Anteeksi toistoa, mutta portaali pakotti. Ei hyväksynyt alle 10 merkkistä otsikkoa.
Mutta sitä asiaa mulla oli, että eikös olekin aika kiva sana tuo "ehkä". Sellainen utuinen, mystinen unelma, mahdollisuuksia täynnä.
Haastan teidät, ampukaa alas tai tuokaa omat lempisananne pöytään.
Ehkäehkäehkä
25
<50
Vastaukset
- KorKuKaAuttss
Hyvästi ja joskus vain näkemiinkin ovat tällä palstalla erittäin hyviä sanoja.
- eppu2
Eikös tuo ehkä ole vähän sama, kun hmmm.
No niin onkin, ihan yks yhteen menee :) Ehkä sisältää mun korvissa piirun verran enemmän mahdollisuuksia, kun hmmm vielä miettii eikä ota kantaa.
On tää tarkkaa :))
- k-kk
Ehkäs ei ol mittä utuista eikä salaperäist,se on ikusen jahkailijan sana, semmosen mutku ja sitku ihmisen pakotie.
Sä oot enempi sitten vissiin suora ihminen, tahdot tietää heti. Myönnän että mulle päätösten tekeminen voi olla tosi vaikeaa joskus, perjantaisin kaupassa menee eniten aikaa juuri karkkihyllyllä.
Mutta ei se ehkä sais estää muiden elämää kuitenkaan. Keppinä omissa rattaissa vaan.- k-kk
hmp.f kirjoitti:
Sä oot enempi sitten vissiin suora ihminen, tahdot tietää heti. Myönnän että mulle päätösten tekeminen voi olla tosi vaikeaa joskus, perjantaisin kaupassa menee eniten aikaa juuri karkkihyllyllä.
Mutta ei se ehkä sais estää muiden elämää kuitenkaan. Keppinä omissa rattaissa vaan.Niin ,kyl määkin karkkihyllyn luonna pikkusen pähkäilen.
Mun hättäsyys ilmenee enemän nois työ asiois, mä saan kauheen hepulin jos aletaan jahkailemaan mulle selväs asias. k-kk kirjoitti:
Niin ,kyl määkin karkkihyllyn luonna pikkusen pähkäilen.
Mun hättäsyys ilmenee enemän nois työ asiois, mä saan kauheen hepulin jos aletaan jahkailemaan mulle selväs asias.Jotkut asiat ei muutu vaikka kuinka ehkäilee, parempi vaan tehdä edes jotain. Muistan kun joskus oon ollut kasvimaapuuhissa, ja pähkäillyt että mitä jemmaan minnekin. Pieni asia, mutta suuri pään vaiva. Kaikki pitää ensin suunnitella ruutupaperille, mutta ilman karttaa (elämässä noin muutenkin) olen ihan hukassa. Toisilla on asiat heti päissään selvinä :) sellaisesta olen kade. Puhtaista, selkeistä lokeroista.
- de-meter
Jaa. "Ehkä" ja "jahka" ovat minulle sellaisia laiskannaisen sanoja: Ehkä menen, jahka kerkiän...
Paljon niitä käytän. Mitäpä tässä lupailemaan ja kiirettä pitämään..
Mutta savolaisten sanat vasta mukavasti venyvät: au-kirjainparista tulee aa.
Eli haaskan näköinen tyttönen oli meillä kylässä eilen. Kertoi tarinan miehestä ja anopista.
Uimataidoton anoppi oli mökillä pudonnut laiturilta syvään veteen Vävy siihen totesi: "Nyt ei kyllä naarata"...- eppu2
Kiitos nauruista, niinku.
- ent.siivoojaparka
"Ehkä" on hyvin monikäyttöinen sana. Ei se aina laiskuutta ilmaise. Eri vaihtoehtojen arvelua; ehkä niin tai noin.
Odottelet vaikka jotakin saapuvaksi ja mietit eri vaihtoehtoja, miksi ei tule.
Et täysin ymmärrä, mitä toinen haluaa sanoa ja mietit mielessäsi; ehkä hän tarkoittaa... Tai ehkä ei sittenkään vaan... - Eikö_niin
Mielestäni eräs tapa on ärsyttävä. Keskustellaan mistä tahansa, niin eräs tuttavani sanoo oman mielipiteensä jäkeen aina: "Eikö niin!" Mitäpä siihen sanot? En ole reagoinut mitenkään. Mutta ärsyttää!
:D aamun naarut, kiitos Demeter.
"Eikö_niin" nikille. Sanat saa kyllä suuren merkityksen tilanteiden ja tunnelmien mukaan. Joku sana voi olla ikuisesti pilalla kun se tulee väärällä tolalla. Niin kuin sana Miksi.- niinpä.onnii
Eikö_niin kirjoitti:
Mielestäni eräs tapa on ärsyttävä. Keskustellaan mistä tahansa, niin eräs tuttavani sanoo oman mielipiteensä jäkeen aina: "Eikö niin!" Mitäpä siihen sanot? En ole reagoinut mitenkään. Mutta ärsyttää!
Tosiaankin. Eikö vaan...
- mimmimum-mi
Ehkä otin, ehkä en...kuuluisan mäkikotkan sanoja...
Ehkä on jännä sana ....mielestäni...se antaa myös odottaa jotain...
Mietin tässä jokupäivä sanaa ...pötypuhetta....tai pötyä pöytään.. mistä sekin on tullut ja vielä kaksi eri tarkoitustakin....sanalla pötyPaitsi mäkikotka sanoi sillä ehkä:llä että otti, ei vaan kuulu muille että niin teki.
Niin, laittaako sitten palturia pöytään :) Piti heti panna bingaten, ja kotimaisten kielten keskuskaan ei tiennyt sen alkuperää, palturin kylläkin.
http://www.kotus.fi/julkaisut/kielipalstat/kieli-ikkunat/2001/2001/hoi_muori_potya_poytaan!
- bessie-
Sana ei herätä minussa tunteita puoleen eikä toiseen, pidän sitä tavallisena, hyvin käyttökelpoisena ja neutraalina.
Paljonhan sitä keskustellaan asioista joista ei edes voi olla varmaa mielipidettä?
Ja sellaisista joista periaatteessa voisi ollakin, mutta käytännössä kyllä tai ei linja ei oikeastaan toimi.
Esimerkiksi ellen tiedä varmasti ehtimisiäni, viitsimisiäni, omiakaan suunnitelmiani ja aikataulujani, saati ulkopuolisten tekijöiden vaikutuksia niihin ja joku niistä kyselee, niin aika todennäköisesti käytän myös sanaa ehkä. Silloin kun ehdoton ei tai liian sitovaksi kokemani varma kyllä on pois laskuista, niin se on sitten ehkä, mutta sekin sen verran perustellen ettei toinen jää epävarmuuden ja epätietoisuuden tilaan. Siitä voi sitten vaikkapa jatkaa tyyliin "vai sovitaanko nyt saman tien että jne.", jos tarjoamani ehkä ei riitä tai muuten sovi toisen osapuolen tilanteeseen.
Salamyhkäiseksi ja arvoitukselliseksi liioitellusti menevä ehkä sanan viljely luultavasti ärsyttäisi, tai ainakin lopettaisi kiinnostuksen koko juttuun, tilanteesta riippuen.Aloitan vastauksen pohjalta - mikä tahansa liioittelu on ärsyttävää, oli sitten kyse jahkailusta, negatiivisuudesta, romanttisuudesta.. :)) Kohtuus kaikessa.
Niin, onhan asioissa aina kaksi puolta, ellei enemmänkin. Ehkä vähän ikään kuin aukaisee mahdollisuuksia, näkemään mitä muutakin voi olla, vaikkei väitä että näin se on.
Ehkä sanaa käytän kun olen tylsällä päällä eikä ilkeä sanoa juu tai ei,
ehkä keikutaan jossain välimaastossa ja
päästään tilanteesta ulos.
Viime aikoina on sanavarastooni luiskahtanut jostain just,
se tulee ennen kuin ehdin edes ajatella,
katson vain silmiin just ja just, asia on just noin.Just on muuten just hyvä välikommentti esim. puhelimessa jotta toinen tietää että langoilla ollaan. Saa vähän vaihtelua sanoille aijaa, ai, joo :))
- ent.siivoojaparka
Tuosta aloittajan kolminkertaisesta "ehkä" ja hänelle sanan tuomasta mielleyhtymästä tulee väkisin mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=0XHP4wKKTo4Kevät tuo romantiikkaa elämään :)) Vääryyden ehkäisemiseksi pitää selventää, ettei mun kohdalla ollut kyse mistään tällaisesta. Ettei täällä taas tuu kissatappeluja (enkä mä nyt yhtään tarkoittanut sua tällä kommenttilla, puskiin heitin).
Kirjoitit tuonne ylempänä Demeterille mun mielestä hyvin ehkä-sanasta, tuli sellainen punnitsemisen fiilis. Jättää tilaa toiselle, eikä tuomitse.- eppu2
hmp.f kirjoitti:
Kevät tuo romantiikkaa elämään :)) Vääryyden ehkäisemiseksi pitää selventää, ettei mun kohdalla ollut kyse mistään tällaisesta. Ettei täällä taas tuu kissatappeluja (enkä mä nyt yhtään tarkoittanut sua tällä kommenttilla, puskiin heitin).
Kirjoitit tuonne ylempänä Demeterille mun mielestä hyvin ehkä-sanasta, tuli sellainen punnitsemisen fiilis. Jättää tilaa toiselle, eikä tuomitse.Brita vai Vienoko se oli, kun lauloi, kenties, kenties, kenties?
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Brita vai Vienoko se oli, kun lauloi, kenties, kenties, kenties?
Niin, mikähän "ehkäehkäehkä" aloittajalla olikaan mielessä. Näitähän on
https://www.youtube.com/watch?v=GUVT1NZtZPo ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin, mikähän "ehkäehkäehkä" aloittajalla olikaan mielessä. Näitähän on
https://www.youtube.com/watch?v=GUVT1NZtZPoEnempi sitten ehkä jotain tällaista :))
https://www.youtube.com/watch?v=cM0T9fumD5k
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743930Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1893195Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702570Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3702324- 1731977
- 781595
- 331515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382