa joku ne perusteet kirjoitti


      • mummo515

        Kielteinen päätös tuli perusteluna Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan sellaisen epätavanomaisen teknisen vian kohdalla, joka ilmenee lentokoneen osassa hyvin varhaisessa vaiheessa osan elinkaarta tai pian huollon jälkeen, kyseessä on tällainen tapahtuma, joka ei liity lentoyhtiön tavanomaiseen toimintaan ja joka on ollut lentoyhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällöin vakiokorvaus ei tule maksettavaksi.


      • loma1974
        katsosieiltä kirjoitti:

        Toisessa ketjussa joku ne perusteet kirjoitti

        Mikä ketju?


    • secondhome

      Vastausta odotellaan. Jos ei tule korvausta, kuluttajavirasto saa asian hoitaakseen.

      • loma1974

        Näin kyllä mekin teemme, eli EU:n kuluttajalautakuntaan lähtee paperit. Mummo515/kuinka pitkään vastauksen saaminen kesti teillä? Meillä jo 5 viikko menossa....


      • loma1974
        loma1974 kirjoitti:

        Näin kyllä mekin teemme, eli EU:n kuluttajalautakuntaan lähtee paperit. Mummo515/kuinka pitkään vastauksen saaminen kesti teillä? Meillä jo 5 viikko menossa....

        Onko kellekkään vieläkään tullut vastausta? On se kumman pitkä vastausaika.....


      • secondhome

        Kuumeisesti täälläkin odotellaan. 5 viikkoa mennyt. Ensi viikolla pitäis kyllä tulla, tai täytyy perään alkaa kyselemään.


      • EtteSaa

        On se vaan huoletonta tuo valmismatkailu.


      • mummo515
        loma1974 kirjoitti:

        Onko kellekkään vieläkään tullut vastausta? On se kumman pitkä vastausaika.....

        Neljä viikkoa meni vastauksessa.


      • secondhome
        EtteSaa kirjoitti:

        On se vaan huoletonta tuo valmismatkailu.

        Turha vi......uilla. Oon taatusti tehnyt omatoimireissuja enemmän kuin sinä. Mutta välillä matkatoimistoilta saa lentoja niin halvalla, että köyhän pitää niihin tarttua. Ps. 38 Aasianmatkaa 11 vuoden aikana tullut tehtyä. 75% omatoimisesti.


      • etteSaa
        secondhome kirjoitti:

        Turha vi......uilla. Oon taatusti tehnyt omatoimireissuja enemmän kuin sinä. Mutta välillä matkatoimistoilta saa lentoja niin halvalla, että köyhän pitää niihin tarttua. Ps. 38 Aasianmatkaa 11 vuoden aikana tullut tehtyä. 75% omatoimisesti.

        Vau siis 3½ matkaa vuodessa. No minä aloitin Aasian matkailun vuonna 1983 ja kaksi kertaa vuodessa. Thaimaa,Vietnam,Indonesia Kambotsa. Sigapore,Kiina, Malesia. Muutama valmismatka (3-4) laskemalla saat selville käyntimäärät


      • secondhome

        Ooooooh. Mikä ammattilainen. Ota huomioon. Että tein ekan "etelänmatkani" 2003, 37 vuotiaana. Noiden 38 aasianmatkan lisäksi 6xEgypti, 5xKreikka, 2xPortugali, 5x Turkki. Ps. Noissa kaikissa on tullut käytyä. Thaimaa silti lähinnä sydäntä.


      • secondhome

        Ja sitäpaitsi. Mitä se sulle kuuluu, miten itsekukin matkustaa. Pitäisit vaan huolen omista matkoistasi, kun olet tuollainen matkustuksen ammattilainen . Mikä oletmuita neuvomaan, ja rvostelemaan. Samoissa turistirysissä itsekin pyörit, vaikka kuinka muuta väität.


      • otanosaa

        Pinna kireellä kun matka meni pieleen? Eikä fyrkkaa tule


      • etteSaa
        secondhome kirjoitti:

        Ooooooh. Mikä ammattilainen. Ota huomioon. Että tein ekan "etelänmatkani" 2003, 37 vuotiaana. Noiden 38 aasianmatkan lisäksi 6xEgypti, 5xKreikka, 2xPortugali, 5x Turkki. Ps. Noissa kaikissa on tullut käytyä. Thaimaa silti lähinnä sydäntä.

        Toisten on helpompi luetella maat jossa ei ole käynyt. Albania esimerkiksi


      • secondhome

        Pinna ei kireällä, ja matka oli loistava. Mutta toki, matkan viivästymisestä kuuluvat korvaukset kiinnostaa. Ei ole siitä kiinni, monta euroa sieltä tulee, ainoastaan periaate ja lakipykälät. Millään matkoilla en Elvistele, kuten eräät. Köyhältä ne on ollut kaikesta muusta pois. Mutta yhtään matkaa en pois vaihtais, vaikka rahat takaisin saisin.


      • repesinTaad
        secondhome kirjoitti:

        Turha vi......uilla. Oon taatusti tehnyt omatoimireissuja enemmän kuin sinä. Mutta välillä matkatoimistoilta saa lentoja niin halvalla, että köyhän pitää niihin tarttua. Ps. 38 Aasianmatkaa 11 vuoden aikana tullut tehtyä. 75% omatoimisesti.

        Siitä elvistelystä :)


      • secondhome

        Kyllä jotkut saavat sitten orkkuja pienistä asioista. Otan osaa.


      • mummo515
        mummo515 kirjoitti:

        Neljä viikkoa meni vastauksessa.

        Kuluttaja riitalautakunnan päätöksessä 12 kk


    • Tollot

      Kertokaa mitä päätöksessä lukee??

    • secondhome

      Sorry kurjoitusvirheet, mutta näillä kännykän näppäimillä niitä vaan tuppaa tulemaan.

    • secondhome

      Juuri tuli Tuiflyltä kielteinen päätös. Kuulemma ulkoinen esine mennyt moottoriin ja koko moottori pitänyt vaihtaa, ja Helsingissä ei ollut moottoria, joten Englannissa piti se tehdä. Ei kuulu niiden mukaan korvauksen piiriin. No, sama vastaus tulossa muillekkin. Kuluttajavirasto saa hoitaa asiaa eteenpäin, tuli korvauksia tai ei. Mutta yksi asia on varma ei IKINÄ ENÄÄ TUITUITA TAI FINNMATKOJA.

      • loma1974

        Näin tuli myös meille. Epäilen suuresti, koska jopa finnmatkoilta kerottiin että tuifly on korvausvelvollinen. Elikkä paperit lähte meidän kohdalla eteenpäin, ja kyllä: kyseessä periaate!!!!!


      • loma1974

        Soitettiin finnmatkoille ja kyseenalaistettiin asiaa, kun kerran sähköpostitse on nyt annettu 2 versiota tapahtumaketjusta. Sieltä kerrottiin että laadunkehityksestä palataan pikapuolin asiaan kun sanoin että viemme asiaa eteenpäin eu;n valituslautakuntaan. Mielenkiintoista puuhaa.....


      • Reissaajareppu

        Ihanan rentoa valmismatkailua :) (Yli)hintansa väärti?


    • EUnPykälätP-matkaajille

      Onkos rahaa tullut, vai menikö TuiFlyn ja Finnmatkojen petos läpi.

      • NoMoneyFMScamAgain

        Ei ooo eikä tuu


    • SinneköMutKenenMatkassa

      No, tuota en ole lukenut ko. ketjua enkä juuri nyt ehdikään lukea ketjua. Ensinnä, niin Thomas Cookia on moitittu aika tavalla suomi kakskytneljällä. Matkustimme neljän hengen porukalla talvella v.-14 Meksikoon Thomas Cookilla ja samalla porukalla v.-15 Phuketiin eikä ko. reissujen meno-tai paluulennoissa ollut mitään vikaa. Lennot lähtivät aikataulussa ja ainakin Cancunin paluulento oli vieläpä nopeampi kuin menolento. V. -14 matka oli Finnmatkojen ja jälkimmäinen Tjäären, joten ei liene matkanjärjestäjän vika, jos lennot myöhästelevät tms. Ja teille pettyneille annan vinkin, että, jos noin armottomasti harmittaa, niin vaihtakaa matkanjärjestäjää eikä käy kuinkaan. Toiset, kun osaavat mainostaa paremmin kuin toiset eivätkä hotelli, hotellin palvelut tai matkaoppaiden palvelut ole sen huonommat huonommin matkojaan markkinoivilla firmoilla kuin paremmin tai ylihyvin markkinoivilla. Ja aika moni matkustaa varaten itse lennot ja majoituksen.

      • secondhome

        Onko kellekkään kuluttajaneuvontaan valitusta tehneelle tullut vielä päätöstä, jotka olivat 3.3 lennolla. Tammikuun lopun lennolla olleet, ovat saaneet 600€/matkustaja, joten kyllä tuo korvaus meillekkin kuuluu. Meidän lento huollon vuoksi vielä enemmän myöhässä.


      • ValiValiMulleKans

        Niinkin kokeneena matkaajana kun itseäsi mainostat luulisi sinun osaavan katsoa netistä milloin korvaukset saa ja milloin ei. Vieras esine joutunut moottoriin on yllättävä syy. Ihme itkupelle olet - kun toi sai mäkin haluun-


      • secondhome

        Ja taas sait tyydytystä typerästä kommentista. Mitä ihmettä sä sillä päätäs vaivaat, jos toiset yrittävät korvauksia saada. Ootko Finnmatkoilla töissä? Pienet on huvit joillakin. 600€ on mulle iso raha. Toki ei maailma siihen kaadu, vaikka mitään ei tulisikaan. Ja sinulle en ole valittanut mitään, joten tuki turpasi. Eihän tammikuun myöhästyneeltä lennoltakaan pitänyt ensin mitään korvauksia saada, mutta niimpä vain päätökseen tuli muutos.


      • oletUusavuton

        Yleisellä keskustelu palstalla saa kommentoida. Toisen lennon huollossa mokattu teidän lenton moottorissa YLLÄTTÄVÄ vieras esine moottorissa. Ei taida mennä jakeluun, vai? Hyvä jos korvaus tulee mutta tuskin tulee.
        En ole finnmatkoilla töissä enkä tuiflyllä. Lue ne EUn korvaus velvollisuudet niin itsekin tajuat ehkä, vaikka oletkin yksinkertainen valmismatkaaja.


      • secondhome

        Vai yksinkertainen valmismatkaaja. 40 Aasianmatkaa tehneenä, joista 90% omatoimimatkoja, niin voisin sanoa, että et tiedä mistä puhut.


      • secondhome

        Ja toki voi kommentoida, mutta tarviiko vi...lla, ja ilkeillä. Ei ne korvauspyynnöt oo sulta mistään pois, ja mitä ne ees sulle kuuluu. Olitko itse ko. Lennolla. Tuskin.


      • Urpo-olet
        secondhome kirjoitti:

        Vai yksinkertainen valmismatkaaja. 40 Aasianmatkaa tehneenä, joista 90% omatoimimatkoja, niin voisin sanoa, että et tiedä mistä puhut.

        30.4 niitä sun Aasian matkoja oli 38 ja tänään jo yli 40???? Montako virtuaali matkaa tuo luku pitää sisällään? Taitaa olla 39 oikea vastaus.


      • secondhome

        28xThaimaa, 3x Indonesia/Bali,2×Malesia,2xVietnam,2xIntia,1×Kiina. Sorry, 38 niitä on. Oot oikeassa. Tällainen kokematon matkaaja kun ei osaa edes laskea. Kyllä sulla mahtaa olla tylsä elämä. Sääliksi käy, mutta meitähän on moneen lähtöön. Voisin veikata, että asut Pääkaupunkiseudulla.


      • secondhome

        Ja tämä keskustelu loppuu minun kohdalta tähän. Jos ei tule hyvityksiä lennosta, that's fine. Jos tulee, toivottavasti oot kateudesta vihreä


      • secondhome

        Edellinen viesti ei näköjään tullut kokonaan. Eli hyvää kesää kaikille, ja matkustellaan edelleen jokainen haluamallaan tavalla, ja toivotaan, että lennot on ajallaan ja koneet kunnossa.


      • OletUrpo
        secondhome kirjoitti:

        Ja tämä keskustelu loppuu minun kohdalta tähän. Jos ei tule hyvityksiä lennosta, that's fine. Jos tulee, toivottavasti oot kateudesta vihreä

        Kun aikaisemmin kirjoitin- hyvä jos korvaus tulee mutta tuskin tulee. Niin miksi siis olisin kateellinen? Te juntit ette ymmärrä mitä luette, se on todettu.


      • secondhome

        Heippa. Olin siis oikeassa


      • ketjunlukenut

        Tyhmä ja lukutaidoton olet. Sen olet todistanut. Tyypillinen valmismatkaaja.


      • secondhome

        Itse et näköjään osaa lukea. Ja tyhmäksi et kyllä voi ketään haukkua. Meneppä peilin eteen, jos tyhmän haluat nähdä. Kirjoituksistasi päätellen oot iskä tai äiskän koneella salaa. Ehkä ne maksaa sulle vielä matkan Thaimaahan joskus, jos oot niille kiltisti. Ehkä jopa omtoimisesti tehdylle matkalle, kunhan tuut aikuisen ikään. No, jos 1/10 on mulla ollu pakettimatkoja, niin voit kyllä valmismatkaajaksikin sanoa. Ei haittaa. Sitäpaitsi, valmismatkoilla on ihan kiva välillä käydä, kun sopivaan hintaan pääsee. Ehkä sinäkin vielä joskus pääset.


      • vain600eurontakia

        Onpa savolaisella jyväjemmarilla joka ensin kirjoittaa 75% omatoimimatkoja sitten 90% omatoimimatkoja pinna tiukalla kun turhaan 600 euroaan odottaa. Tässä sen näkee vastuu on kuulijalla kun savolaista kuuntelee, nykyään myös lukijalla kun savolaisen valheita lukee. Tämän yksinkertaisen pakettimatkaajan budjetti meni nyt sekaisin niin pahasti ettei ole varaa ensi talvena huijatuksi tulla nojatuolissaan tehdyillä valmismatkoillaan. Eikös sun pitänyt lopettaa jo kommentointi.
        Heippa olet siis vain paskan puhuja kuten myös lukutaidoton.
        Ymmärrän tuon korvauksien perään itkemisen sillä korvauksillahan te maaseudun juntit elätte mitä me veronmaksajat maksamme. Loinen sä vaan olet. Lopeta se valitus viimeinkin köyhä.


      • EiKorvauksia
        secondhome kirjoitti:

        Onko kellekkään kuluttajaneuvontaan valitusta tehneelle tullut vielä päätöstä, jotka olivat 3.3 lennolla. Tammikuun lopun lennolla olleet, ovat saaneet 600€/matkustaja, joten kyllä tuo korvaus meillekkin kuuluu. Meidän lento huollon vuoksi vielä enemmän myöhässä.

        Ei ollut huollon myöhästyminen syynä vaan moottorin rikkoontuminen koska vieras esine oli joutunut moottorin sisään. Siitä ei voi syyttää lentoyhtiötä eikä matkatoimistoa.


      • kiittiriitti
        vain600eurontakia kirjoitti:

        Onpa savolaisella jyväjemmarilla joka ensin kirjoittaa 75% omatoimimatkoja sitten 90% omatoimimatkoja pinna tiukalla kun turhaan 600 euroaan odottaa. Tässä sen näkee vastuu on kuulijalla kun savolaista kuuntelee, nykyään myös lukijalla kun savolaisen valheita lukee. Tämän yksinkertaisen pakettimatkaajan budjetti meni nyt sekaisin niin pahasti ettei ole varaa ensi talvena huijatuksi tulla nojatuolissaan tehdyillä valmismatkoillaan. Eikös sun pitänyt lopettaa jo kommentointi.
        Heippa olet siis vain paskan puhuja kuten myös lukutaidoton.
        Ymmärrän tuon korvauksien perään itkemisen sillä korvauksillahan te maaseudun juntit elätte mitä me veronmaksajat maksamme. Loinen sä vaan olet. Lopeta se valitus viimeinkin köyhä.

        Just joo. Köyhä voin olla, ja niin varmaan sinäkin, koska kellä oikeasti on rahaa, eivät sillä kehu. En ole savosta, mutta onneksi en myöskään kehä3: sen sisäpuolelta, jos siellä tollaisia tolloja on. Meidän kirjallisessa vastineessa lentoyhtiöltä lukee viivästymisen syyksi huollon viivästyminen. Miten juurihuolletun jäänestolaitteen hajoaminen eroaa moottoriin menneen esineen aiheuttamasta vauriosta. Eihän se jäänestolaitteen hajoaminen ollut yhtään sen enempää ennalta-arvattava korjaus, kun moottorin korjaus. Saatiin korvausta tai ei, niin miksi eräiden pitää täällä siitä vittuilla. Ja voiko lentoyhtiöö syyttää sen enempää jäänestolsitteen hajoamisesta. Miettikää, ennenkuin arvostelette ketään.


      • kiittitaasriitti

        Ja sitäpaitsi, mistä tiedät, monta meitä oli, kun vain 600€ takia kirjoitit. Tiedän, että meitä korvauksen hakijoita siltä lennolta on paljon.


      • uskomatontaporukkaa
        vain600eurontakia kirjoitti:

        Onpa savolaisella jyväjemmarilla joka ensin kirjoittaa 75% omatoimimatkoja sitten 90% omatoimimatkoja pinna tiukalla kun turhaan 600 euroaan odottaa. Tässä sen näkee vastuu on kuulijalla kun savolaista kuuntelee, nykyään myös lukijalla kun savolaisen valheita lukee. Tämän yksinkertaisen pakettimatkaajan budjetti meni nyt sekaisin niin pahasti ettei ole varaa ensi talvena huijatuksi tulla nojatuolissaan tehdyillä valmismatkoillaan. Eikös sun pitänyt lopettaa jo kommentointi.
        Heippa olet siis vain paskan puhuja kuten myös lukutaidoton.
        Ymmärrän tuon korvauksien perään itkemisen sillä korvauksillahan te maaseudun juntit elätte mitä me veronmaksajat maksamme. Loinen sä vaan olet. Lopeta se valitus viimeinkin köyhä.

        Ja voit mun puolesta työntää mielipitees sinne 2:seen.


      • Alaikäisetpoispalstalta

        Meiltä kotoota kentälle matkaa 40min, eli aika lähellä Helsinkiä se savo on.En ole maatalouden palveluksessa, mutta en myöskään arvostele heidän työtään, vai mitä sinäkin tollo söisit ilman heitä. Varmaan pizzaa ja kynsiä.


      • MiksiEisaanu
        kiittiriitti kirjoitti:

        Just joo. Köyhä voin olla, ja niin varmaan sinäkin, koska kellä oikeasti on rahaa, eivät sillä kehu. En ole savosta, mutta onneksi en myöskään kehä3: sen sisäpuolelta, jos siellä tollaisia tolloja on. Meidän kirjallisessa vastineessa lentoyhtiöltä lukee viivästymisen syyksi huollon viivästyminen. Miten juurihuolletun jäänestolaitteen hajoaminen eroaa moottoriin menneen esineen aiheuttamasta vauriosta. Eihän se jäänestolaitteen hajoaminen ollut yhtään sen enempää ennalta-arvattava korjaus, kun moottorin korjaus. Saatiin korvausta tai ei, niin miksi eräiden pitää täällä siitä vittuilla. Ja voiko lentoyhtiöö syyttää sen enempää jäänestolsitteen hajoamisesta. Miettikää, ennenkuin arvostelette ketään.

        Olin muutama vuosi siiten NewYorkissa ja koneen siivillä oli vierasta ainetta samoin kuin kiitotielläkin niin paljon että lento myöhästyi lähes 7 tuntia. Korvauksia ei tullut valehtelivat että runsas lumisade on Force majour tilanne. Eiköhän silloin myös koneen moottoriin joutunut vieras esinekin ole Force majour syy miksi korvauksia ei todennäköisesti tule.


      • KodistaMatkaa
        Alaikäisetpoispalstalta kirjoitti:

        Meiltä kotoota kentälle matkaa 40min, eli aika lähellä Helsinkiä se savo on.En ole maatalouden palveluksessa, mutta en myöskään arvostele heidän työtään, vai mitä sinäkin tollo söisit ilman heitä. Varmaan pizzaa ja kynsiä.

        Kyllä pizzan valmistukseen jauhoja tarvitaan. Kyllä on huonot tiedot eräällä. Mikä on koto?


      • secondhome

        Käytä aivojasi, jos sieltä herneet löytyy. Tosin, viesteistä päätellen nekin on kuivunut.


      • valivalivali

        Ettekö te nyt he...tti tajua, että jos ei tuu korvauksia, niin sitten ei. Mitä te itse itkette aikaisemmista päätöksistä. Juurihan täällä on lennon viivästymisestä muillekkin korvauksia tullut. Tyhmäähän se on, jos ei edes yritä hyvitystä saada. Miten vaikeaa se on ymmärtää. Se ei maksa mitään. Mitä se on teiltä leltään pois.


    • kaikkeesitälukee

      Siis keltään pois. Tällainen aivoton, kun ei osaa ees kirjoittaa. Onneksi sielläpäässä on vain neroja. Otan osaa, en voi muuta sanoa.

    • Eijaksaenäätällaista

      Kiitti. Nyt todellakin riitti. Kinastelkaa keskenänne. Uudet lennot varattu marraskuulle, ei tuituilta. Hauskoja matkoja kaikille.

      • hyviälomiasullekin

        Lue silti mitä force major tarkoittaa ja sen jälkeen EU säädöksistä sama kohta milloin korvaukset evätään. Olisit niin ystävällinen


      • toistoatoistonperään

        Älkää enää viitsikö. Miksi tää asia kiinostaa enemmän teitä, kun mua. Miten mun korvauspyyntö voi olla toeille niin kova paikka. Ootteko todella tuilla töissä? Mitä tää teitä kiinnostaa, saanko korvauksia vai en. Kyselin täällä muilta kokemuksia, en niiden mielipiteitä, ketkä ei ole edes ollu ko. Lennolla. Eihän tämä edes teille kuulu. Kyllähän matkatoimistot selityksiä keksii. Tuhkapilvet, lakot, ym. Kyllä voi force majoriksi laskea, mutta ei huollon viivästyminen, kuten meille syyksi ilmoitettiin. MITEN VAIKEA SE ON KÄSITTÄÄ.


      • Jankutavieläkerran
        toistoatoistonperään kirjoitti:

        Älkää enää viitsikö. Miksi tää asia kiinostaa enemmän teitä, kun mua. Miten mun korvauspyyntö voi olla toeille niin kova paikka. Ootteko todella tuilla töissä? Mitä tää teitä kiinnostaa, saanko korvauksia vai en. Kyselin täällä muilta kokemuksia, en niiden mielipiteitä, ketkä ei ole edes ollu ko. Lennolla. Eihän tämä edes teille kuulu. Kyllähän matkatoimistot selityksiä keksii. Tuhkapilvet, lakot, ym. Kyllä voi force majoriksi laskea, mutta ei huollon viivästyminen, kuten meille syyksi ilmoitettiin. MITEN VAIKEA SE ON KÄSITTÄÄ.

        Vittu sä olet niin tyhmä. Huollon viivästyksen syy OLI YLLÄTTÄVÄ KOSKA OLI VIERAS ESINE MOOTTORISSA. Sitähän tässä on moni yrittänyt selittää että turhaan varmaan odotat niitä korvauksia. Hienoa jos saat(te) mutta ko.FORCE MAJOR
        Jos tämä ei meille kuulu niin miksi sitten urputat yleisellä keskustelupalstalla !!!!!!!!!!


      • Annamuntaaskaikkikestää

        Ootsä Pissis. Kirjoitustyylin perusteella ehdottomasti. Sinä tuskin sitä korvsuspäätöstä teet, joten miten vaivaudut edes kommentoimaan. VITTU, SÄ OOT NIIN TYHMÄ.


      • OnkoPellotPaketissa
        Annamuntaaskaikkikestää kirjoitti:

        Ootsä Pissis. Kirjoitustyylin perusteella ehdottomasti. Sinä tuskin sitä korvsuspäätöstä teet, joten miten vaivaudut edes kommentoimaan. VITTU, SÄ OOT NIIN TYHMÄ.

        Juntti ei tiedä edes kuka on pissis. Entä tuo oma kirjoitustaito.
        Kyllä on pettyneellä pakettimakaaja maalaispojulla pinna tiukalla. Ei halvalla hyvää saa.
        Helppoa ja huoletonta pakettimatkailua jatkossakin jyväjemmarille.


    • kylläjollainpipokireällä

      Haahhaaahaa. Kyllä ei voi kun nauraa tuon edellisen kirjoittajan kommentteja. Eikö äiskä ole opettanut käytöstapoja, ja toisten ihmisten arvostusta. No, kyllä sä vielä kaikki edestäs löydät. Enkä ole pettynyt pakettimatkaaja. Matka oli alkuvaikeuksista huolimatta oikein onnistunut. Ja ennemmin olisin pelkkä pakettimatkaaja, mikä on välillä oikein mukava matkustusmuoto, kun sinä, joka ei pääse matkalle ollenkaan. Ja vielä kerran, en ole maataloudessa töissä. Ja vielä kerran tämäkin, olen oikein tyytyväinen, eikä pinna ole yhtään kireällä, kuten eräillä näyttää olevan. Kyllä täällä sitten eräät provosoituvat helposti. Ohhoh, tais tulla sulle liian vaikea sana ymmärtää.

      • MäRepesin

        Heh heh kukakohan tässä on provosoitunut ?


    • Repeilerauhassa

      Mietippä sitä.

    • Surkealentokone767

      TuiFly lentää Boeing 767 vanhoilla ahtailla romuilla. Kyseinen lentokonemalli sopii karjankuljetukeen, ei muuhun. Finnairikin luopunut tuosta koneesta kokonaan.

    • Majuri.kuin.majuri

      "Hienoa jos saat(te) mutta ko.FORCE MAJOR "
      Mukava nähdä älymystön ja sivistyneistönkin lausuvan mielipiteitään täällä. Mitä tällä majurilla (major) on tekemistä asian kanssa? Eivätkö muut ole keskustelleet ylivoimaisesta esteestä ( force majeure)?

    • jussim77

      On lähtentyt lentomyöhässä palvelun kautta 5x600€ hakemus siitä 5 h myöhästymistä. Lakimiehet ovat laittaneet 3000€ euron vaatimuksen englantiin
      Heidän mukaan eivät vastaa oikein helpolla ensimmäiseen, mutta korkoahan se vaadittava summa kasvaa onneksi kokoajan. Odotellaan hyvityksiä ensi talven reissuun :)

      • Tollot

        Tässä on kyse lähes 13h myöästymisestä 3.3 Phukettiin...


      • Secundahome

        Turhaan taidetaan odottaa . Mutta jos vaikka ensitalvena TuiTuiNoFly olisi ajassa. Siis uutta matoa koukkuun ja Finnmatkoilla Phukettiin.


    • tollot66

      Onko tullut korvauksia 3.3 lennon myöhästymisestä?

      • loma1974

        Meillä odotellaan vielä, kirjeenvaihtoa ollut ja nyt viittasimme uuteen ennakkopäätökseen koskien poikkeuksellisia olosuhteita. Entäs teidän tilanne?


    • Jyvänjemmari

      Kyllä työ ootta varsinaisia tavan tolloja. Menkää uuvestaan, jos noin polttelee vuosi itkustaa mokomasta.

    • gospodinx

      Kun minä olin nyt viime keväänä tuiflyn lennolla niin paluu lähtö oli ennen varsinaista lähtöaikaa!. Lento oli tosi halpa. Nyt TuiFlyä ei löydy mistään eikä halpaa lentoa. Jo 2 sitten sain kaa halvan lennon TFltä. Ei mitään pulmaa ollut!!

    • Pykäliin-tutustunut

      Matkanjärjestäjät ja lentoyhtiöt noudattavat lähes kaikki alan ehtoja, vaikka mielestäni EU-direktiivien asettamat vakiokorvaukset ovat epäoikeudenmukaisia lentoyhtiöille. Jokainen toivottavasti ymmärtää, että esim 100€ lentomatkasta saatu 600€ korvaus tuntuu lentoyhtiössä, joka tarkoittaa sitä, että korvaukset otetaan lentohinnoista muilta asiakkailta tai loppupeleissä korvaukset kaatavat koko yrityksen tai turvallisuudesta yritetään tinkiä, joka on hyvin huono tilanne meille jokaiselle. Korvaus myöhästymisestä on perusteltu, mutta ei epärealistilla summilla.

      Monet tässä ketjussa sekoittavat matkanjärjestäjän ja lentoyhtiön vastuun. Matkanjärjestäjä korvaa Suomen valmismatkaehtojen perusteella, kun taas lentoyhtiö EU-direktiivien perusteella. Nämä ovat siis kaksi eri asiaa ja molemmista voi hakea korvausta. Se, että matkanjärjestäjä sanoo, että lentoyhtiö on korvausvelvollinen, ei tarkoita sitä, että juuri kyseisellä lennolla tämä korvaus on myönteinen, vaan siihen vaikuttaa luonnollisesti direktiivien asettamat pykälät.

      Niille, jotka ei ikinä enää kiukustuneena halua matkustaa juuri sen matkanjärjestäjän kautta: Näitä noudatetaan muillakin ihan samanlailla.

    • Loma1974

      Mikäs tilanne yllä olevien matkaajien korvauksissa? Meillä paperit ollut riitalautakunnan käsittelyssä piakkoin vuoden päivät, eli tietoa odotellaan aina vain. kuulemma ottavat uuden ennakkopäätöksen huomioon kun tekevät päätöksiä, eli tekninen vika ei enää ole este korvausvelvollisuudelle. Onko kukaan saanut päätöstä?

    • VierasEsineMoottorissa

      Helppoa ja huoletonta tuo pakettimatkailu. Yli vuosi matkan jälkeen vielä stressi päällä.

    • poiuytt

      Eipähän ole ongelmia lentoyhtiöiden kanssa kun itse järjestelee matkansa. Antaa pakettimatkalaisten painia matkan järjestäjän kanssa koska he tarvitsevat kädestä kiinnipitäjän joka vaiheessa.

      • poiyttunelmoi

        poiuytt, kuuluu niihin Hiekkaharjkun matkailijoihin, joilla ei koskaan ole huolia, koska tekee vain haavematkoja ja yöllä heräilee kosteisiin uniin, huomaten, että se tulikin kusena omaan nyrkkiin, minkä unelmoi thaineitosen kanssa tehneensä.


      • 16plus6

        poiuytt istuu äitin hetekalla muna kädessä 24h niin ei tarvitse paljoa järjestellä.


      • 16plus6
        16plus6 kirjoitti:

        poiuytt istuu äitin hetekalla muna kädessä 24h niin ei tarvitse paljoa järjestellä.

        Minä haaveilen aina unissani Thaimaasta, mutta aamulla herätessäni huomaan olevani pumpattavan Barbaran vieressä äitini selän takana.


      • poiyttunelmoi
        poiyttunelmoi kirjoitti:

        poiuytt, kuuluu niihin Hiekkaharjkun matkailijoihin, joilla ei koskaan ole huolia, koska tekee vain haavematkoja ja yöllä heräilee kosteisiin uniin, huomaten, että se tulikin kusena omaan nyrkkiin, minkä unelmoi thaineitosen kanssa tehneensä.

        Taas viime yönä nusasin Pumpattavaa Barbaraa. Viime viikolla ostin hänelle Thai peruukin, jotta hän muistuttasi Thai Ladya vähän enemmän. Tosin kuminen vittu palauttaa minut taas todellisuuteen.


    • Simsalabim99

      Palaan vielä tuohon 3.3.2015 HKI-Phuket lennon korvausprosessiin. Onko kukaan saanut vakiokorvausta k.o. myöhästymiseen liittyen?

      • LOMA1974

        Meillä paperit lautakunnassa.. viime tiedon mukaan odottavat jotain Eu.n viimeisintä ennakkopäätöstä sen jälkeen tulee ratkaisu kuulemma.


    • LeilaMaria

      Mitä sanotte, matkasin Hki-Vantaan lumikaaospäivänä Las Palmasiin. Boordaus oli ajallaan, eli kaksi tuntia kentällä kökittymämme aloin lukemaan Intalehdestä todellista syytä: 2 kolmesta Seutulan kiitoradasta oli suljettu huonon sään takia, jotkut lentoyhtiöt jo perui lentojaan ja järjesti tilaipäismajoitusta. Meidän Norwegianin koneessa jaettiin puoli muovimukia vettä (pienille lapsillekin vain), kun kerttotiin, että ainakin tunti menee vielä lähtöön...ei mainintaakaan, että mitään voitaisiin hyvittää, eikä ilmaanlähdön jälkeen esim. yhtään ilmaista juomaa tarjoilua. Erittäin, erittäin huonona palveluna pidän! Espanjalaiset kapteenit pari kertaa ironisesti jotain koneessa seistessämme kuuluttiva, mutta eivät todellakaan kertoneet, mikä kaikki kentällä on vialla :( tässä ei ihan sitä kuuden tunnin otustusääntöä täyttynyt, mutta voiko olla lieventäviä asianhaaroja? asiakkaita pidetään neljä tuntia turhaantuneena koneessa kentällä, kielletään myyti, vaikka oli nälkäisiä lapsia - ja lopulta ns. kuitataan kaikki vesilasilla? :D :D :D

    • alkaa-kyllästyttämään

      Finnairi on järjestelmällisesti kertonut vastustavansa kuluttajaviranomaisten antamia päätöksiä.

      Ilmoittavat suoraan, etteivät noudata niitä. Ihan sama heille mitä viranomaiset sanovat.

      Kukas jaksais viedä Finskin käräjille, esimerkkitapauksia alkaa olla jo tuhansia.

      Kuinka lentoyhtiö, olkoonkin valtiollinen, voi kuvitella asettuvansa lain yläpuolelle ?

      • oikeastinäin

        Oikeus voi antaa asiassa päätöksen. Kuluttajaviranomaisten "antamat" ovat vähemmän kuin kadulta löydetys tyttösen antamat, vain suosituksia eivät itse äksöneitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe