Minulla on tähän mennessä ollut vain langallinen nettiyhteys. Modeemini on Cisco EPC3010, jolla ei sellaisenaan ilmeisesti voi luoda langatonta yhteyttä. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, että mitä minun pitäisi hankkia voidakseni käyttää kotona nettiä esim. tabletilla ja kannettavilla pelikonsoleilla, mutta näin amatöörinä olen aivan sekaisin kaikkien vieraiden termien ja laitteiden kanssa.
Onko minun ostettava tuon modeemini tilalle kokonaan jokin uusi laite, vai voinko liittää siihen jonkin lisäosan? Tietokoneella haluaisin säilyttää kaapelinetin ja käyttää langatonta yhteyttä vain muilla laitteilla. Olisiko esim. tästä mitään hyötyä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/30100/cmhkg/D-Link-DIR-600-WiFi-reititin#product-description
Kiitos, jos joku viitsii vastata!
Langaton netti kotiin?
4
75
Vastaukset
- linuxmint_mään
Kyllähän se tuontapaisella laitteella onnistuu. Eli tämän kuvan:
http://pdfasset.owneriq.net/9/e2/9e226a36-1966-4400-bd7a-72aeb097839a/9e226a36-1966-4400-bd7a-72aeb097839a-bg15.png
keltaisesta liittimestä kaapeli siihen reitittimeen. Siitä retittimestä sitten kaapeli siihen tietokoneeseen, jonka haluat pitää lankayhteydessä. (Kuvassa pitäisi olla tarkoittamasi modeemi) Sitten on tietysti olemassa modeemi-reitittimiä, jolloin ei erillistä modeemia tarvita.- jumppamaija56
Kiitos paljon avusta! Selityksesi avitti tosi paljon.
- reae
Ja sitten kun laitetaan homma monimutkaisemmaksi
- asunnon koko? Riittääkö tuo 1-antennilaite? (itsellä hyviä kokemuksia Asus RT N12 D1:stä, mutta en tietenkään lupaa senkään osalta mitään)
- ympärillä olevat verkot, joita etenkin kerrostalossa on paljon (useimmat 2,4 GHz taajuudella)
- tukeeko omat laitteesi 5 GHz n- ja/tai ac-yhteyksiä? (eli kannattaisiko hankkia reititin joka tukee näitä verkkoja, joissa ruuhkaa ei niin paljon vielä ole)- jumppamaija56
Hei ja kiitos vastauksesta! Pakko myöntää, etten edes kunnolla tajua esittämiäsi kysymyksiä. Mutta olen jo hankkinut reitittimen ja saanut sen toiminaan, eli kaikki ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800