Suositeltava tilausuus otsikon aiheesta kiinnotuneelle:
Tervetuloa Helsingin Humanistiyhdistyksen järjestämään esitelmätilaisuuteen Familia Clubille (Yrjönkatu 29) torstaina 9. 4. klo 18-20:
Tilaisuudessa alustaa uskontotieteen dosentti Hannele Lehto uskonnonvapauden tilasta nyky-Suomessa. Lehto on aiemmin mm. väitellyt pastori Teemu Laajasalon kanssa aiheesta televisiossa:
http://yle.fi/uutiset/kiivas_vaittely_kirkon_asemasta_ajankohtaisessa_kakkosessa/7843393
"Ärhäkäksi uskontokriitikoksi osoittautunut uskontosemiotiikan dosentti Hannele Lehto totesi, että evankelis-luterilaisen ja ortodoksisen kirkon erityisasema loukkaa uskonnonvapautta ja ihmisoikeuksia.
– Jos lähdetään siitä, että etiikan pohjana on ihmisoikeudet, niin silloin tällaiselle suosituimmuusasemalle ei ole perusteita, ja siinä loukataan näitä oikeuksia, tykitti Lehto.
– Haluaisin sellaisen maan, jossa toteutettaisiin uskonnonvapautta oikeasti kaikin tavoin, niin että lainsäädäntö harmonisoitaisiin ja kaikki käytännöt kouluissa, päiväkodeissa, jopa presidentin puheessa, jossa toivotetaan vain yhden jumalan siunausta, muutettaisiin, ja tulisi oikeasti uskonnonvapautta toteuttava valtio, jatkoi Lehto."
Tilaisuus on avoin ja maksuton. Siis ystäväsikin on tervetullut.
Uskonnonvapaus nyky-Suomessa
Humanistisesti
1
215
Vastaukset
- Sanonp
42 000 eronnut tänä vuonna netissä, ja koko vuoden lukema ylittänee 45 000. http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Yhä useampi on alkanut erottaa myös lapsensa.
Perheen katsomuksellisen ja kasvatuksellisen tilanteen harmonisuuden kannalta on hyvä, että vanhempien ja lasten "uskonnollinen asema" on sama eli että molemmat ovat kirkon ulkopuolella yhtä lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3305281Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212676Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041692- 1131556
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1221443Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331403