Jollei parempaa tekemistä
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1305943319905
Minusta tuli Johannes
38
<50
Vastaukset
Filippus
"Olet tosiasioita arvostava ihminen, joka pitää konkreettisista asioista. Opetuslapsijoukossa sinua arvostetaan järjestelmällisyytesi ja luotettavuutesi ansiosta"
En fuskannut kovinkaan paljoa.
H.Niin kävi mullakin, Johanna täällä. Kyä ny kelpaa, kun on rakastettu. Jo kauan kuolleen miehen, mutta mitäpä siitä.... Laittaisko loton vetämään? Kun ei ole onnea rakkaudessa, niin pelissä vois olla?
Peri-aatteessa tuossa testissä voi itse määritellä eli johdatella vastaukset ja siinä voi päätyä Johannekseksi, Juudakseksi, miksi vain. Itse heitin vastauksia lonkalta ja joihinkin kysymyksiin annoin "vääriä vastauksia" tahallani (rehellisessä testissä olisin vastannut toisin) että lopulta tuli tulos:
"Olet tärkein Jeesuksen opetuslapsista. Saat muut puolellesi innoittavilla puheillasi. Toisaalta olet joskus turhankin kiivas, ja välillä nyrkki heilahtaa helposti. Myös uskollisuutesi ja optimistinen luonteesi aiheuttaa ihastusta."
Elikkä Pietaria minusta ei saa tekemälläkään. Mutta tuo viimeinen lause kuvaa luonteeni piirteitä, pitkälle.Toisessa osiossa minusta tulikin Johannes. Puolet vastasin "rehellisesti".
"Olet yksi rakkaisimmista ja läheisimmistä opetuslapsista. Vaikka olet ryhmän nuorin, rohkeutesi, uskollisuutesi ja rikas mielikuvituksesi aiheuttavat muissa suurta ihailua. Saatat tosin olla välillä vähän omahyväinhen. Aterialla istut usein Jeesuksen oikealla puolella."olen.kirjautunut kirjoitti:
Peri-aatteessa tuossa testissä voi itse määritellä eli johdatella vastaukset ja siinä voi päätyä Johannekseksi, Juudakseksi, miksi vain. Itse heitin vastauksia lonkalta ja joihinkin kysymyksiin annoin "vääriä vastauksia" tahallani (rehellisessä testissä olisin vastannut toisin) että lopulta tuli tulos:
"Olet tärkein Jeesuksen opetuslapsista. Saat muut puolellesi innoittavilla puheillasi. Toisaalta olet joskus turhankin kiivas, ja välillä nyrkki heilahtaa helposti. Myös uskollisuutesi ja optimistinen luonteesi aiheuttaa ihastusta."
Elikkä Pietaria minusta ei saa tekemälläkään. Mutta tuo viimeinen lause kuvaa luonteeni piirteitä, pitkälle.Miksi tehdä niitä testejä, jos ei aio olla vilpitön? Tai no, tässä nimenomaisessa testissä voin tajuta että haluaa testata tietämystään opetuslapsista. Mutta noin muuten, jos ei usko noihin, jos luulee tietävänsä lopputuloksen, onko tuossakaan sitten mitään itua?
Vähän niin kuin aloittais parisuhteen ja laittaisi haisevat sukat heti aamiaispöytään toisen puuron viereen.. "ei tää *ittu tuu toimimaan kuitenkaan..."- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Miksi tehdä niitä testejä, jos ei aio olla vilpitön? Tai no, tässä nimenomaisessa testissä voin tajuta että haluaa testata tietämystään opetuslapsista. Mutta noin muuten, jos ei usko noihin, jos luulee tietävänsä lopputuloksen, onko tuossakaan sitten mitään itua?
Vähän niin kuin aloittais parisuhteen ja laittaisi haisevat sukat heti aamiaispöytään toisen puuron viereen.. "ei tää *ittu tuu toimimaan kuitenkaan..."Huomenta hooämpee.äf
Joskus ajattelen, että miten ihmeessä sä pystyt lainaamaan mun sormiani, joilla naputtelet sun kommenttis. Aikani tätä pohtiessani, tulin tulokseen, että ehkä kuitenkin heiluttelet niitä omia sormias. Jotenkin vaan niin monen monituista kertaa kirjoitat presiis justiinsa niin, kuin minäkin olisin kirjottanut, vaikka pikkusen eri sanoilla.
Eli yhdyn vastaukseesi.
Mitä *ittua sitä ruveta tekemään jotakin testiä, jos puolet kysymyksistä vastaa toisin, kuin itse ajattelee.
Heh, viimeinen lauseesi nauratti kovasti. Lainasin sieltä yhen sanankin tehosteeksi omalle lauseelle.
- siilimuori
Minsuta leivottiin Andreas.
- siilimuori
lisään analyysin:
Olet yksi Jeesuksen läheisimmistä opetuslapsista Olit tavallinen kalastaja ennen kuin ryhdyit seuraamaan Jeesusta, mutta sen jälkeen kohosit ryhmässä merkittävään asemaan. Olet joukolle äärimmäisen tärkeä muun muassa vaatimattoman luonteesi ha organisointikykysi ansiosta. siilimuori kirjoitti:
lisään analyysin:
Olet yksi Jeesuksen läheisimmistä opetuslapsista Olit tavallinen kalastaja ennen kuin ryhdyit seuraamaan Jeesusta, mutta sen jälkeen kohosit ryhmässä merkittävään asemaan. Olet joukolle äärimmäisen tärkeä muun muassa vaatimattoman luonteesi ha organisointikykysi ansiosta.Minäkin olen Andreas.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
lisään analyysin:
Olet yksi Jeesuksen läheisimmistä opetuslapsista Olit tavallinen kalastaja ennen kuin ryhdyit seuraamaan Jeesusta, mutta sen jälkeen kohosit ryhmässä merkittävään asemaan. Olet joukolle äärimmäisen tärkeä muun muassa vaatimattoman luonteesi ha organisointikykysi ansiosta.Olisitko halunnut kalastajan vaimoksi :)
Jaakopin paini ei tullu jaakoppia joten arpaoi minut Johanneksi. - siilimuori
Anceli kirjoitti:
Minäkin olen Andreas.
Oikeastaan tuntuu aika hyvältä olla Andreas, ihan omalta :).
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Olisitko halunnut kalastajan vaimoksi :)
Jaakopin paini ei tullu jaakoppia joten arpaoi minut Johanneksi.Ehkä, mikä ettei kalastajakin. Ehkä joskus seuravassa elämässä sitten :).
siilimuori kirjoitti:
Oikeastaan tuntuu aika hyvältä olla Andreas, ihan omalta :).
Sanopa muuta, tavallinen ja vaatimaton ovat hyviä ominaisuuksia. :)
- Heikunkeikku
Jaakob "ukkosenpoika"
Toi testihän luki mua ku avointa kirjaa.
"Olet hieman oikukas luonne, josta ei aina pääse oikein perille. Kiistämättä olet taitava ihmistuntija ja sinua on siunattu puheenlahjalla. Olet myös rohkea, ja tiettävästi opetuslapsista ensimmäinen, joka kohtasi marttyyrikuoleman."
Noh, mitäs sanotta. Ei paha, ei paha. Niinku nyt toiki, että oon oikukas. Ittekin sitä aina epäillyt ja nyt se tuli todistetuksi testin avulla. Oi kiitos testi, kiitos paljon.
Ihmistuntija oon aina sanonut olevani. Melkein luen ihmisen ajatuksetkin vain kahtomalla niitten naamailmeitä ja seisoma-asentoja ja käsien elelehtimisiä. No en ihan satasella ajatuksia lue pelkkien eleitten katsomisella, mutta jos siihen liitetään ihmisen muutamia lauseita, niin sitten jo melekeen voisin sanoa sen ihmisen puheen loppuosan, että näin tälleen se meinaa sanoa.
Puhelahjat ja rohkeus. Ne tuli niikun bonuksena. Kyllä kelepaa, ei oo pahoja piirteitä mun mielestä.
Eli Jaakob oon mielelläni."Heikunkeikku"
Onneksi laitoit kopion saamastasi vastauksesta.
Se tekee sinusta paljon uskottavamman kuin monista toisista.
Muista kuitenkin Jessen sanat:
Minä olen Jesse.
Älkää laverrelko sanojani koskaan liian laveasti.
Jos niin teette, menetätte uskottavuutenne.
H.No, hunksz se siihen väliin ehti, kun testiä tein. Heikulle piti sanomani, että täällä toinen Jaakob. Ilmankos pidän kirjoituksistasi.
- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Onneksi laitoit kopion saamastasi vastauksesta.
Se tekee sinusta paljon uskottavamman kuin monista toisista.
Muista kuitenkin Jessen sanat:
Minä olen Jesse.
Älkää laverrelko sanojani koskaan liian laveasti.
Jos niin teette, menetätte uskottavuutenne.
H.Veljeni Filippus, ällös kadehdi. Tahtoisit sinullakin olevan näitä minulle suotuja piirteitä ja nyt alat vetämään Jesset ja kaikki kuvioihin mukaan. Lapsellista.
Minä en menetä koskaan, ikinä koskaan uskottavuutta. Jos olisin teennäisen uskottava, vain pikkuruisesti uskottava, mutta Yrittäisin mahottomasti vaan olla olevinaan muka uskottava vaikken olisikaan, niin asia olisi vallan toinen. Laveus rapajuttaisi uskottavuuden kuoren veks ja kohta tai melko kohta olisin alastomana omine epäuskottavuuksieni kaa. Mutta ei. Ei niin. Minulla kun ei ole yhtään tehtyä Ylimääräistä teeskenneltyä uskottavuusviittaa niskassa, jotka rapajais pois. Ehei.
Olen uskottava, koska olen uskottava. Usko. Nytkin kirjoitan näin laveasti, vartavasten sinulle, joka kiellät lavertelemasta, kateellisena tietysti :) , ja kuten huomaat, ei uskottavuuteni laisinkaan tästä ohene, edes meinaa oheta, verrattuna vaikka jos olisin kirjoittanut vain aniharvalla, parilla, ehkä kolmella tahi neljällä sanaparilla.
Eli hyvä Filippus, joka olet tosiasioita arvostava, jätä kadepuheet pois ja ole onnellinen veljestäs. Heikunkeikku kirjoitti:
Veljeni Filippus, ällös kadehdi. Tahtoisit sinullakin olevan näitä minulle suotuja piirteitä ja nyt alat vetämään Jesset ja kaikki kuvioihin mukaan. Lapsellista.
Minä en menetä koskaan, ikinä koskaan uskottavuutta. Jos olisin teennäisen uskottava, vain pikkuruisesti uskottava, mutta Yrittäisin mahottomasti vaan olla olevinaan muka uskottava vaikken olisikaan, niin asia olisi vallan toinen. Laveus rapajuttaisi uskottavuuden kuoren veks ja kohta tai melko kohta olisin alastomana omine epäuskottavuuksieni kaa. Mutta ei. Ei niin. Minulla kun ei ole yhtään tehtyä Ylimääräistä teeskenneltyä uskottavuusviittaa niskassa, jotka rapajais pois. Ehei.
Olen uskottava, koska olen uskottava. Usko. Nytkin kirjoitan näin laveasti, vartavasten sinulle, joka kiellät lavertelemasta, kateellisena tietysti :) , ja kuten huomaat, ei uskottavuuteni laisinkaan tästä ohene, edes meinaa oheta, verrattuna vaikka jos olisin kirjoittanut vain aniharvalla, parilla, ehkä kolmella tahi neljällä sanaparilla.
Eli hyvä Filippus, joka olet tosiasioita arvostava, jätä kadepuheet pois ja ole onnellinen veljestäs."Heikunkeikku"
Ehkäpä Jesse ei kuulu tällaiseen aloitukseen...
Muistutan kuitenkin mitä hän minulle kerran kertoi:
Lipsahti yhdelle vanhalle miehelle.
Sanoin toivovani että isäni sanat muuttuisivat eläviksi.
Niin eikö peekele! Alkoi ihminen runoilla kaiken-laisia typeryyksiä.
Kirkonkin penteleet perustivat.
H.- eppu2
Heikku
Tuo Jaakob minullekin tuli. Tuo oikukkuus on jo muuttunut sellaiseksi tasaiseksi mutinaksi.
Lapsena sitä varmaan olin, kun riehaannuin, niin sisareni nimitti minua, ´´pilttari.´´ En tosin tiedä keksikö hän sen itse vai merkitseekö se oikeasti mitään.
Liekö tuosta ´´Jaakobista´´ johtuen, että tykkään teksteistäsi.
No, noin yleisesti ottaen, ihmisen luonnon piirteetkin muuttuvat elämän mittaisella matkalla.
Jotkut pehmenee ja jotkut terävöityy. Sisäinen katse avartuu. Useimmilla. - Heikunkeikku
eppu2 kirjoitti:
Heikku
Tuo Jaakob minullekin tuli. Tuo oikukkuus on jo muuttunut sellaiseksi tasaiseksi mutinaksi.
Lapsena sitä varmaan olin, kun riehaannuin, niin sisareni nimitti minua, ´´pilttari.´´ En tosin tiedä keksikö hän sen itse vai merkitseekö se oikeasti mitään.
Liekö tuosta ´´Jaakobista´´ johtuen, että tykkään teksteistäsi.
No, noin yleisesti ottaen, ihmisen luonnon piirteetkin muuttuvat elämän mittaisella matkalla.
Jotkut pehmenee ja jotkut terävöityy. Sisäinen katse avartuu. Useimmilla.Kivaa, että on muitakin Jaakobeja. Kristiinakakskytäkolmekin kirjoitti olevansa Jaakob.
Toisaaltaan vaarana VOI, kenties mahdollisesti, olla semmonen juttu, että kun Jaakobin luonneanalyysi oli aika mainion mieltä mairitteleva, niin jotkut saattanevat "varastaa" Jakobin. Sanovat vaan, että joo mää oon Jakob, vaikkei olekaan.
Jos iltaan mennessä on tullut paljon Jakobeja, niin sen sitte tietää, ettei kaikki ole rehellisiä. :)))
Oikukkuus nyt ei niin maarittelevalta tuntunut lukea, sen kyllä myönnän, mutta toisaaltaan ihan lammasmainen rauhallisuus ilman minkäänmoisia oikkuja, tuntuisi jotenkin lällyltää, enkä toki ilahtuisi jos minua kutsuttaisiin lampaaksi.
Nykyään en pahemmin ole oikukas. Oikukkuus tarvitsee vastapuolen, jolle oikkuilla. Ei sitä ittekseen yksin ittelle oikuttele. Lapsilleni ja kavereille en voi oikutella. Tarttis olla joku kumppani, jolle pikku oikkujaan nakkelisi:) - jospa.sitten
Minäkin olisin Jaakob testin mukaan.
- ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Kivaa, että on muitakin Jaakobeja. Kristiinakakskytäkolmekin kirjoitti olevansa Jaakob.
Toisaaltaan vaarana VOI, kenties mahdollisesti, olla semmonen juttu, että kun Jaakobin luonneanalyysi oli aika mainion mieltä mairitteleva, niin jotkut saattanevat "varastaa" Jakobin. Sanovat vaan, että joo mää oon Jakob, vaikkei olekaan.
Jos iltaan mennessä on tullut paljon Jakobeja, niin sen sitte tietää, ettei kaikki ole rehellisiä. :)))
Oikukkuus nyt ei niin maarittelevalta tuntunut lukea, sen kyllä myönnän, mutta toisaaltaan ihan lammasmainen rauhallisuus ilman minkäänmoisia oikkuja, tuntuisi jotenkin lällyltää, enkä toki ilahtuisi jos minua kutsuttaisiin lampaaksi.
Nykyään en pahemmin ole oikukas. Oikukkuus tarvitsee vastapuolen, jolle oikkuilla. Ei sitä ittekseen yksin ittelle oikuttele. Lapsilleni ja kavereille en voi oikutella. Tarttis olla joku kumppani, jolle pikku oikkujaan nakkelisi:)Ei mitään pelkoa, että haluaisin olla Jaakoppi. Ehei, ei minuun sopisi lähellekään tuo "Olet hieman oikukas luonne, josta ei aina pääse oikein perille." Minua lukee kuin avointa kirjaa.
Alan vähitellen laittamaan kyseenalaiseksi haluni olla kukaan noista kahdestatoista, koska en rehellisillä vastauksilla saanutkaan olla Tuomas vaan minusta tulikin Pietari:
""Olet tärkein Jeesuksen opetuslapsista. Saat muut puolellesi innoittavilla puheillasi. Toisaalta olet joskus turhankin kiivas, ja välillä nyrkki heilahtaa helposti. Myös uskollisuutesi ja optimistinen luonteesi aiheuttaa ihastusta."" Ihan niinkuin minä olisin kiivas tai äkkipikainen, höh! - jospa.sitten
jospa.sitten kirjoitti:
Minäkin olisin Jaakob testin mukaan.
Ihan oikeasti minullekin tuli Jaakob, en vaan saanut sitä tekstiä kopioiduksi, (mikä lie ollutkin, ei ottanut mukaan sitten millään). Hyvä että toisilla onnistui.
Lapsena oli hiljainen hissukka, vaikka äiti väitti minussa olevan "pippuria". - Heikunkeikku
jospa.sitten kirjoitti:
Ihan oikeasti minullekin tuli Jaakob, en vaan saanut sitä tekstiä kopioiduksi, (mikä lie ollutkin, ei ottanut mukaan sitten millään). Hyvä että toisilla onnistui.
Lapsena oli hiljainen hissukka, vaikka äiti väitti minussa olevan "pippuria".Jospa sitten uskon jospa.sittentä:)
Minä kun luulin, että kaikki väkiste tahtoisivat olla Jaakobeja, mutta ehei tuolla ykski kirjoitti, ettei oo mitään pelkoa, että haluaisi olla Jaakob. Ja moni on niin niin niin tyytyväisiä omille tuloksilleen, että uskottava se on, ettei Jaakob ole se halutuin mies.
Mutta minä oon ihan tyytyväinen, munana (ei pääsiäis-) on kiva olla :)
- ent.siivoojaparka
Epäilevä Tuomas
"Olet tärkeimpiä opetuslapsia. Sinulla on terävä ja analyyttinen mieli ja haluat todisteet asioista. Olet luonteeltasi hieman pessimistinen, mutta pahan paikan tullessa yksi rohkeimmista. Selviydyt epäilyksistäsi voittajana, ja rohkaiset esimerkilläsi myös muita. Tykkäämällä HS Kulttuurista saat päivääsi puheenaiheita ja elämääsi ajatuksia."
Nappiin meni heti ensimmäisellä kerralla. Pitää kyllä myöntää, että fuskasin alusta saakka, koska olin päättänyt olla Tuomas ja tiesin hänen olevan epäilevä. Koko testin ajan vastasin niinkuin olisin olettanut hänen vastaavan. - Viatonsivullinen
Minä olen Andreas, ensin valittu. Vaatimaton kalastaja, organisointikyky hyvä.
Ryhmässä tärkeä, muuten myös työpaikalla olin. En ollut äänekäs mutta
mielipiteeni haluttiin kuulla. Tutulta tuntuu.- Viatonsivullinen
Analyysi on. ( Andreas)
Olet yksi Jeesuksen läheisimmistä opetuslapsista. Olit tavallinen kalastaja ennen kun ryhdyit seuraamaan Jeesusta, mutta sen jälkeen kohosit ryhmässä merkittävään asemaan. Olet joukolle äärimmäisen tärkeä muunmuassa vaatimattoman luonteesi ja organisointikykysi ansiosta.
Koen kyllä omakseni. - mimmimum-mi
Liityn Andreasten joukkoon...en ole montaa (3-5 ) kalaa kalastanut...enkä matoja koukkuun laittanut....mutta tuntuu oikealta tämä analyysi...
- juutassentään
Olen Juudas mutta kiellän sen kolmasti.
- eppu2
Aivan, harmitonta ajankuluahan nämä tällaiset testit ovat. Mutta mikäpä siinä.
Ihminen on niin monisäikeinen olento, ettei tätä miljardien joukkoa oikein saa mahtumaan 12:sta
lokeroon.
Tämän-kaltaisista testeistä puuttuu analyyttisyys.
Niihin on jätetty ainoastaan rakenne, joka antaa tyhmille useimmiten halutun
vastauksen vastauksistaan riippumatta.
Viisaille se antaa mahdollisuuden vastata siten, että loppu-tulos on haluttu.
Siksi tällaisista kyselyistä tulee niin ihana hömppä-kokoelma.
H.- myösminä
Eiköhän tuon kaikki tajunneet, tämä on huumoriketju.
myösminä kirjoitti:
Eiköhän tuon kaikki tajunneet, tämä on huumoriketju.
"myösminä"
Hömppä ei ole huumoria.
Hömppä on tahatonta naurettavuutta.
Tyhmän ihmisen luomaa kuvitelmaa itsestään...tällä aloituksella/kommentilla olen hauska, enkö olekin?
Olenhan...
H.- gyujhg
Näin on, asillisuutensa puolesta tässä ketjussa ei löydy montaa, ajankuluksi jos ei tähellisempää.
- munmielestä
hunksz kirjoitti:
"myösminä"
Hömppä ei ole huumoria.
Hömppä on tahatonta naurettavuutta.
Tyhmän ihmisen luomaa kuvitelmaa itsestään...tällä aloituksella/kommentilla olen hauska, enkö olekin?
Olenhan...
H.Et ole hauska vaan naurettava narisija.
munmielestä kirjoitti:
Et ole hauska vaan naurettava narisija.
"munmielestä"
En minä itsestäni kirjoittanut.
Vaan kuvitteelisen idiootin kysymässä itseltään.
Miksi henkilö-kohtaisuus minulle?
H.
- de-meter
Epäilevä tuomas olen aina ollut. Se tuli testituloksenakin. Epäilen minä kyllä tuota testiäkin:
väkisin väännetty, ennalta arvattava..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa343370Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202282Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1331913Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus121382Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631177Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501032- 471004
- 55841
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33783- 70772