Moi! Olen hakemassa kauppikseen, mutta jos en pääse sisään niin miten saan työttömyystuet tmv? Ymmärsin, että täytyy hakea kahteen paikkaan mutta voiko ne olla samaa tiedekuntaa? Eli voinko kauppikseen hakiessa laittaa 1. Turku ja 2. Aalto ja jos en näin Turkuun pääse niin saan syksyllä tuet? (ja juu, noin ei aaltoon pääse mutta se tuossa ihan vaan siksi että en sinne vahingossakaan sitten pääse :D)
miten teen yhteishaun jotta saan tuet?
4
2516
Vastaukset
- flvlöfklkf
Moikka,
Suosittelen opettelmaan hakukoneiden käytön ennen yliopistoon menoa. Mutta tässä nyt linkki työvoimatoimiston sivuille aiheesta:
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyottomyysturva/alle_25vuotiaat/index.html
Eli riittää kunhan haet kahta eri koulupaikkaa, ei ole väliä onko sama tiedekunta yms. Oletan nyt siis että olet alle 25v lukion käynyt nuori. Muutoin koskee erit säännöt. Ihmettelen kyllä kovasti miksi haluat juuri kauppikseen? Sieltä valmistuu nykyään niin paljon (kenties "muotia" opiskella siellä?), ettei kaikille vain löydy töitä. Kannattaa miettiä tulevaisuuden työmahdollisuuksiakin kouluun hakiessa :) En siis tarkoita millään pahalla, itse olin muutamia vuosia sitten hakemassa juurikin kauppikseen mutta huomasin paljonko eri puolilla Suomea otetaan porukkaa yliopistoihin opiskelemaan markkinointia yms. niin tulin siihen tulokseen ettei kaikille millään löydy hyvä palkkaista työtä.
Tsemppii kuitenkin! - Virheestäviisaampi
Oma kokemus mulla on et hain 2014 keväällä 3 eri linjalle (kaikki Turkuun). Eli hain 2 amk-linjaa ja yks yliopisto. Ensimmäisessä hakutoiveessa kävin valintakokeessa, toiseen en saanut kutsua kun ei pisteet riittäny(sosionomi) ja kolmanteen eli yliopistoon en jaksanut mennä pääsykokeeseen, koska en ollu lukenut. Syksyllä jäi tuet saamatta juuri sen takia että en mennyt yliopiston pääsykokeeseen! Eli kolmeen paikkaan pitää hakea JA mennä kokeeseen (sosionomin kohdalla kun "yritin" kaikkeni niin se laskettiin) Valmistuin lukiosta 2014, eli ei ollut ammatillista koulutusta.
Tä nyt oli et miten mulle kävi, et sinuna laittaisin ainakin 3 hakukohdetta ja vetäisin varman päälle, ettet jää rannal ruikuttaa (niinko mä) :D- moikkamoi4
No olipa outo juttu sun kohdalla! Tommosesta pitäis kyllä lukee tuolla te-palvelujen nettisivuilla! Mä kuulin viime keväänä kaverilta että riittää että hakee kahteen paikkaan eikä haittaa tyyliin vaikka pääsykoe ois samaan aikaan, eli käytännössä mahdotonta päästäkään toiseen paikkaan. En sit tiiä miten totta toi oli.... Täytyy kyllä tehdä nyt varman päälle kans, eli haen varmaan kolmeen sit:D
- Virheestäviisaampi
Joo luulin itsekin, että 2 riittää, eikä kukaan mun kavereistakaan ollut tämmösitä juttua kuullut... Että oliko vain omaa tyhmyyttä, kun en ottanut asioista selvää, mutta meijän lukion opo oli kyl aika dille, eikä koskaan näitä juttuja selittänyt! Olisi hyvä, että tämmöiset jutut käytäisiin opon tunnilla läpi.
Varmaan jos hakee esim samalle linjalle kolmelle eri paikkakunnalle, yksi pääsykoe riittää tietty, että omalla kohdalla oli 3 ERI linjaa joten näin kävi?
Eikä siinä kyllä mitkään selittelyt auttanut, että miksi en mennyt pääsykokeeseen, Kelan päätös oli kielteinen. Siinä tilanteessa vain luuli, että 2 riittää ja tuntui turhalta edes ilmaantua kokeeseen, kun tiesi että tavallaan turhaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317876
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455460- 594842
- 763547
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1533462Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162045Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322041- 311869
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹451748- 391697