Keskustelemme tässä One Way missionista.

kii5

Itse olen seurannut heidän ohjelmiaan, varsinkin Tapani Suonnon, Hannu Äimäsen ja Esa-Pekka Mattilan opetukset olen kokenut siunaaviksi. Mielestäni julistus on hyvinkin pitkälti Kristuskeskeistä ja Raamattuun pohjautuvaa. Varsinkin uuskarismaattisuuden ja epäraitiin hengellisyyden rohkea mutta rakkaudellinen arvosteleminen on ollut positiivista tänä sekasorron aikakautena.

Mutta olen ollut kuulevinani negatiivista puhettakin, esim seurakunnan pirstaloitumisesta ja epäselvästä homokannasta, ja että paikan päällä ei olekaan niin rakkaudellista mitä ohjelmien kautta välittyisi? Oma negatiivinen huomio liittyi myös erääseen Jeesuksen paluuta koskevaan opetukseen joka vain yksinkertaisesti inhotti ja suuresti pelotti, en tiedä miksi. Oliko silloin vika minussa vai julistuksessa, en tiedä. En muista kuka sen julisti, olisiko ollut Aki Miettinen? Täytyy mainita että en jostain syystä pysty omaksumaan hänen opetuksiaan enkä kaikkea allekirjoittamaan, onko syy sitten missä, en tiedä.

Mites teidän mielestä, havaintoja? Ketkä tiedätte, mikä on totta? Missä mennään?

151

11576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kii5

      >>>Oma negatiivinen huomio liittyi myös erääseen Jeesuksen paluuta koskevaan opetukseen joka vain yksinkertaisesti inhotti ja suuresti pelotti, en tiedä miksi. Oliko silloin vika minussa vai julistuksessa, en tiedä. En muista kuka sen julisti, olisiko ollut Aki Miettinen?>>>

      Yritin etsiä ko. opetusta mutta en löytänyt sitä enää. En siis yhtään muista kuka olisi opettanut, ei siis välttämättä ollut Aki, mutta kyseessä oli Jeesuksen paluu ja mielestäni melkoisen tarkkoja aikoja, opetuksessa mm. kerrottiin että Jeesus tulisi suunnilleen tämän sukupolven aikana. Tämä sai karvani todellakin pystyyn ja saattoi jopa pelon ja syyllisyyden valtaan valtaan. Mutta en tiedä miksi.

      Jeesus on tulossa, mutta onko meidän tehtävä arpoa milloin? Tietynlaiset maailmanloppua koskevat puheet saavat ainakin minussa aikaan lähinnä pelkoa ja olenkin tällä hetkellä sitä mieltä että Ilmestyskirjan kuvaus lopunajoista (plus ne muutama muu kuvaus) riittää minulle hyvin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ

        Rahasta myydään no syntinsä kullakin muiden tavaroita heillä on ollut aina


    • EiKannataMennä

      Kävin itse jonkin aikaa One Way missionissa, koska Suonnon saarna tuntui tv:stä katseltuna oikeanoloiselta ja opilliselta, vaan toisenlainen kokemus olikin paikanpäällä koko seurakunnasta.

      Näin siellä masentuneita ja teeskenteleviä kasvoja ja sain tylyä kohtelua ilman syytä, aina sain olla siellä yksin, kukaan ei tullut juuri koskaan juttelemaan.

      Sitten kyllästyin siihen rakkaudettomaan ja rutikuivaan ilmapiiriin - Kunnes tuli mieleen, että mitäs minä sinne enää menenkään itseäni tylsistyttämään, nukkua voin kotonakin.

      Ja niin jäi tuokin rutikuiva farisealainen yhteisö pelkäksi muistoksi vaan - en suosittele kenellekään.

      • hellujaahallujaa

        :) :) :)


      • turhia.sanoja

        Etkö aloittaja voinut parjata samalla nikillä, kuin aloitit. Mutta muista, että sanomasi sanat palautuvat sinulle.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 12
        34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • EiKannataMennä
        turhia.sanoja kirjoitti:

        Etkö aloittaja voinut parjata samalla nikillä, kuin aloitit. Mutta muista, että sanomasi sanat palautuvat sinulle.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 12
        34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        En voi kirjoittaa toisen nikillä, sillä en ole aloittaja. Enkä minä parjaa, vaan kerron oman rehellisen kokemukseni ko.yhteisöstä.

        Vai pitäisikö minun sitten valehdella sinun mieliksesi, että 'Ooh on aivan ihana vanvei , liiitelin ihan katossa Hengen voimasta' tms höpölöötä?


      • 1234567---

        Näillä julistajilla on vielä peite silmillä, mitä sapattiin tulee. He eivät ymmärrä tai ole ymmärtävinään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.


      • kuulollaollut
        1234567--- kirjoitti:

        Näillä julistajilla on vielä peite silmillä, mitä sapattiin tulee. He eivät ymmärrä tai ole ymmärtävinään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Luulisin, että peite tulee pysymään heidän silmillään, ei näytäkään muutosta olevan näköpiirissä.


      • Elämän_lähde

        Kiitos nimimerkki EiKannataMennä viestistäsi. Olen syvästi pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan one waylla. Et varmasti ole ainoa. Olen kanssasi samaa mieltä, että opetus on raitista, mutta ilmapiirissä jokin mättää. Sinänsä sääli, sillä juuri one wayn toiminta on sellaista, jota kaikkein mielellään tukisi ja kyllä siellä paljon hyvää tukemisen arvoista onkin. Siellä on kuitenkin myös rakkaudettomuutta ja osa porukasta kadehtii toisiaan ja kyräilee, ettei vain kukaan menisi "heidän edelleen". One way käsittääkseni auttaa seurakunnasta vieraantuneita ihmisiä ja tämä on hyvä asia, mutta siellä näyttää olevan osaksi kadoksissa Kristuksen antama elämä. Jopa musiikissa on ollut apaattisia piirteitä. Olen itsekin usein miettinyt kannattaako enää käydä vai lähteä elävien vesien varsille. Vielä olen kuitenkin käynyt. Mutta sinua veljeni tai sisareni Herrassa joka et enää jaksa siellä käydä, en syytä mitenkään. Ole vapaa Herrassa, Hän johdattaa sinua sinne missä saat virvoittua.


      • EiKannataMennä
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos nimimerkki EiKannataMennä viestistäsi. Olen syvästi pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan one waylla. Et varmasti ole ainoa. Olen kanssasi samaa mieltä, että opetus on raitista, mutta ilmapiirissä jokin mättää. Sinänsä sääli, sillä juuri one wayn toiminta on sellaista, jota kaikkein mielellään tukisi ja kyllä siellä paljon hyvää tukemisen arvoista onkin. Siellä on kuitenkin myös rakkaudettomuutta ja osa porukasta kadehtii toisiaan ja kyräilee, ettei vain kukaan menisi "heidän edelleen". One way käsittääkseni auttaa seurakunnasta vieraantuneita ihmisiä ja tämä on hyvä asia, mutta siellä näyttää olevan osaksi kadoksissa Kristuksen antama elämä. Jopa musiikissa on ollut apaattisia piirteitä. Olen itsekin usein miettinyt kannattaako enää käydä vai lähteä elävien vesien varsille. Vielä olen kuitenkin käynyt. Mutta sinua veljeni tai sisareni Herrassa joka et enää jaksa siellä käydä, en syytä mitenkään. Ole vapaa Herrassa, Hän johdattaa sinua sinne missä saat virvoittua.

        Kiitos kommentistasi "Elämän lähde" - olisipa mukava tavata sinua, tunnumme olevan samalla aaltopituudella. Kenties olemme kohdannetkin joskus one wayssä.

        Itse en kirjoitukseni jälkeen ole siellä enää käynyt, mutta tuttavilta olen kuullut, että sama uuvuttava ja samalla farisealainen meininki vaan jatkuu siellä, joten mitäpä sinne menemään...

        Herra siunatkoon sinua myös kaikella tavalla rakas veljeni/sisareni Herrassa Jeshuassa - Hänessä meillä on ainoa Toivo, Usko ja Luottamus, joka EI petä!


      • Elämän_lähde

        Kiitos samoin sinulle! Olen kyllä kuullut että viime aikoina siellä olisi jotain positiivista muutosta ilmassa. Toivon mukaan se olisi aitoa ja pysyvää eikä väliaikaista. Jos Jumala voisi muuttaa sydämemme ja uskovat olisivat yhtä Sanan mukaan totuudessa ja rakkaudessa niin uskovien yhteys ja myös one way olisi taivas maan päällä.


      • Puhettavaan
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos samoin sinulle! Olen kyllä kuullut että viime aikoina siellä olisi jotain positiivista muutosta ilmassa. Toivon mukaan se olisi aitoa ja pysyvää eikä väliaikaista. Jos Jumala voisi muuttaa sydämemme ja uskovat olisivat yhtä Sanan mukaan totuudessa ja rakkaudessa niin uskovien yhteys ja myös one way olisi taivas maan päällä.

        Oletko itse kokenut tätä "positiivista muutosta ilmassa", vain onkohan tämä vain taas sitä tyypillistä van vein farisealaista itsekehuskelua ja lihan kovaa yritystä?

        Ihmisen luonnollinen positiivisuus ilman Jumalan Pyhää Henkeä on oksettavaa... joogalentäjätkin ovat hyvin positiivisia, hehän suorastaan hehkuvat demonista, sairasta iloa - joiden kasvot vääntyvät kuitenkin helposti saatanalliseen irvistykseen, joka on heidän todellinen luontonsa.


      • Elämän_lähde

        Ei semmoinen minua kiinnosta. Paljon kiinnostuneempi olen siitä, että Jumalan omat elävät uskonsa todeksi Sanan mukaan olemalla yhtä totuudessa ja rakkaudessa.


      • MiksiKäydäVanVeissä
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Ei semmoinen minua kiinnosta. Paljon kiinnostuneempi olen siitä, että Jumalan omat elävät uskonsa todeksi Sanan mukaan olemalla yhtä totuudessa ja rakkaudessa.

        Hoh hoijaa.....Ja tässä tultiinkin TAAS siihen ongelman ytimeen - Kun sitä elävää uskoa totuudessa ja rakkaudessa EI KERTAKAIKKIAAN vaan LÖYDY Van veistä, niin että mikä se pointtisi olikaan???


      • Elämän_lähde

        Kyllä sitä mielestäni löytyy. Tilanne voisi olla vain parempi. En puolustele heidän ongelma-alueita millään tavalla, mutta kyse on paljon laajemmasta asiasta kuin yhdestä seurakunnasta. One Waylla on kuitenkin raitista oppia ja paljon hyvää työtä. Koko Suomessa seurakuntien hengellinen tila yleensä ottaen ei ole mitenkään erityisen hyvä. On harhaoppeja ja toisaalta liberalismia. Tämän vuoksi tarvitsemme paljon Jumalan armoa että se alkuperäinen Jumalan suunnitelma voisi löytyä ja sitä elettäisiin todeksi. Raamattu kehottaa meitä koettelemaan kaiken ja pitämään sen, mikä on hyvää. Tämä koskee KAIKKIA seurakuntia ja KAIKKEA kristillisyyden nimissä tarjottavaa opetusta. Kaikki voidaan koetella Raamatun Sanalla, siksi on tärkeää että meistä jokainen tuntee Jumalansa ja hänen Sanansa. Sanan pohja on turvallinen tie ja kun sitä tietä seuraa, löytää varmasti perille.


      • Raamatun.mukaan
        kuulollaollut kirjoitti:

        Luulisin, että peite tulee pysymään heidän silmillään, ei näytäkään muutosta olevan näköpiirissä.

        Jos rikkoopi yhtä käskyä kohtaan on syypää joka kohdassa.


      • rikkureita.riittää
        Raamatun.mukaan kirjoitti:

        Jos rikkoopi yhtä käskyä kohtaan on syypää joka kohdassa.

        Pitää paikkansa !


      • Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos nimimerkki EiKannataMennä viestistäsi. Olen syvästi pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan one waylla. Et varmasti ole ainoa. Olen kanssasi samaa mieltä, että opetus on raitista, mutta ilmapiirissä jokin mättää. Sinänsä sääli, sillä juuri one wayn toiminta on sellaista, jota kaikkein mielellään tukisi ja kyllä siellä paljon hyvää tukemisen arvoista onkin. Siellä on kuitenkin myös rakkaudettomuutta ja osa porukasta kadehtii toisiaan ja kyräilee, ettei vain kukaan menisi "heidän edelleen". One way käsittääkseni auttaa seurakunnasta vieraantuneita ihmisiä ja tämä on hyvä asia, mutta siellä näyttää olevan osaksi kadoksissa Kristuksen antama elämä. Jopa musiikissa on ollut apaattisia piirteitä. Olen itsekin usein miettinyt kannattaako enää käydä vai lähteä elävien vesien varsille. Vielä olen kuitenkin käynyt. Mutta sinua veljeni tai sisareni Herrassa joka et enää jaksa siellä käydä, en syytä mitenkään. Ole vapaa Herrassa, Hän johdattaa sinua sinne missä saat virvoittua.

        "ilmapiirissä jokin mättää"
        Mikä mättää, saattaa olla suorittamisen "pakko", ei tietenkään pakoteta lähtemään esim. missiomatkoille, mutta sellainen suorittaminen siellä henkii. Eräs ystäväni, joka oli jossain reissussa mukana, sanoi samaa. Uskon lepo ja rauha puuttuu, pitää vain hirveästi säheltää, että saa tuntea olevansa jokin itsen ja toisten silmissä.


      • Anonyymi
        EiKannataMennä kirjoitti:

        En voi kirjoittaa toisen nikillä, sillä en ole aloittaja. Enkä minä parjaa, vaan kerron oman rehellisen kokemukseni ko.yhteisöstä.

        Vai pitäisikö minun sitten valehdella sinun mieliksesi, että 'Ooh on aivan ihana vanvei , liiitelin ihan katossa Hengen voimasta' tms höpölöötä?

        Kun paljastit itsesi sanoilla: "höpölöö", niin sanon sinulle, ettei kukaan uskova kristitty puhu Pyhästä Hengestä tuollaisin sanoin. Se on aivan mahdottomuus. Siksi sinun pitäisikin lukea Uutta Testamenttia rukoillen, jotta Jeesus voisi ilmestyä sinulle henkilökohtaisesti Sanansa kautta. Siunattua etsimisen aikaa.


      • Anonyymi
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos nimimerkki EiKannataMennä viestistäsi. Olen syvästi pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan one waylla. Et varmasti ole ainoa. Olen kanssasi samaa mieltä, että opetus on raitista, mutta ilmapiirissä jokin mättää. Sinänsä sääli, sillä juuri one wayn toiminta on sellaista, jota kaikkein mielellään tukisi ja kyllä siellä paljon hyvää tukemisen arvoista onkin. Siellä on kuitenkin myös rakkaudettomuutta ja osa porukasta kadehtii toisiaan ja kyräilee, ettei vain kukaan menisi "heidän edelleen". One way käsittääkseni auttaa seurakunnasta vieraantuneita ihmisiä ja tämä on hyvä asia, mutta siellä näyttää olevan osaksi kadoksissa Kristuksen antama elämä. Jopa musiikissa on ollut apaattisia piirteitä. Olen itsekin usein miettinyt kannattaako enää käydä vai lähteä elävien vesien varsille. Vielä olen kuitenkin käynyt. Mutta sinua veljeni tai sisareni Herrassa joka et enää jaksa siellä käydä, en syytä mitenkään. Ole vapaa Herrassa, Hän johdattaa sinua sinne missä saat virvoittua.

        Juuri näin: Ilmapiiri "sisäänlämpiävä", ei tunnu kutsuvalta. Tarvitaan aidosti sydämellisiä, lähimmäisistään välittäviä vastuunkantajia (jos niitä edes on) . Näin ainakin OW-Kuopiossa. Vetäjällä "teflon-pinta".
        Srk:issa jossa on hyvin "puhdasta ja aatteellista, on ahdasta ja puutteellista".


      • Anonyymi
        EiKannataMennä kirjoitti:

        En voi kirjoittaa toisen nikillä, sillä en ole aloittaja. Enkä minä parjaa, vaan kerron oman rehellisen kokemukseni ko.yhteisöstä.

        Vai pitäisikö minun sitten valehdella sinun mieliksesi, että 'Ooh on aivan ihana vanvei , liiitelin ihan katossa Hengen voimasta' tms höpölöötä?

        👌Suomessa on mielipiteen vapaus ja uskonnon vapaus! "Ei sidota itseämme uudelleen orjuuden ikeeseen👌🙏🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin: Ilmapiiri "sisäänlämpiävä", ei tunnu kutsuvalta. Tarvitaan aidosti sydämellisiä, lähimmäisistään välittäviä vastuunkantajia (jos niitä edes on) . Näin ainakin OW-Kuopiossa. Vetäjällä "teflon-pinta".
        Srk:issa jossa on hyvin "puhdasta ja aatteellista, on ahdasta ja puutteellista".

        OW-Kuopiossa ilotonta. Ei-kutsuva, outo lähestymistapa, ei-empaattinen, vetäjä kipsi-naama ei-lähestyvä. 🙄😮‼️


      • Anonyymi
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos samoin sinulle! Olen kyllä kuullut että viime aikoina siellä olisi jotain positiivista muutosta ilmassa. Toivon mukaan se olisi aitoa ja pysyvää eikä väliaikaista. Jos Jumala voisi muuttaa sydämemme ja uskovat olisivat yhtä Sanan mukaan totuudessa ja rakkaudessa niin uskovien yhteys ja myös one way olisi taivas maan päällä.

        Te kaksihan siellä One Wayssä sitten olittekin niitä masentuneen ym. näköisiä hapannaamoja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        turhia.sanoja kirjoitti:

        Etkö aloittaja voinut parjata samalla nikillä, kuin aloitit. Mutta muista, että sanomasi sanat palautuvat sinulle.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 12
        34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        MATTEUS 12 ON SITTEN JUUTALAISISTA ! ON SE SAATANA TEUDÄT SOKAISSUT AHNEUDEN LISÄKSI SOKEUDELLA ja älä HIMOITSE muiden omaa.


      • Anonyymi
        1234567--- kirjoitti:

        Näillä julistajilla on vielä peite silmillä, mitä sapattiin tulee. He eivät ymmärrä tai ole ymmärtävinään, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        SINÄ SOKEA ET NÄE JEESUSTA PAATUNUT OKET SOKEA


      • Anonyymi
        Elämän_lähde kirjoitti:

        Kiitos samoin sinulle! Olen kyllä kuullut että viime aikoina siellä olisi jotain positiivista muutosta ilmassa. Toivon mukaan se olisi aitoa ja pysyvää eikä väliaikaista. Jos Jumala voisi muuttaa sydämemme ja uskovat olisivat yhtä Sanan mukaan totuudessa ja rakkaudessa niin uskovien yhteys ja myös one way olisi taivas maan päällä.

        Parannukseen kuuluu palauttaa toisilta ottamia tavaroita aika kova homma vai mitä.


      • Anonyymi
        Raamatun.mukaan kirjoitti:

        Jos rikkoopi yhtä käskyä kohtaan on syypää joka kohdassa.

        LAITTOMUUKSIEN tekijä kun rikkoo yhdessä rikkoo kaikessa jos varastaa on rikkonut koko lain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun paljastit itsesi sanoilla: "höpölöö", niin sanon sinulle, ettei kukaan uskova kristitty puhu Pyhästä Hengestä tuollaisin sanoin. Se on aivan mahdottomuus. Siksi sinun pitäisikin lukea Uutta Testamenttia rukoillen, jotta Jeesus voisi ilmestyä sinulle henkilökohtaisesti Sanansa kautta. Siunattua etsimisen aikaa.

        Vääntää kirjoituksia kieroon myy sanaa rahasta paatuneessa tilassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ

        Ihan äkkiä ei kannata kirota mitään kristiityjä lapsikastettuja eikä 666 leikkiä pitää rahan takia.


    • VuosiaOllutTuolla

      Itse tiedän, että näillä kahdella pastorilla, eli Tapanilla ja Esa-Pekalla on erilaiset näkemykset kasteesta. Täten näkisin, että oppi on todella pirstaloitunut.

      Samoin ihmettelen sitä, että on olemassa erikseen seurakunta tuon järjestön sisällä, joka vasta nyt kohta on julkaisemassa "oppinsa", joten voin vain ihmetellä, että mihin ihmiset ovat tähän asti sitten liittyneet?

      Ihmettelen myöskin sitä, että saarnaamassa käy paljon ihmisiä, jotka puhuvat lähinnä itsestään ja omista teoistaan, eivätkä siis pitäydy Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen teoissaan.

      Samalla, kun ei selvää oppia ole, niin ihmiset tekevät kaikkea mahdollista. Se tuntuu itsestäni karmivalta, koska olen keskustellut useiden ihmisten kanssa tuolla ja huomannut, että moni ei ymmärrä edes uskon ensimmäisiä asioita.

      Joku tuolla aikaisemmassa viestissä mainitsi jotakin farisealaisista ja ehkäpä se on aika oikea ilmaisu. He noudattavat jotakin muuta oppia, kuin Raamatun tervettä oppia ja terveitä sanoja. Heille merkitsee enemmän omat kokemukset ja mielipide, kuin Raamattu. Se on yksi niistä asioista, jotka saa minut huolestumaan, vaikka onhan se nykyisin jo trendi, että sillä ei ole väliä, että mitä Raamattuun on kirjoitettu ja siitä luopumista selitetään "yhteiskristillisyydellä", "voitelulla" jne.

      Mutta luulenpa, että vanvei ei ole se paikka, jota itse suosittelen. Ei riitä, että sanotaan Raamatun olevan ylin auktoriteetti, vaan sen pitää sitä myös todella kirjaimellisesti olla.

      Siunausta.

      • JonkunMuunLainen

        Van vein sivut ovat nyt auenneet ja sieltä selviää mm. kasteen merkityksestä, että kaste voi olla sekä aikuis että lapsikaste. Raamattu ei tosin tunne tätä vaihtoehtoa ja kummeksun tätä jo sen perusteella, että olen kuullut Mattilan saarnan kasteesta Soinin helluntaiseurakunnassa ja se ei varsinkaan kuulosta tuolta vanvein kasteelta.

        Mielenkiintoisia ristiriitoja tuossa seurakunnassa. Samalla, kun he ovat tekonöyriä on heidän keskuudessaan normaalia enemmän mielenterveystapauksia. Samoin ihmiset eivät muutu tuolla, vaan pysyvät vuosia samana ja sehän on selvää, kun ei kukaan opeta terveen opin ja terveiden sanojen mukaan.


      • Anonyymi
        JonkunMuunLainen kirjoitti:

        Van vein sivut ovat nyt auenneet ja sieltä selviää mm. kasteen merkityksestä, että kaste voi olla sekä aikuis että lapsikaste. Raamattu ei tosin tunne tätä vaihtoehtoa ja kummeksun tätä jo sen perusteella, että olen kuullut Mattilan saarnan kasteesta Soinin helluntaiseurakunnassa ja se ei varsinkaan kuulosta tuolta vanvein kasteelta.

        Mielenkiintoisia ristiriitoja tuossa seurakunnassa. Samalla, kun he ovat tekonöyriä on heidän keskuudessaan normaalia enemmän mielenterveystapauksia. Samoin ihmiset eivät muutu tuolla, vaan pysyvät vuosia samana ja sehän on selvää, kun ei kukaan opeta terveen opin ja terveiden sanojen mukaan.

        Niinpä, sieltä se tuli: JUURI NIIN TEKONÖYRIÄ!!!


      • Anonyymi
        JonkunMuunLainen kirjoitti:

        Van vein sivut ovat nyt auenneet ja sieltä selviää mm. kasteen merkityksestä, että kaste voi olla sekä aikuis että lapsikaste. Raamattu ei tosin tunne tätä vaihtoehtoa ja kummeksun tätä jo sen perusteella, että olen kuullut Mattilan saarnan kasteesta Soinin helluntaiseurakunnassa ja se ei varsinkaan kuulosta tuolta vanvein kasteelta.

        Mielenkiintoisia ristiriitoja tuossa seurakunnassa. Samalla, kun he ovat tekonöyriä on heidän keskuudessaan normaalia enemmän mielenterveystapauksia. Samoin ihmiset eivät muutu tuolla, vaan pysyvät vuosia samana ja sehän on selvää, kun ei kukaan opeta terveen opin ja terveiden sanojen mukaan.

        ULKOKULTAA ON VANHA HAPATUS


    • ukonkäppänä123

      Mitähn se "yhteiskristillisyys" edes on? Meidän tulee olla yhtä ja se näkyy siinä, että meillä on sama terve oppi, joka löytyy raamatusta.

      Vaikuttaa aika ulkokultaiselta ja tekohurskaalta tuo noiden touhu. Ja ovathan ne saarnat laimeita ja ympäripyöreitä. Eipähän kukaan ainakaan suutu...

      • Maailmanmielisyys

        Ympäripyöreys ja päiden paijaaminen pitää syntiset leveällä tiellä Ja harras ylistäminenhän olisi aivan kauhistus tuossa paikassa, jossa vedetään rallit läpi vanhalla rutiinilla ja Elielillä vähän räpätäänkin...


    • ovatkohomoja

      Minä näin unta, että ne miehet siellä pussasivat toisiaan.

      • LoyalToSuonto

        Joka uniinsa uskoo se varjoaan pelkää. En pidä lainkaan todennäköisenä että One Way Missionin kokouksissa tulisi koskaan tapahtumaan sellaista kuin miesten keskinäinen suutelu! Tapani Suonto on joskus maininnut että heidän tilaisuuksiinsa tulee muualta karkotettuja tai muihin seurakuntiin pettyneitä särkyneitä ihmisiä jotka haluavat tulla kuulemaan Jumalan Sanaa kun he eivät muualle voi mennä. Katson että se on erittäin hyvä että heillä on One Way Mission seurakunta kokouspaikkana. Se ei ole saarnaajista johtuvaa se kuiva ilmapiiri, vaan kuulijoiden sydämen laadusta johtuvaa. Jos menet itse mielestäsi rikkaana kokoukseen ja arvostellaksesi puhujia tai muita kuulijoita niin todennäköisesti lähdet tyhjänä pois siitä itse mitään saamatta. Jos seurakunta rukoilee nöyrästi puhujan puolesta ja kuulijat toistensa puolesta, Herra Jeesus Kristus on silloin heidän keskellään ja kuulijat saavat siunauksen kokouksessa ja todennäköisemmin myös erityistä omaa elämäntilannetta koskevaa Sanaa, kehoitusta, lohdutusta ja virvoitusta.


      • Anonyymi
        LoyalToSuonto kirjoitti:

        Joka uniinsa uskoo se varjoaan pelkää. En pidä lainkaan todennäköisenä että One Way Missionin kokouksissa tulisi koskaan tapahtumaan sellaista kuin miesten keskinäinen suutelu! Tapani Suonto on joskus maininnut että heidän tilaisuuksiinsa tulee muualta karkotettuja tai muihin seurakuntiin pettyneitä särkyneitä ihmisiä jotka haluavat tulla kuulemaan Jumalan Sanaa kun he eivät muualle voi mennä. Katson että se on erittäin hyvä että heillä on One Way Mission seurakunta kokouspaikkana. Se ei ole saarnaajista johtuvaa se kuiva ilmapiiri, vaan kuulijoiden sydämen laadusta johtuvaa. Jos menet itse mielestäsi rikkaana kokoukseen ja arvostellaksesi puhujia tai muita kuulijoita niin todennäköisesti lähdet tyhjänä pois siitä itse mitään saamatta. Jos seurakunta rukoilee nöyrästi puhujan puolesta ja kuulijat toistensa puolesta, Herra Jeesus Kristus on silloin heidän keskellään ja kuulijat saavat siunauksen kokouksessa ja todennäköisemmin myös erityistä omaa elämäntilannetta koskevaa Sanaa, kehoitusta, lohdutusta ja virvoitusta.

        Suorastaan järkyttää nuo kommentit, joita tässä olen lukenut. Tapani Suonto kuuluu niihin julistajiin, joita kunnioitan. Hän ei tee itsestään numeroa ja julistaa Sanaa niin kuin se on kirjoitettu. Hän antaa kaikesta kunnian Jumalalle.

        Taitavat farisealaisia olla kommentoijat, jotka eivät löydä mitään hyvää One Wayn toiminnasta. Hedelmistään puu tunnetaan. Kyseisille henkilöille ei todennäköisesti löydy mistään seurakuntaa, johon he olisivat tyytyväisiä. Olisi ehkä syytä mennä peilin eteen ja katsoa myös sinne oman puseron alle.

        Olen iloinen siitä, että One Way´n kynnys ei ole liian korkea masentuneille, alkoholisteille, narkkareille jne.. Valitettavasti jopa vapaissa suunnissa alkaa kynnys olla jo niin korkea, että tavallinen, syntinen kuolevainen ei tuota kynnystä uskalla ylittää, kun kirkot ovat täynnä farisealaisia ja itseensä tyytyväisiä "uskovia". Kuulun itse vapaakirkkoon (tosin en enää kauaa), joten tiedän, mistä puhun.

        Siunatkaa One Way´ta ja lopettakaa panettelu!!! Täydellistä seurakuntaa ei tässä maassa ole eikä muuallakaan maailmassa.

        Olen ollut uskossa vuodesta 1981 ja uskoisin tuntevani Raamatun Sanan, joten on turha kommentoida, etten tiedä, mitä kirjoitan.


      • Anonyymi

        Kerrot unesi kautta ehkä itsestäsi eniten....


    • wwwedede

      Heidänkin julistuksensa on vajavaista.

      • Rapappatti

        Juu... Me olemme ihmisinä vajavaisia ja osittain siksi tarvitsemme toisiamme, mutta selitykseksi ei mielestäni tässä tapauksessa käy, että "on vajavaista".

        Pitää muistaa, että raamattu puhuu eksytyksestä ja se tarkoittaa aina juuri sitä, että sanasta, joka Raamatusta löytyy poiketaan ja opetetaan sitä vastaan tms.

        Myös tuo yhteys raamatussa on yhteyttä sanan mukaan, eikä sen mukaan, että mitä kukin siitä ajattelee. Jeesuksen ruumis on yksi, sen päänä Kristus ja sillä on siis sama mieli. Tähän ruumiiseen ihminen liitetään aina Jeesuksen mukaan, koska Hän sanoi itse rakentavansa seurakuntansa. Esimerkiksi kaste on tuossa prosessissa erityisen tarkeällä paikalla.

        Eikä kaste pelkästään ole hukassa tuolla, vaan paljon muutakin, mutta enpä lähde tässä enempää sättimään.

        Yhteys on yhteyttä, eikä sen kuvittelua. Yhtä pitää olla sanan mukaan ja rehellisesti, eikä valherauhaa tarjoten "solidaarisuudessa". Kristus oli karkea henkilö ja Hänen sanansa olivat kovia, mutta tätä ei moni enään tiedä, koska jo niin kauan on julistettu jotakin muuta.

        Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja hänen palvelijansa vanhurskauden palvelijoiksi. He ovat ulkokultaisia ja puhuvat korva syyhyyn sanoillaan liahakoiden. Eikä sitä eksytykseksi kutsuttaisi, jos se noin vain huomattaisiin...


      • UskoMiellyttääJumalaa
        Rapappatti kirjoitti:

        Juu... Me olemme ihmisinä vajavaisia ja osittain siksi tarvitsemme toisiamme, mutta selitykseksi ei mielestäni tässä tapauksessa käy, että "on vajavaista".

        Pitää muistaa, että raamattu puhuu eksytyksestä ja se tarkoittaa aina juuri sitä, että sanasta, joka Raamatusta löytyy poiketaan ja opetetaan sitä vastaan tms.

        Myös tuo yhteys raamatussa on yhteyttä sanan mukaan, eikä sen mukaan, että mitä kukin siitä ajattelee. Jeesuksen ruumis on yksi, sen päänä Kristus ja sillä on siis sama mieli. Tähän ruumiiseen ihminen liitetään aina Jeesuksen mukaan, koska Hän sanoi itse rakentavansa seurakuntansa. Esimerkiksi kaste on tuossa prosessissa erityisen tarkeällä paikalla.

        Eikä kaste pelkästään ole hukassa tuolla, vaan paljon muutakin, mutta enpä lähde tässä enempää sättimään.

        Yhteys on yhteyttä, eikä sen kuvittelua. Yhtä pitää olla sanan mukaan ja rehellisesti, eikä valherauhaa tarjoten "solidaarisuudessa". Kristus oli karkea henkilö ja Hänen sanansa olivat kovia, mutta tätä ei moni enään tiedä, koska jo niin kauan on julistettu jotakin muuta.

        Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja hänen palvelijansa vanhurskauden palvelijoiksi. He ovat ulkokultaisia ja puhuvat korva syyhyyn sanoillaan liahakoiden. Eikä sitä eksytykseksi kutsuttaisi, jos se noin vain huomattaisiin...

        "Kristus oli karkea henkilö ja Hänen sanansa olivat kovia, mutta tätä ei moni enään tiedä, koska jo niin kauan on julistettu jotakin muuta."

        Olen kanssasi samaa mieltä, ei Jeesus Kristus todellakaan ollut maan päällä ollessaan mikään "kukkaiskansan hempeiljä", vaan jämäkkä ja vahvarakenteinen puuseppä, joka kaatoi rahanvaihtajien raskaat pöydät, päästi irti myytävät linnut ja ajoi ruoskalla takaa kaupustelijat ulos Hänen Isänsä huoneesta eli temppelistä.

        David Pawson osaa saarnata mielestäni todellisesta, Raamatun mukaisesta Jeesuksesta, joka ei tinkinyt Jumalan vanhurskaudesta pätkääkään, mutta oli niille laupias, joilla oli suuri usko Häneen ja siis myös Hänen Isäänsä Taivaassa, koska he ovat yhtä.


      • Kenellevastattu

        Hyvinpä sanoit.


      • Tapanionpop

        Tapani Suonnon opetus ei ole kyllä millään tavoin vajavaista, parhaita opetuksia TV7 ohjelmistossa.


      • Anonyymi
        Rapappatti kirjoitti:

        Juu... Me olemme ihmisinä vajavaisia ja osittain siksi tarvitsemme toisiamme, mutta selitykseksi ei mielestäni tässä tapauksessa käy, että "on vajavaista".

        Pitää muistaa, että raamattu puhuu eksytyksestä ja se tarkoittaa aina juuri sitä, että sanasta, joka Raamatusta löytyy poiketaan ja opetetaan sitä vastaan tms.

        Myös tuo yhteys raamatussa on yhteyttä sanan mukaan, eikä sen mukaan, että mitä kukin siitä ajattelee. Jeesuksen ruumis on yksi, sen päänä Kristus ja sillä on siis sama mieli. Tähän ruumiiseen ihminen liitetään aina Jeesuksen mukaan, koska Hän sanoi itse rakentavansa seurakuntansa. Esimerkiksi kaste on tuossa prosessissa erityisen tarkeällä paikalla.

        Eikä kaste pelkästään ole hukassa tuolla, vaan paljon muutakin, mutta enpä lähde tässä enempää sättimään.

        Yhteys on yhteyttä, eikä sen kuvittelua. Yhtä pitää olla sanan mukaan ja rehellisesti, eikä valherauhaa tarjoten "solidaarisuudessa". Kristus oli karkea henkilö ja Hänen sanansa olivat kovia, mutta tätä ei moni enään tiedä, koska jo niin kauan on julistettu jotakin muuta.

        Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja hänen palvelijansa vanhurskauden palvelijoiksi. He ovat ulkokultaisia ja puhuvat korva syyhyyn sanoillaan liahakoiden. Eikä sitä eksytykseksi kutsuttaisi, jos se noin vain huomattaisiin...

        Olepa nyt selkärankainen ja kerro, mitä muutakin on hukassa One Way´ssa, äläkä jätä lausetta " roikkumaan ilmassa "! On raukkamaista kirjoittaa tietävänsä muutakin, mutta ei löydy selkärankaa kirjoittaa, mitä se muukin on. Olet jo sättinyt, joten jatka loppuun saakka.

        Muistakaa jokainen, että jokaisesta sanasta jokainen uskova otetaan kiinni!


    • PaluumuuttajaSuomeen

      Ei siellä ole näytä kristillistä suuntaa. Homous hyväksytty kuin Markku Koivisto. Ja nyt hyväksyttään homous.

      • KyseleeHän

        Mitenkä Markku Koivisto ja hänen homoutensa liittyy One wayhin?

        Vai hyväksyykö One way sex-aktiiviset homotkin? Perusta mielipiteesi.


      • KyseleeHän
        KyseleeHän kirjoitti:

        Mitenkä Markku Koivisto ja hänen homoutensa liittyy One wayhin?

        Vai hyväksyykö One way sex-aktiiviset homotkin? Perusta mielipiteesi.

        Piti olla; Perustele mielipiteesi...


      • LoyalToSuonto

        One Way Missionissa hyväksytään ihmiset jotka ovat eksyneet homoseksuaalisuuden syntiin mutta siellä ei hyväksytä homoseksuaalisuuden syntiä. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa. One Way Missionissa saarnataan homoseksuaalisuuden syntiä vastaan ja kehoitetaan tekemään parannus ja luopumaan synnistä, mikä kenelläkin helmasyntinä. One Way Missionissa on aina opetettu että Jumala rakastaa ihmistä ja vihaa syntiä, siksi he eivät aja ihmisiä pois vaan saarnaavat syntiä vastaan ja ohjaavat kristittyjä oikealle tielle. Synti on se mikä myös kuulijakuntaa riepottelee. Kateuden, vihan tai vaatimuksen henki saa kuulijat arvostelemaan toisiaan ja puhujia. Siitäkin olisi tehtävä parannus.


    • ahdasportti

      Mieluummin kuuntelen suonnon totuuteen ja ymmärrykseen pyrkivää vajavaistakin opetusta,kuin yhtäkään yltiökarismaattista tai heikkoja helvettiin tuomitsevaa humpuukia. Jokainen voi itse tutkia raamattuaan ja rukoilla,ei suonto tai kirkkokunta vie taivaaseen,Jeesus vie.

    • enmenisi

      Homojen paikka.

    • enmenisisinne

      Homoutta ei siellä vastusteta. Siitä se johtuu, että niitä on.

    • Kovasana
    • Kaapissavielä

      No huh. Oli siinä opetus. Että ihan ulos kaapista on tullut.

    • Lisäätätä

      Katsoin videon. Pelottavan suorasanainen puhuja.

      • EiKuuluEi

        Mutta miten tämä Veijo Lindroos liittyy van veihin??? Ei mitenkään, hän ei kuulu vanvein pastoreihin tai opettajiin, joten tulipa nyt vääräälle linkille tämäkin...


      • Pidän suorasanaisuudesta. Jos lässyttelee ympäripyöreitä ja katselee, hyväksyvätkö kaikki kuulijat minun puheeni, on paras pysyä penkissä.
        Suoraa puhetta Raamatusta, se on paras ja ainoa palvelus kaikille!


      • AmenAmen
        Mikuliina kirjoitti:

        Pidän suorasanaisuudesta. Jos lässyttelee ympäripyöreitä ja katselee, hyväksyvätkö kaikki kuulijat minun puheeni, on paras pysyä penkissä.
        Suoraa puhetta Raamatusta, se on paras ja ainoa palvelus kaikille!

        Ei pidäkään puhua pehmeää rakkausmössöä, jossa vaan ihmislihaa silitellään, vaan sellaisia raamatullisia asioista, että joka tyyppi saa piston sydämeensä ja tekee parannuksen pahoista teoistaan.


      • tympiipiihankauhiast
        Mikuliina kirjoitti:

        Pidän suorasanaisuudesta. Jos lässyttelee ympäripyöreitä ja katselee, hyväksyvätkö kaikki kuulijat minun puheeni, on paras pysyä penkissä.
        Suoraa puhetta Raamatusta, se on paras ja ainoa palvelus kaikille!

        Hienoa,HIENOA,mikuliina,että olet noin kärkäs tuomitsemaan heikkoja!!!Vielä kerran hienoa!!! Mitäköhän sinunkinlaisesi tuskasta tai kivusta mahtaa ymmärtää??? Ehdottomasti ja vain ja ainoastaan Pyhän Hengen johtamana voi saarnamies(johonka tehtävään on ihan erikseen annettu oma armoitus,evankelistojen tehtävänä EI ole opettaa seurakuntaa,vaan saada ihmisiä,jotka ovat uskomattomia,uskomaan sanma. Paimenia ei palkata seurakuntiin hoitamaan kutsumustaan Jumalan tarkoittamalla tavalla vaan evankelistoja julistamaan sitä yhtä ja samaa,joka ei ravitse jo uskoontullutta tai anna opetukseen todellista sydämen viisautta jota paimenella tulee ollaja siksi seurakunnat menevät kasvussaan kieroon ja ovat tuomiohenkisiä,eivät rakentavia tai puoleensavetäviä yhteisöjä..)puhua siten,että kuulija tulee autetuksi! Kuka tahansa voi ottaa tuon kirjakokoelman,joka on moneen kertaan väärin käännetty ja alkaa "opettaa",mutta hedelmä valietavasti on,kuten sinunkin kommentistasi näkee,huonoa ja kylmää,vailla todellista rakkautta! Ehkäpä sinäkin joskus lankeat ja silloin ymmärrät mistä puhutaan,kun sanotaan"yksin uskosta,yksin armosta.." "ettei mikään liha kerskaisi Jumalan edess.." "Jeesus nuhteli heitä heidän kovasydämisyydestään.." jne.. Lue Sanaa oikein äläkä kuten pirun kova palvelija!


      • Anonyymi
        Mikuliina kirjoitti:

        Pidän suorasanaisuudesta. Jos lässyttelee ympäripyöreitä ja katselee, hyväksyvätkö kaikki kuulijat minun puheeni, on paras pysyä penkissä.
        Suoraa puhetta Raamatusta, se on paras ja ainoa palvelus kaikille!

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


      • Anonyymi
        AmenAmen kirjoitti:

        Ei pidäkään puhua pehmeää rakkausmössöä, jossa vaan ihmislihaa silitellään, vaan sellaisia raamatullisia asioista, että joka tyyppi saa piston sydämeensä ja tekee parannuksen pahoista teoistaan.

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Kunnioitettavaa

      Oli osuva ja keskusteluun kuuluva, koska opettaa One wayn vastaisesti homoutta vastaan.
      Lisääkin löysin videoita. Puhuja ei kumartele mihinkään suuntaan:
      http://jeesus-on-herra.com/?page_id=194

      • Anonyymi

        Se on hyvä että ei kumarretaan mihinkään suuntaan. Kaikki joutuu helvettiin. Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Ääripäinen

      On kunnioitettavaa. Kyllä Kunnioitettava.

    • ukkelismaksimus

      Tapani Suonto on korkeintaan evankelista, mutta on jo nyt tehnyt itsestään "Seniori Pastorin" amerikkaliseen tyyliin...

      Olen katsellut noita vanveiläisiä ja mielestäni voisivat kaikki vetää mekot päälle. Suonto etunenässä.

    • Ääripäisin

      One wayllä on new agea, kuten se Blomster ja nyt kolmanneksi pastoriksi on tulossa kolme kertaa nimensä vaihtanut ja enkelinäyillä reposteleva nuori poika.
      Toisaalta olen kuullut sen Juutilaisen kertovan kolme kertaa siellä siitä jalastaan, joten tämä oli jotenkin odotettavissa.

      • VääräHenki

        Esa Juutilainen kertoi pari vuotta sitten, miten hänen naamansa menee harmaaksi, kun hän 'on hengessä'. Mikähän henki mahtaa olla kyseessä?

        Ainakin narkomaaneja näkee harmaanaamaisena - liekö sama henki?

        Ainakin Jeesus itse loisti Herran kirkkautta, sanoo Raamattu, eikä mitään harmautta...


      • LyijynaamaEsa
        VääräHenki kirjoitti:

        Esa Juutilainen kertoi pari vuotta sitten, miten hänen naamansa menee harmaaksi, kun hän 'on hengessä'. Mikähän henki mahtaa olla kyseessä?

        Ainakin narkomaaneja näkee harmaanaamaisena - liekö sama henki?

        Ainakin Jeesus itse loisti Herran kirkkautta, sanoo Raamattu, eikä mitään harmautta...

        HARMAgedonko henkii Juutilaisesta?


      • Raamattualukeva

        "Dan 10:8. Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi." Mistä hengestä Danielin kokemus oli.


      • PaksuPeiteSilmillä

        Niin tämä van vein uusi pastori Booas oikein imelästi toivotteli islamistit tervetulleeksi maatamme miehittämään muiden eksyneiden "pastorien" kanssa eräällä videolla.

        Silloin kyllä hävetti niin julmetusti - se video oli kuin pahaa unta...


      • KylläHeitäNytHävettää
        PaksuPeiteSilmillä kirjoitti:

        Niin tämä van vein uusi pastori Booas oikein imelästi toivotteli islamistit tervetulleeksi maatamme miehittämään muiden eksyneiden "pastorien" kanssa eräällä videolla.

        Silloin kyllä hävetti niin julmetusti - se video oli kuin pahaa unta...

        Tässä linkki:

        https://www.youtube.com/watch?v=X6fXSGxyZL0


      • Anonyymi

    • Ei.onewaylle

      Se on homouden puolustamisjärjestö.

      • hjasrye78s

        Miten se ilmenee?


      • kii5

        niih?


    • Ajattelinvaansitäettä

      Homot eivät voi pelastaa toisiaan.

    • UUT

      Uskontojen Uhrien Tuki sivustoilla on useita mielenkiintoisia aiheita.
      Esimerkiksi tämä. Sairaat uskonnolliset yhteisöt eivät aina ole terveitä

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uut-ry/sairaat-uskonyhteisot
      ------------------------------------------------------------

    • nipsula

      Mitä sitten jos homot ovat tervetulleita One Waylle? Niinhän heidän kuuluukin olla tervetulleita ja rakastettuja kirkkoon niin kuin kaikkien muidenkin syntisten...sitä vartenhan seurakunta syntyi. Itse olen kokenut kaikki One Wayn opetukset hyväksi ja rakentavaksi. Pyhästä Hengestä, armolahjojen tärkeydestä ja karismaattisuudesta opetetaan terveesti ja nimenomaan Aki Miettisen artikkeli ko. aiheesta House Seurakunnan sivuilla on erittäin selkeää ja Raamatullista opetusta aiheesta. Pitkään seurakunnassa käyneenä en usko, että kukaan pastoreistamme olisi antanut määräaikoja Jeesuksen paluuta koskien tai pelotellut Ilmestyskirjalla. Toistatulemista he kyllä odottavat ja puhuvat taivastkaipuusta. Toivottavaa olisi, että ennen kuin yhdistää henkilön johonkin mitä on kuullut tai ei ole ymmärtänyt, kuten tämän keskusteluketjun aloittaja, niin vähintäänkin olisi oltava varma kuka sanoi ja mitä sanoi tai sitten oikaistava väitteensä. Kaikki OneWayllä opettavat ovat raittiita ja omat vajavaisuutensa ja heikkoiteunsa myöntäviä miehiä, joilla jokaisella on omat lahjansa. He täydentävät toisiaan.

      • JeesusAuttaaSyntistä

        Niin, mutta hinttarit eivät saa homostella seurakunnassa ollessaan, vaan heidän on tehtävä parannus ja pyydettävä Jumalalta apua Jeesuksen nimessä syntinsä voittamiseen.

        Homous/lesboushan on synti siinä missä huoruus, murha tai pahan puhuminen ja varastaminenkin ovat - kaikki ne erottavat ihmisen Jumalasta.


      • sinäkäänetolejumala
        JeesusAuttaaSyntistä kirjoitti:

        Niin, mutta hinttarit eivät saa homostella seurakunnassa ollessaan, vaan heidän on tehtävä parannus ja pyydettävä Jumalalta apua Jeesuksen nimessä syntinsä voittamiseen.

        Homous/lesboushan on synti siinä missä huoruus, murha tai pahan puhuminen ja varastaminenkin ovat - kaikki ne erottavat ihmisen Jumalasta.

        Ennemmin portot ja publikaanit menevät taivasten valtakuntaan..


      • JumalattomatHukkuu
        sinäkäänetolejumala kirjoitti:

        Ennemmin portot ja publikaanit menevät taivasten valtakuntaan..

        Ei mene kukaan synnin orja taivaaseen, jollei kadu ja tee parannusta 'helmasynnistään' Jeesuksen avulla ja voimassa.


      • annauusisydän
        JumalattomatHukkuu kirjoitti:

        Ei mene kukaan synnin orja taivaaseen, jollei kadu ja tee parannusta 'helmasynnistään' Jeesuksen avulla ja voimassa.

        Jokos sinä olet tehnyt sydämesi kovuudesta parannuksen? Se taisi olla Jeesuksen näkemyksissä yksi pahimpia syntejä...


      • JeesuksenOma
        annauusisydän kirjoitti:

        Jokos sinä olet tehnyt sydämesi kovuudesta parannuksen? Se taisi olla Jeesuksen näkemyksissä yksi pahimpia syntejä...

        Mistäpä sinä minun sydämeni kovuuden tiedät?

        Voin kertoa sinulle, että minulla on kivisydämen tilalla lihasydän, jonka Jeesus itse on minulle antanut.

        Ja muuten jos et tiedä, niin väärän todistuksen antaminen toisesta ihmisestä kuuluu myös yhden käskyn rikkomiseeen kymmenestä, joten teeppä itse parannusta tykönäsi.


    • sattuukokehkää

      Niin että kolmen siunaukset kelpaa, eikä neljännen lainkaan? Muistin vt:n aikeen kuinka monesta Hän päästää, eikä useampia muista. Ja tällainen on jollekin kuin tyhjää vaaan...

    • Terveellä.tavalla

      One Way mission toiminta on Jumalasta. Tapani Suonto opettaa kirkkaasti oikein. Ei ole homomyönteinen, vaan on toivottanut homotkin tervetulleiksi kuulemaan pelastussanomaa. Ja uskoon tulleet kastetaan parannuksen tekemisen jälkeen. Homot eivät jää homoiksi.

      • TylsääLätinää

        Mistä jumalasta? maailmassa on miljoonia ns. jumalia ja semmoisia herroja. Raamatun mukaan on olemassa myös väärä evankeliumi ja väärä kristus.

        Ilm 3:1 ...Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.

        Van vein puhujat nukuttavat, sellainen ei ole Pyhän Hengen toimintaa.


      • LoyalToSuonto

        Saman Raamatun josta lainasi otit Vanhan Testamentin puolelta Mooseksen kirjassa mainitaan Jumalan itse sormellansa kirjoittamat käskyt joista ensimmäisenä lukee: "Minä Olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia." Seuraa sinä oikeaa Kristusta ja kavahda vääriä kristuksia että pelastuisit.


    • notroll

      Trollit jyllää tässäkin ketjussa, älkää ruokkiko trolleja.

      • TotuusSanottavaAina

        Sinähän se vasta trollaatkin - kiellät taholtasi totuuksien puhumisen tässä ketjussa!


    • Kyynellaakso

      Katselen mielelläni One Wayn ohjelmia netistä ja olen saanut niist paljon lohtua. Paikan päälle menin kerran. Olin niin kauheassa kriisissä ja syvässä surussa lapseni takia, että yritin vain pinnistellä, etten itkisi. Tapani Suonto sanoi sitten lavalta, että täällä on jotenkin masentunut henki ja nuhteli siitä yleisöä. En ollut ajatellutkaan, etten saa mennä seurakuntaan pilaamaan heidän iloaan masentuneen henkeni kanssa. Miten voisin iloita ja riemuita jos sydän on täynnä raastavaa surua. En ole sen jälkeen mennyt. Onneksi Jumalan edessä voin olla sitä mitä olen. Hän ei vaadi minua teeskentelemään iloa silloin kun sitä ei ole. Saan olla heikko ja itkeä hänen sylissään. Nykyään teen sen yksin kotona.

      • käynkatsomassa

        Johan on kummia juttuja. Näissä OWM-aiheisissa ketjuissa taitaa olla asialla yksi ja sama trollaaja. Ei muuten todelta vaikuta.


      • käynkatsomassa

        Tuli eka kommenttini näköjän nimimerkki Kyynellaakson viestin kommentiksi. En toki tarkoittanut häntä trollilla.


      • IhmettelenKovasti

        Jahas, vai ei masentuneena saa mennä seurakuntaan ollenkaan - ainakin van veissä niitä masentuneita riittää, eikä Suonto itsekään ole mikään ilopilleri.


      • OnkoVanVeiKultti
        käynkatsomassa kirjoitti:

        Johan on kummia juttuja. Näissä OWM-aiheisissa ketjuissa taitaa olla asialla yksi ja sama trollaaja. Ei muuten todelta vaikuta.

        No näkeehän sen sokea reettakin, että tällä palstalla on todella monien ihmisten kommentteja - puolesta ja vastaan, kuten keskustelupalstalla pitääkin.

        Jos kaikki vaan hymistelisi ja kehuisi van veitä, olisi jotain TODELLA pielessä...

        Jos seurakunnasta ei saa sanoa totuutta, niin että se nöyrtyy ja tekee parannuksen Jumalan ja koko maailman edessä, se on KULTTI, jota ei saa arvostella.


      • jooontosimnta

        Ja taas näköjään sama henkilö, joka käyttää kirjoitusmuotoa "vanvei"...


      • SehänOnHellyyttävää
        jooontosimnta kirjoitti:

        Ja taas näköjään sama henkilö, joka käyttää kirjoitusmuotoa "vanvei"...

        "Van veitä" käyttää täällä varmaan useampi kommentoija - ainakin itseni lisäksi joku muu, sillä juuri niinhän (suomalaisen tahattoman koomisesti) he itse itseään nimittävät: Tervetuloa Van Veihin!


      • Anonyymi

        🙏🏻 AAMEN!!????


    • Vähän.huonompi

      Se on huono puoli asioissa, että olemme vajavaisia. Tapani Suonto on yhtä vajavainen kuin sinäkin. Jaakob 5:17.

    • mitästekevät

      Tämä VanVeita haukkuva henkilö kuulunee johonkin "voitokkaaseen" 10-30 hengen uuskarismaattiseen poppooseen, joka on syntynyt, kun muutama "uuden voitelun" saanut tyyppi on lähtenyt ovet paukkuen seurakunnastaan ja perustanut oman liikkeen. Tuo OWM sentään tekee laajaa työtä koti- ja ulkomailla, nämä parin hengen karismapoppoot yleensä vain siunailevat toisiaan kaatamiskokouksissaan, ennustelevat olemattomia profetioitaan ja kutsuvat aina välillä jonkun ulkomaisen saarnaajaan jakamaan lisävoiteluita,

      Ja ei, en kuulu itse VanVeihin.

      • TurhiaHöpsit

        Minä olen yksi heistä, joka käytän heidän omaa antamaa nimitystään VanVeitä, mutta en todellakaan kuulu minkäänlaiseen karismaattiseen porukkaan, uskon Jeesukseen Kristukseen, siten kun Raamattu Hänet ilmoittaa ja kuljen Hänen Hengessään.

        Ja kaatumiskokoukset kierrän kaukaa - Ei Jeesuskaan ketään kaatanut, saatika apostolitkaan.

        En myöskään enneustele omia profetioitani - Oletkin antanut minusta VÄÄRÄN TODISTUKSEN - Tee parannus.


      • samanlainenpuhe

        Juuri tuolla tavalla noissakin mainituissa porukoissa puhutaan. Että Raamattua vaan luetaan niin kuin se on kirjoitettu, ja saadaan suoraa ilmoitusta Hengeltä. Ei olla niin kuin "uskonnolliset" (= muut seurakunnat ja vanveit).

        Tuollainen hengelliseksi verhottu oikeassaolemisen ylpeys tihkuu jokaisen rivin välistä.


      • toisenlainenpuhe
        samanlainenpuhe kirjoitti:

        Juuri tuolla tavalla noissakin mainituissa porukoissa puhutaan. Että Raamattua vaan luetaan niin kuin se on kirjoitettu, ja saadaan suoraa ilmoitusta Hengeltä. Ei olla niin kuin "uskonnolliset" (= muut seurakunnat ja vanveit).

        Tuollainen hengelliseksi verhottu oikeassaolemisen ylpeys tihkuu jokaisen rivin välistä.

        No sinäkös se"samanlainen puhe" sitten oletkin ainoa oikea ja vanhurskas ihminen koko maailmassa?

        Varoppa ettei pyhimysrinkulapidikkeesi jo kuluneisuuttaan katkea ja pyhiksen napa tekopyhyyttään ratkea ja matka katkea - Hahhaaa, hassu jaksat ainakin olla - ja niin vaatimatonkin!


    • Alkukristitty

      Ei pidä halveksia pienten alkujen päiviä. Olihan One Way missionkin alussa vain muutaman henkilön porukka, joita ivattiin. Ja olihan tuo kristillisyyden alkukin aika mitätön, noin 120 henkilöä. Apt. 1:15.

      • torontohajotti

        Olihan se. Näissä nykyisissa uuskarismaporukoissa on kyse vain jostain muusta. Rakenne on sellainen, että alkujaankin synnytään vain jakautumalla jo olemassa olevasta (yleensä helluntai-karismaattisesta) seurakunnasta, kun on saatu mukamas parempi voitelu jostain torontolakelandista, ja sitten touhutaan keskenään omassa voitelupiirissä. Ei se ole oikea tie tuokaan.

        Näkyvät nämä aikoinaan 90-luvulla jakautuneet voitelupiirit kököttävän mikä jotenkuten hengissä, joku on jo lakkautettu ja osa porukoista on palannut takaisin helluntaiseurakuntiin tai muualle.

        Olen itsekin ollut uuskarismakuvioissa mukana, harmillisesti siihen touhuun kuului juuri "huonomman" hengellisyyden arvostelu ja oman voitelun ja voiman ihastelu.


      • TeenJatkuvaaParannusta
        torontohajotti kirjoitti:

        Olihan se. Näissä nykyisissa uuskarismaporukoissa on kyse vain jostain muusta. Rakenne on sellainen, että alkujaankin synnytään vain jakautumalla jo olemassa olevasta (yleensä helluntai-karismaattisesta) seurakunnasta, kun on saatu mukamas parempi voitelu jostain torontolakelandista, ja sitten touhutaan keskenään omassa voitelupiirissä. Ei se ole oikea tie tuokaan.

        Näkyvät nämä aikoinaan 90-luvulla jakautuneet voitelupiirit kököttävän mikä jotenkuten hengissä, joku on jo lakkautettu ja osa porukoista on palannut takaisin helluntaiseurakuntiin tai muualle.

        Olen itsekin ollut uuskarismakuvioissa mukana, harmillisesti siihen touhuun kuului juuri "huonomman" hengellisyyden arvostelu ja oman voitelun ja voiman ihastelu.

        Miksi et uskalla katsoa totuutta vihdoin silmiin?

        Tiedät itsekin takuulla, ettei kyse ole minkään uuskarismaattisen porukan arvosteluista One Wayta kohtaan, vaan kyse on ko. seurakunnan haalenneesta tilasta, jota on syytäkin arvostella.

        Eikö olisikin parempi, että OneWay ja me kaikki uskovat tekisimme parannusta jo tässä ajassa, ettei tarvitsisi puida niitä sitten vähän myöhemmin Jeesuksen silmien alla?


    • Kärsimysteologiasta

      Seurakunta, joka oikeaoppisesti huomaa menestysteologian harhat ja varoittaa niistä, mutta sekoittaa ristin teologiaan kärsimyksen teologiaa, on yhtä eksyksissä kuin seurakunta, joka julistaa avoimesti menestysteologiaa. Kärsimysteologia on menestysteologian käänteinen muoto, jossa ihannoidaan kärsimystä ja nähdään kärsimyksen kestäminen hengellisen kypsyyden merkkinä. Kärsimysteologia kuten menestysteologiakin, perustuu lihan pyrkimykseen tulla Jumalalle kelvolliseksi ja todellisuudessa kieltää Jeesuksen ristin voiman. Jumala ei anna lapsilleen yhtään enempää kärsimystä kuin on tarpeen eikä kärsimystä tule tavoitella. Menestystä ei myöskään tarvitse pelätä, Daniel ja Joosef olivat poliittisella huipulla ja säilyttivät silti Jumalan pelkonsa ja sydämensä puhtaana. Jos jonkun teologia romahtaa toisen menestymisen johdosta niin se saakin romahtaa, sillä vain Sanan pohja kantaa. One Waylla, kuten monessa muussakin paikassa, on ihmisiä, joiden Jumala ei tahtoisi enää kärsivän. Tämä ei kuitenkaan sovi kaikille "uskoville", hehän mielellään näkisivät veljensä ja sisarensa kahleissa voidakseen hallita heitä ja ollakseen "yläpuolella". Kyllä, monessa paikassa tulee tehdä parannusta menestysteologiasta, One Way on oikeassa tässä. Heidän itsensä tulee sitä vastoin tehdä parannusta kärsimysteologiasta.

      • MonenlaistaNähnyt

        Niin, tämä uskovan tasapainoilu tässä harhaoppien ajassa on aika vaikeaa, mutta sanoisin Raamatun mukaan, että meidän tulee oloihimme tyytyä, mutta jos rikkautta tulee, niin hyvä niinkin.

        Silti rikkaus itsessäänkin on aikamoista koetusta - kuinka käytät rahojasi? Jaatko tarvitseville, vai pidätkö kaiken itselläsi?


      • LoyalToSuonto

        Meitä uskovia tulee varoittaa ja vahvistaa tulevia koettelemuksia varten ja Tapani Suonto tekee sen uskollisesti Pyhän Hengen johdatuksessa. Koettelemus sisältää aina jonkinlaisen tai jonkinasteisen kärsimyksen. Se voi olla joku henkinen menetys tai vastustus. Jeesus sanoi itse että jos ette kestä koetuksia, ette taida pelastua


    • KaMaSeLe

      Näkisin, että tuolla One Wayllä täyttyvät lähes kaikki psykologisen manipuloinnin toimet, eikä ns. johtajien tarvitse vastata kenellekkään mistään tekemisistään, tai puheistaan.
      Ja totta on sekin, että vuodesta toiseen pyörii samanlaiset kuviot, joissa käyvät uudestaan ja uudestaan samat henkilöt, jotka eivät muutu, koska eivät koskaan kuule Evankeliumia.
      Luin juuri tuoreinta Raportti lehteä, jota nämä toimittavat ja siinä puhuttiin moraalisista ja luottamuksellisista ongelmista Afrikassa, talousongelmista Suomessa, Miestyön ongelmista ja lopulta maahanmuuttajatyön ongelmista. Silti samaan aikaan ollaan perustamassa One Way seurakuntia, joita en ainakaan itse Raamatusta löydä...

    • HiltunenTietäää

      Onko OneWaylla nykyään seurakunta tai kokouksia myös Sipoossa/Porvoosa?

    • Korkea.aika

      Vielä ehdit säästää suuren summan rahaa, kun eroat kirkosta joulukuun aikana. Jos eroat vasta tammikuussa maksat koko vuoden kirkollisveroa.
      http://eroakirkosta.fi

    • KesKesKusKus
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      One Way seurakunta piti Porissa tänään tilaisuutta yhdessä luterilaisten ja taikurien kanssa.

      • Anonyymi

        Porissahan on se pedofiilipappi ljungman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porissahan on se pedofiilipappi ljungman.

        se on evankelista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on evankelista

        Oliko se se lapsen hyvöksikäyttäjä kontulasta vai miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porissahan on se pedofiilipappi ljungman.

        Missä vaikuttaa tämä seitsenvuotiaiden tyttöjen neitsyyden varastaa?


    • Anonyymi

      Minne on mennyt Mattilan pariskunta? Mihin seurakuntaan?

      • Anonyymi

        Johtava pastoripari Espoon hell.srk:ssa.


    • Anonyymi

      One Way Mission on konservatiivinen helluntailaisuuden ja luterilaisuuden sekoitus. He kun hyväksyvät lapsikasteen vaikka itse kastavat aikuisia. Vaikka Suonnon opetus on ulkoisesti vetoavaa, niin hän antaa hyväksynnänsä laittomuudella samalla tavalla, miten muutkin kristityt kirkkokunnat tekevät, minkä vuoksi One Wayn opeilla ei voi pelastua, kun Jeesus sanoi, ettei pelasta laittomuuden tekijöitä Matt 7:21-23.

      Messiaanisuus on ainoa kristinuskon muoto, jonka oppeja noudattamalla voi pelastua, koska se on ainoa kristinuskon lahko, joka ei opeta tekemään laittomuutta eikä tee laittomuutta.

      "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

      Laittomuus on porttokirkon synti, mikä estää sen oppeja noudattavat pelastumasta. Tämä lukee selvästi evankeliumissa, mutta paatuneilla porttokirkon jäsenillä on kivikovaksi paatunut sydän, jotta he ymmärtäisivät tämän asian merkityksen.

      "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

      "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

      Mitä tulee vanhurskauteen laista tai Paavalin tarkoittamaan omavanhurskauteen, niin kysymys on tietenkin siitä, että jos yrittää korvata uskonsa Jeesukseen noudattamalla yksittäisiä käskyjä sapatista ja ruokasäädöksistä yms., niin se ei vanhurskauta ketään, koska vanhurskaus edellyttää uskoa Jeesukseen Kristukseen. Paavali tarkoittaa nimenomaan tätä asiaa mm. Galatalaiskirjeessä.

      Sitten kun Paavali puhuu Roomalaiskirjeessään uskosta osallisille, hän ottaa puheeksi lain noudattamisen, koska seurakunnassa näytti olevan mm, sellaista, että jotkut harjoittavat homoseksuaalisuutta tai hyväksyvät sen harjoittamisen yms., vaikka Mooseksen laki kieltää moisen. Paavali opettaa, ettei lain lukemista seurakunnassa kuuntelevat ole vanhurskaita vaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Vanhurskaus tulee aina lain noudattamisesta, jos täyttää myös lain käskyn uskoa Kristukseen.

      "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

      Paavali edellyttää siis tekoja, jotta Jeesukseen uskovat saavuttaisivat vanhurskauden. Sanottakoon tässä kohtaa selvyyden vuoksi vielä kerran, ettei teot riitä vanhurskauteen, jos ei usko Jeesukseen Kristukseen, kuten lakikin edellyttää. Paavalin tarkoittama omavanhurskaus on juuri sellaista lain tekojen suorittamista, joka tehdään ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen, mutta lain noudattaminen uskossa häneen on aina vanhurskautta.

      Paavalin opetus on, ettei ihminen yksin pysty luopumaan synnin tekemisestä, vaan ihmisen tulee täyttyä Pyhästä Hengestä, jotta hän saisi voiman hylätä synnin tekeminen. Ihmisessä näkyy Pyhän Hengen vaikutus siinä, että hän uskonsa tähden lopettaa Mooseksen lain rikkomisen ja alistuu noudattamaan lakia. Jos ihminen on haluton noudattamaan lakia, niin hän on silloin lihassa ja Kristuksen armon ulkopuolella.

      "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen...
      Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:6-8, 13)

      Teot ja usko ovat yhteydessä toisiinsa. Uskominen ilman lain tekoja on tekopyhää teeskentelyä. Usko pitää osoittaa lain teoilla, muuten ei ole uskoa. Tämän vuoksi Paavali sanoi, ettei lain lukemisen kuuntelijat ole vanhurskaita, vaan ne jotka noudattavat lakia.

      "Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi...
      Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:9,24)

      "Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'" (5 Moos 6:25)

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)

      • Anonyymi

        Kaikki 633 lakipykälääkö?
        Kuka siihen pystyy? Pystytkö sinä?
        Jos et pysty, ja rikot esim. yhtä lain piirtoa, on muiden lakien noudattaminen hyödytöntä. Kaikki tai ei mitään.

        Laki on kokonaisuus, koska Jumala antoi kaikki lait. Ei siitä voi eritellä osaa, jota pitää noudattaa ja toista osaa jota ei pidä noudattaa.

        Pakanakristityille ei annettu lain taakkaa. Ei tarvitse ympärileikata mutta haureutta pitää karttaa, sekä epäjumalille uhrautua lihaa, sekä verta. Jos te näitä vältätte teidän käy hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki 633 lakipykälääkö?
        Kuka siihen pystyy? Pystytkö sinä?
        Jos et pysty, ja rikot esim. yhtä lain piirtoa, on muiden lakien noudattaminen hyödytöntä. Kaikki tai ei mitään.

        Laki on kokonaisuus, koska Jumala antoi kaikki lait. Ei siitä voi eritellä osaa, jota pitää noudattaa ja toista osaa jota ei pidä noudattaa.

        Pakanakristityille ei annettu lain taakkaa. Ei tarvitse ympärileikata mutta haureutta pitää karttaa, sekä epäjumalille uhrautua lihaa, sekä verta. Jos te näitä vältätte teidän käy hyvin.

        Ei Herra ole MILLOINKAAN lakia kumonnut. Vaan Jeesus tuli sen täyttämään. Laki on edelleen voimassa. Mutta nyt se on kirjoitettu meille sydämiin. Eikö muka raamattu sano, että laki on kirjoitettu sinun sydämeesi uudestisyntymässä?

        Ei Jumala ole lakiansa muuttanut eikä mitätöinyt. Eikä laki koskaan muuksi muutu.

        Laki on kasvattaja Kristukseen. Jos ei olisi lakia, ei olisi syntiäkään, josta Jumala meidät kiinni ottaisi ja laittaisi tekemään parannuksen.

        Se, että laki on sydämessämme tarkoittaa, että Herra kasvattaa meitä lainkuuliaisuuteen ajallaan ja tavallaan ja yksilöllisesti, armosta ja rakkaudesta käsin, ilman vt:n ulkoisia sääntöjä ja pakkoja.

        Jos joku sen sijaan alkaa omassa ymmärryksessään ja voimassaan lakia noudattamaan ja lainmukaisia tekoja suoltamaan, silloin on langettu pois armon alta ja menty lain alle. Ja tämmöistä kyllä näkee esim. heprealaiset juuret-liikkeessä, jossa parta kasvaa ja sofarit soi.


      • Anonyymi

        Kaste on uskon kuuliaisuuden askel JO USKOON TULLEELLA. Kaste ei pelasta, juuri niin kuin raamattu ja OWM opettaa, mutta se kylläkin kuuluu uskovalle.

        Jokainen, joka vapaissa suunnissa seisoo kastealtaalla, on JO uskossa siinä vaiheessa. Pyhä Henki asuu JO sydämessä.

        Ei kahta kertaa voi pelastua. USKO Jeesukseen pelastaa. Muut asiat seuraavat perästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on uskon kuuliaisuuden askel JO USKOON TULLEELLA. Kaste ei pelasta, juuri niin kuin raamattu ja OWM opettaa, mutta se kylläkin kuuluu uskovalle.

        Jokainen, joka vapaissa suunnissa seisoo kastealtaalla, on JO uskossa siinä vaiheessa. Pyhä Henki asuu JO sydämessä.

        Ei kahta kertaa voi pelastua. USKO Jeesukseen pelastaa. Muut asiat seuraavat perästä.

        "Jättäkäämme sen tähden Kristuksen opin alkeet
        ja edetkäämme täysi-ikäisyyteen,
        ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta:
        parannusta kuolleista teoista ja uskoa Jumalaan,
        oppia kasteista, kätten päällepanemisesta,
        kuolleiden ylösnousemuksesta ja iankaikkisesta tuomiosta." (Hebr 6:1-2)

        Tuo on selkeä kehoitus jättää keskustelu kasteopista. Pitäisiköhän edetä jo pikkuhiljaa täysi-ikäisyyteen ja lopettaa iänikuinen jankuttaminen kasteista?


    • Anonyymi

      Missä vaiheessa E-P Mattila on lähtenyt OWM:stä ja minne? Ei ainakaan yhteystiedoissa olleet enää.

    • Anonyymi

      Onneksi Me, Sinä ja Minä jotka tänne kirjoitamme
      Onneksi me itse osaamme perustaa hyvän ja toimivan srk.
      Niin että siellä toteutuu se mitä sydämessämme kaipaamme. Rakkaudellinen hyvä ilmapiiri.

      Mitä kokemuksesi kertoo Sinusta/minusta itsestämme?
      Hylkäämistä kokenut haluaisi kuulua joukkoon ja on herkkä torjunnalle. Joka on vielä ymmärtämätön ei sitä itsessään tunnista. Sen sijaan syyttää toisia....

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Osallistu maanantaina 26.9. rukoukseen One Wayn taloudellisten tarpeiden ja muiden ajankohtaisten asioiden puolesta ja seuraa suoraa rukouslähetystä klo 18.00 One Wayn Youtube ja Facebook -kanavilla.

      https://www.youtube.com/watch?v=xTdq9cERPyw

    • Anonyymi

      Osa Allan Svensson opetuksesta 1950 luvulla:
      Suurimpana esteenä seurakunnan rakentumiselle on ollut se, että se on saanut virheellistä opetusta. Kun puhutaan seurakunnasta, ajatellaan kristittyjen keskuudessa sitä ”seurakuntaa”, johon itse kuulutaan. Mutta vapaitten kirkkojen ja suuntien seurakunnat eivät ole Jumalan seurakuntia. NE EIVÄT OLE PERUSTETTUJA JUMALAN SANAN MUKAAN. Niiden vanhimmisto ei ole vanhimmistoa raamatun mukaan. Kuulua jäsenenä uskonnollisen yhdistyksen johtoon, ei ole samaa kuin olla vanhimmistoveljenä Jumalan seurakunnassa.
      Monet opettavat, ettei Jumala tahdo johtaa meitä ulos kirkoista ja uskonnollisista yhdyskunnista. Mutta sitä Hän tahtoo! Raamatun opin mukaan ei Jumalan seurakunta ole jaettu kirkkoihin. Tämä ihmisten aiheuttama jakaantuminen on vastoin Jumalan sanaa.
      Jumala ei ole kutsunut meitä seurakuntaorjiksi. ”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen”. Gal. 5:1. ”Te olette kalliisti ostetut: älkää olko ihmisten orjia”. 1 Kor. 7:23.
      Monet ajattelevat, että on liian irtonaista, jos ei ole jäsenkorttia ja henkilömatrikkelia. Sitä ajattelee Perkelekin, että sisälle vaan uskonnolliseen järjestöön. Tätä taktiikka on Perkele käyttänyt jo aikoja, joten älkäämme antako sen pettää itseämme. Kirkkojen ja suuntien ”viattomilta” näyttävien matrikkelien ja jäsenkorttien taakse on Perkeleen onnistunut kätkeä aika tavalla valheita ja petoksia, joista eivät jäsenet tiedä mitään. Tämä on juuri se juoni, jolla se on saanut sammuttaa herätyksen toisensa jälkeen.
      Kun Pyhä Henki ilmoittaa Raamatun totuuksia, tulee Perkele niin ovelana ja röyhkeänä, että käyttää näitä totuuksia sitoakseen niillä Jumalan kansaa uudelleen ja uudelleen, kunnes herätys sammuu. Se ei hyökkää ulkoapäin, vaan sisältäpäin. Se yksinkertaisesti alkaa oman herätyksensä sisältäpäin ja sekoittaa oman herätyksensä Jumalan antamaan herätykseen.
      Kun herätyssaarnaajat 1800 –luvulla paljastivat kirkon petollisen kasteopin, ja ihmiset kastattivat itsensä Raamatun mukaan, kohtasivat he rajua vastustusta. Ei herätys silloin tyrehtynyt ulkonaisen vastustuksen ja vainon tähden vaan kun Perkele sai kristityt perustamaan oman yhdyskuntansa kasteopin ympärille, niin se sai suuren voiton. Herätys suljettiin ja tukahdutettiin omaan yhdyskuntaansa. Silloin syntynyttä yhdyskuntaa voidaan verrata rikkaruohoon, joka nousi herätyksen keskelle. Siinä se on elänyt kuin loiseläjä Jumalan työn päällä. Kun Jumala sitten lähetti uuden herätyksen, oli rikkaruoho kypsynyt hedelmälle. Silloin paljastui se todellinen luonne. Yhdyskunta osoittautui uuden herätyksen vastustajaksi. Monet kristityt heitettiin ulos yhdyskunnasta. ja leimattiin luopioiksi sen tähden, että Jumalan antaman uudistuksen kautta oli Jeesus kastanut heidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
      Mutta kun nämä kristityt vapautuivat yhdyskunnan orjuudesta, oli perkele jälleen valmiina laskemaan heidän niskaansa orjuuden iestä. Se yllytti heitä alkamaan uudella herätyksellä ja perustamaan uusia seurakuntia. Jättäessään yhdyskunnan nämä kristityt olivat kuitenkin omaksuneet sieltä vääriä oppeja ja säädöksiä, joita alettiin toteuttaa uudessa herätyksessä. Ajatella, jos kristityt silloin olisivat rukoilleet Jumalalta enemmän Raamatun totuuksia, niin että olisivat saaneet oikean näyn Jumalan seurakunnasta. Silloin ei olisi uutta herätysliikettä syntynytkään, ja silloin olisi ollut herätyksen jatkumisella mahdollisuuksia niin, että Jumalan seurakunta olisi tullut asetetuksi ennalleen ja kristittyjen yhteys olisi ollut todellisuus.
      Kun Jumala Pyhässä Hengessä ilmoitti kansalleen totuuden kasteesta, ei ollut tarkoitus, että uskovaiset perustaisivat tämän totuuden ympärille jonkinlaista järjestöä. Pyhän Hengen kastettakaan ei ole tarkoitettu minkäänlaisen ”seurakuntamuodostuksen” perustaksi tai symboliksi, vaan tämä jumalallinen lahja on annettu voimavarustukseksi Jumalan kansan työhön.
      Kun ”helluntaiseurakunnat” perustettiin, ei se ollut mikään suoranainen seuraus herätyksestä, vaan se johtui siitä, ettei oltu riittävästi herätty. Sama koskee ”maranataseurakuntia”. Olihan se ihmeellistä, kun ihmiset pelastuivat ja ottivat vastaan Pyhän Hengen kasteen. Mutta olihan muitakin totuuksia Raamatussa, jotka Jumala tahtoi antaa seurakunnalleen, ja joista piti saada selvyys. Mutta sitä ei ajateltu. Kun oli vastaan otettu Pyhän Hengen kaste, niin ajateltiin sen olevan koko totuuden täydestä evankeliumista. Ja kun ei odotettu muuta, eikä ymmärretty pyytää muuta, niin ei myöskään saatu enempää.

      • Anonyymi

        >Allan Svensson opetuksesta 1950 luvulla<

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/maahanmuuttajaseurakunta/
        >Parin viime vuosikymmenen aikana maahan on perustettu noin 300 maahanmuuttajaseurakuntaa. Ruotsin evankelisen allianssin pääsihteeri Olof Edsingerin

        >Useimpia niistä voisi kutsua uushelluntailaisiksi. Mutta meillä on myös suuria orientaaliortodoksisia seurakuntia.


    • Anonyymi

      Tarkoitatko että One way seurakunta on perustettu maahanmuuttajien kanssa?

    • Anonyymi

      Haluaisin lisää näkemyksiä nyky- One Waystä? Olen tavannut muutaman siihen kuuluvan henkilön kahvittelun merkeissä ja ainakin yhdestä miehestä jäi todella hyvä käsitys. Oli lämminhenkinen ihminen ja tiesi asioista. Hän tuntui aidosti uskovalta. Sen aisti hänestä. Pari muuta naista olivat mukavia myös, vaikka eivät ehkä olleet perillä tästä ajasta tarpeeksi.

      Toisin sanoen yksittäiset One Wayhin kuuluvat ihmiset voivat olla aitoja uskovia. Se ei myöskään vaikuta sellaiselta demoniselta yhteisöltä kuin torontolaiset liikkeet ja muut lähinnä viihteeseen keskittyvät rahankeruu paikat. Vaikuttaa puhtaammalta kaikin puolin.

      Kuitenkin itse järjestön toiminta mietityttää. Puhutaanko siellä lopun ajoista ja varoitetaan ihmisiä eksytysopeista (kuten pitäisi), saako yksilö aitoa tukea koko yhteisöltä, huomioidaanko uudet tulokkaat aidosti, onko kaikkien miesten opetukset Raamatun sanan mukaisia, mitä Raamatun käännöstä siellä käytetään ja miksi jne.? Onko omajohtaisia kokemuksia esim. pk-seudulta?

      Eniten minua häiritsee se, että puhujiksi on päästetty naisia. Vaikka itsekin olen nainen, niin en halua naisen saarnaavan. Raamattu selvästi varoittaa naissaarnaajista. Tämä on eräs hälytysmerkki, miksi en ole mennyt One Wayhin. Naissaarnaajien kautta on tiettyjen demonihenkien helpompi eksyttää. Naisten ei kuulu olla puhujapöntöissä "luennoimassa". Lisäksi minua häiritsee esim. Tapani S jokin asia. En tiedä mikä. Jokin hänessä saa jarrut päälle. Haluaisin kuulla lisää hänestä, koska saatan tulkita häntä väärin. Jotenkin hän vaikuttaa ns. pintajulistajalta. Samoin monet muut näkyvämmät puhujat. Onko One Wayssa kovakin hierarkia, sillä aidoimmat uskovat ihmiset saattavat heiltä löytyä "alatason" työstä.

      Onko One Way sidoksissa mitenkään valtionkirkkoon, joka nykyisin opettaa eksytystä ekumeniaopillaan? Entä televisiokanaviin, joissa on myös esim torontolaisoppeja, ekumeniaa ym?
      One Waysta on siis ristiriitainen fiilis. Se ei ainakaan ensi näkemältä ole demonien temmellyskenttä, kuten kaikki torontolaisliikkeet, ekumeniset kirkot ja new age oppeja mukaansa ujuttaneet "uskon"lahkot. Silti siellä ei kaikki vaikuta ihan Raamatun mukaiselta, kuten naissaarnaajat.

      • Anonyymi

        Onewayn Youtube kanavalta ja uusimmista Raportti lehdistä saa ihan riittävän tarkan tilannekuvan nykymeiningistä. Toki eri paikkauntien OW seurakunnilla on jonkun verran eroja, mutta päälinjat ovat varmasti kaikilla samat.

        https://www.onewaymission.fi/ajankohtaista/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onewayn Youtube kanavalta ja uusimmista Raportti lehdistä saa ihan riittävän tarkan tilannekuvan nykymeiningistä. Toki eri paikkauntien OW seurakunnilla on jonkun verran eroja, mutta päälinjat ovat varmasti kaikilla samat.

        https://www.onewaymission.fi/ajankohtaista/

        Raportti lehdessä oli paikallisesta One Way srksta juttu.
        Kylläpä oli niin rakastava ja hyvä srk....kirjoituksessa.
        Totuus vain on toinen "pastoria" myöten.

        Jos ei "tiedote" /juttu sisällä totuutta, mitä muuta valehdellaan?

        Totuus on, että One Wayn "terävin" johto on aivan muuta kuin moni ymmärtää.
        Ihmisiä pidetään pelinappuloina "herroina halliten".
        Kovaa ja kylmää; kaukana Sanan mukaisesta johtamisesta.
        Puheet ja teot valtavassa ristiriidassa.
        Tiedän mitä kirjoitan, koettu on.


    • Anonyymi

      Siellä on omituisia huonokäytöksisiä vanhimmistoveljiä.

    • Anonyymi

      Olen kuullut että siellä jaetaan ehtoollista kaikille. Ja Oneway seurakunnassa hyväksytään homot olemaan kokouksissa ilman parannuksen tekoa. Heidän kanssaanko me otamme ehtoollista? Siellä siis toimii sielunvihollinen itse.

      • Anonyymi

        Ei ehtoollinen homoille pahaa tee.


      • Anonyymi

        Kuulun itse one way seurakuntaan Turussa ja ehtoollinen kuuluu vain uskoville. Se sanotaan ennen ehtoollista ja myös kehotetaan uskiviakin tutkimaan itseään Sanan mukaan ennen ehtoollista.

        Seurakunnissa opetetaan että homoseksuaalisuuden harjoittamisen on synti eikä jäseneksi ko. synnissä elävää oteta. Siitä on tehtävä parannus. Näin seurakunnassamme toimitaan ja niin toimitaan jokaisessa one way seurakunnassa.

        Toki herätyskokoukseen kuulijaksi saa tulla kaikki syntiset. Huoruudessa eläjät ja homosuhteissa eläjät. Oikein toivotaan heitä paikalle, jotta kuulisivat parannussanomaa ja pelastussanomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulun itse one way seurakuntaan Turussa ja ehtoollinen kuuluu vain uskoville. Se sanotaan ennen ehtoollista ja myös kehotetaan uskiviakin tutkimaan itseään Sanan mukaan ennen ehtoollista.

        Seurakunnissa opetetaan että homoseksuaalisuuden harjoittamisen on synti eikä jäseneksi ko. synnissä elävää oteta. Siitä on tehtävä parannus. Näin seurakunnassamme toimitaan ja niin toimitaan jokaisessa one way seurakunnassa.

        Toki herätyskokoukseen kuulijaksi saa tulla kaikki syntiset. Huoruudessa eläjät ja homosuhteissa eläjät. Oikein toivotaan heitä paikalle, jotta kuulisivat parannussanomaa ja pelastussanomaa.

        Hyvä että joku kertoo faktaa. Siunausta sinne Turun Onewayhin!


    • Anonyymi

      Ainakin Turun Onewayssa Timo Lindroos on pitänyt hyviä pyhityssaarnoja.

    • Anonyymi

      En missään tapauksessa tule Wan Way järjestöön koska pitävät kastetta vain siunauksena. Kaste on vanhan ihmisen hautaamista kasteen hautaan.
      Olin tooisesta silmästä sokea ennen uskon kastetta. Sen jälkeen sain näköni. siis Vanha raato haudattiin ja uusi tuli tilalle. voimakas kielillä puhuva Jeesuksen seuraaja. Todellinen ase taist
      eluun pahuutta vastaan,karkaistu. jos kuuman raudan vain ripottelee vedellä,se jäähtyessään ruostuu ja vääntyy. Kysy asesepältä. Minä ainakin iloitsen uskon kasteen uppohautaamisesta, seuraukset näkyi heti kotona, vain arvet vähä pilkottaa 49 tikkiä, jäin kuorma-auton takakoukkuu silmästäni. Herra lähetti monee maaha puhumaa Jeesuksesta.Raili

      • Anonyymi

        Eivätkä pidä kasteelle menoa edes tärkeänä.
        One Wayn suuntaus on olla yhteistyössä luterilaisuuden kanssa. Se on siis matkalla kohti ekumenista porttouskontoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä pidä kasteelle menoa edes tärkeänä.
        One Wayn suuntaus on olla yhteistyössä luterilaisuuden kanssa. Se on siis matkalla kohti ekumenista porttouskontoa.

        Helluntailaikirkko ja luterilaiset käyvät ekumeenisia kekskusteluja Rooman kirkon kanssa. One Way on enemmän ruohonjuuritason evankelikaalinen lähetysjärjestö. OneWay ei kasta lapsia. OneWay kastaa vain aikuisia uskovaisia.

        https://onewayseurakunta.fi/tietoa/#toggle-id-3
        Me emme usko, että kastekäytäntö itsessään on pelastuskysymys – taivaaseen pääsevät niin lapsikasteeseen uskovat luterilaiset kuin baptistiseen kasteeseen uskovat helluntailaisetkin turvaamalla Jeesuksen sovitustyöhön Golgatalla. Siksi One Way -seurakuntaan voivat liittyä kaikki, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen sielunsa pelastajana. Jos ihmistä ei ole koskaan kastettu tai hän haluaa uskovien kasteelle lapsikasteesta huolimatta, me kastamme hänet kastekäytäntömme mukaisesti. Saman kastekäytännön mukaisesti myös opetamme kasteesta.


    • Anonyymi

      Homotko osallistuvat ehtoolliseen siellä. Sitähän ei ole kielletty.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Teppo Lehtomäen opetusvideot etenkin todella teräviä, Suonnolla myös puheet parhaimmistoa, Huippu Seurakunta, ei millään lailla painostava, kannatan!!!!!

      • Anonyymi

        Lehtomäki puhuu tervettä evankeliumia. Helluntaikirkkolaisten lässytyksiä ei kukaan uskovainen jaksa kuunnella. Mauno Mattila teki hyvän videon viime kesänä hellareiden pride touhuista.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe