bagin valo palaa. testerin mukaan syy turvavyönkiristimessä, mitä maksavat
Airbag valo palaa
11
12096
Vastaukset
- ööööööööööä
Tai sitten penkin alta johto irti
- eurojaläjä
Aika paljo maksavat jos joutuu uusimaan!
- V40T4
Tyyppivika Volvo V40 1996-2004 välillä. Tämä johtuu siitä että kuskin penkin alla oleva johtosarja on siitä paska että sinne johtosarjaan tulee kontaktihäiriö kun tarpeeksi usein ja nopeasti liikuttelet kuskin penkkiä edes ja taakse. Ongelma korjaantuu niin että juotat siihen johtosarjaan mielellään noin sentin pätkän lisäjohtoa. Akkukaapelit on hyvä irroittaa työn ajaksi. Sitten huoltoliikkeessä resetoidaan tuo airbag järjestelmä.
- VoiTullaKalliiksikin
Voi olla isompikin vika ja silloin puhutaan jo monista,monista sadoista €uroista !
- Captivated
Kannattaa vähän heilutella airbagin johtoja ja liitosta siellä penkin alla, niin tod. näköisesti valo sammuu. Siitä tuskin mitään vikakoodia tai nollausta tarvitse suorittaa, kun ei oikeaa vikaakaan ole, liitin vain temppuilee,,
- Ei_sammu_valo
Jos päälle menee, niin testerillä on sammutettava.
- hewa
Olen kutitelllut Volvoa V40 penkin alta, tilasin toisen turvavyön lukitseminkin hävittämöltä, sama jatkuu tässä ei ole kiristäjää. Olisiko kellään ollut vikaa mittari taulussa jotkut puhuu valolle menevässä ohuessa laatassa jonkinlainen hapettuma,kannaitaisiko sulakerasiallakin irrotella liittimiä ja sähköspayta perään?Valo sammuu kyllä sekunniksi mutta,luo sen jälkeen jälleen loistettaan. Jotkut on kuulemma tehnyt vastuksella ohituksen jolla valo kyllä sammuu halvin, konstihan tietysti onkin eipä enään palaisi?
- hewa
Jatkan vielä tästä SRS valon palamisesta voiko vika olla ratti kierukassa tai liittimissä,kun tuntuu oudolta testi ilmoittaa että ,vikaa olisi turvavyön päässä. Kokeilin jo toistakin ostamaani lukitsinta ja sama välähdys ja taas punaista kiillottaaa SRS. Tuli vain mieleeni kun en ole pyörittänyt rattia koko kierrosta kuin erittäin harvoin ,tässä joku aikasitten ahtaasta parkista lähtiessä pyöritin rattia ääriasennoista toiseen,pitääköhän katsoa senkin liittimet?
- kaipoika
Itselläni oli johto poikki muistaanseni (pelkääjän puolen penkin turvavyön lukon johto) muutama vuosi sitten. Keskusautohallissa korjattiin. Tänään aamulla valo taas syttyi. Pitää tsekata itse ensin
- Volvoilija
Mulla syttyi v40 -04 volvossa airbag valo kun siirsin apparin penkkiä eteenpäin kun laitoin muksun istuimen takapenkille. Oon käynyt heiluttelee penkin alla olevia liittimiä/johtoja, mutta valo vaan palaa. Vikakoodilukija ei ilmoita mitään virhekoodia.
Tilasin paremman testerin, millä voi tehdä vähän enemmän kun tällä motonetin parin kympin bluetooth testerillä. Kattoo jos sillä sais valon nollattua. - Anonyymi
Itsellä -01 vuoden S40:nen. Apparin penkkiä siirrettäessä airbagin valo on pari kertaa syttynyt. Vika on mitä luultavammin penkin alla olevien johtojen liittimissä (joiden kontakti on katkennut millisekunnin ajaksi ja lopputulema on airbagin valon syttyminen). Valo on nollattu liikkeessä, kontaktihäriö. Kuulemma vain "merkkiliikkeiden" skannereilla pystyy lukea ja nollata kyseistä srs-yksikköä. VÄÄRIN. Ainakin Autelin MD806 laitteella pääsee käsiksi srs-yksikköön ja saa nollattua valon. Laite maksaa nopeasti rahansa takaisin, jos vika on yhtään yleisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818