Mua on alkanut mietityttää että onko muita jotka eivät ikinä ole opiskelleet ruotsia. Meillä se oli aikoinaan valintaisena.
ruotsi valintaisena
4
81
Vastaukset
- muistan.vielä.itse
Yli 50-vuotiaiden joukossa on vaikka kuinka paljon niitä, jotka eivät koskaan saaneet koulussa opiskella ruotsia. Ruotsin opiskelu tuli kaikkien ulottuville vasta peruskoulun myötä 70-luvulla. Siihen asti ruotsi oli vain oppikoulua käyvien etuoikeus.
- ukkeli65
Mä siis kävin yläasteen 80 luvulla
- muistan.vielä.itse
Aika erikoista. Minä muistelen, että 80-luvulla kaikille opetettiin ruotsia yläasteella, jopa mukautetussa opetuksessa.
Mutta en ala kiistelemään asiasta. Olisi mielenkiintoista tietää, missä ruotsi oli valinnainen ja olitko yläasteella aivan 80-luvun alussa vai myöhemmin. - ukkeli65
Se oli sellanen pieni kyläkoulu hollolassa yläasteelle siirryin 84.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918