Hankala elämäntilanne ja yllätysraskaus

Meli84

Mulla on erittäin hankala tilanne elämässä meneillään, minulla on 9v lapsi ennestään ja nyt erosin melko lyhytaikaisesta suhteesta jossa siis tietysti ehkäisy ollut aina käytössä. Nyt yllätyksekseni olen raskaana, viikkoja 4 2. Ensimmäinen lapseni ei ole isäänsä yhteydessä. Ja tämä kumppani josta vastikään erosin ei vauvaa halua. Olenko hullu jos saatan tähän maailmaan uuden isättömän lapsen ja hoidan taas kaiken yksin? Ensimmäisen lapsen kanssa ollaan pärjätty hienosti, niin rahallisesti kuin muutenkin. mutta kannattaako tähän rumbaan lähteä uudestaan? en vain todella tiedä olisiko minusta kuitenkaan tekemään aborttiakaan =( kommennetja kaivataan

7

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäkantaakai

      Voi sinua. Tuo on tosiaan THE TILANNE. Olen itse vastaavassa risteytilanteessa myös ja olo on kuin nurkkaan ahdetulla eläimellä. Toivon voimia sinulle.

    • dihe

      Vain itse osaat vastata tuohon, eikä kukaan edes saa tehdä tämmöistä päätöstä puolestasi. Mieti pystyisitkö todella tekemään abortin ja elää sen kanssa. Toivottavasti sinulta löytyy tukiverkosto ystävistä tai sukulaisista sillä tilanne ei ole helppo. Toivotan onnea päätökseen mihin päädytkään!

      • meli84

        Ei kukaan asiaa puolestani voi päättääkään. Olen kallistumassa vahvasti lapsen pitämiseen sitten vaikka ihan yksin =) jos on yhden kanssa hienosti jo pärjännyt tähän saakka miks ei kahden? Mulla on mahtava tukiverkosto ympärillä kuitenkin ja tiedänhän jo valmiiksi suunnilleen mitä on edessä


    • Lapsikuumeilija

      Hei Meli. Minulla ei ole lapsia, eikä miestä ja ikä painaa päälle. Vauvakuume on kuitenkin suuri ja olen miettinyt myös mahdollisuutta saada "isätön lapsi" yksityisklinikan avulla. Ymmärrän toki, ettei isättömyys ole mikään ihannetilanne lapsen saamiselle. Mutta kuten sanoit, sinulla on mahtava tukiverkosto ja tiedät suunnilleen mitä on edessä.

      Sinulla on paljon mietittävää tilanteessasi, mitkä ovat hyvät ja huonot puolet? Mikä sinulle on elämässä tärkeää? Onhan toisaalta hienoa, että lapsesi saa sisaruksen?

      Netissä on usein hyvin riskialtista kysellä toisten kokemuksia ja mielipiteitä, kun tuntuu, että kaikki haluavat vain tuomita ja vihata. Minä uskon, että vaikka lapsen/lapsia hankkisi yksin, kaikki voi mennä vallan mainiosti ja elämänsä rakkauden voi löytää vaikka 40-50-vuotiaana tai missä tahansa iässä ja elämäntilanteessa.

    • Meli84

      Kiitos kannustavista kommenteista! olin kyllä varautunut monenlaisiin kommentteihin eikä ne mua ihan helposti liikuta =) kyllä tää nyt rupee näyttää siltä että lapsi saa tulla maailmaan <3 jännittää vaan ihmisten suhtautuminen asiaan esim työpaikalla

      • vanhaäiti

        Ei tuollaisessa asiassa kannata ihmisten suhtautumisesta välittää. Kymmenen tai viimeistään kahdenkymmenen vuoden kuluttua työpaikalla tapaamillasi ihmisillä ei ole enää mitään merkitystä elämässäsi, tuskin muistatkaan heitä saati he sinua. Mutta on hyvät mahdollisuudet, että sinulla on silloin nuori kukoistava lapsi ilonasi ja vanhuutesi turvana.


    • 189

      Toivottavasti ymmärrät olla itse vastuussa päätöksistäsi ja jätät miehen rauhaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe