puhelinjohdon pituuden vaikutus

adhd

siis asunnossa on vain yksi puhelinpistoke ja tietokone on viereisessä huoneessa. puhelinjohdon pitää siis nyt olla 10 m. voiko toi vaikuttaa "oleellisesti" nopeuteen hidastavasti? johdon laatu tms. merkityksellinen?
nimellinen yhteysnopeus pitäs olla 512/512 ja erillaista "nopeustesteistä" riippuen olen saanut tulokseksi 430-452. Palveluntarjoaja elisa ja sijainti tampereen keskustassa uudehkossa kerrostalossa(valmistunut 1998)

5

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanut

      hyviä lukemia. Yleensä ton pituinen jatkojohto johtaa vain ongelmiin. Eikä noi nopeustestit anna kuin suuntaa...

    • Yara-ma-yha-who

      Jos sitä kaapelia sata metriä on niin sitten voit jotain huomatakin. Noihin nopeustesteihin kannattaa suhtautua vaurautuneesti sillä ne on vain suuntaa antavia, kiinnitä enemmän huomiota niihin nopeuksiin kun latailet tiedostoja. 512:lla tulee itsellä noin 64k/s.

    • jpo69

      mulla on omakotitalossa joka huoneessa puhelin pistoke vedetty rinnakkain alkuperäsestä puhelin pistokkeesta ja suurin pituus yli 25 metriä eikä alkuperäisen ja kauimmaisen välisessä nopeudessa ole mitään eroa

    • Hmm.

      Voihan tätäkin illalla miettiä: jos asuu kerrostalossa, niin kaapeli on varmasti jo melko pitkä, satoja metrejä ihan helposti! Haitanneeko jonkun metrin lisäpätkä mitään..

      • koo korkki

        Kaapelin laatu vaikuttaa. Ne johdot joita kaupassa myydään puhelinpiuhan jatkojohdoksi vaimentavat signaalia huomattavissa määrin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe