Hallintotieteet 2015

Varpeli

Hei!
Onko täällä muita jotka on hakenut lukemaan hallintotieteitä? Itse hain Vaasan yliopistoon ja pääsykokeisiin lukeminen on vielä aika alkutekijöissä. Mites teillä muilla hakeneilla, joko olette paljon lukenut ja millä tekniikalla luette/kuinka usein/montako tuntia kerralla? :)
Olisi kiva kuulla juttua muiltakin, saada vähän vertaistukea!

127

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama_yliopisto

      Itse olen Vaasassa opiskelen kyllä toisessa tiedekunnassa, joten vaikea sanoa hallareista ihmisinä sen kummemin. Mutta kertoakseni jotain vaasan yosta ja itse vaasasta.

      Opetus on kaiken kaikkiaan koulussamme varsin laadukasta, mutta Vaasa kaupunkina on aika tylsä. Jos ei omaa sosiaalista elämää täällä (tai muualla Suomessa), niin voi olla vaikea saada heti uusia tuttavia. Lisäksi täällä on ympäri vuoden tuulista ja talvella tosi pimeetä ja lunta hetkittäin josko ollenkaan. Pyöriä varastetaan täällä hulluna, joten itse en tuo pyörää ollenkaan tänne. Julkinen liikenne ei toimi. Jos jaksaa bilettää niin pippaloita on, lisäksi asuntoj löytyy helposti ja ne on edullisia verrattuna pk-seudun asuntojen hintoihin. Koulussamme on hyvät ruokalat ja ruoka on siihen muutamaan euroon nähden laadukasta.

      Tervetuloa Vaasaan mikäli et hätiköi uusia haasteita, täältä ei viitsi todellakaan joka viikonloppu lähteä kotipuoleen, jos et asu 100km säteellä kodistasi. Itse koen ainakin itseni kovin yksinäiseksi täällä kun en ole löytänyt paljoa ystäviä ja oon tosi pettynyt ollu kaupungin elämättömyyteen.

      Kannattaa hakea yksiötä koska niitä saa helposti. Voasilla suht edukkaat vuokrat samaten Pikipruukilla.

      • Varpeli

        Kiitos kommentista! :) Itse olen Kokkolasta kotoisin, joten ei ole kauhean pitkä matka kotopuoleen. Justiinsa tota Vaasan tylsyyttä oon pelännytkin, mutta toisaalta ei täällä Kokkolassakaan hirveästi tapahdu. Hyvä tietää kuitenkin että asunnon saa helposti, se kun on suht tärkeä asia! Missä tiedekunnassa opiskelet itse? Entä onko Vaasa tosi ruotsinkielinen kaupunki?


    • alkuperäinenvastaajatar

      Ei ole. Suomella pärjää hyvin. Eräs ystäväni on Kokkolasta ja kirosi Vaasaa ylitylsäksi ja muuttaa takas kotiinsa ja tekee koulua etänä. Se kertoo vissiin paljon siitä hyödystä joka Kokkolan ja Vaasan lyhyessä välimatkassa on. Itse en tunne kokkolaa, mutta moni kehuu kokkolaa kivemmaksi mestaksi.

      Elikkäs kannattaa varautua tylsyyteen ja mitään kivoja kauppojahan täällä ei ole muuta ku noi perusvaateliikkeet. Mutta jos jaksat kotiin reissata usein niin tervetuloa ja tervetuloa muutenkin. Kovin täällä on väkeä niin Rollosta ku Hesastakin ja tietty Turustakin :)

    • alkuperäinenvastaajatar

      Jos hyvää grilliruokaa haluat mene Dongnai - grillille. Niillä on grillikatos (halvemmat hinnat siellä) ja sitten rewell- centterissä on myös oma pulju. Ainoa ruokamesta, jossa tulee täällä käytyä. Lisäksi Punnitsessa ja säästässä saa vielä -10% tuotteista opiskelijakortilla maanantaina ja tiistaina. Lidlejä on kaksi ja onhan täällä minimani, halpahalli, tokmanni ja kaksi citymarkettia. Mutta mitään kivoj vaateliikkeitä ei siis.

      Baarielämä on tylsää ja kuulemma yökerhot ovat kuolemassa pois, koska kukaan ei käy niissä. Opiskelijapippaloihin on turha mennä, jos viina ei maistu. Itse olen vähän vain käynyt.

    • Varpeli

      Hahaha kuulostaa niin karulta :D Olen kyllä melko sosiaalinen, joten toivottavasti löydän kavereita helposti... jos siis edes pääsen kouluun :D Missä tiedekunnassa opiskelet itse? Kiva kuulla näin laajasti erilaisia juttuja. Tsemppiä sulle jatkoon! :)

    • yks_

      Itse olen hakemassa Tampereelle, muita kohtalontovereita?
      Kerran on tullut luettua materiaali läpi...

      • KristalliAnkka

        Täältä löytyy toinen :)

        Itselläni lukeminen on todella alkutekijöissä ja pieni stressi alkaa painaa päälle. Osallistun etävalmennukseen, joka alkaa 13.päivä ja ennen sitä olisi hyvä lukea materiaali pariin otteeseen läpi. Eihän tässä muuten olisi niin hirveä hoppu, mutta kun töissäkin pitäisi käydä ja ääh :D Eiköhän se tästä, kun vain alkuun pääsee!


    • varpeli

      Joo tämä töissä käyminen ja lukeminen vaatii kyllä hirveästi. Mutta yritän ajatella että kun nyt uhra paljon aikaa lukemiselle, niin ehkä ensi vuonna ei tarvitse! :D Tsemppiä kaikille!

    • Vaasarulaa

      Vaasa on kyllä kaupunkina tosi eläväinen ja yöelämää riittää! Kavereita saa, jos niitä itse haluaa ja on sosiaalinen. Itse olen tykännyt opiskella hallintotieteitä Vaasassa ja Vaasa on kaupunkina kyllä hieno.

    • yks_

      Mites etenee lukeminen?
      Itsellä pari kertaa luettu tampereen materiaali ja tuntuu toistaiseksi jäävän ihan hyvin mieleen, mitä nyt viimevuoden kokeita katselin niin joissakin kysymyksissä vaaditan kyllä melkoista tarkkuutta.

      • varpeli

        Mulla vasta ekaa kertaa menossa matskut. Ajattelin kirjoittaa nyt lukemisen ohessa keskeisimpiä asioita ylös ja toukokuun luen sitten niitä. Mielenkiintoista luettavaa, mutta välillä motivaatio karkailee!


    • Vaaza123

      Täällä kanssa yks Vaasaan hakija! Kolme kertaa matsku luettuna ja on kyllä hyvin jäänyt päähän. :) hirvee hinku kyl kouluun. Tsemppii muillekkin :) missä muuten teette pääsykokeen?

    • anteekki

      Hakeeko jokku ivaloon? nyt tai ens vuonna

    • J3PE

      Vaasaa hakija täällä myös .. Jonkuu verran on tullu nyt luettua. Ois kiva jos ois jotaa harjotus kokeita vastaavii kuinka vois testaa osaamistaan.

    • Heipparallaa

      Tampereelle kanssa, toista kertaa yritän:) pari kertaa luettu läpi ja mindmapit joka luvusta. On muuten hieman hankalampi aineisto kun viimeksi :p

    • pampam11

      Tampereelle hakemassa ekaa kertaa :) Aineisto luettu kertaalleen ja samalla tein muistiinpanot, joita oon nyt sitten pelkästään lueskellut.

    • aabbuuu

      Tosi vähän lukemista verrattuna muihin aineisiin, helpolla pääsee. Ainakin Tampereelle.

      • pampam11

        No kyllä jos pisterajoja katselee, niin ei Tampereelle ainakaan kovin helpolla pääse :)


    • j3p3

      No vaasaa alue alle 200 sivuu.. Mut on siin silti tosi paljo muistettavaa

    • yks_

      Mitkäs fiilikset kun vajaa viikko tampereen kokeeseen?

      • Pampam11

        Jännittää! Onko muilla millaiset alkupisteet?


      • Täydet
        Pampam11 kirjoitti:

        Jännittää! Onko muilla millaiset alkupisteet?

        Täydet


    • Eme

      Vaasaan hakija täällä myös. Vähän jännittää jo kokeet vaikka luettu onkin suht hyvin. Ite käyn kokeen tekemässä Espoossa.

    • Staabi

      Moi kaikki Tampereelle hallintotieteisiin hakijat!
      Hallintotieteilijöiden ainejärjestö STAABI ry:n tuutoreita ja hallituslaisia on yliopistolla torstaina pääsykoepäivän aamuna auttamassa löytämään oikeaan pääsykoesaliin. Ollaan paikalla myös kokeen jälkeen valmiina jutustelemaan mukavia keksien ja mehun kera. Tulkaa juttelemaan! Meidät tunnistaa vihreistä haalareista. Nähdään torstaina ja tsemppiä kaikille kokeisiin! :)

    • Halhallhallari

      Vaasaan kanssa luetaan! Kovasti jännittää koe. Alkupisteet sellaiset keskivertopisteet. Saa nähdä millanen koe tänä vuonna. Aika paljon uusia ulottuvuuksia viime vuosien kirjaan verrattuna.

      Toivottavasti nyt onnistuisi eikä jännitys pilaisi kuten viime vuonna kävi! Ei black outeja.

      Onko muilla ollut tapana edellisenä päivänä/koepäivänä vielä kertailla asioita vai kuinka saatte itsenne keskittymään kokeeseen?

    • hallariko

      No miten meni koe Vaasaan hakeneilla? Oli yllättäviä kysymyksiä, kuten esseetehtävä Y-sukupolvesta ja sitten se hallinnollinen aluejako. Mitä vastasitte?

    • Halhallhallari

      Mielestäni melko helppo koe ja osasin odottaakin Y-sukupolvi esseetä, toinen veikkaus oli hyvän hallinnon perusteet.

      Hallinnolliseen aluejakoon sain vastattua mitä kirjassa olikin mm. hierarkisuudesta, kuntajako yms, kerätään tietoa jnejne..

      Toivottavasti ei ollut liian helppo muillekin!

      • aabiu

        Onko toivoa päästä Tampereelle pelkällä pääsykokeella? Yo-paperit todella huonot... Kuinka nappiin kokeessa pitää onnistua?


      • vaasahallintotiedeh

        Samaa mieltä olin kokeesta. Todella helppo sinänsä. Hallinnolliseen aluejakoon sain selitettyä kaikenlaista, mutta unohdin hierarkisuuden. Mutta kai sieltä piste tai kaksi irtoaa kuitenkin.
        Monivalinnat oli tänä vuonna mun mielestä todella simppeleitä!? Pari sellaista vähän epävarmaa jätin vastaamatta, mutta noin niinkuin muuten. Ja esseetäkin osasin sinänsä odottaa. Toivottavasti nyt ovet aukeaisivat kouluun..alkupisteitä mulla on ihan ok määrä kuitenkin. Kokeesta tarvitsisin sen ~30p sisäänpääsyyn. Riippuen toki pisterajoista, mitäs veikkaatte: nouseeko vai ei?


      • Halhallhallari
        vaasahallintotiedeh kirjoitti:

        Samaa mieltä olin kokeesta. Todella helppo sinänsä. Hallinnolliseen aluejakoon sain selitettyä kaikenlaista, mutta unohdin hierarkisuuden. Mutta kai sieltä piste tai kaksi irtoaa kuitenkin.
        Monivalinnat oli tänä vuonna mun mielestä todella simppeleitä!? Pari sellaista vähän epävarmaa jätin vastaamatta, mutta noin niinkuin muuten. Ja esseetäkin osasin sinänsä odottaa. Toivottavasti nyt ovet aukeaisivat kouluun..alkupisteitä mulla on ihan ok määrä kuitenkin. Kokeesta tarvitsisin sen ~30p sisäänpääsyyn. Riippuen toki pisterajoista, mitäs veikkaatte: nouseeko vai ei?

        Monivalinnat oli kyllä todella helppoja eikä mitään kompia mitä yleensä..

        Toivon kanssa, että tänä vuonna nappaisi.. Saman 30p tarvisin. Toivon todella, että pisterajat eivät kipuaisi liian korkeaksi. Eli jos nousisi yli 4p niin menisi melko tiukalle.

        Onneks Vaasasta tulokset on tullu melko nopeeta, viime vuonna heti juhannuksen jälkeisellä viikolla. Toivottavasti toivottavasti...


    • TervetuloaVaasaan

      Vaasa on ihana ! Hallintotieteilijät ovat kaikki mukavaa ja yhteisöllistä sakkia. Tapahtumia ja tekemistä riittää ja opetus on laadukasta ( pääaineeni on julkisjohtaminen ). Yliopistomme pystyy kokonsa ansiosta mukautumaan yhteiskunnan muutoksiin nopeasti.
      Kannattaa olla alusta asti aktiivisesti mukana kaikessa ja etsiä samanhenkistä porukkaa ympärilleen, niin tulee taatusti viihtymään :)

    • hakijavaasa

      Kuinka paljon vaasan tai espoon pääsykokeissa oli hakijoita? Oulussa järjestetyssä kokeessa oli vain parisenkymmentä jotka hakivat hallintotieteitä lukemaan. Kokeesta jäi ihan hyvä tuntuma mutta tiedä sitten kuinka tarkkaa tietoa vaaditaan, että saa pisteitä vastauksista sananselityksiin ja esseeseen?

    • J3p3

      Vaasaa viime vuonna 32/60 pääsy kokeen perusteel ton kokeen jälkee ku miettii et noin helpost sisää nii vaikee uskoo.

    • Neono

      Tuntui helpolta, mutta olikohan paljon kompakysymyksiä monivalinnoista? Tuntui jotenkin "liian" helpolta ja odotetuilta kysymyksiltä paitsi sanaselitykset. Miten on muilla mennyt?

      • kolmekolmekuus

        Raja on ollut suunnilleen sama myös pari aikaisempaa vuotta, joten tuskin kauheasti nousee. Tai tuntuisi hullulta. Ei ne edellisvuosien kokeet kauheasti vaikeammilta tuntuneet.


      • j3p3

        Aijaaa no sitte varmast vaasaa pääsen


      • aabiu

        Sinnehän pääsee lähes kaikki halukkaat. Helppo nakki.


      • J3p3

        Toivotaan..


      • suffeli99
        aabiu kirjoitti:

        Sinnehän pääsee lähes kaikki halukkaat. Helppo nakki.

        Nii, lähes kaikki. oon hakennu 12 kertaa! Och jag också talar på svenska!


    • Joakim11

      JEE! SAIN OPISKELUPAIKAN!
      Miten muut?

      • dekodeko

        Ohhoh! Mäkin pääsin, ja vielä ihan hyvillä pisteillä! Pääsitkö sä Vaasaan vai Treelle?


      • nollakakskasi

        Mitä?!?!?! Mistä näätte noi tiedot???? Mulla ei vielä näy!!


      • dekodeko
        nollakakskasi kirjoitti:

        Mitä?!?!?! Mistä näätte noi tiedot???? Mulla ei vielä näy!!

        Kyllä mulla vaa näkyy ja listoilla myäs. Koetaha ny ihte vaa ehtii.... :D


      • hileirious

        :(:(:(
        En saanut paikkaa
        Mutta nyt jännään 2. vaihtoehtoa
        :(


      • sariEzww

        Kirje kopsahti :) Paikka tuli!! <3


      • jjj_o

        Tampere vai vaasa?


      • sini_val0

        Jeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • vaasaanhakija

        Miksen löydä tuloksia edes omasta opintopolusta? Tai googlettamalla.


      • 1123

        Jotenkin haiskahtaa trollausyritykseltä..:)


      • sammmpa
        1123 kirjoitti:

        Jotenkin haiskahtaa trollausyritykseltä..:)

        Eikös ne tuu aina opintopolussa ilmoitettuihin osoitteisiin valituille aika nopee? Valitut saa ensin tioedon s-postiin, sitten muille ohkanen ja valituille paksu kuori. Näin mä luulen... :/


    • austerism1

      Kommentti Vaasan tylsyyttä valittaville.

      Aika lailla yhtä tylsiä ovat kaikki Suomen pienemmät yliopistokaupungit, ja ihan samat ja yhtä tylsät ketjuliikkeet ne on joka puolella Suomea. Vaasassa on etuna kuitenkin todella kansainvälinen fiilis, ja on oikeasti etu, että siellä on paljon ruotsinkielisiä ja ruotsi näkyy ja kuuluu kaupungissa.

      Itse opiskelin siellä aikanaan hum. tiedekunnassa (jota nyt ei enää edes ole) ja hyvin tyytyväinen olin. Lisäksi opiskelin Joensuun yo:ssa jonkin aikaa, ja Jyväskylässä tuli käytyä maisteriksi valmistumisen jälkeen pätevöitymässä opettajaksi -- siellä en kyllä asunut. Anyway, Vaasa on omasta mielestäni näistä kaupungeista miellyttävin.

      Nykyisin asun Helsingissä, ja voisi todeta, että tietyssä mielessä Vaasa on hieman kuin pala merellistä Etelä-Helsinkiä. Hyvä kaupunki se on asua ja opiskella.

    • Ehat

      Täh tuliks vaasaa tulokset jo?

      • mommomomoom

        Ei ainakaan vielä ole julkaistu Vaasan yliopiston sivuilla. Melko oudolta kuullostaa jos alle 2 viikossa kokeesta olisi tarkastettu kaikkien osallistujien kokeet. Jos on niin eipä varmaankaan tullut koulupaikkaa tänäkään vuonna. :)


    • austerism1
    • aabuuu

      Onko tulokset muka tulleet? Löytyykö Tampereen yliopiston sivuilta?

      • miumiuu

        luulis et opintopolussa lukis jotain muuta kun "opiskelijavalinta kesken" jos olis tullu


      • justimus111
        miumiuu kirjoitti:

        luulis et opintopolussa lukis jotain muuta kun "opiskelijavalinta kesken" jos olis tullu

        Eikö muka näy???? Täh?


      • Hallariks

        Ei sieltä mitää tuloksia oo viel tullu


      • dumle
        Hallariks kirjoitti:

        Ei sieltä mitää tuloksia oo viel tullu

        Ei vai?


      • kokojyvä
        Hallariks kirjoitti:

        Ei sieltä mitää tuloksia oo viel tullu

        Ihme juttuja täällä viljellään, kai nyt jokainen asian näkee opintopolusta ja netistä.


    • Tohtoris

      Onko kuulunut? Vai oliko se niin että vasta ensi viikosta voi alkaa odottelemaan..

      • Hallariks

        No ei mulla ainakaa vielä opintopolussa näy muuta kun ''valinta kesken'' eikä oo mitää sähköpostiakaan tullut :D


      • lennart12
        Hallariks kirjoitti:

        No ei mulla ainakaa vielä opintopolussa näy muuta kun ''valinta kesken'' eikä oo mitää sähköpostiakaan tullut :D

        Olen käsittänyt näin: Valinnan jälkeen tulee tekstiviesti sähköposti ensin niille ketkä on valittu paksu kuori. Niille ketä ei valittu, ohut kuori joskus 3.7????


      • 456

        Varmaankin näin. Milloinkohan Tampereelta saisi ruveta odottelemaan tuloksia? Vaasaan tulee vissiin aikaisemmin.


    • Hallintotieteilijäksikö

      Ihan ekana tulee Opintopolkuun valinnasta, onko päässyt vai ei. Pian sen jälkeen kotiin tulee kirje.

      Katsokaa kellonaikoja, jolloin "Jee pääsin sisää!!!!!!!!!!!!!"-keskustelu käytiin. Kaikki muutamien minuuttien sisään... Haiskahtaa jollekin paskalle vitsille :D

      Täällä ainakin edelleen jännitän tuloksia :-)

    • halha

      tuleekohan vastauksia tällä viikolla 1.hakutoiveeseen vai kannattaakohan suosiolla odottaa vielä ens viikkoon? tuun hulluksi tän jännityksen kanssa :(

      • Jännää2015

        Sama täällä. Tekis mieli laittaa hakijapalveluihin sähköpostia, mutten taida kehdata. Viime vuonna vissiin 24.6 tullut tulokset.


      • halha

        joo mäki oon kattonu noita hakijapalveluiden yhteystietoja mutta en tosiaan kehtaa, kun kyselyn syynä olis vaan armoton malttamattomuus :D
        Mä mietin vaan että kannattaako tuolla opintopolussakaan rampata jos valituille tulee sähköpostia heti valinnan selvittyä?


      • Jännää2015

        Aivan samaa mietin. Että jos nyt vaan malttais odottaa. Avainlukuja menee, kun usein käy ja tosiaan sähköpostiin pitäisi tulla myös ilmoitus.


      • Hallariks

        Joo sama :D joka päivä käyny kans stalkkaamas opintopolussa, joko olis tullu. Kai se on maltettava vaan


    • halha

      Hei kuulkaa opintopolkuun oli nyt tullut vastaus!! :))

      • Epäilijö

        For sure ?


      • Mestari-ite

        On tullu!!!!! :)


      • hallintojuu

        Mihin kouluun? Vaasa vai Tre? Lapin yliopistosta oli mulle tullut peruuntunut (en osallistunut edes kokeeseen)


    • Ainakinkinkin

      Vaasa

      • sdkajflda

        Ai? Eipäs mulle vaan ollut tullut mitään..? Tosin se on mulla vasta 2. hakukohteena eli mahdollisesti ekan tulokset eivät vaan ole vielä tulleet ja siksi en nää omaa tilannettani.


    • Vaasalaaaanen

      Vaasaa

    • 1234as

      Itsellä lukee vielä vaasan kohdalla että opiskelijavalinta kesken! Ja sama juttu tampereen kohdalla

    • OhMama

      Vaasaan lähtijä täällä!

    • Hallariks

      Täältä kans Vaasaan! :)

    • Hallhalllhallari

      Täällä kans vaasaan päässyt. Opintopolussa luki että otatko vastaan vai et. Sähköpostiin ei vielä tullut!

    • halha

      Olisko Vaasaan hakeneet ensimmäiset hakutoiveet nyt sit tullu tänään jos kaikille ei oo vielä tullu. Sähköpostiin ei oo mullekaan tullu mitään, aamulla oli opintopolussa hyväksytty merkintä ja otin jo paikan vastaan. Tsemppiä vielä muille jotka joutuu vielä jännittää!

    • 1234as

      Jep, Vaasaan hyväksyttynä! Tamperetta saa vielä hetken sit ootella, wuhuuu niin hyvä fiilis! :)

    • Jeeeeee

      Nähdään vaasassa te jotka sinne pääsitte !

    • jestaskin

      Onkohan nämä nyt lopulliset tulokset, vai onko nyt vasta valittu ylioppilastodistuksen ja valintakokeen yhteispistemäärän perusteella? Onko vielä valitsematta pelkän koepisteiden perusteella hyväksytyt opiskelijat? :)

      • halha

        No ite oon aika varma että oon päässyt pelkän kokeen perusteella. varma nyt en oo mutta oma ylioppilastodistus ei kyllä päätä huimaa..


      • drhdfhdj

        Ei kukaan sieltä ketään "valitse" vaan sinne syötetään jokaiselle sekä koe- että yhteispistemäärät, sitten kone automaattisesti laittaa ne järjestykseen ja aloituspaikat täytetään. Sitten kun joku hyväksytään mahd. ylempään hakutoiveeseen, otetaan hänet pois listalta ja otetaan tilalle listalta se, jolla on viimeisen aloituspaikalle otetun jälkeen seuraavaksi parhaat pisteet eli ns. ensimmäinen varasija.


    • Kärsimätönn

      Kukaan saanut vielä Tampereelle tulosta?

      • 742

        Ei oo Tampereelta kuulunut mitään.


      • Jgffkb

        Äh tää on niin piinaavaa! Jostain luin että huomiseen eli ti mennessä on kaikkien yliopistojen tullut syöttää tulokset mutta sitten voi mennä vielä pari päivää kun ne sijoitellaan oikeeseen järjestykseen..


      • sakkepakke123

        On tullut kait hyväksytyille jo


      • Sannakaisuli

        Mulle ei Tampereelta vielä mitään


      • sakkepakke123

        onpas.


    • toivoatäynnä

      Monenneltakohan varasijalta on viime vuosina päässyt Vaasaan sisään?

      • nausku

        72:lta varasijalta kuulemma pääsi yksi


      • musta_Luomi
        nausku kirjoitti:

        72:lta varasijalta kuulemma pääsi yksi

        No voi olla koska muistaakseni v.'14 pääsi varasijalta 68?


      • hep123

        Onko tietoa miten Tampereella on ollut? Eli miltä varasijalta on päässyt aikaisempina vuosina?


      • lasse11abc
        hep123 kirjoitti:

        Onko tietoa miten Tampereella on ollut? Eli miltä varasijalta on päässyt aikaisempina vuosina?

        128


      • hep123

        Oiskos jollain ihan oikeaakin tietoa? :)


    • toitoitoi

      Onkohan mahdollisuuksia 17. varasijalta?

      • Kerttulii

        Tampere vai Vaasa?


      • Toitoitoi
        Kerttulii kirjoitti:

        Tampere vai Vaasa?

        Vaasa


      • Hallhalllhallari

        Olin viime vuonna 4. varasija ja en päässyt. Sitä edellisenä 14 ja en päässyt. Joten tuskin! Vaasaan otetaan aina ylimääräisiä hakijoita joten todellisuudessa olet "huonommalla" sijalla.


    • Leenapena

      Vaasaan ei oteta varasijoilta.

    • Jfdtn

      Tre tuloksia?!

      • emkrs

        Mulle ei ainakaan ole vielä tullut. Toivottavasti tulisi ennen perjantaita, en kestä enää tätä piinaavaa jännitystä...


      • tietäjäjäbä

        soitin hakupalveluihin, tulee tänää tai huomen jos ei tule teknisiä ongelmia.


    • eiperkele

      tre 10. varasija, onks mitää jakoo?

      • Odotusjatkuu

        Minäkin varasijalla Tre, joten kiinnostaisi tietää miltä varasijoilta on aiemmin päästy sisään?


    • Helpotussss

      Sisällä Tampereella!!!! Ikionnellinen <3

    • miumiuu

      Syksyllä nähdään Tampereella!! iha mahtava fiilis!

    • nnnniiinsku

      Tampere kutsuu muakin!! huippua

    • Hallarijes

      Tampereella nähdään! niin onnellinen! :)

    • Niiettäjooo

      viime vuonna viidenneltä varasijalta ja sitä edeltävänä neljänneltä. Itse 16. varasija, joten eipä tainnu napata

      • huijuii

        Minne?


      • jooettäniin
        huijuii kirjoitti:

        Minne?

        Tampereelle


      • huijuii

        Siinä meni sitten omatkin mahdollisuudet :/


      • etsinyt

        Mistä nuo tiedot löytyy?


      • Kiinnostaistietää

        Mikä pisteraja tänä vuonna tampereelle? Pelkkä valintakoe siis.


    • sisälläollaaanjepajee

      Huhhuh, sisällä Tampereella! Kyllä nyt kelpaa kun pääsi heti ensimmäisellä hakukerralla ♥

    • pfg

      Varasijoilla toistamiseen, voihan nyt vittusaatana; ei kiinnosta uus välivuos.

      ei taida omalla varasijalla olla asiaa sisään, pyörii tuossa kahdenkympin kohdalla....

      • Hallhallhallari

        Itse hain tänä vuonna kolmatta kertaa ja kappas pääsin sisälle. Joskus kannattaa vaan jaksaa yrittää, jos ala kiinnostaa.


      • pfg

        Juuri nyt kyllä todella turhautunut olo, jotain täytyy keksiä

        ehkä ainut motivaattori yrittää vielä on se, että en nykyistä työtä ajatellut lopun elämääni tehdä vaikka ihan mielekästä on (mutta heikohkolla palkalla)


    • San_san_san

      Pääsin Tampereelle! Mieletön fiilis!

      • jpjpjjppj

        Onneksi olkoon! Syksyllä nähdään!


    • Heikki121

      mut mä en oo saanunna vielkään sitä tietoo, et pääsinks mä sisee..

      • lukisit

        No et tietenkään, kun kaikki edelliset viestit ovat keväältä 2015.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe