Jag läste på svenska yle att vi kastar bort över 23kg mat per person och år.Sedan har vi människor som står i brödköer för att de inte har råd att köpa mat.
Hos mig blir det inte mycket att kasta bort,jag fryser ner om det blir mycket mat kvar och använder rester till någon ny maträtt.
Slöseri med mat.
upprörande
3
159
Vastaukset
- lagomärbäst
Nu till påsken hamstras det mat igen(som för flera veckor )inte att undra på att det måste kastas bort.
- svinnkampanj
Man borde åtminstone ha en inköpslista (vad man faktiskt behöver ) de här impulsköpen blir inte alltid använda till hundra procent.
- brödköer
svinnkampanj kirjoitti:
Man borde åtminstone ha en inköpslista (vad man faktiskt behöver ) de här impulsköpen blir inte alltid använda till hundra procent.
Med all mat som slängs,både privat och butiker kunde alla våra fattiga äta sig mätta.Ipraktiken fungerar det ju inte förstås.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850