Langaton netti kotiin?

jumppamaija56

Minulla on tähän mennessä ollut vain langallinen nettiyhteys. Modeemini on Cisco EPC3010, jolla ei sellaisenaan ilmeisesti voi luoda langatonta yhteyttä. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, että mitä minun pitäisi hankkia voidakseni käyttää kotona nettiä esim. tabletilla ja kannettavilla pelikonsoleilla, mutta näin amatöörinä olen aivan sekaisin kaikkien vieraiden termien ja laitteiden kanssa.

Onko minun ostettava tuon modeemini tilalle kokonaan jokin uusi laite, vai voinko liittää siihen jonkin lisäosan? Tietokoneella haluaisin säilyttää kaapelinetin ja käyttää langatonta yhteyttä vain muilla laitteilla. Olisiko esim. tästä mitään hyötyä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/30100/cmhkg/D-Link-DIR-600-WiFi-reititin#product-description

Kiitos, jos joku viitsii vastata!

4

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linuxmint_mään
      • jumppamaija56

Kiitos paljon avusta! Selityksesi avitti tosi paljon.

• reae

Ja sitten kun laitetaan homma monimutkaisemmaksi
      - asunnon koko? Riittääkö tuo 1-antennilaite? (itsellä hyviä kokemuksia Asus RT N12 D1:stä, mutta en tietenkään lupaa senkään osalta mitään)
      - ympärillä olevat verkot, joita etenkin kerrostalossa on paljon (useimmat 2,4 GHz taajuudella)
      - tukeeko omat laitteesi 5 GHz n- ja/tai ac-yhteyksiä? (eli kannattaisiko hankkia reititin joka tukee näitä verkkoja, joissa ruuhkaa ei niin paljon vielä ole)

• jumppamaija56

Hei ja kiitos vastauksesta! Pakko myöntää, etten edes kunnolla tajua esittämiäsi kysymyksiä. Mutta olen jo hankkinut reitittimen ja saanut sen toiminaan, eli kaikki ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37