miks isoveljet on niin ärsyttäviä?

veljetonärsyttäviivälil

eli oon 11.v tyttö ja haluisin tietää et onks jollai kokemuksii siitä ku veljet ärsyttää. ittel on 6 vuotta vanhempi veli. mut haluisin tietää kokemuksii veljistä tai ihan vaa yleisesti sisaruksista.

7

980

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö01

      Minun veljeni on minua 3v. vanhempi. Minä muistan aina kuinka vihasin veljeäni nuorempana. Me tappelimme aina, välillä minä lensin seinään välillä hän. Muistan olleeni usein mustelmilla, samain tosin oli veljeni. Tappaluissamme rikoimme vaikka mitä, välillähalkesi pöytä, kaukosäädin... yms. Ja äiti vain koetti hillitä meitä tuloksetta.
      Nyt kuitenkin olen kiitollinen veljelleni. Olen 13-vuotta ja aina jos jotkut pojista päättää alkaa aukomaan päätään, voin kiittää veljeäni teidoidtani tappeluissa. Niissä minä en enää tunne edes kipua. Ja onhan veljeni minut joskus pelastanutkin, kun olen liian suuren vastuksen valinnu c: Ja nyt, tiedän aina voivani luottaa veljeeni, ja nautinkin tappeluistamme, vaikkakin emme enää ota niitä tosissamme.

    • Voivoivoivoi

      Veljeni 10 v vanhempi, sekä 3 v nuorempi veli että 7 v sisko. Nuorena tapeltiin nuorempieni kanssa. Nuorena katsoin siskoni olevan pentu mikä pentu. Vielä tänäänkin vaikka olemme yli 50 v . Kuitenkin kriisi tilanteissa vedimme yhtä veljien kanssa, siskoa lukuunottamatta. Tulevat tappelut ovat edessä.

    • 64564564

      Isoveljien rasittava luonne voi johtua esimerkiksi siitä, että kun aikoinaan synnyit, veljesi koki, että sai vanhemmiltaan vähemmän huomiota ja siksi kokee suhteenne jokseenkin kilpailullisena.

    • pikkusisko

      Toi on tuttua sisarusten välillä. Olis aika tekopyhää jos olis sisarukset jotka ei ikinä riitelit, ärsyttäis yms toista.
      Itselläni on lapsena ollut hyvät välit veljen kanssa, pelattu ja leikitti yms mitä yleensäkin. Mutta sitten kun isoveljeni tuli murrosikään niin välit tulehtui. Veli ärsytti jatkuvasti minua (taisin itsekkin häntä ärsyttää). Jos jotain veli sanoi minulle se oli pelkkää ärsyttämistä. Välillä sain nyrkistä selkään mutta veli sai käteensä kauheat raapimis jäljet minun kynsistäni.
      Välit parani kun ikää tuli veljelle. Kuskaamme toisiamme tarvittaessa paikasta toiseen autolla mitä en osannut ollenkaan kuvitella viisi vuotta sitten että näin tulee tapahtumaan ja että pystymme puhumaan niin kuin ihmiset yleensä puhuu toisilleen.
      Kyllä se sinun veljesi rauhoittuu kun ikää tulee. Anna veljellesi aikaa. Kysy suoraan mikä hänen mielestä sinun käytöksessä ärsyttää ja yritä parantaa tapojasi. Kerro myös mikä sinun mielestä ärsyttää hänessä ja jos hän voisi parantaa myös käytöstä.

    • Varförhatardusverige

      Juuh, itelläni oli niin että kun 4 vuotta vanhempi veljeni oli 16 tai nuorempi, koin hänet vain vittumaiseksi sitruunaperseeksi. Nykyyän kun itse olen 15 v ollaan huippuhyvis väleis ja jutellaan paljo Kaikest, auttaa mua ku pyydän. Eli nuorena sisarussuhteet on helvettiä, vanhempana huippua. Mutta olkaa aina kiitollisia sisaruksista jos ette siis vihaa heitä aina. Oman ystäväni veli kuoli kun hän oli 11. Itse en kestäisi.

    • pikkusiskoisoveli

      mulla on isoveli joka on nyt 7 luokalla ja itse olen 5 luokalla. joka päivä me kotona tapellaan jostain. revitään hiuksista, potkitaan, painitaan ja mulla on jalat täynnä mustelmia :( mutta on hän kyllä välillä ihan "kiva" esim se joskus auttaa mua läksyis ja vietetään aika paljon aikaa ku ollaan trampalla ja opettaa mulle temppuja esim se on opettanu mulle bäkin jonka nyt osaan mutta silti tapellaan pikkuasioista. mut sit jos se ain joskus saa mut itkeen meiän tappeluista nii kyl se sit tulee lohuttaa ja pyytää anteeks.

    • Tuntuu siltä, että kaikki joilla isoveli on, pitävät tätä ärsyttävänä, ja kaikki joilla ei ole isoveljeä haaveilevat sellaisesta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1992
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      158
      1682
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe