Aikuisena kielikurssille! EF tai muut järjestöt

Summer-15

Paljon on keskusteluja nuorempien kielimatkoista, mutta yhtään en löydä aikuisten kokemuksia. Olen jo 26v ja kiinnostaisi lähteä ensi kesänä joko Brightoniin tai Maltalle intensiivikurssille. EF:llä lukee että "yli 16-vuotiaille ja aikuisille", mutta onko siellä lähinnä niitä 16-18 vuotiaita? EF:ltä ainakin sanoivat että kursseille lähtee kyllä vanhempiakin, mutta pelkään että päätyisin pelkkien teinien sekaan kun ei tosiaan yhtäkään kommenttia aikuisen suusta ole koko netistä silmiin osunut... :s
Joten onko kukaan yli 20v lähdössä ensi kesänä tai ollut aiemmin? Kuulisin mielelläni kokemuksia tai suunnitelmanne! :)

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SpeakFun-Espanjassa

      Olin viime vuonna 23-vuotiaana Speak & Funin kautta kahden viikon kielikurssilla Espanjassa. En nuorempana päässyt kielimatkalle/-kurssille, joten päätin toteuttaa sen nyt hieman vanhempana. Päädyin Speak & Funiin lähinnä edullisempien hintojen vuoksi. Toki myös (vähäiset) muiden netistä lukemani positiiviset kokemukset kyseisestä järjestöstä vaikuttivat valintaani.

      Opiskelin espanjaa 8 hengen ryhmässä. Muut ryhmäläiseni olivat aasiasta, ikähaarukka oli 19-31 vuotta. Kaikki ryhmäläisemme tulivat hyvin toimeen keskenään tunneilla, ja vietin myös suuren osan vapaa-ajastani ryhmäläisteni kanssa. Ryhmäläiset olivat todella uteliaita ja kyselivät paljon Suomesta.

      Varasin majoituksenkin Speak & Funin kautta, ja asuin tuon kahden viikon opiskelija-asuntolassa kolmen muun opiskelijan kanssa. Minulla oli kuitenkin oma huone. Kämppikseni olivat iältään 19-22 vuotta. En viettänyt heidän kanssaan kovin paljon aikaa, sillä heidän iltansa/yönsä menivät suurilta osin juhlien, enkä itse ole ikinä oikein välittänyt bilettämisestä.

      Olin itse todella tyytyväinen matkaani. Tosin jos uudestaan menisin (ja saattaa olla, että joskus vielä samanlaisen matkan teenkin), en menisi opiskelija-asuntolaan vaan etsisin majoituksen itse. Ottaisin myös pidemmän kurssin. Sain kuitenkin paljon rohkeutta espanjan kielen puhumiseen (joka tosin tähän mennessä on jo haihtunut, samoin monet muut oppimani asiat, sillä en ole käyttänyt/opiskellut kieltä viime kesän jälkeen ajanpuutteen vuoksi).

      Voin suositella Speak & Funia muillekin kielikurssia harkitseville. Kommunikointi ja kurssin varaaminen kyseisen järjestön kautta sujui ongelmitta. Kommunikoin järjestön kanssa sähköpostin välityksellä, ja sain heiltä vastaukset kysymyksiini parin arkipäivän sisällä. Matkan varauksen vahvistamisessa tosin meni noin viikko, sillä järjestön täytyi ensin varmistaa vapaiden paikkojen tilanne koululta. Sain tarkat tiedot majoituksesta ja koulusta järjestöltä noin viikkoa ennen matkaa, ja lennot ostin itse (käsittääkseni lennot eivät yleensä kuulukaan minkään aikuisten kielikursseja tarjoavien yritysten/järjestöjen kurssihintoihin). Varasin kielikussin reilu kuukausi ennen kurssin alkua. Jälkeen päin olen tosin ajatellut, että kurssin olisi voinut varata myös suoraan kielikoululta, mutta tuntemattomaan lähteminen tuntui ei-niin-pelottavalta luotettavan, suomenkielisen järjestön kautta, vaikka olenkin jonkin verran matkustellut.

    • Inlingua.Malta.Sliema

      Olen ollut Maltalla Inlingualla pari kertaa, senioriryhmässä ja yleisissä porukoissa. Majoituksen olen järjestänyt itse nettirarjouksia hyväksi käytten. Sliemassa on hyvin edullisia hotelleja niin EFn ja Inlinguan kurssikeskusten lähistöllä. Jos osaa, niin kurssi, majoitus ja lennot kannattaa ostaa itse. Säästää tosi mukavasti. Suomalaisisten välittäjien hintaan verrattuna. Nouto ja paluu lentokentälle järjestyy edullisesti hotellin tai kielikoulun toimesta.
      Asuin hyvässä hotellissa halvemmalla, kuin kurssimajoituksessa. Mukavia reissuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe