Miksi VL puhujat panttaavat Jeesuksen pelastuksen.

Heprealaiskirje on kirjoitettu, ilmeisesti naisen toimesta juutalaiselle, painottamaan kuinka tärkeä Jeesus on pelastuksen kannalta.
Juutalaisuudessahan iankaikkisuus oli aika samalla tasolla, mitä lestadiolaisilla, joille merkitsee eniten; - synnit on anteeksi annettuja, toisen VL;n toimesta/ Synnit on sovitettu uhraamisella itse?
Hebr 13;5 kuuluu -92 käännöksenä. älkää juosko rahan perässä, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Jumala on itse sanonut: -- Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää.
Kirje on harvoja UT;n kirjeitä, joka on jo alun perin kirjoitettu kreikaksi.
Olen ihmetellyt VL teologeja, kun he eivät ole puuttuneet sanomaan, joka kuuluu alun perin subjektiivina; Minä EN VOI JÄTTÄÄ SINUA, en koskaan Sinua hylkää.
Mikä tämän saa aikaan?
Yksin Jeesuksen Ristintyö? joka vielä muutamia vuosia sitten romutettiin, PIDÄTTÄMÄLLÄ IHMISEN PYHYYS.
Ihmetyksen aihe on se, eittivät VL teologit ikään kuin halua julkaista Jumalan sitoumusta ihmisen pelastamiseen, se vaatii vain uskon Kristukseen Herrana ja Kaikkivaltiaana.

Kes.

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauni_ikälä

Kyllä meillä on se käsitys, että oikein uskomisella vain synnit anteeksi pelastuu ja se tapahtuu vain Rauhanyhdistyksellä.

Muut ovat pois poikenneet.

• oijavoikuinkaonkin

Niin eikö olekkin ihmeen heikko Jumala joka ei jaksa toimittaa pelastuksen virkaa muuten kuin siellä ryyllä?

eli pallon väestä vain muutama lestalainen pääsee taivaan iloon!

Mutta se siinä on hyvä että te saatt epitää sen pikku jumalanne siellä ärryyn kaapissa ihan vapaasti, meillä muilla on suuri Jumala joka pleastaa jokasen joka Hänen puoleensa hädissään huutaa ja kääntyy synneistään pois.
        kaiken kukkuraksi meidän Jumalamme osaa korjata pieniä uskomisen virheitä ja armahtaa ihan kokonaan heikommankin perillä halajavan.
        Seemoinen Jumala, Jeesus Kristus meillä on hätäämme vastaamassa.

• tuskinpa

Room. 9:15
      Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
      Mahtaako armahtaa sinua?

• Niin sanoi Moosekselle, nimittäin Jumala.

Mutta Jeesus on armahtanut sekä Pyhittänyt minut, Uudestisyntyneenä juutalaisena.

Kes.

• penttipaasola

Joh. 11:26

"Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Siis EI YKSIKÄÄN, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen. Eikö ole ihmeellistä? Vaikka ei usko mihinkään vanhoillislestadiolaisuuteen tai heidän laillaan, vaan yksinkertaisesti uskoo Kristukseen ja TURVAUTUU HÄNEEN.

• Ef_2_8

Tuo Jeesuksen sana toteutuu, jos usko on Jumalan lahjoittamaa Jumalan Pojan uskoa eikä sinun omaa Jeesus-uskoa.

• Ahdasta

Millaista uskoa on Jumalan lahjoittamaan Jumalan Pojan usko. Miten se olisi jotain muuta, kun uskoa Kristukseen ja häneen turvaamista?

• erkkipaanala

"" Tuo Jeesuksen sana toteutuu, jos usko on Jumalan lahjoittamaa Jumalan Pojan uskoa eikä sinun omaa Jeesus-uskoa. ""

Jumalan lahjoittama Jumalan Pojan usko on vain saatavissa Jumalan valtakunnasta kuultavasta elävästä saarnasta. Elävä usko synnyttää elävää uskoa. Näin sanoo isäni. Hän on tiukka vanhoillinen, mutta heti perään vähän hymyilee ja sanoo: "Minun pitäisi sanoa, että sitä elävää uskoa on vain vanhoillisilla, mutta olen joutunut elämän varrella Jumalan koulussa oppimaan, että emme voi kieltää näkemästä Pyhää Henkeä myös muualla Jumalan suuressa seurakunnassa.

• tthjkl

Isäsi on oikeassa.

• cddsvvvbn

Isäsi ymmärsi laajemmin elävän uskon kun sanoi:

"Minun pitäisi sanoa, että sitä elävää uskoa on vain vanhoillisilla, mutta olen joutunut elämän varrella Jumalan koulussa oppimaan, että emme voi kieltää näkemästä Pyhää Henkeä myös muualla Jumalan suuressa seurakunnassa.""

• vloulaisista

""Miksi VL puhujat panttaavat Jeesuksen pelastuksen. ""

Kaksi tärkeää seikkaa:

1.) Jos usko Jeesukseen Kristukseen antaisi synnit anteeksi ja pelastaisi, niin mihin tarvittaisiin välttämättömänä enää rajoitettua Jumalan valtakunnasta julistettua (vanhoillislestadiolaista) äänellistä synninpäästöä?

2.) Miten kävisi eksklusiivisen seurakuntaopin ja että vain meillä on Kristus ja Pyhä Henki.

• paavokaltiala

Hiehnosti kiteytit taas kerran!

• ccdfvbn

Vloulaisista olet oikeassa. Se romuttaisi koko vl-uskon. Siksi me vanhoilliset uskomme omaan oppiimme vaikka se olisi eri kuin Raamatun mukainen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe