Miksi VL puhujat panttaavat Jeesuksen pelastuksen.

Heprealaiskirje on kirjoitettu, ilmeisesti naisen toimesta juutalaiselle, painottamaan kuinka tärkeä Jeesus on pelastuksen kannalta.
Juutalaisuudessahan iankaikkisuus oli aika samalla tasolla, mitä lestadiolaisilla, joille merkitsee eniten; - synnit on anteeksi annettuja, toisen VL;n toimesta/ Synnit on sovitettu uhraamisella itse?
Hebr 13;5 kuuluu -92 käännöksenä. älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: -- Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää.
Kirje on harvoja UT;n kirjeitä, joka on jo alun perin kirjoitettu kreikaksi.
Olen ihmetellyt VL teologeja, kun he eivät ole puuttuneet sanomaan, joka kuuluu alun perin subjektiivina; Minä EN VOI JÄTTÄÄ SINUA, en koskaan Sinua hylkää.
Mikä tämän saa aikaan?
Yksin Jeesuksen Ristintyö? joka vielä muutamia vuosia sitten romutettiin, PIDÄTTÄMÄLLÄ IHMISEN PYHYYS.
Ihmetyksen aihe on se, eittivät VL teologit ikään kuin halua julkaista Jumalan sitoumusta ihmisen pelastamiseen, se vaatii vain uskon Kristukseen Herrana ja Kaikkivaltiaana.

Kes.

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauni_ikälä

Kyllä meillä on se käsitys, että oikein uskomisella vain synnit anteeksi pelastuu ja se tapahtuu vain Rauhanyhdistyksellä.

Muut ovat pois poikenneet.

• oijavoikuinkaonkin

Niin eikö olekkin ihmeen heikko Jumala joka ei jaksa toimittaa pelastuksen virkaa muuten kuin siellä ryyllä?

eli pallon väestä vain muutama lestalainen pääsee taivaan iloon!

Mutta se siinä on hyvä että te saatt epitää sen pikku jumalanne siellä ärryyn kaapissa ihan vapaasti, meillä muilla on suuri Jumala joka pleastaa jokasen joka Hänen puoleensa hädissään huutaa ja kääntyy synneistään pois.
        kaiken kukkuraksi meidän Jumalamme osaa korjata pieniä uskomisen virheitä ja armahtaa ihan kokonaan heikommankin perillä halajavan.
        Seemoinen Jumala, Jeesus Kristus meillä on hätäämme vastaamassa.

• tuskinpa

Room. 9:15
      Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
      Mahtaako armahtaa sinua?

• Niin sanoi Moosekselle, nimittäin Jumala.

Mutta Jeesus on armahtanut sekä Pyhittänyt minut, Uudestisyntyneenä juutalaisena.

Kes.

• penttipaasola

Joh. 11:26

"Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Siis EI YKSIKÄÄN, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen. Eikö ole ihmeellistä? Vaikka ei usko mihinkään vanhoillislestadiolaisuuteen tai heidän laillaan, vaan yksinkertaisesti uskoo Kristukseen ja TURVAUTUU HÄNEEN.

• Ef_2_8

Tuo Jeesuksen sana toteutuu, jos usko on Jumalan lahjoittamaa Jumalan Pojan uskoa eikä sinun omaa Jeesus-uskoa.

• Ahdasta

Millaista uskoa on Jumalan lahjoittamaan Jumalan Pojan usko. Miten se olisi jotain muuta, kun uskoa Kristukseen ja häneen turvaamista?

• erkkipaanala

"" Tuo Jeesuksen sana toteutuu, jos usko on Jumalan lahjoittamaa Jumalan Pojan uskoa eikä sinun omaa Jeesus-uskoa. ""

Jumalan lahjoittama Jumalan Pojan usko on vain saatavissa Jumalan valtakunnasta kuultavasta elävästä saarnasta. Elävä usko synnyttää elävää uskoa. Näin sanoo isäni. Hän on tiukka vanhoillinen, mutta heti perään vähän hymyilee ja sanoo: "Minun pitäisi sanoa, että sitä elävää uskoa on vain vanhoillisilla, mutta olen joutunut elämän varrella Jumalan koulussa oppimaan, että emme voi kieltää näkemästä Pyhää Henkeä myös muualla Jumalan suuressa seurakunnassa.

• tthjkl

Isäsi on oikeassa.

• cddsvvvbn

Isäsi ymmärsi laajemmin elävän uskon kun sanoi:

"Minun pitäisi sanoa, että sitä elävää uskoa on vain vanhoillisilla, mutta olen joutunut elämän varrella Jumalan koulussa oppimaan, että emme voi kieltää näkemästä Pyhää Henkeä myös muualla Jumalan suuressa seurakunnassa.""

• vloulaisista

""Miksi VL puhujat panttaavat Jeesuksen pelastuksen. ""

Kaksi tärkeää seikkaa:

1.) Jos usko Jeesukseen Kristukseen antaisi synnit anteeksi ja pelastaisi, niin mihin tarvittaisiin välttämättömänä enää rajoitettua Jumalan valtakunnasta julistettua (vanhoillislestadiolaista) äänellistä synninpäästöä?

2.) Miten kävisi eksklusiivisen seurakuntaopin ja että vain meillä on Kristus ja Pyhä Henki.

• paavokaltiala

Hiehnosti kiteytit taas kerran!

• ccdfvbn

Vloulaisista olet oikeassa. Se romuttaisi koko vl-uskon. Siksi me vanhoilliset uskomme omaan oppiimme vaikka se olisi eri kuin Raamatun mukainen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7257
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5136
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2911
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2368
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1418
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      190
      1324
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1073
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      300
      987
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      222
      930
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      886
    Aihe