- kaihdan katsekontaktia varsinkin ei-tuttujen kanssa
- olen aina ollut motorisesti hiukan kömpelö
- sosiaaliset tilanteet uuvuttavat minut, olen tökerö juttelija ja huono pitämään keskustelua yllä
- olen liiankin suorapuheinen, ja puhun hyvin avoimesti asioista, joita muut pitävät kiusallisina
- minun on äärimmäisen hankala asettaa itseäni jonkun toisen asemaan
- pidän tavaroiden järjestelystä - olen lapsesta saakka usein huomannut esim. kaupassa järjesteleväni vaikkapa suklaapatukoita
- minulta kestää usein muita kauemmin ymmärtää vitsi
- toisen kosketus tai liian lähelle tulo on minusta hyvin epämiellyttävää
- minun on vaikeaa ymmärtää vihjeitä, esim. jos joku yrittää vihjata minulle ettei jaksaisi puhua kanssani
- vietän hyvin pitkiä aikoja omien mielenkiinnonkohteideni parissa ja voisin kirjoittaa niistä vaikka kokonaisia kirjoja, mutta koulussa käsitellyt asiat eivät oikeastaan kiinnosta
- läheiseni usein ihmettelevät, miksi tulkitsen asiat niin kirjaimellisesti tai kokonaan omalla tavallani
- havaitsen usein pieniä ääniä, joita muut eivät huomaa
- ymmärrän vain erittäin vahvat ei-kielelliset tunteiden ilmaisut (itku, nauru jne.)
minulla on todennäköisesti add. muuta ei nyt ainakaan tule mieleen. olenko vain erikoinen, vai onko muutkin tällaisia? vai voiko taustalla olla hyvin lievää autismia?
mahdollinen asperger????
4
201
Vastaukset
- VauVat
Selvä tapaus. Vahvat autismikirjon piirteet. Lisätietoa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1540505/ketju/13tytolla_mahdollisesti_asperger_apuja/sivu/1#comment30769079 - Vanhempi
Itseasiassa olet myöhässä asperger-diagnoosisi kanssa. Kyse on parhaimmillaan hyvälaatuisesta autismista. Mutta kuvaukseen sopisi vahvat autismin piirteet, ellet itse kirjoittaisi tekstiäsi.
- pjgf
mitä tarkoitat myöhässä olemisella?
- tulevaisuus_
Myöhässä oleminen tarkoittaa sitä, että vihdoinkin on ymmärretty yleisellä tasolla aspergerin kuuluvan autisminkirjoon. Eli Asperger-diagnoosi kulkee nykyisin autismi-diagnoosin nimellä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että autisminkirjon diagnoosin saaneet olisivat vammaisia. Myöhässä oleminen tarkoittaa myös sitä, ettet tule koskaan saamaan mitään tukitoimia, mikäli et ole ajoissa saanut jotain autisminkirjon diagnoosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251