että "hiljaisen keltainen talo"?
Tuntuuko väärältä kuvaukselta noine sanoineen? :)
Voiko mielestänne kirjailijat sanoa romaanissa
62
96
Vastaukset
- arkima
Ei voi sanoa noin. Pitäisi sanoa hiljainen keltainen talo.
Mielestäni keltainen ei ole laisinkaan hiljainen, paitsi voikukkapelto tyynellä kelillä. - k-kk
Kyllä voi jos se talo oli sellanen entisajan kartanon keltainen, se väri talossa suorastaan henkii mennyttä nyt pysähtynyttä aikaa.
- eppu2
Eikös se olllut joku Ruotsin kunkku, (Kustaa Aadolf? en varma) joka määräsi kartanot keltaisiksi.
Voihan kirjailijat ottaa ns, taiteellisia vapauksia. - k-kk
eppu2 kirjoitti:
Eikös se olllut joku Ruotsin kunkku, (Kustaa Aadolf? en varma) joka määräsi kartanot keltaisiksi.
Voihan kirjailijat ottaa ns, taiteellisia vapauksia.Niinpä onhan kylätiet ja metsäpolkukin sanottu hiljaiseksi.
Kyllä voi sanoa, sitä kirjailija on juuri tarkoittanut, sitten on eri asia miten sitä lukija tulkitsee
hiljaisen keltainen talo on eri asia kuin
hiljaisen keltaisen talo ja taas
hiljainen keltainen talo on ihan eri asia ja kaikista tylsin muoto noista.
Kirjailijat osaavat sanoa kauniisti, itse tulkitsen sen niin,
että hiljaisella sanalla kirjailija haluaa kertoa väristä keltainen jotain,
eikä välttämättä tarkoita että talo on hiljainen.
asiayhteys monesti ratkaisee- puistoj
kiitos kivasta kommentoinnistasi! :)
- HiljainenHylaMies
Riippuu onko lauseella vakava merkitys juonen kannalta.
- henrjii
keltainen hiljaisen talo
keltainen hiljainen talo
keltainen rauhallinen talo
räyhällinen keltainen talo- mimmimum-mi
Räyhällinen....hyvä sinä..
- Clint.ja.Meryl
Hiljaiset sillat!
- puistoj
Clint.ja.Meryl kirjoitti:
Hiljaiset sillat!
Aika hyvä! Yes!
- arkima
O`ou, nyt alkoi pelottaa. Hiljaisen keltainen kartano pysähtyneessä tilassaan, portti narahtaen heilahtaa, alimmaisesta saranastaan repsottaen...
- mimmimum-mi
Hiljaisen keltainen talo...mikäs että ei..sopii hyvin rauhallisen keltaiseen.. tai vastakohta...Kirkuvan keltainen talo...
Kerran mainitsinkin kun bussimatkalla erä mies kertoi lähteneensä katselemaan miltä näyttää tietyn keltaisen värinen talo....kauempaa katsoen... - ent.siivoojaparka
Onko joku kirjoittanut kirjan minun unieni linnasta? Voin hyvin kuvitella minkä värinen on hiljaisen keltainen. Niin monesti istunut koiran kanssa sellaisen rappusilla "i ur och skur".
https://img.mp-farm.com/4253353.jpg?w=500- lusikkajokasopassa
Voi hitto se oli siun alotus.
- ent.siivoojaparka
lusikkajokasopassa kirjoitti:
Voi hitto se oli siun alotus.
Luepa uudestaan. Lukeeko aloituksen nikkinä "ent.siivoojaparka"? Jos ei, niin pidä turpas kii, kun et mistään mitään tiedä!!!!
- kyskys
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Luepa uudestaan. Lukeeko aloituksen nikkinä "ent.siivoojaparka"? Jos ei, niin pidä turpas kii, kun et mistään mitään tiedä!!!!
Voi että, osasit laittaa kysymysmerkin. Pitäisköhän vastata?
- näiltä
plussaa, pidä puolesi
- houkutuslintuja
näiltä kirjoitti:
plussaa, pidä puolesi
Jos joku toinen olisi noin kuin hän vastannut räkytystä riittäis.
- O-Orvokki
Tietenkin voi! Kirjailija voi kirjoittaa ihan miten haluaa, ellei kustannustoimittaja ala vääntää kättä jonkin asian suhteen.
Ehkä minäkin kirjoitan vielä jonain päivänä "äänekkään keltainen talo", "räyhähenkisen keltainen talo" , "räjähtävän keltainen talo", "kaiken huomion vaativan keltainen talo" tai ....- jatkakaa.toiset
"Pöksyjään haistelevan keltainen talo" :))))
- O-Orvokki
Maailmoille haistattelevan keltainen talo
- eläkeukko
Niin kyllä nykyisin. Jumalanpilkkahan on nykyisin sallittua.
Maistelin ja haistelin, sekä kuulostelin tuota hiljaisen keltaista.
Ensimmäisenä kyllä tuli mieleen kuollut liha. Siinähän väri alkaa muuttumaan jossain vaiheessa. Paljon lukeneena ensimmäisen kerran törmäsin hiljaisen keltaiseen. Vaatii kirjailijalta valtavaa mielikuvitusta saada lukija pohtimaan mitä hän on todella ajanut takaa hiljaisen keltaisella.
- Viatonsivullinen
Käy mainiosti, hyvin jopa sanottu kirjailijalta. Talo on silloin vaaleankeltainen, hyvin vaalean. Siinä voisi asua äänekästä väkeä, se jotenkin kävisi juttuun.
Siis talo, seisoo hiljaisen keltaisena, sen huoneissa on jatkuva puheen ja naurun sekamelska. Natsaa kotitalooni hyvin, kesällä hiljaisen keltaisessa talossa ei ole hiljaista, ainoastaan silloin kun minä olen siellä yksin. Radio vain auki.- puistoj
Kirjoitin nuorena ja kysyin neuvoa vanhemmalta ihmiseltä, voinko noin kirjoittaa, hän, että ei. Vielä mietityttää, oli niin voimakas kokemus, ett oliko hän vai minä oikeassa. En sitten kirjoittanut niin, ainakaan muistaakseni, siihen kertomukseen.
- samat.sanat
Tuo sopisi minullekin.
- ent.siivoojaparka
puistoj kirjoitti:
Kirjoitin nuorena ja kysyin neuvoa vanhemmalta ihmiseltä, voinko noin kirjoittaa, hän, että ei. Vielä mietityttää, oli niin voimakas kokemus, ett oliko hän vai minä oikeassa. En sitten kirjoittanut niin, ainakaan muistaakseni, siihen kertomukseen.
Jos se vanhempi ihminen oli koulusi historian ja äidinkielen opettaja, niin niille voi antaa paljon anteeksi.
Monesti jouduin vetämään uhkatiukalle, kun sellainen alkoi laittamaan ehdolle päivänselviä asioita ainekirjoituksistani.
Kerrankin alkoi jäpättämään, ettei hangella voi näkyä kuunsiltaa. Totta ihmeessä voi. Tiesinhän minä sen, kun olin myöhästynyt koulustakin hangella näkyvän kuunsillan takia. Unohdin, minne kelvottomaan paikkaan olin menossa, kun näin isolla pellolla kuunsillan ja lähdin potkukelkalla sitä pitkin vähän eri suuntaan kuin missä koulu oli.
Kaikenlaiset ne saikin olla opettamassa lapsia.
Kyllä kai. "Hiljainen keltainen" on kait sellainen haalistuneen keltainen josta aika on kulkenut ohi. Niinkuin monet talot täällä maaseudulla, somine taitekattoineen, ikkunankarmit hieman ränsistyneet, villiintynyt puutarha ympärillä jossa kulkukissat hiipii. Ihmiset on viety sairaalaan kuolemaan, lapsenlapset ei halua tietää mitään, kun kunnostaminen tulisi kalliiksi ja rahat laitetaan mieluummin juopottelumatkoille taikkulaan, taloon on jäänyt asumaan vain hiljainen, läpitunkeva surumielisyys. Kunnes jotkut sattuvat ajamaan ohi talonkatselumatkallaan ja ihastuvat, ostavat ja alkavat kunnostaa, leikata pensasaitaa, kerätä omenia, laittaa kasvimaata. Täyttävät talon äänistä ja lasten naurusta, ilosta ja elämästä. Sitten se ei enää olekkaan "hiljaisen keltainen" vaan elämänmyönteisen keltainen".
Noustuaan kukkulan laelle, hän katseli alas, salaisuutta sipisevän sumuiseen
laaksoon.
Kirkaisevan kultaiset auringon säteet iskivät talon helisevän hileisen sinisiin
seiniin.
Aikasti kökköä, eikö vain.
Ruokkii ehkä hyvin nuorten lasten mieli-kuvitusta.
Mutta asiaahan tuo kuitenkin kuvaa kirjalliseen tyyliin.
Pelottava sumu, kirkaisu kylmyyttä huokuvassa talossa :)
Hiljaisen keltainen on selvästi aikuisen sanonta.
Hyvin kirjoitettu kuvaus.
Kuvaus sopii hienosti, varsinkin jos talolla on kirjan jatkumossa tärkeämpikin
osa.
H.- Heikunkeikku
Periaatteessa kyllä. Eri asia sitten se, että onko se hyvä ilmaisu. Jotkut varmaankin tykkää, mutta minä lukiessa kirjaa takertuisin tuohon sanontaan ja se häiritsisi lukemista.
Ensiksi ajattelisin, että onpas oudosti sanottu. Sitten alkaisin miettimään, että miksihän kirjailija noin kirjoitti. Pyörittelisin ja pyörittelisin. Vaihtaisin keltaisen mustaan ja lause kuuluisi "hiljaisen musta talo".
Jos kirjoittaja olisi tarkoittanut "vaalean keltaista", niin miksei sitä voisi kirjoittaa. En kuitenkaan voisi olla varma, että tarkoitetaan vaalean keltaista.
Jos koko kirja viljelee "outoja" sanontoja, niin ehkä sitten tuon "hiljaisen"-sanan ymmärtää.
En kuitenkaan ihastusi kirjailijaan tuon tekstin perusteella.
Monesti kyllä ihastun kirjailijoitten oivaltaviin lauseisiin, kyvyn kirjoittaa pikkusen eri tavalla. Joko hyvin hauskasti tai hyvin syvällisesti.
"hiljaisen keltainen talo" ei tunnu (minun mielestäni) mitenkään oivaltavalta, vaan häiritsevältä.
Ja nyt alan lukemaan muiden vastauksia.- oikenp
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Olisit jättänyt pois tuon viimeisen lauseensi.
H.en lue tuon nimmarin viestejä, mutta nyt se oli jotenkin kovasti esillä niin lukasin. Yhtä typeriä kuin silloin ennen joskus ne ovat.
- ent.siivoojaparka
Minulle vaaleankeltaisessa ja hiljaisen keltaisessa on se ero, että hiljaisen keltaisesta tulee mieleen sellainen himmeän vaaleankeltainen.
En tiedä, onko toisilla samanlaista vammaa kuin minulla, että eri viikonpäivistä nousee silmiin eri värit, eri kuukausista eri väri, eri numeroista eri... Minulla tiistai on aika vaaleankeltainen, mutta ei silleen hiljaisen keltainen vaan tiistainkeltainen.
Monikohan lukija ymmärtäisi, jos olisi kirjailija ja kirjoittaisin jonkun talon olevan tiistainkeltainen. - Heikunkeikku
Minulle vaaleankeltaisessa ja hiljaisen keltaisessa on se ero, että hiljaisen keltaisesta tulee mieleen sellainen himmeän vaaleankeltainen.
En tiedä, onko toisilla samanlaista vammaa kuin minulla, että eri viikonpäivistä nousee silmiin eri värit, eri kuukausista eri väri, eri numeroista eri... Minulla tiistai on aika vaaleankeltainen, mutta ei silleen hiljaisen keltainen vaan tiistainkeltainen.
Monikohan lukija ymmärtäisi, jos olisi kirjailija ja kirjoittaisin jonkun talon olevan tiistainkeltainen.Minulla oli joskus vuosia sitten oppilaana (aikuinen) nainen, joka selitti ummet ja lammet millä tavalla hän "näkee" musiikin. Hän näki musiikin eri väreinä. Oli mielenkiintoista kuunnella hänen selostustaan, vaikka en osannutkaan ymmärtää miten hän Todellisuudessa näki ne värit, koska minä en näe väreinä. Näen musiikin Kuvioina. Viivoina, eri paksuisina ja pituisina. Musiikki tekee päässäni kuvioita. Joo, vähän vaikea selittää.
Ylläri yllärinä voin sanoa, että tuo "tiistainkeltainen" sana kolahti.:) Johtui siitä, kun ensiksi selitit näkeväsi eri viikonpäivät, eri kuukaudet eri värisinä.
Tiistainkeltainen on sanana kolahtava, koska minähän en lukijana tietäisi Tarkalleen, minkä värisenä sinä sen keltaisen näet, mutta se antaisi minulle lukijana mahdollisuuden valita omanlaisen värisävyn tiistainkeltaiselle.
Yksittäinen "hiljaisen keltainen"-sanapari ei kolahda, ellei hmmm... vaikkapa se talo olisi jossakin keskeisessä asemassa kirjan juonessa ja sana "hiljaisen" tulisi jossakin muussa yhteydessä selostettua.
Okei, lopetan, näyttää pahasti siltä, että hooonosti selitän. - ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Minulla oli joskus vuosia sitten oppilaana (aikuinen) nainen, joka selitti ummet ja lammet millä tavalla hän "näkee" musiikin. Hän näki musiikin eri väreinä. Oli mielenkiintoista kuunnella hänen selostustaan, vaikka en osannutkaan ymmärtää miten hän Todellisuudessa näki ne värit, koska minä en näe väreinä. Näen musiikin Kuvioina. Viivoina, eri paksuisina ja pituisina. Musiikki tekee päässäni kuvioita. Joo, vähän vaikea selittää.
Ylläri yllärinä voin sanoa, että tuo "tiistainkeltainen" sana kolahti.:) Johtui siitä, kun ensiksi selitit näkeväsi eri viikonpäivät, eri kuukaudet eri värisinä.
Tiistainkeltainen on sanana kolahtava, koska minähän en lukijana tietäisi Tarkalleen, minkä värisenä sinä sen keltaisen näet, mutta se antaisi minulle lukijana mahdollisuuden valita omanlaisen värisävyn tiistainkeltaiselle.
Yksittäinen "hiljaisen keltainen"-sanapari ei kolahda, ellei hmmm... vaikkapa se talo olisi jossakin keskeisessä asemassa kirjan juonessa ja sana "hiljaisen" tulisi jossakin muussa yhteydessä selostettua.
Okei, lopetan, näyttää pahasti siltä, että hooonosti selitän.Minulla etenkin klassinen musiikki on valojen, varjojen ja värien leikkiä. Siis silloin, kun se ei soi vain taustamusiikkina vaan antaa sen viedä mennessään.
Miksei, ymmärrän kyllä, että joku toinen voi nähdä musiikin kuvioina. - eppu2
Heikunkeikku kirjoitti:
Minulla oli joskus vuosia sitten oppilaana (aikuinen) nainen, joka selitti ummet ja lammet millä tavalla hän "näkee" musiikin. Hän näki musiikin eri väreinä. Oli mielenkiintoista kuunnella hänen selostustaan, vaikka en osannutkaan ymmärtää miten hän Todellisuudessa näki ne värit, koska minä en näe väreinä. Näen musiikin Kuvioina. Viivoina, eri paksuisina ja pituisina. Musiikki tekee päässäni kuvioita. Joo, vähän vaikea selittää.
Okei, lopetan, näyttää pahasti siltä, että hooonosti selitän.Minulla on sellainen mielikuva, että voi myös ´´nähdä´´ värit sormenpäillään. Joatain lukenut joskus. Tietäiskö joku paremmin?
Unet minä nään miltei aina väreissä.
- ö-Öö
Keltainen kiinnostava väri.
Väripsykologian kannalta. Auringonvalon ja tulen väri. Mutta myös räikeä huomioväri. Ja houkutusväri, vaikkapa kukilla. Keltainen voi myös olla rauhallinen väri. Sinällään, puhtaita keltaisia käytetään aika vähän, ei niitä luonnossakaan paljoa näe, yleensä aika murrettuja sävyjä. Hiljainen mun mielestä aika murtamaton, puhdas, rauhoittava, jotenkin luotettava.
Värien suusanallinen selittäminen hankalaa. Kaikilla omat käsityksensä. Ja mikä lie värisokeilla tai kokonaan sokeilla.
Ai jaa kysymys. Ihan hyvä kuvaus.
=DW="teevee"
Hiljainen on kylätie.
Mitä nyt laulu joskus raikuu.
https://www.youtube.com/watch?v=Fv1_wG8i8gc
H.Keltainen on värinä kaikkein yleisin luonnonvaraisissa kukissam koska se houkuttelee parhaiten kimalaisia ja mehiläisiä; ne näkee keltaisen värin paremminkuin muut. Katsoppa keltaista voikukkanittyä täynnä mehiläisiä tai niinkunniitä vielä oli muutama vuosi sitten,
Suomessa tuli muotiin joskus vuosikymmeniä sitten maalata talot vihreiksi, niinkuin luontoon sointuvaksi, niityn ja metsän väreihin. Tulos oli mielestäni kummallinen. Elikkä talo on talo, metsä taustalla on metsä ja ei niiden tarvi olla samanvärisiä. Mistähän tollanenkin muoti tai ajatus on putkahtanut?
Punaiset tuvat ymmärrän siinä mielessä että toi punamulta oli maalina halvin ja yleisin ja kesti pitkään. Mutta rakastan valkoisia taloja ja keltainen ja vaalea sininenkin menettelee. Kunhan ei ole veden äärellä.- ent.siivoojaparka
Vihreässä värissä on se kummallinen, että se haalistuu helpommin kuin muut värit. Miksi se niin on, sitä en tiedä.
Isä maalasi meidän talon hyvin vaaleanvihreäksi. Ei mennyt kauan, kun talo oli valkoinen paitsi räystäitten alukset olivat alkuperäistä vaaleanvihreää. - ö-Öö
Vihreässä värissä on se kummallinen, että se haalistuu helpommin kuin muut värit. Miksi se niin on, sitä en tiedä.
Isä maalasi meidän talon hyvin vaaleanvihreäksi. Ei mennyt kauan, kun talo oli valkoinen paitsi räystäitten alukset olivat alkuperäistä vaaleanvihreää.Johtuu käytetyistä väripigmenteistä.
Eli kehnoa maalia, ei kestä uv-säteilyä. Väripigmentit nykyisin kaikki teollista tuotantoa, Kemira muuten yks iso valmistaja. Tuoteissa on eri laatuluokkia, en muista paljoa, joskus perehtynyt asiaan, mutta halvempi pigmentti on sitten heikkolaatuisempaa. Maaleissa kyllä muitakin eroja, mutta pigmenttihän se värin antaa ja se siinä on nyt ollut edullisempaa laatua. Tutkitusti parhaita on luonnonpigmentit, mikään ole niin kestävä, kuin punamulta. Luononpidmenteistä tehdyt värit ovat tuoretavaraa, pitääpi ite keittää, kaupan maaleissa kemikaaleja ja mitä lie homeenestoaineita maalin säilyvyyden parantamiseksi.
Itelle kävi muuten samoin mökin ikkunasmyygeissä. Mitä lie ollut halpaa öljymaalia. Kuitenkin haalistui nopeesti ja alkoi maalina hilseilemään irti muutamissa vuosissa. En muista maalia tarkemmin, harmi, pitäisi joskus alkaa rappaamaan smyygit ja maalata uudestaa, jollain muulla maalilla.
=DW=
- bessie-
Voin helposti pitää ilmaisua teennäisenä ja 'tekotaiteellisena', vähän riippuu tietysti kontekstista. Jos tarkoitetaan vain väriä, esim. niin että hiljainen on vastakohta räikeälle, pidän turhan teennäisenä. Kun en pidä edes hailakkaa keltaista mitenkään hiljaisena värinä, niin ajattelen kirjoittajan pyrkivän herättämään mielikuvan jotenkin apeasta tunnelmasta, varjosta ja pysähtyneisyydestä yms., siis jos ylipäätään "hiljaisen keltainen" saisi minut ajattelemaan yhtään mitään. Luen aika nopeasti ja helposti ikään kuin hyppään tällaisten yli.
- näinvarmaan
Kirjassa kerrotaan hiljaisesta miehestä, joka asuu keltaisessa talossa.
- Viatonsivullinen
Minä en ymmärrä että joku jopa pikalukee, kirjan kun kirjan. Minä paneudun kyllä
tekstiin melko tarkasti, vivahteet eivät jää huomaamatta. Välillä pysähdyn ja muodostan kokonaisuuden tapahtumista. Tietysti se on hidasta mutta mikä kiire on
jos ajanvietteestä on kysymys.- Heikunkeikku
"Viatonsivullinen"
Minussa on myös semmosta vikaa-vikaa, että paneudun niin maan Perusteellisesti kaikkiin vivahteisiin. Monesti luen esim. saman kappaleen moneen kertaan, jos se on kirjoitettu miun maun mukkaisesti, oikein mahottoman oivallisesti.
En ajattele laisinkaan, että minun pitäisi lukea kirja mahdollisimman nopeasti.
Hyvää kirjaa en lue nopeasti, mutta jos joku kirja osoittautuu "huonosti kirjoitetuksi", niin silloin luen sen nopeasti, että voisin mahdollisimman pian ottaa uuden paremman kirjan kouraan. - bessie-
Tiedä tuosta 'pikalukemisesta', se on kai ihan oma lajinsa? Luen nopeasti koska se on minulle luontainen tapa lukea, mutta se ei suinkaan tarkoita ettenkö huomaisi vivahteita ja yksityiskohtia. Hitaasti lukeminen on minulle vähän vaikeaa, en näe syytä edes yrittää. Oikein kapulakielistä tai muuten konstailevaa tekstiä joutuu tällainen melko nopeaälyinenkin lukemaan joskus vähän hitaammin että ymmärtäisi, samoin vieraskielistä. Luen ja ymmärrän nopeasti ja ilman tietoista keskittymistä ja erityistä ajattelua vain äidinkieltäni.
Nopeassa (ajanviete) lukemisessa ei siis ole kysymys siitä että olisi kiire, mitä nyt joskus täytyy vähän lisätä nopeutta entisestään, että ehtisi vähän nukkuakin. - ö-Öö
Mä kyllä pikaluen.
Riippuu tietenkin, mitä lukee. Mutta joskus vauhdilla, tarkoittaa, ikäänkuin hypin yli epäoleelliset kohdat, annan silmien liukua teksiä pitkin ja etsin kai hakusanoja, joitten yhteydessä alan lukemaan huolellisemmin. Vähän samanlaista, kuin lehden lukeminen.
Ja sitten kirjat, joita pitää tuumailla, niissä menee enenpi aikaa.
Vähän tulee nykyisin luettua. Hah, meitsi ei oikein ikinä ole ollut kiinnostunut runoista, viimeisin kirja, jonka luin, oli yhden tutun runokirja. Pakko myöntää, kundin tietäen ällistyttävän hyvä kirja. Kun mun mielestä runot menee just ällistyttäväksi sanahelinäksi ja vertauskuvien vääntämiseksi, tosta sai tolkkua kohtalaisen helposti ja noin sisällöllisesti erittäin hyvä.
Metafooria, idiomeja, jne, ei niitten käyttäminen sinällään mitenkään häiritse, mutta jos menee liiallisuuksiin, alkaa vaikuttamaan jotenkin liian tarkoitushakuiselta.
=DW0
- Viatonsivullinen
Tämä henkilö sanoi lukevansa niin että hän katsoo sivua hetken ja se on sitten
sillä selvä. Kuva muodostuu mitä sivulla on ollut. Kerran hän luki puolessatoista tunnissa kirjan, kaiken tiesi mitä minäkin olin tavannut. Kyllä vähän harmitti.
Hän on joutunut lukemaan paljon asiapapereita, opiskellut pikalukua. - 1eero
Kyllä ihmiset tietää puhumalla paras, niin vaan ei tapahdu jos olisimme toistemme klooneja siis yhtä mieltä, mutta ei sekään olisi hyvä.
Itsekkyys, eriarvoisuus mitä kaikkea lie. Demokratia tasa-arvoisuus mahdoton saavuttaa täydellisyys, kyky tulla toimeen keskenään puutteista huolimatta joten kuten, toivottovasti, tuskin.- 1eero
Voihan nenä män väärään ketjuun, perhana, vittu.
- eppu2
1eero kirjoitti:
Ei se niin vaarallista ole, vaikka joskus livahtaa väärään ketjuun.
- Viatonsivullinen
1eero kirjoitti:
Mä luin ja ajattelin että missähän ekaeeron mietteet liihottelee.
Hauska tuo vaan oli. - 1eero
Viatonsivullinen kirjoitti:
Mä luin ja ajattelin että missähän ekaeeron mietteet liihottelee.
Hauska tuo vaan oli.Ens kirosin sitte hymyilytti nii nii jos sattuu harvakseltaa käymään, hyvä että pysyi tällä palstalla.
Mulla oli aikanaan keltaseksi maalattu omakotitalo rauhallisen hiljaista oli useimmin joskus sitten ei. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Ens kirosin sitte hymyilytti nii nii jos sattuu harvakseltaa käymään, hyvä että pysyi tällä palstalla.
Mulla oli aikanaan keltaseksi maalattu omakotitalo rauhallisen hiljaista oli useimmin joskus sitten ei.Ai tälälon oikein alettu voimasanoja viljeleen ;)?
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Ai tälälon oikein alettu voimasanoja viljeleen ;)?
Sahan miä itelleen kirroilla:)
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Sahan miä itelleen kirroilla:)
Saapa tietennii.......itelle. Hyvä ku ei kukkaan kuullu, eikö ookki.28
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Saapa tietennii.......itelle. Hyvä ku ei kukkaan kuullu, eikö ookki.28
-28 :D
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
-28 :D
-28 :D mitä tarkoitat tuolla
- siilimuori
1eero kirjoitti:
-28 :D mitä tarkoitat tuolla
Miinustin edellisestä viestistäni sen ylimääräisen 28, en muuta.
ossaako savolaiset englantia? - 1eero
siilimuori kirjoitti:
Miinustin edellisestä viestistäni sen ylimääräisen 28, en muuta.
ossaako savolaiset englantia?Ei hyvin, mutta Ranskan kieli on väkuin sukulaiskiel, savon murteella pärjää hyvin siellä kyl usko poes ruppeevat nauromaan kuulessaan meiän murretta se sen merkki että ymmärtävät
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Ei hyvin, mutta Ranskan kieli on väkuin sukulaiskiel, savon murteella pärjää hyvin siellä kyl usko poes ruppeevat nauromaan kuulessaan meiän murretta se sen merkki että ymmärtävät
Jep, voipi kuvitella jotta hymmyyn vettääpi ranskalaisten suuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743930Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1893195Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702570Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3682310- 1721971
- 781595
- 331515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382