Emconcor ja huimaus

huippaukko

38v miespuolinen henkilö ollaan ja infarkti oli ja meni 3-4kk sitten. Pallolaajennettiin ja muuten on toivuttu hyvin.

Mutta koko ajan tuppaa huimaamaan enemmän tai vähemmän ja välillä tulee paikoillaan ollessa "hengästymiskohtauksia". Epäilen syyksi lääkitystä. Onko raadilla kokemusta Emconcorista ja sen sivuoireista? Vedin alunperin 2,5mg 2,5mg päivässä mutta nyt otan 1,25mg 1,25mg. Muut lääkkeet ovat Cardace, Plavix, Marevan ja Atorvastatin. Lääkäri tuota beettasalpaaja-annostusta pienensi, oireet ehkä vähän vähenivät mutta eivät kokonaan. Pahimmillaan piti kaupassa kävellä seinään nojaten tai lähti kaatumaan...

Verenpaineet ovat nyt olleen maksimissaan luokkaa 125/80 mutta levossa on päästy 105/47 ja syke 50

Lääkäri taisi sanoa viimeksi, että jos Emconcorin puolitus ei auta, niin sitten puolitetaan Cardace. Ja verenpaineen mukaan säädeltäisiin. Mutta eihän tähän liity muuta riskiä? Lenkilläkin olen käynyt. 5,4km oli viimeksi ja max syke luokkaa 145. Eikä tunnu oikeastaan missään.

3

1486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miekkon

      Aluksi ihmetyttää kahden verenohenuslääkkeen käyttö! Voi hyvinkin huimata siksi,et veri ohenee liiaksi,,jos et sitten myös käy kokeissa.Mulla ei syke nouse beetasalpaajan käytön aloittamisen jälkeen kuin juuri ja juuri 120..Ja tohon saa jo mennä tosi kovaa.Mullekin siis 3 pallolaajennusta vuos sit.Cardave aiheutti mulle kiusallista yskää,,ja vaihdettiin Losartaniin.

      • huippaukko

        Sen verran googlasin, että beettasalpaajan ja ACE lääkityksen (eli se Cardace) yhteiskäyttö on ilmeisesti tehokkain hoito tämmöisille tukosriskipotilaille.

        Itse aloitin liikunnan operaation jälkeen kävelemällä 300m. Sitten 600m. Sitten kävelin 2km, 3km ja 4km. Seuraava askel oli sykemittari, mihin pistin rajaksi 120. Sillä pystyin juoksemaan lopulta 1,5km yhteen menoon. Ja nyt sitten otin sykerajat kokonaan pois, kun kardiologi käski vetää tappiin vaan. Sydämen kärki ehti kohtauksessa vammautua, joten sekin varmaan vaikuttaa liikuntaan.

        Cardacesta tosiaan tulee yskää. Minulla onneksi ainakin toistaiseksi vähän. Yleensä se tulee kun menee illalla nukkumaan, niin on ihan kuin olisi joku karva kurkussa. Mutta kun pari kertaa yskäisee keuhkoja ulos, niin sitten menee taas koko yö ok.

        Ai niin, minulla ei ollut kuin yksi kalkkeuma sepelvaltimossa. Muuten puhdasta. Eli minulla ei ole sepelvaltimotautia, vaan infarkti johtui eräästä verisairaudesta. Sitä en tiedä sitten voiko sekin huimata. Mutta ärsyttävää se on, kun välillä on kuin joku alkaisi nykimään kauluksesta vasemmalle ja alkaa heittämään päästä. Pitäisi olla joku jatkuvasti mittaava paineanturi, että näkisi lukemat juuri sillä hetkellä kun äijällä vippaa päästä. Kotona kun mittaa, niin olo on yleensä suht ok.


    • Samatvaivat

      Veren oheneminen ei juuri aiheuta huimausta. Vahvasti oletan että huimaus johtuu alhaisesta verenpaineesta, lukemat kielivät siitä. Mainitsemasi lääkkeet kuuluvat asiaan. Itselläni huimasi 7-8 kuukautta, tosin olin ohitusleikkauksessa ja toipuminen siitä kesti kauan. Emconcor laskee verenpainetta ja pulssia. Kehotan liikkumaan maltilla, kuuluu asiaan ettei kierroksia nosteta kovin korkeiksi. Verenohennuslääkkeet ehkäisevät tulpan syntymistä. Mainitsemasi Plavic on veren hiutaloitumisen estolääke. Uskoisin että lääkärisi piakkoin tarkastaa uudelleen Emconcorin annostuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe