Minulla on ollut n. kuukauden aikana näköhäiriöitä, joissa silmien räpäytyksen jälkeen ilmestyy isoja harmaita alueita, jotka tavallaa valuvat alas näkökenttää lopulta sitten kadoten. Näitä näköhäiriöitä tulee ehkä 5-10 kertaa päivässä - välillä on ollut parempia ja välillä huonompia päiviä. Tosin yskimisen tai aivastamisen jälkeen nämä häiriöt tulevat sellaisena ryppäänä, että harmaita länttejä ilmestyy hetken ajan tyyliin jokaisella räpsäytyksellä. Häiriöt näkyvät myös silmät kiinni ja niitä on molemmissa silmissä.
Voisiko tällainen liittyä lasiaisen irtaumaan? Onko siinä normaalia, että oireet pahenevat esim. juuri yskiessä? Minulla oli näköhäiriöiden alkaessa myös aivan muutaman kerran salamointia, jonka tiedän liittyvän lasiaisen irtaumaan, mutta nyt niitä ei ole ollut moneen viikkoon. Olen menossa asian vuoksi silmälääkärille, mutta sinne pääsy kestää, joten olisi mukava kuulla muiden kokemuksia mahdollisesti samanlaisesta oireilusta.
Näköhäiriöt pahenevat yskiessä
huononako
1
505
Vastaukset
- 0407
Nuo lasiaisen irtauman aiheuttamat "siimat" ja täplät voi yskimisen seurauksena (liikkeestä johtuen) siirtyä keskemmäs näkökenttää ja siksi hetkellisesti näet niitä enemmän.
Mutta mitä tarkoitat tuolla, että häiriöt näkyvät myös silmät kiinni? Tarkoitatko jotain varjostumaa silmät kiinni ollessa?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01003
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 195954
- 55752
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119672- 49562
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?14496- 49493
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 55465
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11450