Navionixeistä kysymys

niksejä

Navionicseja on myytävänä erilaisia tableteille ja plottereillekin, ovatko Google Playstä tabletille ostettavat kartat samoja kuin plottereille myytävät? Minkälainen sitten on tuo ilmainen Navionics? Muistelen, joskus ennen olis ollut myytävänä Anroidille koko maailmankin kattava kartasto?

9

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmainen ei ole oikeasti ilmainen, vaan sen kautta voi ostaa tarvitsemansa kartat.

      • Testaukseen

        Ilmaisen sanotaan olevan kännyköille, jotta voi kokeilla ennen ostamista toimiiko ohjelma puhelimessa. Eikö tableteille ole ilmaista versiota?


    • Antilla-36

      Ihan samalta näyttää tuo materiaali B&G:n plotterissa ja Samsungin tabletissa. Tablettiin tuo kartta-aineisto vielä päivittyy automaattisesti, kun plotterin korttiin pitää erikseen ladata ja vielä maksaakin Tablettiin saat 40€ koko Euroopan merikartat ja plotteriin Itämeren Suomen järvineen vähän alle 300€. En tosiaan ole huomannut karttamateriaalissa mitään eroa.

      • tolloksi

        Neljänkympin Euroopan karttoihin luvataan päivitykset vuodeksi. Olen ymmärtänyt että Navionics tallentaa tabletille kerrallaan vain pienen osa-alueen kartastosta, tarkoittaako se sitä vuoden kuluttua pitää maksaa uudestaan?


      • seppomartti
        tolloksi kirjoitti:

        Neljänkympin Euroopan karttoihin luvataan päivitykset vuodeksi. Olen ymmärtänyt että Navionics tallentaa tabletille kerrallaan vain pienen osa-alueen kartastosta, tarkoittaako se sitä vuoden kuluttua pitää maksaa uudestaan?

        Eurooppa HD maksoi 2011 muistaakseni 50€ . Olen ladannut tarvittavat maat kahteen iPadiin, päivitellyt ja käyttänyt neljä sesonkia ilman lisämaksuja. Ei olisi voinut olla halvempaa. Jos tulee vuosimsksu niin sitten rahastus tehostuu.


      • Hyviäonmolemmat
        seppomartti kirjoitti:

        Eurooppa HD maksoi 2011 muistaakseni 50€ . Olen ladannut tarvittavat maat kahteen iPadiin, päivitellyt ja käyttänyt neljä sesonkia ilman lisämaksuja. Ei olisi voinut olla halvempaa. Jos tulee vuosimsksu niin sitten rahastus tehostuu.

        Hinnoittelu lienee muuttunut tuon jälkeen. Hinnat löytyy netistä. Karttojen perusmateriaali lienee sama plotterissa ja pädeissä. Molemmilla pystyy navigoimaan oikein hyvin. Kokemusta on plotterin lisäksi ipadista, Xperiasta ja Galaxystä. Puhelimella ei oikeasti pysty navigoimaan, pädillä kyllä jos vedenkestävyys riittää. Ja pädi toimii varalaitteena sekä reitinsuunnittelussa erinomaisesti. Varalaitteena testattiinkin, kun plotteri pimeni huonossa näkyvyydestä matalan kapean väylän keskellä. Vaimo istui sateensuojassa kajuutan portailla ja huusi suuntia ja viittoja plotterista. Ilman pohjakosketuksia päästiin huonossa kelissä perille tälläkin tavoin, vaikka näkyvyys oli onneton.


      • NavionicsHD

        Europe edelleen viidenkympin hinnoissa. US&Canada 54,99 samoin Caribia...


    • Novionics_Silver

      Käsittääkseni Navionics HD:n tablettikartat vastaavat lähinnä plottereiden Navionics Silver -kartastoa.

      • Fiskarikuski

        Käsityksesi edellä on valitettavasti väärässä tässä asiassa, tablettiappsin kartat ovat Navionics Gold kartastolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe