Tarkoituksena on käyttää vanhaa 60-luvun hirsimökin runkoa (pyöröhirsi) saunamökin rakennuksessa. Ollut purettuna ja säilöttynä n. 10 vuotta, jona aikana hirsien sisäpintaan (ei maalattu - ei tietoa onko käsitelty aikaisemmin jotenkin) on kauttaaltaan ilmestynyt mustia homepilkkuja. Ulkopinta on maalattu ja siinä ei hometta näy.
Osaisiko kukaan antaa vinkkiä ja ohjetta millä/miten tuo kannattaisi käsitellä? Tarkoituksena olisi saada sisälle vaaleahko kuultava pinta ja mahdollisesti myös uusia ulkopuolen maalipinta toisella värillä. Kannattaako jokainen hirsi tehdä erikseen nyt kun ovat vielä purettuna vai kasata runko ja käsitellä vasta sitten?
Vanhojen hirsien käsittely
J___
1
140
Vastaukset
- remonttiakintehty
Tee seinässä käsittely, kun ja jos likaantuu kokoamisvaiheessa, pienissä siistimisissä olen käyttänyt pesu-kristallisoodaa ja lähtee kloritillakin, sinun isossa seinämäärässä hakisin/etsisin aika luonnonmukaisia, HAKUA netistä =homeenpoisto hirsi-lautaseinästä löytyy sivukaupalla luettavaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069