Elikkä kuten otsikko jo kertoikin niin minun samsung tv:n virtajohto on kärsinyt kissan riehumisen yhteydessä.se ei pysy enää kunnolla kiinni ja ruudussa pätkii kuva siitä johtuen.Mietin että myydäänkö jossain telkkariin virtajohtoja että joskos vaihtaisin siihen uuden piuhan.Nimittäin olen itse etsinyt netistä ja en vain ole löytänyt enkä edes tiedä että kelpaako siihen esim.läppärin virtapiuhat tai vastaavat..auttakaa ihmistä hädässä :'D en tahtoisi ostaa uutta telkkaria kun sellaiseen ei ole edes varaa
samsung tv: virtajohto
6
5190
Vastaukset
- NoProblem
Kyllähän verkkovirtaliitäntäjohdot ovat standardikamaa. Otat entisen mukaan ja marssit johonkin sähkö- kodinkone- tai halpamarkettiliikkeeseen.
Jos sulla on erillinen verkkomuuntaja ja TV:hen menee pienjännite verkkomuuntajasta, niin ne DC- (tasavirta)liittimet voi olla hieman erilaisia, mutta esim http://www.partco.fi/ verkkokaupasta löytyy sopiva liitin.- niinvissiin
Tuollainen maadoitettu irroitettava verkkokaapeli on standardikamaa. Tetokoneessa tai näytössä on ihan samanlainen. Pitää vain tutkia, onko kulmamallinen vai suora pistoke parempi. Pituuksissakin on heittoa.
- jännitteentarkentaja
"Jos sulla on erillinen verkkomuuntaja ja TV:hen menee pienjännite verkkomuuntajasta,"
Tarkoittanet kuitenkin pienoisjännitettä..? Ei, ne eivät ole yksi ja sama asia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pienoisjännite
"Pienoisjännitteellä (vanhempi nimitys suojajännite) tarkoitetaan tasajännitettä (DC) 120 V:hen asti ja vaihtojännitettä (AC) 50 V:hen asti. Pienoisjännitteisiä sähkölaitteita saa rakentaa, korjata ja asentaa ilman sähköalan virallista koulutusta. Pienoisjännite tunnetaan määräyksissä ja standardeissa nimellä ELV (Extra Low Voltage)."
- vaikeasanoa
Jos aloittaja tosiaan tarkoittaakin virtapiuhalla varsinaista virtalähdettä, siis hakkuripoweria, jossa on kiinteä toisiojohto tietynmallisella DC-plugilla varustettuna ja vielä oikealla lähtöjännitteelläkin ja lähtövirralla ?Vain siinä tapauksessa voi olla jotain vaikeutta sen hankinnassa. Pienemmissä Samsungeissa esim. 22-tuumaisessa toisinaan niitä näkee vaikka 14-volttisena ja eksoottisella pienipiikkisellä DC-plugilla.
- viisastumaanpäin
Tuo on totta. Siksi pitäisikin aina yksilöidä asia tarkemmin, jos täällä jotain kysyy, Pitäisi ainakin mainita tv:n tyyppi takakannesta, että ihmnisetkin tietäisivät, mistä on kysymys.
Jos oletetaan että kysyjä tarkoittaa tavallista verkkosähköjohtoa jossa on pistotulppa ja toisessa päässä liitin joka tökätään tv:n takaseinään. On vaikea kuvitella että johto menisi sellaiseen kuntoon että liitin ei pysy tv:ssä kiinni vaan tippuu yhtenään pois.
Voi olla että se liitin tv:ssä on jotenkin irronnut juotoksistaan ja aiheuttaa huonoa kosketusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181