Paljon on keskusteluja nuorempien kielimatkoista, mutta yhtään en löydä aikuisten kokemuksia. Olen jo 26v ja kiinnostaisi lähteä ensi kesänä joko Brightoniin tai Maltalle intensiivikurssille. EF:llä lukee että "yli 16-vuotiaille ja aikuisille", mutta onko siellä lähinnä niitä 16-18 vuotiaita? EF:ltä ainakin sanoivat että kursseille lähtee kyllä vanhempiakin, mutta pelkään että päätyisin pelkkien teinien sekaan kun ei tosiaan yhtäkään kommenttia aikuisen suusta ole koko netistä silmiin osunut... :s
Joten onko kukaan yli 20v lähdössä ensi kesänä tai ollut aiemmin? Kuulisin mielelläni kokemuksia tai suunnitelmanne! :)
Aikuisena kielikurssille! EF tai muut järjestöt
2
118
Vastaukset
- SpeakFun-Espanjassa
Olin viime vuonna 23-vuotiaana Speak & Funin kautta kahden viikon kielikurssilla Espanjassa. En nuorempana päässyt kielimatkalle/-kurssille, joten päätin toteuttaa sen nyt hieman vanhempana. Päädyin Speak & Funiin lähinnä edullisempien hintojen vuoksi. Toki myös (vähäiset) muiden netistä lukemani positiiviset kokemukset kyseisestä järjestöstä vaikuttivat valintaani.
Opiskelin espanjaa 8 hengen ryhmässä. Muut ryhmäläiseni olivat aasiasta, ikähaarukka oli 19-31 vuotta. Kaikki ryhmäläisemme tulivat hyvin toimeen keskenään tunneilla, ja vietin myös suuren osan vapaa-ajastani ryhmäläisteni kanssa. Ryhmäläiset olivat todella uteliaita ja kyselivät paljon Suomesta.
Varasin majoituksenkin Speak & Funin kautta, ja asuin tuon kahden viikon opiskelija-asuntolassa kolmen muun opiskelijan kanssa. Minulla oli kuitenkin oma huone. Kämppikseni olivat iältään 19-22 vuotta. En viettänyt heidän kanssaan kovin paljon aikaa, sillä heidän iltansa/yönsä menivät suurilta osin juhlien, enkä itse ole ikinä oikein välittänyt bilettämisestä.
Olin itse todella tyytyväinen matkaani. Tosin jos uudestaan menisin (ja saattaa olla, että joskus vielä samanlaisen matkan teenkin), en menisi opiskelija-asuntolaan vaan etsisin majoituksen itse. Ottaisin myös pidemmän kurssin. Sain kuitenkin paljon rohkeutta espanjan kielen puhumiseen (joka tosin tähän mennessä on jo haihtunut, samoin monet muut oppimani asiat, sillä en ole käyttänyt/opiskellut kieltä viime kesän jälkeen ajanpuutteen vuoksi).
Voin suositella Speak & Funia muillekin kielikurssia harkitseville. Kommunikointi ja kurssin varaaminen kyseisen järjestön kautta sujui ongelmitta. Kommunikoin järjestön kanssa sähköpostin välityksellä, ja sain heiltä vastaukset kysymyksiini parin arkipäivän sisällä. Matkan varauksen vahvistamisessa tosin meni noin viikko, sillä järjestön täytyi ensin varmistaa vapaiden paikkojen tilanne koululta. Sain tarkat tiedot majoituksesta ja koulusta järjestöltä noin viikkoa ennen matkaa, ja lennot ostin itse (käsittääkseni lennot eivät yleensä kuulukaan minkään aikuisten kielikursseja tarjoavien yritysten/järjestöjen kurssihintoihin). Varasin kielikussin reilu kuukausi ennen kurssin alkua. Jälkeen päin olen tosin ajatellut, että kurssin olisi voinut varata myös suoraan kielikoululta, mutta tuntemattomaan lähteminen tuntui ei-niin-pelottavalta luotettavan, suomenkielisen järjestön kautta, vaikka olenkin jonkin verran matkustellut. - Inlingua.Malta.Sliema
Olen ollut Maltalla Inlingualla pari kertaa, senioriryhmässä ja yleisissä porukoissa. Majoituksen olen järjestänyt itse nettirarjouksia hyväksi käytten. Sliemassa on hyvin edullisia hotelleja niin EFn ja Inlinguan kurssikeskusten lähistöllä. Jos osaa, niin kurssi, majoitus ja lennot kannattaa ostaa itse. Säästää tosi mukavasti. Suomalaisisten välittäjien hintaan verrattuna. Nouto ja paluu lentokentälle järjestyy edullisesti hotellin tai kielikoulun toimesta.
Asuin hyvässä hotellissa halvemmalla, kuin kurssimajoituksessa. Mukavia reissuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428