Langaton netti kotiin?

jumppamaija56

Minulla on tähän mennessä ollut vain langallinen nettiyhteys. Modeemini on Cisco EPC3010, jolla ei sellaisenaan ilmeisesti voi luoda langatonta yhteyttä. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, että mitä minun pitäisi hankkia voidakseni käyttää kotona nettiä esim. tabletilla ja kannettavilla pelikonsoleilla, mutta näin amatöörinä olen aivan sekaisin kaikkien vieraiden termien ja laitteiden kanssa.

Onko minun ostettava tuon modeemini tilalle kokonaan jokin uusi laite, vai voinko liittää siihen jonkin lisäosan? Tietokoneella haluaisin säilyttää kaapelinetin ja käyttää langatonta yhteyttä vain muilla laitteilla. Olisiko esim. tästä mitään hyötyä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/30100/cmhkg/D-Link-DIR-600-WiFi-reititin#product-description

Kiitos, jos joku viitsii vastata!

4

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linuxmint_mään
      • jumppamaija56

Kiitos paljon avusta! Selityksesi avitti tosi paljon.

• reae

Ja sitten kun laitetaan homma monimutkaisemmaksi
      - asunnon koko? Riittääkö tuo 1-antennilaite? (itsellä hyviä kokemuksia Asus RT N12 D1:stä, mutta en tietenkään lupaa senkään osalta mitään)
      - ympärillä olevat verkot, joita etenkin kerrostalossa on paljon (useimmat 2,4 GHz taajuudella)
      - tukeeko omat laitteesi 5 GHz n- ja/tai ac-yhteyksiä? (eli kannattaisiko hankkia reititin joka tukee näitä verkkoja, joissa ruuhkaa ei niin paljon vielä ole)

• jumppamaija56

Hei ja kiitos vastauksesta! Pakko myöntää, etten edes kunnolla tajua esittämiäsi kysymyksiä. Mutta olen jo hankkinut reitittimen ja saanut sen toiminaan, eli kaikki ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3996
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1087
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe