Hei!
Mulla todettiin juuri kondylooma. Mitään näkyviä syyliä ei ole. Mutta etikkapenslauksessa näkyi yhteneviä vaaleita alueita ulkosynnyttimien ja peräaukon alueella, lisäksi Papa ei ole puhdas. Odotan vielä koepalojen tuloksia. Oireina on vaihteleva kutina, polttelu, pistely, arkuutta iholla, kuivuus, punoitus ja haavat. Lääkäri sanoi, että ei kannata lähteä hoitamaan, koska iho luultavasti menisi hoidoista entistä huonompaan kuntoon ja näkyviä syyliä ei ole. Mutta mulla on oikeesti tosi tuskaista tän kanssa noiden oireiden takia. Etenkin välilihan ja peräaukon seutu on välillä todella ikävän tuntuinen ja haavoja tulee.
Onko kellään muulla ollut samaa tilannetta ja onko teitä hoidettu millään tavalla? Tai oletteko itse keksineet mitään voidetta tms. joka hieman lievittäisi näitä iho-oireita?
Itse käytän nyt lääkärin määräämää Pimafucortia ja välillä Bepanthenia tai Ceridal öljyä. Mutta helpotusta ei ole.
Litteän kondylooman hoito?
3
167
Vastaukset
- hormonivalmiste
Minulle on aikanaan tehty hoitoja. Mikäli nyt olisin valintatilanteessa, niin ainoastaan kohdunkaulalla olevat vaikeammat viat antaisin hoitaa.
Tuska kyllä hellittää, vaikka tuskastuttavan hitaasti.
Et kertonut, mitä ehkäisyä käytät. Joillakin naisilla e-pillerit kuivattavat limakalvoja ja silloin kannattaa harkita muita ehkäisykeinoja eli lähinnä kumia. Tosin en tiedä, miten esimerkiksi ehkäisylaastari vaikuttaisi tilanteessa.
Paras apu itselleni oli Vagifem, joka on siis estrogeenivalmiste, joka annosteltiin suoraan emättimeen. Jos lääkärisi ei anna 3 kk kuuria, niin kysele apteekista saatavia valmisteita.
Kannattaa käyttää sitä Ceridalia vaikka joka vessakäynnin yhteydessä.- Apuva123
Kiitos vastauksesta!
Mulla ei ole tällä hetkellä käytössä mitään ehkäisyä, sillä yritämme saada lasta. E-pillerit on viimeeksi ollut käytössä 1,5 vuotta sitten. Auttaakohan tuo Vagifem mitään, kun mulla suurin ongelma siis ulkosynnyttimien ja peräaukon alueella? Tuota Ceridalia olen lätrännyt nyt kovasti! - hormonivalmiste
Vagifem vahvistaa limakalvoja. Niitä toki kannattaa vahvistaa myös sisäisesti, mutta olet varmaan raskaustoiveen myötä huolehtinut hyvästä ruokavaliosta, jossa on mm. öljyjä ja monipuolisesti kasviksia.
Stressittömyyskin auttaa tilanteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4731696Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781477Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641328Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151289- 100885
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19846Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65726Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712- 42700
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15691