Mietin omaa katkeruutta ja aloin miettimään mistä ihmiset ovat katkeria? Itse olen katkera nuoruuteni tuntemille ihmisille ja vanhoille ystäville koska moni teki kusiset.
Mistä olette katkeria?
19
127
Vastaukset
- ahneelämälle
En mistään.
Olen mielettömän onnellinen että saan elää!
Olen saanut valtavan lahjan, elämän. Olen ollut vakavasti sairas, ja kaksi kertaa ollaan jo oltu valmistautuneita siihen,että enää en nouse. Mutta kaksi kerta ihme on tapahtunut ja tässä olen! Ja kaiken lisäksi toipumaan päïn. En toden näköisesti koskaan täysin parane, mutta voin elää vielä pitkän elämän kun pidän itsestäni huolta.
En voi olla katkera mistaän. Ei minulla (eikä sinulla eikä kenelläkään) ole varaa tuhlata tätä ainutta elämäänsä katkeruuden myrkyssä! Mitä se auttaa? Tuoko se mielihyvää? Ehkä kieroutunutta sairasta mielihyvää itsesäälissä rypien?
Minullakin olisi syitä olla katkera jos haluaisin. Voi kyllä! Mutta ei ole aikaa eikä varaa siihen. Elämä on lahja ja kaunis sellainen. Myös ne surulliset pahat asiatkin ovat kauniita omalla tavallaan. Se riippuu siitä miten ne haluaa katsoa! Minun mukini ei ole puolitäysi vaan kukkuroillaan!- maailmanrumin
"Elämä on lahja ja kaunis sellainen."
Ja paskat on, ainakaan tosi ruma nainen ei voi saada elämää ei mitään siitä koska ovet sulkeutuu joka ikisessä tilanteessa. Minnekään ei voi mennä kun tuijotetaan, haukutaan, nauretaan tai kauhistellaan. Mä en ole ole ainakaan onnellinen enkä kiitollinen. Vähän sama kuin katsoisi jotain elokuvaa ruudun takana, mutta itse ei pääse mukaan kokemaan yhtään mitään siitä.
Elämä on alusta asti vihannut mua eikä antanut mitään mulle eikä edes raottanut oveaan hetkesikään, että olisi saanut kokea jotainkaan inhimmillisiä kokemuksia mitä muut normaalit ihmiset on saaneet.
Koska elämä ei avannut mulle oveaan niin sellainen on helppo lopettaa mitä ei ole ollutkaan.
- justniinhyvin
En mistään. Olen kiitollinen että saan juoda aamuisin kahvini.
- mpöaqwe
En enää mistään ! nautin pienistä elämän iloista mitä päivään mahtuu paljon ... ja kesä tulee ... ja ehkä saa röitä ... ei kun töitä . Piparia vois saada hitusen enemmän . ugh olen puhunut !
- kenellekään
En ole katkera.
- blääh
Olen tosi katkera umpihullulle naapurille. On aiheuttanut vakavia asioita. En pääse tästä yli vaikka haluaisin.
- OnhanNäitä
Kusiset... olen hetkittäin hieman katkera joillekin kaukaisille menneisyyden ihmisille. Oikeastaan se on sitä, että olen antanut käyttää itseäni hyväksi (kyse ei seksistä vaan laajemmin) ja he ovat itsekkyyttään ja itseriittoisuuttaan tehneet niin, esittäen ja ehkä luullen itsekin tekevänsä minulle "hyvää", onhan se heidän oma hyvänsä. Sellainen ihmisten itsekkyys, mikä ei heidän omasta mielestään ole itsekkyyttä... koska ihmiset näkevät vain oman itsensä.
- OnhanNäitä
Sitten olen todella katkera ihmisille, joiden tyyli sosiaalisissa suhteissa on levitellä ihmisistä perätöntä paskaa ja panetella ympäriinsä ja hihitellä tyytyväisinä/vajaamielisinä. Jotkut sellaiset ilmeisesti vieläkin kuvittelevat, että olemme ylimpiä ystäviä... eivätpähän ainakaan tiedä, mitä heistä todellisuudessa ajatellaan.
- Joukossatyhmyystiivistyy
Katkeruus ei kannata, se vain kuluttaa voimavaroja. Täytyy lakata elämästä toisten silmien läpi ja todeta kuin pohojalaanen, jotta minoon meiltä ja muut on meirän krannista. Jos muut on idiootteja, se on heidän ongelmansa. He vain osoittavat henkisen alamittaisuutensa sorsimalla toisia. Valitettavasti se on tauti, josta monet eivät parane koskaan.
- Katkerabiatsi
Olen katkera koska
a) Lapsena ei mennyt nallekarkit tasan. Muiden äitien viedessä lapsia linnanmäelle itse hoidin 3 sisarusta, tein ruokaa mistä irti sai ja hain mutsin baarista toivoen, ettei tänään päälle kävisi. Lisäksi äidin miesystävät oli liian tuttavallisia 11-14 vuotiaille joten kyllä. Olen katkera.
b) isän kuoli syliini. Olin yläasteella. Olen katkera
c) Isän kuolema jätti perintötontin. Tontti on täysin arvoton verrattuna muihin ympärillä oleviin tontteihin johtuen siitä, että viimeinen kantatilan rakennusoikeus meni vissiinkin jonkun sedän vajaan. Ei tätä kukaan edes osta. Maksan verot, maanmittaukset jne. kun muut sisarukset ei näihin osallistu, yksin hoidan, kuten olen tehnyt viimeiset 15 vuotta. Kyllä, olen katkera.
d) Ero vei talon ja kaikki säästöt. Kyllä, olen katkera
e) Miehen äiti toi miehelle touhutonnin tosta noin vain miehen ja äidin arvostellessa samalla omaa elämääni. Oma äiti taas makaa sairaalassa aivohalvauspotilaana, niinhän sitä sanotaan, että niin makaa kuin petaa. Olen ehkä liian kiltti, mutta arvatkaa kuka hoitaa? Kyllä, olen katkera.
f) Naisen tullessa raskaaksi (ehkäisystä huolimatta, mutta aborttia en tehnyt ja mies ehdottomasti halusi lapsen pitää) joutuu hän luopumaan rakastamastaan työstä ja hyvästä palkasta, elämästään ja harrastuksistaan, koska vuorotyö, lapsen hoito ja harrastukset ei käy yksi yhteen. Mies sensijaan porskuttaa edelleen vuorotöissä hyvällä palkalla, harrastuksissa, kavereiden kanssa ja ryyppäjäisissä. Nainen hoitaa sitten sen vauva-arjen toivoen edes hetken hengähdystaukoa ja miettii miten hoitaa arki, kun töihin on palattava. Mies armollisesti ehdotti, että "jos yhden illan viikossa hoidan, niin pääset vaikka salille", hoitais edes sen verran, että voisin käydä vaikkapa suihkussa..tai kaupassa itsekseni.. KYLLÄ OLEN VITUN KATKERA.- perkeleenkatkera
Oma äitini ei miettinyt hoitamisiani vaan jätti minut raa-asti yksi yöksi kotiin kun lähti baareihin miehiä iskeen. Minulla ei koskaan ole edes miestä ollut ei edes taloa eikä kyllä rahaakaan joten niistä en tiedä mitään, vaikka kovasti olen toivonut edes yhtäkään niistä.
Lapsuus oli kamala narsistisen, skitsofreenisen hullun yh-äidin kanssa ja asuimme luultavasti suomen kurjimmassa vuokratalossa jossa ei ollut lämmintä vettä eikä wc:tä eikä kunnollista lämmistystä. Äidin välillä saadessa raivokohtauksia olin pelosta sairas ja siksipä minusta kasvoikin pelokas sisäänpäin kääntynyt luuseri.
No näillä mennään. Katkera olen ja pysyn.
- hyttyin
Hyvä touhuviikko mökillä, sillä ympärivuoden asuttavalla on vienyt kiukun ja katkeruuden. Nukuttaakin hyvin öisin.
Voisiko parempaa aikaa pohjoisen asukas toivoa. Pimeän keskellä sitä valon aikaa toivottiin. Nyt se on täällä; kesä ja kärpäset. - on.elämän.ilta
Ei kai tästä katkera voi olla kun ikääntymisen. takia, johon liittyy kehittyvää dementiaa. Kaikki tilanhoitoon liittyvät asiat vain karkaavat käsistä.
Kumpikaan vävyistä ei halua tulla tähän kanssani asumaan, vaikka lakiosan saavatkin tästä pientilasta.
He haluavat vaan perintöosansa. Siinä se. Arvokaskin tila? Taajaman ulkopuolisten talojen ja tilojenkin käyvät markkinahinnat ovat romahtaneet.
Voisi sopiva ostaja yli satatonnia maksaakin, koska pieni metsä-ala on hyvin hoidettua puustoa.
Minä vaan hyydyn paikoilleni. Ei tästä osaa katkerakaan olla kun lähestyn 80 vuoden ikää.
Vaimoni menehtyi jo vuosia sitten vaikeaan sairauteen pian sairaalaan joutumisensa jälkeen.
Tänäänkin puuhailin niitä näitä muka kunnostellen, mutta aikaan en oikein mitään saanut. - kaikkikohdallaan
http://kaikkikohdallaanko.blogspot.fi/
Kuvaus kaiken vieneestä suhteesta. Kuvaus siitä, mitä oli olla toinen nainen. Epätoivoinen, mutta tavoitteellinen kuvaus eteenpäin menemisestä. - jgiytr576ys
En ole katkera, rakastan elämää, koska vaikka olen ruma ja lihava ja veloissa vielä vuosikausia väärien valintojeni takia, niin olen terve ja maailmassa on vielä vaikka kuinka paljon koettavaa. Mitä hyötyä katkeruudesta olisi? Jos olisin katkera ihmisille jotka ovat kohdelleet minua huonosti niin itsehän minä siitä vain kärsisin. eivät he varmasti ajattele minua joten miksi minäkään tuhlaisin energiaani heidän muistelemiseensa?
- NarisijanSyntipukki
Toi on kyllä ihan totta. Ihmiset, jotka ovat kusipäisimpiä ja jatkuvasti luonnevikaisimpia, sanoisinko kuluttavimpia ympäristölleen, hehän toimivat omasta mielestään aina oikein! On oikein syytellä! On väärin puolustautua, mutta siitä seuraa välittömästi uusi syytös! Niin tai näin, aina väärin päin!
Mitä hyötyä olla katkera jollekin, jolla on pari piuhaa liian vähän ja ne loputkin yleensä kireällä, solmussa tai epäkunnossa.
- pettymyksistäyliehkä
Olen katkera siitä, että puolisoni oli uskoton ja sivusuhteessa. Olen katkera erosta. Olen katkera epäoikeudenmukaisesta osituksesta, lasten hoidon kaatumisesta yksin minulle,perussairaudesta, Ex-puolison peliongelmasta ja hylkäämisestä. Rakastin puolisoani, muttei mikään työ tai hoiva ei saanut häntä pysymään ogelmista poissa. Elämä ei mennyt niin kuin haaveiltiin..
Onneksi on vielä työtä, lapset iloisia, katto päänpäällä. Ehkä elämä kantaa vaikkakin kovintoisen näköisenä kuin odotin/haaveilin. - asd3gr
"Mitä hyötyä olla katkera jollekin, jolla on pari piuhaa liian vähän ja ne loputkin yleensä kireällä, solmussa tai epäkunnossa."
Tämä on hyvä kysymys.
Miksi juuri Sinä olet raivokatkerana, hätätilan vallassa ja vain koska jossain muualla kaikki on tosi varmasti vikaa & shaissee tai ainakin huonommin.
Kerro ihmeessä ! - katkerasärö
Olen katkera miehelle. Useampi vuosi takaperin tutustuin ystäväpiirin kautta mieheen, josta muodotui hyvä ystävä ja ajallaan aloin pitämään hänestä todella. Ensimmäistä kertaa elämässäni hyväksyinkin läheisyyskammoisena, että toisesta välittäminen voi tapahtua ja se on ihan normaalia.
Katkeruuteni juontaa juurensa siitä kun tämä kyseinen mies hyvin tiedostaen tunteistani aloitti pelimiehen tavoin pyörittämään edessäni useita naisia. Arvatenkin ajan kanssa yhteydenotto jäi ja muistoksi pelko toisesta välittämisestä.
Kuitenkin kasvettuani ja päästyäni tästä draamasta ohi, törmään tähän mieheen muutaman vuoden jälkeen. Hän ryhtyy kertomaan tunteistaan ja kuinka hän haluaisi suhteen kanssani väittäen pitäneen minusta alusta alkaen.
Olen liian katkera ja viisastunut jäämään tämän miehen lankaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768