keskuslukko/kaukosäädin

kvxjkl

moi.minulla on sellainen ongelma avensis versossa-03.keskuslukko toimii avainta kääntämällä täysin mutta keskuslukko ei toimi kuskin ovessa kaukosäädintä painaessa.muut ovet aukeaa normaalisti paitsi (kuskinovi)..... jos kuskin ovi on pois lukosta niin kaukosäätimellä ei saa lukkoon mitään ovia mutta muut lukot naksahtaa paitsi kuskin ovi?

onko kokemuksia?
voiko liittyä oven moottoriin vai johonkin ohjaus yksikköön?

kiitos asiallisista vastauksista

2 avensiksen omistaja!

5

2298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aveverso

      Katso toimiiko ovikytkin. Siis se musta "tappi" joka painuu sisään kun oven laittaa kiinni. Ja oven avautuessa se ponnahtaa ulos. Mulla ave verso kanssa talvella tekee temppuja (tosin ei avaa takaovia lukosta) koska katkaisin ei toimi kunnolla. Toiminnan voi tarkistaa avaamalla oven ja katsomalla toimiiko mittariston avoimien ovien valo järkevästi. Ja ovien ei pidäkään mennä lukion kaukosäätimestä jos joku ovi ei ole kunnolla kiinni.

      • kvxjkl

        moi ovikytkin toimii niin kuin pitää.....kaukosäätimestä kun yrittää laittaa kiinni tai avata ovia kuskin ovin "salpa"värähtää muttei mene kiinni tai aukea


      • takkari

        Avensiksessa ei ole "vanhanaikaista" tappia. Onko enää missään nykyautossa?


    • aveverso04

      En tarkoita ovessa olevaa 'nappia' vaan auton rungossa olevaa katkaisinta. Tarkista se katkaisin joka ovesta. Mulla ainakin tekee niin että välillä ei aukea vasen takaovi lukosta vaikka muut ovet aukeavat. Onneksi menevät kuitenkin lukkoon. Olen päätellyt että sen täytyy liittyä ovikatkaisimiin. Ongelma esiintyy vain kovilla pakkasilla joten en ole sille mitään tehnyt.

    • auto

      Selvisikö vian syy koskaan? Omassa avensis versossa -03 ilmeni täysin sama vika näin keskellä kesää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe