Potku perseelle

ms.amadeus

Paikkakunnallani alkaa potkunyrkkeilyn peruskurssi parin päivän päästä. Haluaisin mennä mutta tarvisin vähän tsemppiä.
Oon kohta 22-vuotias ja liikuntahistoriani on vähäinen. Pääsääntöisesti olen lenkkeillyt/juossut mutta koska olen sairastanut/sairastan syömishäiriöä lenkit ovat 15-22 km pituisia, ja 6-7 kertaa viikossa. Jaloissa on voimaa, käsissä ei.

Oon 153 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 55. Eli normaalipainoinen mutta hieman pyöreähkö. Mulla on sydänvika, se vaikuttaa hieman mutta uskon jaksavani.
Oon tosi epävarma vartalostani ja se on isoin kompastuskivi. Oon painanut joskus 72, joskus 49. En tiedä kehtaanko mennä kurssille joten voisitteko potkia mua persuksille? :D

6

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanettejee

      hei. mä oon kans alottamassa aloittelijoiden kurssi alkaa torstaina. itse oon 24 155/55. mullakinnon syömishäiriö joka meinaa puskea kovasti pintaan juuri synnyttäneenä kun kroppa on ku pullataikinaa. mulla onnsuht hyvä urheilutausta oon aijemmin kuntonyrkkeillyt, uinut, juossut ja käynyt salilla. nyt olen rapakunnossa kunnodotus aikana ei pystynyt urheilla niin kovaa. mua jännittää alottaa kurssi mutta uskon että ohjaajat ja muut kurssilaiset ottaa hyvin vastaan koska ohjaajalle me maksetaan ja muutkin kurssilla on ensikertalaisia.

      • nanettejee

        lisäks oon tosi ujo ja hiljanen pelottaa vähän että jään ryhmän ulkopuolelle.


      • Mussakin on tota ujoutta vähän liiaksikin.
        Mulla kurssi alkais keskiviikkona, voihan sitä yrittää käydä pari kertaa kokeilemassa ja miettiä sitten uudestaan. Jos vaan pakotan itseni meneen katsomaan, mikä meininki siellä on.
        Syömishäiriön kannalta ois ehkä ihan hyväkin mennä, saattais oppia tunteen ja kunnioittaan enemmän kroppaansa.


    • Dude___

      Paritreeniä on potkunyrkkeilyssä enemmän kuin kuntonyrkkeilyssä (lähinnä erään seuran kuntonyrkkeilytreenejä sivusta nähneenä), naiset treenailevat useimmiten keskenään johtuen mm. ulottuvuuden ja varsinkin lyönti/potkuvoiman paremmasta yhteensopivuudesta (mitsien tai padien pitäminen helpompaa), ja naiset näyttävät ymmärtäväisiltä treeniparejaan kohtaan, vaikka näiden taso olisi itseä selvästi huonompi (miehiä taas panee usein vituttamaan se), joten sinne vain.

      Potku- ja thainyrkkeilytreenit muokkaavat nopeasti vartaloa atleettiseen, joskin ehkä hieman rimppakinttuiseen suuntaan. Jälkimmäinen tosin tuskin naisia häiritsee... Ja treenailu on mukavaa. Jos ei kunto ole hyvä, voi alussa olla tuntua vähän kovalta, mutta muutamassa viikossa alkaa sujua rennommin.

      Disclaimer: sydänvikojen vaikutuksesta treenailuun en tiedä mitään - enkä oikeastaan syöntiongelmistakaan. Kannattaa kuitenkin syödä tiheään pienehköjä ja proteiinia sisältäviä aterioita, jos treenailee. Ja tarpeeksi, jollei ihan kuikeloksi halua.

    • ms.amadeus

      Ihan kivaa se oli, oon tyytyväinen että menin. Sain parikseni vähän kokeneemman jätkän mutta hän oli tosi mukava ja auttoi/neuvoi mua.
      Jatkoa pitää miettiä, koska tuli niin pitkä lista kalliista varusteista joita pitäsi hankkia. En tiiä onko varaa jos ei käytettynä löydy. :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe