Miten vanhemmat saa hyväksymään k et haluun kanin?

Eläimiäkerrakseen

Moi! Haluan tosi paljon kanin ja tiedän niistä tosi paljo. Oon halunnu kania 2vuotta mut vanhemmat ei anna:( . Enkä tiedä miksi. Joten auttakaa!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläimiäkerrakseen

      Ja haluan myös geribiilin!

    • El.hoitaja

      Loppujen lopuksi se vastuu on kuitenkin aina aikuisella, koska ilmeisesti olet alaikäinen. Oletko varma, että kani jaksaa kiinnostaa sinua kanin eliniän eli 5-10 vuotta ja jaksat joka päivä hoitaa kania ja seurustella sen kanssa? Minkään eläimen pito ei ole ilmaista ja jos vielä joutuu käytättämään ell.lääkärissä.Jos vanhemmat eivät halua eläintä taloon, suosittelen, että kasvat aikuiseksi ja otat sitten. Tämä neuvona kaikille eläintä haluaville alaikäisille.

    • Kylläsesiitä

      Moi! Niin, se tuntuu lapsena epäreilulta, kun eläin olisi suloinen ja ihana, ja onhan siitä paljon iloa. Mutta lapsena ei tosiaan tiedä niitä aikuisten syitä kieltäytyä ja niitä kuitenkin on. El.hoitaja on oikeassa siinä, että vastuu on aikuisella. Vaikka lapsi lupaisi hoitaa eläimen, se ei siltikään ole hänen vastuullaan vaan aikuisen. Jos lapsi ei siis tiedä vielä sittenkään mitä tilaa, eli osaa sitoutua ja ajatella sitä 5-10 vuotta eteenpäin (mihin hän ei oikeastaan millään pystykään) niin että voisi pohtia seurauksia, vastuuta ja muuta, ja sitten eläin ei niin kauan olekaan se juttu, on se eläin silti Elämä, mistä jonkun on kannettava vastuu. Joten se vastuu on aikuisella, hänen on sitten hoidettava se. Samoin eläin harvoin kuolee itsestään ilman kärsimystä, joten kun se vanhenee, on kipeät päätökset aikuisten vastuulla - ja ne sattuu myös aikuiseen. Hoito ja elämä on siis yksi asia, vuosien vastuu ja hyvinvointi toisen elämästä on toinen asia ja kolmas, on se kun elämä päättyy eli kuolema. Ne ovat kaikki isoja asioita mistä aikuinen on loppupelissä aina ja poikkeuksetta vastuussa.

      Eläin myös maksaa. Ei ole kiva ajatella rahaa, mutta sen hoito, tarvikkeet, ruoat ja mahdolliset eläinlääkärit maksaa ja etenkin jos eläin sairastuu, on eläinlääkärimaksut ja lääkkeet usein kalliita. Hankintahinta on vain pieni osa koko pottia ja ikävä kyllä rahaa ei tule itsestään. Niistä raha-asioista ei lapsi voi mitenkään ottaa vastuuta, ei millään kun ei ole tulojakaan.

      Aikuisena voit ottaa sitten niistä asioista vastuun, jos vielä haluat mutta lapsena voit vain pyytää ja keskustella sekä sitten hyväksyä, jos vanhemmat sanookin ei. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa ja se on joskus tosi pettymyskin. Mutta hyviäkin uutisia on! Eläimiä on luonnossa, eläinkaupassa, ehkä jollakin kaverilla, ja niihin voi tutustua muutenkin kuin omistamalla itse semmoisen. Joskus eläinsuojeluyhdistyksiin voi kysyä vaikka pääsisikö avuksi, tai eläinkauppaankin jos on joku tuttu. Tallille tai muuten, sieltä saisi sitä käytännön kokemusta myös siitä siivouksesta, ruokkimisesta, ja hoitamisesta. Saisi iloa eläimistä, mutta vanhempien ei edes tarvitsisi suostua ostamaan semmoista kotiin! Oletko siis ajatellut, että myös vaihtoehtoja löytyy sille, vaikkei omaa lemmikkiä saisikaan? Kaikkea ei tarvitse aina omistaa ja eläimet on ihania silloinkin kun ne on ihan vapaita.

      Ja muista aina, että vaikka se nyt tuntuisi pitkältä ajalta, niin sinä kyllä tosiaan myös vanhenet ja kasvat. Sitten viimeistään isona voit hankkia lemmikin itse.

    • Eläimiäkerrrakseen

      Kiitos paljon!♥ Tämä auttoi minua paljon :)

    • Tossssiii

      Toi oli kyl asiaa, toi pitkä viesti.
      Sun pitää saada vanhemmat vakuutettuu et jaksat hoitaa. Itse 'kinusin' hamsteria yli 5 vuotta, koska vanhemmat ei luottanut että hoidan ja he olivat asenteella 'Hyi hiiri, en haluu ees nähä sitä'

      Nykysin ne kyl lellii sitä kilpaa ja mä valitan ku ne hoitaa sit vaik se on mun lemmikki :Dd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe