Isä ampuu joka toinen yö minut unessa kuoliaaksi pistoolilla.
Lapsena se ajoi minut hankeen pistoolin kanssa.
Että se näistä veteraaneista.
Mistä uni johtuu
17
<50
Vastaukset
- ItsellesiVelkaa
Kannattaisikohan käydä hakemassa apua ja saada asia käsitellyksi niin, ettei se enää vaivaisi. Oletko jutellut lääkärisi kanssa asiasta. Erityisesti, jos kuulut tähän ikäluokkaan, olisi korkea aika pyrkiä painajaisesta eroon.
Toivotan sinulle hyviä päiviä ja vielä levollisia uniakin. Hae apua. - de-meter
Itse tiedät parhaiten. Mutta jos uni olisi omani ja olisin kokenut tuon, mistä kerroit, uskoisin, että työstän unen kautta omaa traumaani.
Jos unen tunneilmapiiri ei ole ahdistava, voisin kuvitella, että vapaudun jostakin sellaista piirteestä, mistä en itsessäni pidä.
Jos uni toistuu usein, sillä on sinulle sanottavaa.
P.s. Älä usko minua. Usko uniasi..))- OnKokeMustaMullaki
Luitko edes? Aloittaja sanoo kokeneensa lapsena, miten isänsä ajoi hänet pistoolit kanssa ulos lumihankeen. Ellei traumasta ole päässyt irti, kannattaisi hakea apua ulkopuolelta.
Aloittaja on mielestäni ehtinyt kärsiä asiasta enemmän kuin tarpeeksi. Apua saa, kun hakee, ja helpotus voi löytyä yllättävän nopeastikin. - de-meter
OnKokeMustaMullaki kirjoitti:
Luitko edes? Aloittaja sanoo kokeneensa lapsena, miten isänsä ajoi hänet pistoolit kanssa ulos lumihankeen. Ellei traumasta ole päässyt irti, kannattaisi hakea apua ulkopuolelta.
Aloittaja on mielestäni ehtinyt kärsiä asiasta enemmän kuin tarpeeksi. Apua saa, kun hakee, ja helpotus voi löytyä yllättävän nopeastikin.Luin kyllä ja otan osaa. Kun en aloittajaa tunne ja arvelen hänen selviytyneen näinkin pitkälle omin neuvoin, en tohtinut hoitoonohjaustakaan antaa...
Mutta samaa mieltä olen kanssasi: apua kannattaa ottaa vastaan, jos sitä on tarjolla ja jos kokee sen itseään auttavan.
Hienoa, jos sinulla on hyviä kokemuksia vastaavasta.
- reppuriika
Onko uni tullut äskettäin kuvioihin mukaan. Saattaa olla että olet nyt henkisesti valmis käsittelemään lapsuuden traumoja ja uni voi olla kuin avaus muistoille. Unesta kirjoittaminen, puhuminen tuo uusia rönsyjä esiin. Entäpä jos voisit käydä lapsuuden maisemissa?
Tarvinneeko välttämättä aina edes sitä "kallonkutistajaa" kätilöksi muistoilleen. - 1eero
Minua kiusaa usein työ unet negatiivisessa mielessä olen työntouhussa josta e tulei herttasta hevonpaskaa
- mimmimum-mi
Minullakin on tullut työ uniin ...muutaman kerran...ja siitä työstä ei ole tullut mitään valmista...koko yönä... Sinä ilmaisit sen asian vähän paremmin....heh
- de-meter
Taitaa olla aika tavallista, 1eero. Miehillä ainakin. Jos tässä nyt keittiöpsykologina jatkan, asialle voisi olla sellainen selitys, että työssä ollessa ei ole ehtinyt/voinut ottaa epäonnistumisen mahdollisuutta lukuun ja nyt, kun siihen on mahdollisuus, sekin vaihtoehto tulee käsitellyksi unien kautta...Mutta eikös ole kiva herätä ja todeta, että kaikki onkin hyvin..))
Kyllä tuollaiset lapsuuden kokemukset jättävät jäljen sieluun.
Olen huomannut että nyt vanhempana tulee ajateltua lapsuudesta asioita jotka kiireisinä vuosina olivat unohduksissa.
Me joiden isät on olleet sodassa olemme myös joutuneet kärsimään sodan seurauksista.
Isäni oli viisi vuotta sodassa, haavoittui useamman kerran, oli ns. Kolmen kannaksen koukkaajissa, sain käsityksen että oli vaarallisissa paikoissa. Nuoreen mieheen jätti varmasti lähtemättömät jäljet, se näkyi äkkipikaisuutena, ei uskaltanut koskaan olla eri mieltä.- siilimuori
Nii, kauniit unet on kivempia kattella. Jospa aloittajallakin niitä on joka toinen yö. Joskus hamittaa kun uni loppuu kesken, ei pääse näkemään et miten siinä kävi .
- eppu2
Vaan joskus saa unen jatkumaan, kun laittaa äkkiä silmät takaisin kiinni, eikä ajattele mitään.
Minä en näe paijanaisia koskaan. Olen vuosia sitten työstänyt ne pois, itsesuggestioksi sitä sanoisin. Jos pystyy näkemään selkounia, se käy helpommin.
Noita Eeron mainitsemia työunia joskus näkee vieläkin ja vaikka vain muutaman kerran myöhästyin elämäni aikana, näen, usein en löydä autoa, tai se hajoaa kesken matkan. Kun en löydä autoa, etsin polkupyörää, enkä löydä sitäkään, vilkuilen kelloa ja kiukuttaa. - siilimuori
eppu2 kirjoitti:
Vaan joskus saa unen jatkumaan, kun laittaa äkkiä silmät takaisin kiinni, eikä ajattele mitään.
Minä en näe paijanaisia koskaan. Olen vuosia sitten työstänyt ne pois, itsesuggestioksi sitä sanoisin. Jos pystyy näkemään selkounia, se käy helpommin.
Noita Eeron mainitsemia työunia joskus näkee vieläkin ja vaikka vain muutaman kerran myöhästyin elämäni aikana, näen, usein en löydä autoa, tai se hajoaa kesken matkan. Kun en löydä autoa, etsin polkupyörää, enkä löydä sitäkään, vilkuilen kelloa ja kiukuttaa.Mun unet ei jatku vaikka kuinka laittaa simmut kii.
Minäkin näen tosi harvoin painajaisia ja silloin kun näen, kyllä ne työhön liittyy. Esimerkiksi olen muka nukahtanut yövuorossa ja herään siinä unessa juuri ennen kuin aamuuorolaiset tulee töihin, kaikki työt tekemättä ja tietty päällimmäinen huoli sitä että mitä kuuluu hoidokeille. Huh helpotus kun huomaa heräävänsä omassa vuoteessa. Toinen on sitten sellainen et on aina eri paikassa missä just silloin kuuluisi olla ja mitenkään oikeaan paikkaan ei ajoissa pääse :). - eppu2
siilimuori kirjoitti:
Mun unet ei jatku vaikka kuinka laittaa simmut kii.
Minäkin näen tosi harvoin painajaisia ja silloin kun näen, kyllä ne työhön liittyy. Esimerkiksi olen muka nukahtanut yövuorossa ja herään siinä unessa juuri ennen kuin aamuuorolaiset tulee töihin, kaikki työt tekemättä ja tietty päällimmäinen huoli sitä että mitä kuuluu hoidokeille. Huh helpotus kun huomaa heräävänsä omassa vuoteessa. Toinen on sitten sellainen et on aina eri paikassa missä just silloin kuuluisi olla ja mitenkään oikeaan paikkaan ei ajoissa pääse :).Tuon yövuoro- unen olen nähnyt jonkun kerran tismalleen samanlaisena, vielä eläkkeellejäämisen jälkeenkin.
Hirveetä.. ajatus puistattaa. Yhden sodan jäljet on todella pitkät. Yleensä puhutaan vaan maan noususta rauhan jälkeen aineellisissa merkityksissä, kuinka kauan kestää rakentaa maa uudestaan. Vasta parin viimeisten vuosikymmenten aikana on alettu puhumaan sodan henkisestä taakasta.
Mutta uneen - olen kuullut että kuolema unessa on positiivinen asia, ja tarkoittaa uutta alkua.Lapsuudessa koetut pahat pettymykset ja pahat traumat eivät poistu aina ilman niiden työstämistä ja purkamista.
Olen työstänyt 64 vuotta vanhaa traumaattista tapahtumasarjaa, joka tapahtui ollellssani 12v. Olen takertununut noihin maisemiin pääsemättä irti.
Fyysisesti ne on 300 km päässä, mutta erikoisesti väsyneenä ja henkisen laman hetkinä palaaminen jatkuvasti samoihin maisemiin on hyvin tressaajaa.
Aloittajalla pitäisi olla mahdollisuudet pitkäaikaiseen omaterapiaan. Olen reikikurssit käytyäni harrastanut reikimeditaatiota 8v. Siinä päivän asiat tulee käsitellyksi tuoreeltaan.
Näin pääsee purkamaan vanhaa psyyken painolastia ja lievittää oloaan.
Hyvä hypnoterapeutti lievittäisi aloittajan traumoja nopeimmin. Tuo maksaisi muutaman satasen verran. Ja omahoitoja lopunelämää.- MieliTakertu
minä olin usein unissani koulussa, likimain joka yö. En edes tajunnut, ennen kuin suoritin kesken jääneisiin opintoihini liittyneen tutkinnon, että asia oli todella vaivannut yli 20 vuotta alitajuisesti minua. Muuten asia ei mielestäni vaivannut minua ensinkään.
Kun tutkinnon suorittaminen tuli yhdessä vaiheessa tarpeelliseksi, suoritin sen, jotta voin jatkaa opintoja ja työllistymismahdollisuudet paranivat. Koulu-unet päättyivät samantien, enkä ole niitä sen jäleen nähnyt.- eppu2
Hyvä esimerkki siitä, että kun kohtaa keskenjääneet asiat, alitajuntakin asettuu.
Ihmisen pitäisikin kuunnella itseään herkällä korvalla, ratkaisut löytyvät usein ihan ´´omasta päästä.´´
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1054899Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493262Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852999- 811747
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1111368Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku91237- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1141059Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431027