Miksi monet romanit inhoavat valtaväestöläisiä?

pokke

Miksi monet romanit inhoavat valtaväestön edustajia? Ja onko tämä yleisempää Suomessa kuin muualla ja jos on, niin miksi?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 09099

      En minä ainakaan vihaa valkolaisia.Minusta jokainen on yksilö ja mulla on paljon rakkaita ystäviä jotka ovat valkolaisia.Olemme kaikki luojan luotuja emme voi itse määritellä olemmeko valkolaisia vai tummia.

      Mielestäni tämä palsta ei ole oikea paikka verrata sitä kuka ketäkin inhoaa,koska teksteistä päätellen romanit sekä valkolaiset suoltavat liian usein todella asiatonta tekstiä joka ei rakenna ketään ja on kaukana sivistyneestä keskustelusta.En usko(en itse ole huomannut) että arkielämässä olisi tälläistä vihaa valkolaisia tai romaneita kohtaan jota tällä palstalla on havaittavissa.Siksipä täällä romano palstalla ei ole mukava käydä turhan usein vaikuttaa,että täällä tietyt ihmiset tykkää spämmätä,mollata ja yleistää ihan työkseen. Toivotan sulle mukavaa kevättä.

      • Anonyymi

        Itse ainakin inhoan sen valkolaisten asenteiden takia.
        Ok, kusipäitä ym luusereita on joka porukassa, mutta asiallisesti elävätkin sitten saa paskaa niskaansa näiden takia.
        Itse olen koko ikäni saanut kuulla vittuilua (puoli)mustalaisuuteni takia. Käyn kuitenkin töissä ja elän ylipäätäänkin asiallisesti. Viihdyn muutenkin parhaiten omissa oloissani, joten en todellakaan ole häiriöksi kenellekään.
        No, jos mun naama vituttaa niin kuin tuntuu valkolaisia vituttavan, niin sitten vituttaa ja sille ei voi mitään. Mutta muuten tosiaan, en tee todellakaan mitään noita asioita, joista mustalaisia haukutaan ja solvataan ja olen muutenkin katkonut nekin vähät kytkökset mustalaisyhteisöön jo 30 vuotta sitten, mitä minulla aikanaan on ko porukkaan ollut.
        Joten, silti vittuillaan "manne sitä manne tätä manne niin manne näin" ja sitä kautta valkolaiset joutaa mun puolestani painua helvettiin.
        Mukaviakin ihmisiä on ja heidän kanssaan olen mielelläni väleissä, mutta aika harvassa järkevät ihmiset tuntuvat olevan tässä maassa ainakin...


    • tympiintynyt

      koska romanit eivät saa etuoikeuksia kulttuuriin vedoten..aika jännäs juttu sinällään..suomalainen on tyhmä, talonpoika, julli, likanen..ja mitäs kaikkea sitä onkaan..itse pyörinyt noiden kanssa ja voin sanoa ne pitävät valkolaista niin alhaalla kun koiraa käyttävät hyväksi ja tilanteen tullen vie sulta ihan kaiken jopa ihmisyyden.

      • sylettää

        'ne pitävät valkolaista niin alhaalla kun koiraa käyttävät hyväksi ja tilanteen tullen vie sulta ihan kaiken jopa ihmisyyden.'

        juuri näin, ei muuta voi sanoa. Joka väittää muuta, niin lehdistähän tuosta voi lukea.


      • Anonyymi

        Olet väärässä! Romanit saavat etuoikeuksia kulttuuriinsa vedoten. Mm. pukuraha, harkinnan varaiset sosiaalietuudet irtoavat helposti kun menevät suurella joukolla mesuamaan.
        Asuntojen saaminen on helpompaa. Riippuu tietenkin paikkakunnasta.
        Rasismikortti on herkässä. Heidän ei tarvitse vastata täysin perättömiinkään syytteisiin jote raja siirtyy vain yhteen suuntaan.
        Pysäköinnistä on turha puhuakaan.
        Yms. Yms.


    • Parsakoli

      Täytyy muistaa että asumme omassa maassamme jonka olemme taistelleet mitä kenenkin kanssa millä perusteella he luulevat että heillä olisivat samat oikeudet kuin meillä oikeilla suomalaisilla jonka puolesta olemme taistelleet ja maata puolustaneet jonka hedelmätkin korjaavat loiset jos asenne on tämä niin perustakaa oma valtio niin ei tarvitse inhota ruokkivaa kättä.

      • ajattelemistaaaaa

        Mikä tekee valkolaisista sen oikeampia suomalaisia, kuin romanitkaan ovat? Jos pystyisi juurta jaksaen selvittämään itse kunkin sukujuuria, niin taitaisi aika monella valkolaisella olla esi-isissä muista maista alunperin tulleita isoisoisoisoisoisiä- ja äitejä. Sama asia kuin romanien alkuperän kanssa, esi-isät alunperin vierasmaalaisia. Ja silti muka vain valkolainen on tässäkin tapauksessa se "oikea suomalainen".


    • Hienostisanottu

      "Perustakaa oma valtio niin ei tarvitse inhota ruokkivaa kättä."

      Just näin.

    • Tyyyhmääää

      No onhan toi nyt vaan ihan ittensä kiusaamista, että asuu Suomessa, jos inhoo suomalaisia.

      • MarbellaanESP

        Kyllä minä romanina muuttaisin etelän aurinkoon mielummin kuin asuisin täällä pohjolassa pimeässä ja kylmässä maassa kun on toi rusketuskin jo valmiina mutta pitäisi varmaan sitten tinkiä siitä elintasosta kun sosiaaliturva ei ole niin korkea tai sitä ei ole lainkaan niin silloin pitäisi tehdä työtä jotta voisi elättää itsensä ja perheensä.


    • vanhavaltee

      se on sossu täälä nii mihi sitä lähtis

      • En_jää_kaipaamaan

        Ruotsiin. Sielläkin on.


      • Satakunnan_Kansasta

        Ja niin on moni tehnytkin:
        "Suomessa romanien lukumäärä 1960 -luvulla oli yli 12.000. Tänään heitä on vajaa 8.000.
        Ruotsissa romanien määrä 1960 - luvun alussa oli 4.000. Tänään heitä on lähes 50.000 "


    • Anonyymi

      Raiskasiko isäntämiehet aikoinaan romaninaisia näiden pyytäessä leipää. Johtusiko siitä.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe