Onko valokuituyhtiön liittyjämäärät todellisia?

syyllisetesiin

Lehdissä uutisoitiin jokin aika sitten, että kuuden kunnan kuituyhtiössä on tuhansia liittyjiä. Nyt kuitenkin puskaradiot kertovat, että Multialla on liittynyt runsas sata ja Toivakassa liittyjiä olisi muutama kymmenen. Pihtiputaalla on kuulemma muutama sata. Loput liittyjät pikkukunnista voikin sitten jo arvata. Useilla kymmenillä miljoonilla rakennettu verkko palvelee muutamaa prosenttia kuntalaisista. Yhden liittymän hinta liikkuu 30 000€- 50 000€ välillä. Ja todellinen liittymähinta on ehkä vieläkin hinnakkaampi. Kysyn miksi liittyjien määriä liioitellaan.

5

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaistaakaistaa

Tässä hankkeessa eri tahot esittävät omalta kannaltaan edullisia lukuja, joista "pirukaan ei saa selvää" ja kokonaisuus hukkuu täydelliseen sekamelskaan. Tämä on varmaan ollut tarkoituskin.
      Ei luulisi Keski-Suomen liitolle olevan ylivoimaista laatia julkisuuteen kuntakohtainen tilannekatsaus (taulukko): tukikelpoisten / tukikelvottomien liittyjien määrä, maksetut liittymismaksut, kuntien maksamat maksut, saadut EU-avustukset, toteutunut kaapelinveto jne. jne...
      Ennen vanhaan monet suuret julkiset projektit (mm. rakennukset) laadittiin tietoisesti "alihintaan" ja homma saatiin käyntiin.
      Vesikattovaiheessa todettiin, että rahat on loppu. Lisärahaa oli tietenkin myönnettävä ja projektipäällikkö palkittiin kunniamerkillä.

• vapaaehtostyö

Pettuveellä eivät uskonna määriin.Piti mukas olla 300 littymää.Siel alko paikallinen paskakuski tekeen kalluppia asiakkailtaan ja oho, liittymiä olikin alle sata!!! niistäkki suurin osa pelekkiä varauksia.

• kusikaista

"JYSE 2009 palvelut - sopimusehtojen mukaan "Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään välittömästi, jos palveluntuottajan taloudellisten tai muiden olosuhteiden havaitaan muuttuneen olennaisesti niin, ettei voida olettaa palveluntuottajan täyttävän sopimuksen mukaisia velvollisuuksiaan eikä luotettavaa selvitystä velvoitteiden täyttämisestä saada."

• fdgdfgfs

Mutta saako hän rahansa takaisin?

• PylkönMasi

Täällä Pylköllä olisi tiedustelun mukaan yksi ottaja ja toinen vielä miettii

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe