Windows Defender - taas nolla pistettä testissä

fdsafdsa

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevonpaskaa koko "testi". Defender = MSE on kyllä aivan surkea virustorjuntaohjelma mutta niin on KAIKKI muutkin, maksulliset ja "ilmaiset". Mikään ei tunnista kuin korkeintaan sen 20-30% uusista haittaohjelmista.

      Tuon artikkelin kirjoittajakin on idiootti: "...ilmaisen tietoturvaratkaisun, kuten Avastin."

      Avast EI ole ilmainen vaan rampautettu shareware maksullisesta avastista.

      • niii-i

        eihän tuo testi toimi kuin iranissa.


      • ei_tee_mitään

        Aika monessa testissä mse on ollut viimeinen, eli asia on harvinaisen selvä.


      • trollaat_paskaa

        Avast on ilmainen. Minä en ainakaan ole siitä maksanut ja löysi viruksen, vaikka koneella oli MSE, että silleen...


      • trollaat_paskaa kirjoitti:

        Avast on ilmainen. Minä en ainakaan ole siitä maksanut ja löysi viruksen, vaikka koneella oli MSE, että silleen...

        On shareware ohjelma joka mainostaa sitä maksullista versiota.


      • win_on_shareware
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        On shareware ohjelma joka mainostaa sitä maksullista versiota.

        Olet niin tumpelo että et osaa käyttää ja poistaa ilmoituksia. Mainostaahan microsoftkin aina omaa uudempaa windowsia.


      • Ei-mainosta
        win_on_shareware kirjoitti:

        Olet niin tumpelo että et osaa käyttää ja poistaa ilmoituksia. Mainostaahan microsoftkin aina omaa uudempaa windowsia.

        Ei minun Windows mainosta uutta Windowsia ellen itse klikkaa sitä lisää ominaisuuksia kohtaa.

        Avast on turha ja raskas ohjelmisto.


      • tyhmät_kärsii
        Ei-mainosta kirjoitti:

        Ei minun Windows mainosta uutta Windowsia ellen itse klikkaa sitä lisää ominaisuuksia kohtaa.

        Avast on turha ja raskas ohjelmisto.

        Turhan raskas? Sulla on turhan vanha ja tehoton tietokone. Hyvin kevyesti toimii vanhassa Vistassa. MSE on kyllä kevyt, mutta kun se ei tee mitään - ei löydä mitään...


    • dww

      Defender on ihan yhtä hyvä kuin muutkin, mutta sekään ei estä ihmisiä asentamasta haittaohjelmia koneelleen.

      Itse asiassa pahimmin saastuneet koneet löytyvät niiltä käyttäjiltä, jotka uskovat sokeasti johonkin F-securen tai Avastin tarjoamaan valheelliseen turvallisuuden tunteeseen.

      • lost_boys

        Mutua vai omakohtaista kokemusta?


      • dww
        lost_boys kirjoitti:

        Mutua vai omakohtaista kokemusta?

        Onhan noita (toisten) koneita joutunut putsailemaan. ;)


      • Suojaus

        Oli suojaus mikä tahansa, on haittaohjelmien asennus / lataus mahdollista. Maksullisen suojauksen tuoma hyöty on kuitenkin suht tuoreet virustunnisteet. On jo itsessään selvää että virukset ovat suojauksia edellä. Omakohtaisen kokemuksen perusteella luotan huomattavasti enemmän f secureen kuin avastiin.


      • winwinwin____--
        Suojaus kirjoitti:

        Oli suojaus mikä tahansa, on haittaohjelmien asennus / lataus mahdollista. Maksullisen suojauksen tuoma hyöty on kuitenkin suht tuoreet virustunnisteet. On jo itsessään selvää että virukset ovat suojauksia edellä. Omakohtaisen kokemuksen perusteella luotan huomattavasti enemmän f secureen kuin avastiin.

        Suomessakin liikkuu haittaohjelma, joka osaa sulkea virustorjunnan, joten....


    • Senveisujaveisaat

      Minulle tulee pisteistä mieleen Suomen euroviisumenestys. Testillä on yhtä paljon vaikutusta normaaliin elämään kuin sillä laulukilpailullakin..

      Jatkan edelleen Defenderin käyttöä, koska se on tähänkin asti riittänyt. Miksipä asentaa koneeseen kolmannen osapuolen haittaohjelmia vapaaehtoisesti, kun virallinen ohjelmakin tuntuu riittävän käytännössä ihan oikein?

      • Samoin. MSE on nyt asennettuna ja vaihtoehto on ei mitään jatkuvasti taustalla toimivaa virustorjuntaohjelmaa niin kuin XP koneessani oli asianlaita. Mikään ylimääräinen käyttöjärjestelmään kuulumaton shareware/ freemium/ maksullinen humpuuki "tietoturvaohjelma" ei tule kysymykseenkään.


      • nollaaaaaaa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Samoin. MSE on nyt asennettuna ja vaihtoehto on ei mitään jatkuvasti taustalla toimivaa virustorjuntaohjelmaa niin kuin XP koneessani oli asianlaita. Mikään ylimääräinen käyttöjärjestelmään kuulumaton shareware/ freemium/ maksullinen humpuuki "tietoturvaohjelma" ei tule kysymykseenkään.

        MSE on täyttä humpuukia. Ei siitä ole käytännössä mitään hyötyä.


      • ykköstääää
        nollaaaaaaa kirjoitti:

        MSE on täyttä humpuukia. Ei siitä ole käytännössä mitään hyötyä.

        On siitä hyötyä.


      • hyötyä_kenelle
        ykköstääää kirjoitti:

        On siitä hyötyä.

        Takaporttina oiva väline. Myös rikolliset kiittää MSE:n käyttämisestä.
        Kiinakin hylkäsi windowsin, koska sitä ei voi uusissa versioissa poistaa.


    • vdjnk

      Mielenkiintoista tuossa on myös kuinka paljon nuo ohjelmat hidastaa tietokoneen käyttöä.
      Defender keskimäärin 5 sekuntia
      Parhaimmat 0 sekuntia

      • dww

        Jos koneessa on F-secure, niin hyvin ehtii juoda kahvit sillä aikaa kun odottelee, että koneella voi tehdä mitään.


      • win_on_hidas

        Ei minulla Ubuntu-tietokonetta hidasta mikään, kun ei nämä paremmat tietokoneet tarvitse virustorjuntaa.


      • dfhtdfthdfuyh
        win_on_hidas kirjoitti:

        Ei minulla Ubuntu-tietokonetta hidasta mikään, kun ei nämä paremmat tietokoneet tarvitse virustorjuntaa.

        "Ruotsalainen tietoturvayhtiö Sophos haluaa oikoa monen linux-käyttäjän vääriä uskomuksia. Myös linuxissa tietoturvaan kannattaa suhtautua erittäin vakavasti.

        1. Linux on haavoittumaton ja viruksista vapaa. Mitä turvallinen itse asiassa tarkoittaa, kysyy Sophos. Vaikka linuxille ei olisi haittaohjelmia - ja niitäkin on löytynyt tuhansia - myös linuxilla voi päätyä vaikkapa phishing-sivustolle.

        2. Linuxille ei kirjoiteta viruksia, koska sen markkinaosuus on niin pieni. Tämä pitää paikkansa peruskäyttäjien työpöydillä, mutta esimerkiksi palvelimissa linuxin osuus on yli 40 prosenttia ja niissä haittaohjelmia on satojatuhansia.Älypuhelimissa linux-pohjaisella Androidilla on erittäin dominoiva rooli. Niissä on miljoonia haittaohjelmia.

        3. Linux-versioarkistoissa on vain turvallisia ohjelmia. Linux-päivitys tapahtuu lataamalla ohjelman uusi versio repositorystä eli versioarkistosta. Niiden luotettavuus kuitenkin riippuu arkiston ylläpitäjästä. Esimerkiksi java-arkistoa ei ylläpidä Oracle. Sophos muistuttaa, että ylläpitäjän turvallisuutta ei voi taata. Ja näin onkin linux-haittaohjelmia jeattu käyttäjille sadoin tuhansin!


      • sovellukset-uupuu
        win_on_hidas kirjoitti:

        Ei minulla Ubuntu-tietokonetta hidasta mikään, kun ei nämä paremmat tietokoneet tarvitse virustorjuntaa.

        Ubuntu ei ole tietokone ja vielä vähemmän tietokoneesta tulee monipuolinen tietokone jos siinä on Ubuntu.


      • nollaa_pukkaa
        dfhtdfthdfuyh kirjoitti:

        "Ruotsalainen tietoturvayhtiö Sophos haluaa oikoa monen linux-käyttäjän vääriä uskomuksia. Myös linuxissa tietoturvaan kannattaa suhtautua erittäin vakavasti.

        1. Linux on haavoittumaton ja viruksista vapaa. Mitä turvallinen itse asiassa tarkoittaa, kysyy Sophos. Vaikka linuxille ei olisi haittaohjelmia - ja niitäkin on löytynyt tuhansia - myös linuxilla voi päätyä vaikkapa phishing-sivustolle.

        2. Linuxille ei kirjoiteta viruksia, koska sen markkinaosuus on niin pieni. Tämä pitää paikkansa peruskäyttäjien työpöydillä, mutta esimerkiksi palvelimissa linuxin osuus on yli 40 prosenttia ja niissä haittaohjelmia on satojatuhansia.Älypuhelimissa linux-pohjaisella Androidilla on erittäin dominoiva rooli. Niissä on miljoonia haittaohjelmia.

        3. Linux-versioarkistoissa on vain turvallisia ohjelmia. Linux-päivitys tapahtuu lataamalla ohjelman uusi versio repositorystä eli versioarkistosta. Niiden luotettavuus kuitenkin riippuu arkiston ylläpitäjästä. Esimerkiksi java-arkistoa ei ylläpidä Oracle. Sophos muistuttaa, että ylläpitäjän turvallisuutta ei voi taata. Ja näin onkin linux-haittaohjelmia jeattu käyttäjille sadoin tuhansin!

        Missä on se ensimmäinen haittaohjelma Ubuntuun? Ubuntu voitti turvallisuudessa mm. kaikki windowsit ja on tutkitusti turvallisin käyttöjärjestelmä.


      • fdsafdsa
        dww kirjoitti:

        Jos koneessa on F-secure, niin hyvin ehtii juoda kahvit sillä aikaa kun odottelee, että koneella voi tehdä mitään.

        "Jos koneessa on F-secure, niin hyvin ehtii juoda kahvit sillä aikaa kun odottelee..."

        Minulla on F-secure ja kone toimii kyllä varsin nopeasti. Pitääkö siitä enginen vaihdosta kulua vielä toinen vuosikymmen, että väitteet F-securen hitaudesta häipyvät?

        Testeissä muuten F-secure on esimerkiksi selvästi Avastia nopeampi - et tainnut tietää?


    • rahat_pois_tyhmiltä

      Tässä se microsoftin laatu nähdään. Koodataan vaan jotain hienolta tuntuvaa, mutta todellinen käyttötarkoitus on täysin unohdettu. Samanlaista illuusiota on koko windows... Pääasia että saadaan vaan kuluttajaa höynäytettyä, jotta firma tekee tulosta.
      Onneksi on aina tarjolla parempia vaihtoehtoja...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe